Nieuwsgierig....(kolfopbrengst)

Oké dan nou ik ben niet de enige met goede kolfopbrengst :mrgreen: :thumbup: :clap:

Ik heb gister wel weer even mijn best moeten doen om géén BO te krijgen…had dus in de nacht wel weer koorts en een zere (.)…’‘Gelukkig’’ besloot mijn liefste zoon :twisted: om om 4u eens even een kijkje te nemen in zijn schoen :lol: en heeft het kadootje in de badkamer uitgepakt om vervolgens netjes zijn bedje weer in te kruipen :inlove: maar daarbij werd zijn zus wakker :roll: die begon te miepen waarop Renzo ging roepen ‘‘hou oooooop’’ :lol: leuk joh 2 kids op een kamer :wink: dus Celiza kon even aan de zere (.) en die bleef lekker muiten bij ons in bed :roll: beetje jammer…dus 's morgens helaas mijn werk af moeten bellen :oops: schaam me dood want ik werk maar 1 dag op het moment :shifty:

Maar douchen en masseren en terug naar bed.

Mijn mama kwam dus ik heb ongeneerd tot 14u geslapen :oops:

Mijn koorts was weg en mijn (.) soepel :dance:

De dag rustig aan gedaan en weer op tijd naar bed en alles is oké!! :thumbup:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik van het weekend eens een alternatief ga zoeken voor de avondvoeding,kijken wat madam pikt…en daan mag ze 'smorgens nog even drinken bij me…rustig aan…maar ik ‘‘ga weer aan mezelf’’ denken…ik vind een jaar heel mooi…en ik merk dat het nu écht ten koste gaat van mezelf en daar heeft mijn moppie ook niets aan…

:angel:

@renzosmam wrote:

…en ik merk dat het nu écht ten koste gaat van mezelf en daar heeft mijn moppie ook niets aan…
Nu snap ik wat je bedoelde bij mijn ‘afscheidtopic’ dat je met dezelfde afweging te maken hebt. Je weet dat je het geweldig hebt gedaan, dat je je dochter het beste van het beste hebt gegeven, dat het nu weer even ‘mama tijd’ mag zijn, maar ergens van binnen piept een stemmetje wat zegt: “ja maarrrrrrr…”. Ja, oh zo herkenbaar inderdaad. Succes met je beslissing. Misschien is stapje voor stapje wel de beste stap. Vandeweek beet Tosca een paar keer flink in mijn borst en toen dacht ik automatisch… zie je, je weet wat er gaat gebeuren en ‘helpt’ me in mijn beslissing. Soms is een soort seintje “all it takes” :wink: .

Ik ga het NU voor je testen :mrgreen:

Anouk wilde zojuist niet drinken bij me, en vanmiddag had ze ook al weinig trek :roll: En dan vannacht weer 3 keer een complete voeding vragen, spook :silenced: Ik ga dus nu maar even kolven, want ik heb een zere boob, en ik kan geen BO gebruiken (ben er al rillerig van, dus die boob moet echt geleegd)

Over een half uurtje volgt de uitslag :lol: :lol: :lol:

Ooohhwwkeeeeee… niet schrikken hoor…



85 cc :shifty:



En daarmee ben ik meteen de ‘slechtste kolfster’ uit het rijtje volgens mij :wall: Wat een drama, ik heb amper verlichting, maar meer komt er gewoon niet uit… Het duurde alleen al ruim 10 minuten voor ik een TSR kreeg :? Maar kolven valt volgens mij in de categorie ‘oefening baart kunst’, en aangezien de prinses elke vorm van melkdrinken weigert, behalve uit de boob, komt de kolf nog maar zelden uit de kast… Dat zal de reden dus wel zijn, ik voel namelijk dat er echt nog meer ‘zit’…



Nouja, jij hebt je antwoord, daar ging het om :lol: :lol: :lol:

Nee hoor, ik ben denk ik de slechtste uit het rijtje :shifty: Ik kreeg mijn stuwing pas ná de kraamweek en Leonie dronk niet meer live aan de borst. Ik kolfde uit een volle borst die op knappen stond (letterlijk :shifty: ) slechts een paar druppels :oops: Heeft me ook een BO opgeleverd :wall:

Ik kolfte ook maar 1x per week Smiley…als ik daar al aan kwam… :silenced:

Maar heb je wel eens geprobeerd in je ene tepel (klinkt misschien gek :shifty: ) te knijpen/masseren/rollen) terwijl je de andere borst kolft?!

Daar krijg ik namelijk tsr van net als met drinken dat je andere ‘‘tiet’’ toe schiet :mrgreen:

8)



Enuhhhhhhhh hier ook al zo een prinses op de erwt :roll:

Melk hoort uit een (.)

Dus de melk gaat hier van de lepel met biobim als ik werk :lol:

@renzosmam wrote:

Enuhhhhhhhh hier ook al zo een prinses op de erwt :roll:

Melk hoort uit een (.)

Dus de melk gaat hier van de lepel met biobim als ik werk :lol:


Ik heb dus op eens een prins op de erwt :roll: , maar misschien is dit ook een optie voor straks. Vanaf wanneer mag die biomin eigenlijk?

Bianca, dat heb ik nu dus ook, ik heb echt een zere plek en rillingen, maar de boob weigert ernstig, er komen alleen druppels… De andere boob (die niet pijn doet) leverde 80 van de 85 cc :? Die had uiteindelijk ook een TSR, de zere boob niet :frowning:



Sas, nee heb ik nog niet geprobeerd, goede tip voor de volgende poging :slight_smile:

Jouw dametje weigert dus ook melk van een andere bron dan mama? Lekkere draakjes zijn het, die meiden :inlove: Ik maak nu dus ook maar pap ervan, in de zeldzame gevallen dat er iemand oppast (zoals afgelopen vrijdag :mrgreen: ), dat gaat wel goed. Gek kind. Ik maak trouwens pap met Brinta, gewoon, die voor volwassenen. Er zit een heeeel klein beetje zout in, maar dat zit ook in brood. Het bindt prima met mamamelk en Anouk vind het smullen. Misschien een tipje? Ik heb de Duitse variant van biobim geprobeerd, maar ik vind het maar slecht binden, wordt een beetje een drapje :oops: Met brinta gaat het prima!



Nou, nu hoop ik dus bijna dat Anouk zo dorst heeft, want ik zit niet op een BO te wachten. Met 1-3 nachtvoedingen per nacht hoop ik al tijden dat ze weer door wil gaan slapen, en nu hoop ik dat ze wakkker wordt :lol: En anders over een uurtje die kolf er nogmaals op en meehelpen à la Sas :shifty:

Ik doe het met biobim én een fruithap dan bind het goed…maar brinta is ook een idee :mrgreen:



Eisblume biobim is geloof ik vanaf 6 maanden… :think:

Ja, de fruithap, mamamelk, biobim-combi had ik ook al ontdekt :wink: Maar die brinta vindt ze echt heerlijk en het is ook nog eens veel goedkoper, dus ik ben om :mrgreen:



Anouk heeft gisterenavond gedronken om 23 uur. Aan de zere ( . ) natuurlijk. Probleem opgelost, ik heb geen pijn meer :mrgreen:



Oh, enne… Sas, mag ik je bij deze feliciteren? --> Gefeliciteeeerd!!! :dance: met de verjaardag van Celiza EN met een jaar borstvoeding!



snelt zich naar officiële mijlpalentopic voor officiële felicitatie

:inlove: Dank je!!





En top dat je (.) en je meisje goed hebben samengewerkt :dance:

Ik kolf zo rond de 120cc per keer, ik kolf overdag in de week 2xdaags.

Het is een hele tijd geweest dat ik tussen de 160 en den 180 cc kolfde, maar dat is sinds Niki beter vaste voeding eet ook verleden tijd…



Hier trouwens nog een meisje dat enkel melk uit (.) wil :lol: Op het KDV gaven ze haar ook haar mm ingedikt met een lepeltje, ging prima.



Nu drinkt ze wel uit de fles, sinds ze heeft ontdekt dat daar bij haar nichtje Fristi inzit, wil dat wel eens lukken :doh: :lol: :lol: Gekke meid :inlove:



Hopelijk geen BO’s voor jullie, heb er ook al drie keer tegenaan gelopen. Telkens goed leegkolven en Niki goed laten drinken heeft hier erg goed geholpen :dance:

Kolven ja niet echt mn favo onderwerp.

Links heb ik n borstverkleining gehad en mag dan blij zijn met 30 cc daaruit.

Over t algemeen kolf ik nu tussen de 120 en de 150 cc en vind dat toch erg weinig, want

Fieke mag nu volgens de berekening 150 cc en daar kom ik dan niet altijd aan.



Nu las ik dat je genoeg moet drinken, maar wat is ongeveer de norm om met bv te drinken ?

Hallo Tante polla



Er is niet echt een regel hoeveel je moet drinken.

Ik drink zo’n 3 liter water per dag. Maar voor mijn zwangerschap ging er ook al 2 liter in dus.



Groeten

Isle

@tante polla wrote:



Nu las ik dat je genoeg moet drinken, maar wat is ongeveer de norm om met bv te drinken ?




Ik drink wat ik altijd drink en dan per voeding nog 1-2 glazen erbij.

Dus drinkt Lev dan drink ik ook.

Dat is echt heel erg veel :shock:

Ik heb nu n 1,5 ltr fles gevuld met water en ik denk dat ik dan kom aan n 2 ltr znder

mn 2 bakken thee die ik standaard drink en moet dan echt mn best doen om dat allemaal op te drinken

of ik blijf n hele nacht naar de wc lopen om te plassen

moet bij mij wel hoor, ik drink altijd heel erg slecht.

Zonder die 1-2 glazen drink ik misschien 3 koppen koffie en een glas sap op één dag.

Dus voor mij is het een mooie richtlijn.

Zonder bv is drinken al belangrijk…dan drink ik iig 2 liter…mét bv helemaal toen ik volledig gaf nog dan drink ik echt 3 a 4 liter :shifty:

Nu denk ik ruime 2 liter op een dag…ik heb glazen van de ikea…dat is 65cl 8)

@lydia wrote:

moet bij mij wel hoor, ik drink altijd heel erg slecht.

Zonder die 1-2 glazen drink ik misschien 3 koppen koffie en een glas sap op één dag.

Dus voor mij is het een mooie richtlijn.


Ik kan dus zo een dag zónder drinken, ik heb gewoon geen dorst. :think: Sinds ik bv geef moet ik mezelf er echt toe zetten wat te drinken, maar die 1,5 liter red ik nooit, laat staan 3 à 4 liter…

jammergenoeg nu geen borstvoeding maar bij sil kolfde ik zo’n 210 per borst :shock: :mrgreen: per keer… we hadden op een bepaald moment een vrieskist vol en we gaven het overige maar aan de poezen :mrgreen: