Nijntje film?

Lekker dan… Hebben we al weken in de planning om volgende week tijdens de voorjaarsvakantie naar de K3-film te gaan, draait 'ie niet meer! :wall: :frowning:

Hebben ze hem deze week van de agenda gehaald, handig! Snap ik ook niet, zo’n film trekt tijdens een vakantie immers nog bezoekers?!

Is er geen leuk alternatief? En anders idd filmhuis!

Hier is helaas en heel mager filmhuisaanbod anders zou ik het wel weten.



En met peuters (of dreumessen) naar de bioscoop vind ik echt ronduit belachelijk, ook ouderwets dan maar :mrgreen: Wat dat betreft snap ik ook gewoon niet wat Nijntje in de bioscoop doet, doelgroep is nog te klein om naar de bioscoop te gaan.

Aangezien mijn dochter van 2, bijna 3 naar de Nijntjes-film is geweest, voel ik me toch wel aangesproken :smiley:



Ik denk dat het ook erg afhankelijk is van het kind, maar ze heeft echt genoten. En ze heeft het er nog steeds over. Als ze iets van de film ziet (reclamemateriaal in de winkel of op tv) gaat ze tegen iedereen vertellen dat ze die heeft gezien. Ze zingt regelmatig liedjes uit de film en vertelt ook over het verhaal.



En zoals ik al eerder heb gezegd, mijn oudste van 5 vond de film ook heel leuk.

MB Ik vind bijna 3 wat anders dan 1,5! Ik heb werkelijk waar op een ander forum gelezen dat moeders met hun kindjes van 1,5 naar de bioscoop gingen. :roll: Wij zijn met onze meid naar het theater geweest toen ze bijna 3 was, dat ging prima.



Lune Behalve Nijntje draaien er nog een aantal animatiefilms: Finding Nemo, Zambezia, Hotel Transilvanie, Ted & de schat van de Mummie. Alleen zijn al deze films in 3D en sommige daarvan hebben best wel enge stukjes. Ik weet niet of 3D wel zo geschikt is. Bij de oogarts moest ze ook met een bril 3D-plaatjes kijken en die zag ze niet allemaal even goed. Dus ik ben bang dat het heel intensief kijkt voor haar. En ze was ook bang toen ze bij de Mediamarkt 3D-beelden kon kijken, omdat dat heel erg op je af kwam. Dus ik twijfel of een 3D-film dan wel leuk voor haar is.

Tja, hier met Michel van toen net 4 naar de film van Mees Kees geweest en eigenlijk was hij daar wat te jong voor, maar de stukken die hij niet begreep, nam hij gewoon voor kennisgeving aan.



Met de kinderen ook al wel naar 3d geweest en het is heel anders in de bioscoop als bij de media markt. Het was echt stukken minder intens, zeker als je niet vooraan gaat zitten in de bios.

En wij zeggen altijd… als je het spannend vind worden, zet je de bril maar even af.



Het is niet zoals een 3d barbiefilm met een rood en groen glas ofzo. De brillen lijken op zonnebrillen en zijn dynamisch 3d. Mijn dochter die met cillinderafwijking niet alles 3d ziet kan prima een 3d film van hedendaagse bioskwaliteit bekijken en dan zou ik kiezen voor Zambezi. Er is ook een peuterersie van die in sommige bioscopen word gedraaid, maar dat geeft mij dan aan dat de film geschikt is om een peuterversie van te maken. Die zou dan mijn voorkeur hebben. :thumbup:

Ik zou niet in mijn hoofd halen nu met mijn dochter van bijna 2 naar de bios te gaan :lol: die zit niet stil, en weet waarschijnlijk niet eens waar het over gaat.

Ben wel naar Plop geweest toen zl. bijna 3 was. (duurde nog 3 dagen.)…



Nijntje vind R. ‘Te baby’ , en wil het daarom ook niet zien. De draaiende films is nu alleen Finding Nemo een optie wat hij wel leuk vind. Behalve dat is het in 3D. En ik wil graag mee naar zijn eerste film avontuur, en ik ben epileptisch waar door ik niet heen kan.



Ik denk dat Finding Nemo wel een leuke optie is.

Of K3, maar die draait niet meer.

Nou ik moet zeggen dat ik straks als mijn ventje 1.5 of 2 is ook echt niet naar de bios ga hoor!!

Rond een jaar of 3 of 4 is al beter en dan ligt het ook maar net aan het kind zelf…ik ben volgens mij met mijn meisje voor het eerst geweest toen ze 5 was, anders zat ze echt niet stil.

Finding Nemo is inderdaad wel een hele leuke film. Die hebben we thuis op dvd, dus die kijkt ze al regelmatig. Dan vind ik het een beetje zonde van het geld om die in de bioscoop te gaan zien. Maar als er niks anders geschikts draait, zou het nog wel een optie zijn.



Cell Dus jullie meid heeft geen last van haar ogen bij een 3D-film, terwijl ze zelf minder goed diepte kan zien? Ik dacht: misschien krijg je dan wel hoofdpijn, doordat je ogen extra hard moeten werken als je diepte-zicht niet perfect is. Hub heeft een lui oog en heeft daardoor altijd veel moeite met 3D-films. Een peuterversie van Zambezie heb ik nergens kunnen vinden. de film lijkt me op zich wel leuk. Ik weet alleen niet hoe eng het dinosaurus-gedeelte is. En of de vogels in 3D heel erg op je afkomen. :think:

Hier in Kampen draait dus wel op wat bepaalde data de peuterversie van Zambezi…



En Niek had wel moeite met de wat meer ouderwetse 3D films waarbij je echt blur beeld hebt als je de bril afzet. Maar de hedendaagse techniek is zo verfijnd dat je dat nog amper ziet. Ze heeft madagaskar in 3d gezien en heeft de bril 2x even afgezet omdat ze het wat te engig vond… maar verder nergens last van, ook geen hoofdpijn.



Zelf heb ik ook een lui oog en cillinder afwijking en met een goede 3 D film kan ik best een film kijken. Dan heb ik daarna alleen prikkende ogen, maar dat is met wat rust en even betten zo over eigenlijk… :think:

Aan de andere kant is een bekende film wel minder beangstigend, omdat ze weten wat komen gaat. Voor onze boef zou dat een ideale oplossing zijn.

Leeftijd zegt niet zoveel vind ik, het hangt echt van je kindje af.

Wij zijn afgelopen zondag naar Nijntje geweest met onze dochter van 2 jaar en 3 maanden. Wat een succes! Ik zou zo een tweede keer kunnen gaan. Ze heeft genoten, de hele film met open mond gekeken, meegedaan met interactie in de film etc.



Hetzelfde geldt voor wat ik vaak hoor dat Disneyland bijv. nog niks voor kleine kinderen is, ook daar ben ik het niet mee eens en hangt het echt van je kind af.

Wij zijn in november geweest en nog bijna dagelijks heeft L. het erover en wil ze dolgraag terug naar Dissielaaaaaand!

Ze speelt voornamelijk met Mickey, Donald en Katrien (lang leve de acties van de AH).



Gewoon kijken dus naar je kind en als je kind 5 is en Nijntje nog geweldig vindt, lekker gaan en laten genieten!

Fijn die goede tips hier:).



Ik ben op zoek naar films (hoeft niet in de bioscoop) die voor mijn Sem van 7 leuk zijn en niet langer dan een uur duren? Iemand misschien tips?

Ik ben met Lianne geweest voige week, ze vond hdt echt super!!

Ik was vergeten om hier nog even te laten weten hoe het gegaan is.:doh:



We zijn twee weken geleden naar Zambezia: De verborgen vogelstad geweest. De film duurde 83 minuten. Helaas zonder pauze, maar gelukkig goed te doen voor onze meid. Het was in 3D, maar de beelden kwamen niet erg op je af. Je kon merken dat het een kinderfilm is, het 3D was niet te erg aanwezig, het geluid stond zachter. Ze hield het brilletje op en ze kon het ook goed zien wat haar ogen betreft. Een hele belevenis en zeker voor herhaling vatbaar. Ik ben blij dat we niet naar Nijntje zijn gegaan. Ze zat nu tussen kinderen van haar eigen leeftijd en ietsjes ouder. Kleine kindjes hadden behoorlijk afgeleid, denk ik. Ik ben bang dat ze weinig van de film meegekregen had, als er kindjes in de zaal gespeeld hadden.