Nieuwsgierig....(kolfopbrengst)

Waar ik nu benieuwd naar ben hé…

Gister ging ik uit… :thumbup: …dus ik dacht dan kolf ik ff voor ik weg ga mijn (.)(.) leeg en kan mijn man dat mooi geven straks (voor wat ze uit de fles wil drinken dan hé bij onze dame :roll: ).

Dus ik kolf,en jullie weten ik kolf best makkelijk…maar ik had zó 260cc :shock:

Dan vraag ik me dus af…is dit wat Celiza dus drinkt iedere avond voor het slapen gaan?

Als je zo makkelijk kolft als ik kan je er dan vanuit gaan dat zij dus dit ook ongeveer drinkt?

Ik vond het nogal veel :think:

Nu ben ik sinds pas op 2x voeden en dat gaat goed,dus ze drinkt 's morgens in bed 2 borsten en 's avonds voor het slapen gaan ook…

Zal ze dan dus tóch in die 2x drinken nog zo een 500cc scoren joh?!



Nou dan mag ze ook niet meer klagen vind ik :mrgreen:

Dus 's nachts ook geen (.) meer 8)

Nu was dit ook wel over hoor,soms komt ze nog eens…en dan mag ze gewoon :inlove:

Ze heeft overigens wél gisteravond 130cc uit de fles gedronken :dance:

Én erop doorgeslapen :dance:

Ën de rest is mooi voor maandag als ik moet werken :dance: :dance:

Scheelt toch weer een vriezervoeding…ik kolf nu namelijk ook niet meer op mijn werk dus maak de vriezer leeg,ze heeft dus de mazzel dat als ik werk zij wél nog een beetje bv krijgt van mijn moeder in de vorm van pap :thumbup:



Heel verhaal hé :eh:

Maar wél met vragen :mrgreen:

De rest moest ik denk ik gewoon ff kwijt :lol:

Ach mag wel toch…zoveel vragen heb ik niet gehad het afgelopen jaar :angel:

:wink:

Ik heb het kolven nu afgebouwd naar 2 keer per dag dus ook een keer in de ochtend en een keer in de avond. Daarmee kolf ik in totaal zo’n 800 cc :shock:



Ikz denk dat het prima kan dat Celiza die hoeveelheid drinkt hoor :thumbup: . Lekker toch :inlove: ik ben jaloers op je :wink:

:-

Ik klaag ook niet hoor…maar was nieuwsgierig…vind het zoveel :shifty:

Maaruh 800cc in 2x :shock:

Is niet mis zeg :thumbup:

:-

8)



Ben er ook heel blij mee hoor, als ik ook nog eens moeite had gehad met alles bij elkaar te kolven dan was het helemaal zwaar geweest. Maar ik gelukkig bijna altijd voldoende melk gehad :thumbup: .



Maar Ruben heeft ook wel avonden gehad dat ie over de 200cc heen ging met drinken hoor. In de avond houden ze volgens mij toch van voltanken :inlove:



Wat trouwens absoluut niet rot bedoeld hoor dat ik jaloers op je ben :shifty: ik ben in de positieve zin van het woord jaloers op je :angel: en ik hoop dat je er nog lang van mag genieten :-*

Dat begreep ik hoor mop! :-*



En eerlijk gezegt wil ik na haar eerste verjaardag eigelijk persoonlijk afbouwen :shifty: máár ik geloof dat zij het daar niet mee eens gaat zijn :inlove: Dus ik zie wel waar het heen gaat…

Maar ik neem toch aan dat zij dan géén 250cc kv oid nodig heeft toch in de avond??

Ik geef nu alleen nog 's ochtends, en dan alleen als ik niet vroeg weg moet (dan laat ik Leonie lekker liggen). Vanmorgen weigerde ze trouwens, ze is verkouden :? 's Avonds krijgt ze een fles pap van 200 cc, waar ze naar behoefte uit drinkt voordat ze naar bed gaat. Dus je hoeft geen 250 cc kv te geven :wink:

Antwoorden op je kolf-opbrengst-vragen heb ik niet, van die hoeveelheden kan ik alleen maar dromen :inlove:

Zo dat zijn goede opbrengsten :shock: :thumbup:



Maud drinkt natuurlijk nog vaak bij mij 6 a 7 keer. Maar 's morgens na het drinken kolf ik nog na, zitten ze nog redelijk vol. Dan heb ik ong 150 cc. S avonds kolf ik ook en dan heb ik ook rond de 150 cc.

@mamavankirsten wrote:

Zo dat zijn goede opbrengsten :shock: :thumbup:



Maud drinkt natuurlijk nog vaak bij mij 6 a 7 keer. Maar 's morgens na het drinken kolf ik nog na, zitten ze nog redelijk vol. Dan heb ik ong 150 cc. S avonds kolf ik ook en dan heb ik ook rond de 150 cc.


Nou :shock: 2x 150cc tussen de voedingen door vind ik ook vet goed zeg!! :thumbup:







Ik heb nu dus wél een zere plek in mijn borst :thumbdown: :eh: :roll:

Niet rood nog…en ik voelde me al niet zo lekker dus ik hoop niet dat dit een beginnende BO is :shifty:

Lekker dan,daar baal ik van…

Ik ben soms ook wel gewoon een beetje klaar ermee geloof ik… :oops:

@Biebels wrote:

Ik geef nu alleen nog 's ochtends, en dan alleen als ik niet vroeg weg moet (dan laat ik Leonie lekker liggen). Vanmorgen weigerde ze trouwens, ze is verkouden :? 's Avonds krijgt ze een fles pap van 200 cc, waar ze naar behoefte uit drinkt voordat ze naar bed gaat. Dus je hoeft geen 250 cc kv te geven :wink:

Antwoorden op je kolf-opbrengst-vragen heb ik niet, van die hoeveelheden kan ik alleen maar dromen :inlove:


Nee maar als ze nou geen pap wil :shifty:

Fles is ze niet dol op (understatement)

Wat moet ze nou als ze geen kv of pap wil dan :eh:

Nou Sas ik snap best dat je er af en toe klaar mee bent. Maar een jaar bv geven :clap:, ik hoop het ook te halen. Ik hoop dat het geen BO is/ wordt :hug:

petje af hoor!

vind jou een opperkolver!

:-*

Jaloersssssss!



Hier haal ik net een fles van 150 en na een voeding moet ik blij zijn als de medela er nog 30-40 cc uit kan trekken. Maar als meneer BV ut een fles krijgt drinkt hijdus ook erg weinig. Boven de 150 heeft hij nog nooit gewild maar het kom took voor dat hij met een fles van 75 cc al tevrede is! :shock: Maakt me best onzeker moet ik zeggen. Ben erg bang dat mn productie dalijk omlaag kelderd als ik ga werken omdat het kolven niet echt wilt vlotten of dat Tyas niet goed genoeg groeit.

Anderhalf uur voor (en na) de voeding kolf ik iets van 130 cc.



Maar dat doe ik niet de hele dag door, zou er gek van worden.

Dus zo nu en dan, eerst de borst zonder tsr (en dan begint die ander te sprayen!) voor hooguit 30 cc en de rest komt van rechts.

@Esther83 wrote:

Jaloersssssss!



Hier haal ik net een fles van 150 en na een voeding moet ik blij zijn als de medela er nog 30-40 cc uit kan trekken. Maar als meneer BV ut een fles krijgt drinkt hijdus ook erg weinig. Boven de 150 heeft hij nog nooit gewild maar het kom took voor dat hij met een fles van 75 cc al tevrede is! :shock: Maakt me best onzeker moet ik zeggen. Ben erg bang dat mn productie dalijk omlaag kelderd als ik ga werken omdat het kolven niet echt wilt vlotten of dat Tyas niet goed genoeg groeit.
Meid dat is toch heel normaal met een beeb van 3 maanden!!

Als hij 120cc drinkt is het al mooi volgens mij…enuh Celiza dronk van die 260cc dus maar de helft uit de fles op en heeft erop geslapen hoor!

Niet onzeker zijn hoor!!

Als je straks kolft als de kleine niet drinkt is het heel anders kolven dan tussendoor écht!! :hug:

Ik heb om half 7 gevoed. Twee borsten…

De laatste voeding geef ik om half 11. Ook meestal 2 borsten…



Net om kwart voor 9 proberen te kolven omdat mn borsten best wel vol aanvoelde. Met de elctrische kwam er amper wat oud (heb een medele mini ouder type), met de handpomp (prenatal huismerk) tsr opgewekt en uit 2 borsten bij elkaar heb ik maar liefst de geweldige opbrengst van 40 cc weten te kolven. Had wel tsr in beide borsten tegelijk maar toen de tweede aan de beurt was kwam het niet meer teug en amper iets uit.



Eigenlijk heb ik me niets om zorgen om te maken nog want Tyas is tevrede maar ik wil eventuele problemen zoals vermindere productie wel tegen gaan!

Mop ik heb maar 1 tip…drink genoeg ZELF!

Denk niet de hele tijd aan productie!!

Het zit ook een deel tussen je oren!



Volgens mij is 's avonds anders kolven dan in de ochtend en op de dag…

Zet er niet zoveel druk achter…helemaal niet omdat je zegt dat hij tevreden is en groeit!

GENIET!



:oops: Zijn meer dan 1 tip hé :eh:

Ik ben gisteren uit geweest en dacht net als jij eerst kolven, dan weggaan en bij terugkomst nog eens kolven en dat dan weggooien(wilde voor het eerst weer eens meer dan 1 glaasje drinken 8) ) Maar Jasper had verassend om 5 uur nog gedronken en toen ik om 6 uur wilde kolven kwam er dus bijna niks uit (40cc of zo). Ik had wel al 2 flesjes uit de vriezer gehaald, dus ik wist dat Jasper eten zat had :mrgreen: , dus ben ik toch weggegaan.



Helaas wilde Jasper niks van de flesjes weten en heeft hij alleen maar de 40cc opgedronken die ik net gekolfd had :? Tegen de verwachtingen in is hij toen wel in slaap gevallen maar om kwart voor 11 werd hij net als iedere avond weer wakker. En toen wilde hij ook van het tweede flesje niks weten :hand: dus ben ik maar zo snel mogelijk thuis gekomen :shifty: Gelukkig had ik er al rekening mee gehouden en dus maar 2 drankjes op. Want hij heeft toen dus wel een borst leeg gedronken en aan de andere ook nog een paar minuutjes :oops:



Omdat ik het idee had dat de borst nog wel best vol was ben ik toen toch nog maar gaan kolfen en heb dus binnen no time 150cc gekolft, dus daar stond ik ook even van te kijken :o :shock: Want ik had niet echt een voeding overgeslagen, aangezien hij de laatste voeding gewoon ietsje eerder had gedronken :think:



:oops: Nog langer verhaal :oops: maar wel een antwoord :mrgreen:



Maar ja vandaag dus maar oeffenen met een ontdooit flesje want anders hebben we straks een probleem als we een nachtje weg willen :think: :eh:

Allereerst Sas, petje af :clap: … bijna een jaar, super :thumbup: !!!



En verder… ik bouw nu af (morgenvroeg waarschijnlijk de laatste live voeding), maar haalde tot op vorige week nog een kolfronde van zo’n 220 cc per keer (2 borsten dus) en dat met 2x live voeden per dag (ochtend en avond). Da’s dus stukken minder dan voorheen (waar ik makkelijk overdag ver over de 300cc) haalde (irritant dat er niet meer in die kolfflesjes past en je dus halverwege moet stoppen en weer opnieuw moet beginnen :roll: :mrgreen: ), dus het voelt een beetje alsof live afbouwen ook direct invloed had op de kolfopbrengst (logisch eigenlijk bedenk ik me nu :doh: ). Maar ik hou voor Tosca nog steeds dat rekensommetje aan van 150 cc per … tja, hoe was het ook alweer… nou ja, je kent 'em wel… aan, maar vaak op de gok hoor. Want soms lijkt het wel alsof ze alles (als ik er niet ben tenminste) opslurpt wat in dat flesje zit, of het nou 120 cc of 210 cc is. Tja, heb je eigenlijk niks aan hè, aan dit warrige verhaal… :oops:.



Maar eigenlijk wilde ik gewoon zeggen: KEI goed Sas :thumbup: :-* !

Kolven gaat de laatste tijd niet zo als ik wil, misschien omdat ik wat te druk aan het werk ben of zo.

Normaal kolfde ik zo’n 200 ml de laatste tijd mag ik blij zijn dat het 125 ml is.

Zonet schrok ik me helemaal rot, bloed ik de melk, Wessel had me vanmorgen met zijn tandjes bewerkt denk ik.

Heb net ook maar 40ml gekolft terwijl ik weet dat er meer is. Ik denk dat ik maar eens om de neusspray ga vragen mischien dat dat helpt.



Ik voed op dit moment 4x per dag en savonds kolf ik om 11 uur.

ALs hij met de fles krijgt dan tankt hij zo’n 220 ml weg maar soms ook maar 150.



Groeten Mariann

Hallo Dames



's morgens rond 06:00 kolf ik ongeveer 260 ml.

Op het werk kolf ik in de voormiddag en in de namiddag een keertje:

per keer kom ik dan aan 180 ml.



Maar Kate drinkt uit een flesje vlotjes 250ml. Maar ik heb een grote vriezervorraad dus dat is wel ok.



Ik merk wel dat als ik te weining drink dat mijn melkproductie terug loopt. Dus lekker veel drinken en inderdaad ontspannen kolfen. In het begin lukte het bij mij op het werk ook niet. Maar nu zet ik een aflevering van Joey op (duurt precies 20 minuten), moet ik de klok niet in de gaten houden en nu gaat het vlotjes.





Groeten

Isle