Nijntje film?

Onze meid wil graag een keer naar de bioscoop, dus al een tijdje aan het kijken of er een leuke film draait. Finding Nemo hebben we thuis zelf op dvd en 3D vindt ze eng. K3 kijkt ze wel, maar daar lijkt me zelf niet zoveel aan. Ze heeft zelf voorstukjes van Nijntje op tv gezien en daar wel eens een opmerking over gemaakt. Maar ik twijfel of ze daar al niet te oud voor is.



Is Nijntje De film nog geschikt voor onze meid van bijna 5? Of is het meer gericht op peuters van 3-4 jaar oud?



Aan de ene kant denk ik dat ze het sowieso wel leuk gaat vinden, alleen al om samen naar de film te gaan ongeacht wat er draait. Aan de andere kant kijkt ze nu Disney of Pixar, Dora & Diego, Pipi Langkous, Laura’s Ster, K3. Dus programma’s die voor iets oudere kinderen zijn. :think:

Ik heb de film nog niet gezien, maar zou er zelf niet voor kiezen om met mijn kind van die leeftijd te gaan, eerder leuke Disney als die zou draaien.



Bij deze film dacht ik juist: oh, wat leuk, dat ik nu met de jongste van 3 ook eens naar de film kan :wink:

Het punt met Disney-Pixar films is, dat het over het algemeen geschikt is voor kinderen vanaf zes jaar. In heel veel van die films zitten best enge stukjes, die we thuis kunnen doorspoelen.

Ben met mijn oudste naar Cars2 geweest en naar de Smurfen, rond de leeftijd van je dochter en iets ouder en inderdaad was het soms spannend, maar dan kroop hij even tegen me aan en dan was het daarna ook weer goed.

Ik denk dat nijntje nog goed kan. Niet helemaal donker en het geluid is ook niet zo hard.

Pé Maar ik heb ook wel verhalen gelezen dat bioscopen je kindje gewoon weigeren als het niet aan de gevraagde leeftijd voldoet. Dus ik weet niet eens of je wel binnenkomt bij een film die vanaf 6 jaar is. :roll:

Ik zit te twijfelen of ik met Roan zal gaan :slight_smile: , hij vindt nijntje wel heel leuk maar geen idee hoe die het bioscoop idee zal gaan vinden. Ik denk als he niets is kan je altijd in de pauze weer weggaan??

wij zijn naar k3 geweest met een meisje van 7 en die vond het erg leuk… onze beide meiden zijn ook mee geweest en vonden het ook leuk



nijntje denk ik dat onze 5 jarige nog wel leuk zal vinden, maar k3 is veel leuker…

@Jippie wrote:

Pé Maar ik heb ook wel verhalen gelezen dat bioscopen je kindje gewoon weigeren als het niet aan de gevraagde leeftijd voldoet. Dus ik weet niet eens of je wel binnenkomt bij een film die vanaf 6 jaar is. :roll:




Ik heb nog niet meegemaakt dat ze vroegen hoe oud hij was, maar heb misschien het voordeel dat mijn kind vrij lang is.

Maar er zaten ook kids van 3 jaar bij Cars. Dat vond ik wel te jong, het verhaal is daarvoor gewoon te ingewikkeld.



Zijn jullie al eens naar het theater geweest?

…je kunt het ook gewoon proberen?

De bios maakt dan toch wel indruk, dan komt de film ook wel goed.

We zijn al een aantal keer naar het theater geweest. Twee jaar geleden naar een show van Kabouter Plop en eind vorig jaar naar Dora Live. Ze vindt het erg leuk, kijkt en doet mee. Ze wordt daar helemaal niet onrustig van, zelfs niet toen ze nog maar twee was. Dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over, het wordt sowieso wel leuk. Maar een film moet natuurlijk niet te baby-achtig zijn.

Ik wil met mijn dochter van net 3 gaan, wordt voor haar de eerste keer bioscoop en ze houdt niet van harde geluiden, dus ik wil dit maar als eerste proberen. Theater vond ze eerder wel al leuk.

Op tv kijkt ze ook naar de programma’s die jij noemt, maar toch zou ik met een kind van 5 er niet meer naar toe gaan denk ik. Mss meer naar Madagascar-achtige films.

Ik heb de trailer van Nijntje nogmaals bekeken en ik denk dat het toch iets te baby-achtig voor haar is. Qua beeld en kleuren is het wel heel simpel, ik ben bang dat dat voor het verhaal ook geldt. Dus ik denk dat het toch K3 De Bengeltjes gaat worden.

@Jippie wrote:

Ik heb de trailer van Nijntje nogmaals bekeken en ik denk dat het toch iets te baby-achtig voor haar is. Qua beeld en kleuren is het wel heel simpel, ik ben bang dat dat voor het verhaal ook geldt. Dus ik denk dat het toch K3 De Bengeltjes gaat worden.




is wel leuk hoor :wink:

Wij zijn met onze net 4 jarige naar k3 de bengeltjes geweest en zelfs mijn man en ik vonden m best grappig. Het is een film van 5 kwartier dus dat red je vast. Denk iig dat i voor jezelf ook eeen heel stuk leuker is dan nijntje!

Mijn meiden zijn vanochtend geweest naar een speciale voorstelling van de nijntje-film. De oudste is al vaker geweest (k3, megamindy, alvin ed). Ze vond het een hele leuke film, helemaal niet baby-achtig. Voor een eerste keer naar de bios lijkt mij deze film juist zeer geschikt. Ik weet nog hoe spannend de oudste het allemaal vond, toen gingen we naar mega-mindy.

@Loesje79 wrote:

Wij zijn met onze net 4 jarige naar k3 de bengeltjes geweest en zelfs mijn man en ik vonden m best grappig. Het is een film van 5 kwartier dus dat red je vast. Denk iig dat i voor jezelf ook eeen heel stuk leuker is dan nijntje!




Je gaat toch voor je kind naar zo’n film, niet voor jezelf. :angel:

Nu ga ik weer twijfelen… :lol:

mijn meisje is net 5…die vind Nijntje op tv wel leuk, maar dat is maar 5 minuten hè :wink:



Als het ruim een uur duurt wordt ze het wel beu denk ik :mrgreen:



Wij zijn tot nu toe 2x naar de film geweest, Sprookjesboom en Tinkerbel. Was een groot succes :dance:

@Jippie wrote:

Nu ga ik weer twijfelen… :lol:




gwn gaan :wink:

We gaan ook wel, zit alleen te twijfelen of het Nijntje gaat worden of K3. :slight_smile: