'nieuwe' gewone fiets versus moederfiets

Cell, je benoemt idd dingen waar ik ook mee in mn hoofd zit. In deze staat levert hij ook nog wel 50-60 euro op voor een knutselaar die hem vast na oplappen weer doorverkoopt voor 200-250 euro :wink:

Elise fietst met 4,5 met zijwieltjes naar school en met 5 zonder zijwieltjes, ik ga ervanuit dat Jesse dit zeker moet gaan redden ook, Jesse is toch wat pittiger dan zijn grote zus! Ik ga er dus toch beetje vanuit dat Jesse met 4 met zijwieltjes wel naar school moet kunnen fietsen, mits er dan geen lading sneeuw oid ligt ( januari kindje ) Elise reed trouwens toen nog op een 12 inch fietsje. Ik zou anders ook niet weten hoe ik ze alle 3 mee moet krijgen aangezien Thijs als Jesse 4 is toch ook al 2,5 is en ik er toch vanuit ga dat ik hem niet meer voorop krijg. (of zijn die zadeltjes ook al te doen met een 4-jarige? dat zou wel een oplossing zijn!)

En andersā€¦ word het weer lopen naar school maar dat is niet meer mijn favouriet sinds ik ze allemaal met de fiets ook meekrijg :wink: Of een fietskar, dat was ooit de bedoeling maar er niet meer van gekomenā€¦ maar voor die korte tijd een fietskar nog vind ik ook wat zonde ( we hebben nog een hema kar in de schuur staan maar die is ook wel aan het eind van zn latijnā€¦ kan nog wel maar voor die begint ook wat kuurtjes te krijgen!)

ehā€¦ ik heb het zadeltje meer gebruikt dan het voorzitjeā€¦ Bij Mies heeft het 8 maanden aan het stuur gezeten toen ik het zadeltje er weer op knalde. Mies zal rond de 18 maanden geweest zijn toen hij achterop ging en Peet voorop. Met goed 2 ging Mies gewoon zelf op het zadeltje.

Suus is nu 2 jaar en 5 maanden en ze gaat al vanaf ehā€¦ mei ongeveer op het zadeltje mee af en toeā€¦ ze had met 2 x door dat ze zich goed moest vasthouden en nu met bijna 2,5 zit ze als een huis voorop. Voeten kunnen ook al prima bij de steuntjes. Maar doorgaans gaat ze achterop en Mies met 4 jaar dus voorop. Zolang ik eroverheen kan kijken en hij niet boven de 30 kilo komt mag hij eropā€¦ Niek is 8 en weegt 27 kilo en zelfs zij gaat af en toe nog op het zadelā€¦ :lol:

hmmmā€¦ klinkt alsof zoā€™n zadeltje ook wel een oplossing gaat zijn dus om ze straks met zā€™n 2-en nog mee te krijgen op de fiets. Jesse zou er bij wijze van nu al op kunnen? en Elise evt. dus ook? ( die zal 18 kilo zijn nu en 110 cm )

Dat zou weer een ander ā€˜probleemā€™ oplossen :lol:

maar goedā€¦ Eerst maar eens kijken wat de fietsenmaker zegt woensdag ( als ik hem dan kan langsbrengen al, hoop t wel want wiel word r niet beter op zo )

Elise zeker! En Jesse ook wel, die is ongeveer even oud als Suus toch. Ik wil morgen wel effekes een fotogie maken hoor, kan je zien hoe ze erop zit.

Gos, mijn man zegt alā€¦ ruk zeg dat je die fiets oplappen niet zelf kan doen, het kost tijd en wat kennis, maar echt de onderdelen kosten een drol. Hij vroeg zich ook af waarom ze je achterwiel slecht noemen? Als spaken eruit knappen kan er een slinger in komen. Maar vaak is opnieuw spaken al voldoende. En dan te bedenken dat spaken iets van 40 ct kosten. Bij mij zijn er 8 nieuwe ingegaan en hup slinger eruit. Nieuwe zgn anti lek banden erom, gewoon van de gamma en klaar.

En dat zadeltjeā€¦ ideaallllll!

Foto ben ik wel benieuwd naar :wink: er zijn in ieder geval een x aantal spaken stuk zei de fietsenmaker, verdet benoemde hij het niet. Het wiel slingert idd vooral als ik langzaam rij. Ik weet niet of er ook nog wat met de velg is ofzoā€¦ Maar dat gaat de andere fietsenmaker me vertellen hoop ik. Hub is niet zo handig helaas, achterbandje vervangen lukt m zelfs niet helaas :frowning: en dan de rem links ( achter volgens mij?) Doet niets meer, ik denk iets afgebroken of vastgeroest ofzo. Maar klinkt wel alsof het te fixen is en als ik dan idd nog even ermee door kan, evt. Met zadeltjeā€¦ Tot jesse echt compleet zelf kan fietsen, dan heb ik alleen nog achterzitje voor thijs nodig. Jesse is trouwens van 4-1-2010.

Nou zelfs de schade van de fietsenmaker valt reuze mee (al is het vast duurder dan zelf maken) hij vervangt 9 spaken, daarvan zijn de kosten 39 euro. Verder dus linkerrem moet ie nog naar kijken, daar komt nog wat bij. De andere spaken zijn ookslechter aan het worden maar voorlopig zijn die nog goed. Binnenband en buiternband waren al vrij recent vervangen dus nog goed. En dan kan ik weer even door, vraag is hoe lang maar goedā€¦ Dat zien we dan wel weer! Als ik het zo 1 tot 1,5 jaar kan rekken ben ik superblij!

Super! Voor dat geld heb je echt niet een degelijk gebouwde andere fiets. Die amazones kunnen echt heulllll wat hebben! Ik zit er zelf op a 110 kilo, dan nog 2 kinderen die samen ook wel 32 kilo wegen en dan ook nog boodschappen vaak. En hij blijft braaf doorgaan.

De fietsenmaker hier zei ook alā€¦ zoā€™n lekker ingelopen naafje vind je niet in een nieuwe fiets. En dat heb ik ervaren, ik heb 6 maanden een nieuwe batavus Mambo de Luxe gehad en hemel wat een pokkending zeg vergeleken bij een soepel ingefietst ouder fietsje. Daar kwam ik echt niet op vooruit.

Hier druk aan het sparen en als ik dan eindelijk een andere fiets kan kopen, dan word het echt een Burgers :inlove:

Toch nog een klein staartje, de standaard zat al los en hub had gevraagd of de fietsenmaker hem kon vastzetten maar die bus is dus doorgedraaid, schroefdraad weg dus standaard op die manier lukt niet. Andere standaard kan hij er wel onder zetten, maar die zijn 45 euro en de fietsenmaker gaf aan niet al te veel geld in de fiets te pompen, ook door de andere spaken en het voorband wat slecht was. We hebben besloten dat dus ff niet te doen, evt kan patrick wel ff kijken naar een andere standaard of oplossing en aangezien het voor tijdelijk is en ik hem meestal toch tegen een hek parkeerā€¦

Kosten nu zijn 60 euro (toch nieuw velglint en linker rem kabel vervangen ) en als ik daarmee ff lekker kan rekken, zien we bij het volgende mankementje wel weerā€¦ Voor hetzelfde geld gaat ie zo met gemak nog 2 jaar door, je weet t nietā€¦ Al gaf de fietsenmaker wel aan dat ie dan wel aan het eind van zn latijn zou zijnā€¦

Hier een dochter van 4,5 jaar, 18 kilo en vrij stevig postuurtje, maar die past nog in het voorzitje, al vind ik het niet ideaal meer en ben bang dat het afbreekt dus het mag niet meer. Oudste fietst zelf en de tweede kan het ook maar vind met 2 kids fietsen best gevaarlijk dus ze gaat nu nog achterop en de jongste van 1,5 voorop. Maar ze heeft tot ruim 3 jaar nog iedere dag 4-5 x naar school voorop gezeten hoor.

Fijn dat je oude fiets nog even meekan. Ik heb een moederfiets maar vind hem te groot, te lang en te zwaar, niet om te fietsen maar vooral het op en afstappen. ik hou hem gewoon nie t als ze een beetje scheef hangen maar ik weeg dan ook niet veel (48 kg) dus dan is de fiets met 2 kids al snel zwaar en lastig te hanteren. Ik ga in elk geval de volgende keer voor een normale fietsā€¦!

hier een paar jaar geleden bewust een nieuwe moederfiets gekocht met maar 1 kind.

ik fiets alles en doe er ookweekboodschappen mee.

en mijn gewone fiets trok dat niet (had me al 2 wielen gekost).

ook nam ik vaak vriendjes mee uit school. zo hoefde ik dan niet te gaan lopen.

ik wilde dus vooral een heel stevig frame en vriendjes mee kunnen nemen.

heb een baavus mambo gekocht; de moederfiets en een zadeltje voorop gezet.

mijn dochter zat tot vorig jaar meestal voorop het zadeltje; vond ze leuker.

mijn brengt ? ochtends met de auto dus ze kan niet altijd zelf fietsen.

Nu een 2ehands fietskar geekocht voor de baby; en beter boodschappen kunnn doen.

vind moerfietsen zonder voorzitje heel lelijk maar zoā€™n zadeltje is echt altijd handig!

Er was vorige maand weer een spaak gebroken en gister nam manlief dochter mee op mijn fiets en nu slingert hij weerā€¦ :cry: ik kon 4 gebroken spaken ontdekken, volgens mij ook 1 vd nieuwe spaken die de vorige keer vervangen waren.

3 maanden fietsen voor 60 euro is dan wel weer prijzig :cry: dinsdag maar ff weer langs fietsenmaker of hij er nog wat van kan maken weer, maar ik ga niet elke 3 maanden spaken vervangen want dan word t wel weer prijzig natuurlijkā€¦