Nieuw gekochte kleding (ook van Ruben) was ik altijd eerst, voor het de kast in gaat.
Vind ik wel zo fris, het is vast al es voor mij gepast en weer teruggehangen. Ik weet niet waar 't is geweest, met wat voor zweethanden het is vastgepakt. (brrrr ik krijg al de kriebels als ik er aan denk :shifty:)
Mn moeder vindt dat maar raar :eh: Niet dat ik me dat aantrek, ik blijf 't toch wel eerst wassen maar vroeg me af of dat dan zo raar is?
Wassen jullie het eerst alvorens het aan te trekken?
Ik heb altijd wel de intentie om het eerst te wassen haha, maar als mijn dochters thuiskomen met hun gekochte kleding dan moet het de volgende dag gelijk aan naar school natturlijk… Dan mogen ze dat wel van mij, maar ik was het idd wel altijd eerst even, ook vanwege evt allergieen is dat handiger denk ik!
Hier word ook alles gewassen, vaak zit er ook après in, een soort versteviger om de kleding strakker te laten zijn in de winkel en daar kunnen ze hier ook niet zo tegen. Met name in de hals en bij nieuwe spijkerbroeken schuurt dat de huid stuk. Daarom was ik het dus.
Hier wassen we ook alles van te voren. Weinig raars aan als is het zo lees
@Cell wrote:
Hier word ook alles gewassen, vaak zit er ook après in, een soort versteviger om de kleding strakker te laten zijn in de winkel en daar kunnen ze hier ook niet zo tegen. Met name in de hals en bij nieuwe spijkerbroeken schuurt dat de huid stuk. Daarom was ik het dus.
Nooit geweten! Weer wat geleerd.
Ik vind het zelf ook niks raars, en blijf het zeker ook gewoon doen. Vroeg 't me even af, of nou zo ‘overdreven’ is de boel steeds eerst te wassen of dat er meerdere/velen zijn die dat ook doen
Hier deden we het ook altijd…maar aangezien de dames nu alles aan willen voordat ik tijd heb/krijg om de machine aan te zetten (en die ook niet aanzet voor halve wasjes) gebeurt het steeds vaker dat nieuwe kleren niet eerst gewassen worden.
gelukkig hier van geen van de kids allergische of irritatie-klachten
Heb ik alleen gedaan toen ze nog een baby was. Daarna niet meer en ze heeft er nooit last van gehad.
Maar inderdaad genoeg mensen die het wel doen hoor
Ik was het niet, maar spoel het wel in de machine.
Hier was ik ook altijd alle nieuwe kleding.
ik was nieuwe kleding ook eerst, alleen al voor de geur die in nieuwe kleren hangt…
Toen ze nog baby waren deed ik het wel, maar nu niet meer ook niet voor mezelf.
Nee, als baby wel maar nu allaaaaang niet meer. Zie eerdere posts: ze willen het meteen aan!
En voor mezelf ook niet…ik ben niet zo snel vies van iets. Vind het ook zonde van m’n tijd en eigenlijk is het, wat mij betreft
energieverspilling.
hier ben ik er ook na de baby tijd mee gestopt.
Heb met 6 man/vrouw wel genoeg te wassen :oops: .
Maar dan heb ik dus geen allergische kindjes voor dat soort dingen.
Ik doe het ook niet hoor. Zit niet om was verlegen.
@Chrissy wrote:
Nee, als baby wel maar nu allaaaaang niet meer. Zie eerdere posts: ze willen het meteen aan!
En voor mezelf ook niet…ik ben niet zo snel vies van iets. Vind het ook zonde van m’n tijd en eigenlijk is het, wat mij betreft
energieverspilling.
Dat dus. Slecht voor het milieu, was creëren. Het ligt 's avonds toch weer vuil in de wasmand dus ik vind het wel prima.
als baby ok, maar nu niet meer…
voor mezelf zeker niet: vind het al niet nieuw meer dan
haha, genoeg was hier. Ik was het niet hoor, tenzij het niet lekker ruikt.
Zelfs kleding van MP die gewoon naar wasmiddel ruikt was ik niet.
Je wordt niet zo snel ergens ziek van hoor, zelfs niet van de mogelijke afdrukken van zweethanden van een ander :mrgreen:
ik was het ook niet
als baby zijnde wel.
alleen ondergoed gaat wel eerst in de wasmachine
Hier ook niet deed het voor de eerste 2 als baby wel ongeveer het eerste jaar maar merk dat ik bij nummer drie er nog makkelijker in ben ook omdat hij veel spuugt dus het vaak na 2 voedingen alweer uit gedaan word.
ik doe het niet, babykleertjes wel gedaan maar lang niet allemaal. Alleen als het niet lekker ruikt of niet lekker aanvoelt.