pitje wat bedoel je met heb niet meer ruimte? Geen verschil qua ruimte met de fietsen? Ik hoorde al dat het verschil hem vooral zat ik het stuur, door de vorm lijkt het of er meer ruimte is…
bedoel ruimte dat de jongste voor moet en de oudste achter…
oh en of er verschil zit tussen voorzitje en zadel met moederfiets of niet…
ik zweer erbij… ik raad juist een moederfiets aan…
Ik heb vorig jaar februari eigen merk Halfords gekocht…tis een gewone fiets maar met een speciaal moederfietsstuur…dus breder en handiger bij het opstappen, hij is verstelbaar zodat je hem goed kan instellen.
Als mijn ventje niet meer voorop hoeft dan kan ik dit stuur vervangen voor een andere en heb ik een normale fiets.
Eigen merk halfords ben ik weer niet zo gek op,manlief heeft die 2x gehad en beiden keren waren ze binnen een jaar stuk (achterwiel/velg) kon het gewicht gewoon niet aan. Nu weegt mn man wel zwaarder dan ik, maar dan ga ik liever voor een goed merk 2e hands.
pitje wat bedoel je met heb niet meer ruimte? Geen verschil qua ruimte met de fietsen? Ik hoorde al dat het verschil hem vooral zat ik het stuur, door de vorm lijkt het of er meer ruimte is…
bedoel ruimte dat de jongste voor moet en de oudste achter…
oh en of er verschil zit tussen voorzitje en zadel met moederfiets of niet…
ik zweer erbij… ik raad juist een moederfiets aan…
Ik heb een elektrische fiets en geen speciale moederfiets. Sean heeft tot 2,5 jaar voorop gezeten, ik denk dat hij er nog steeds wel op zou kunnen zitten (mag t/m 18 kilo), maar wil hem niet het idee geven dat hij zijn zitje moet afstaan aan zijn zusje. Bovendien werd het opstappen een beetje krap aangezien ik geen moederstuur heb toen ik hoogzwanger was. Heb m’n fiets nog niet uitgeprobeerd met voor- en achterzitje, wacht daarmee totdat Ailyn oud genoeg is
bij de fietsenmaker hier hadden ze geen echte leuke 2e mooie 2e hands fietsen staan, ff andere fietsenmaker in de omgeving proberen dus. Hij had wel een batavus bike delivery staan, maar ondanks dat ik hem erg mooi vind, weet ik niet of het echt mijn ding is… Hij is ook erg zwaar ( en fietst ook erg zwaar!) en dat is eigenlijk niet helemaal wat ik wil… :think:
Ik heb een gewone Cortina, fietst heerlijk (weet even niet wie hem had gepost met foto hier). Alleen kan mijn zoontje niet meer voor op, het wordt mij te zwaar om boven m’n macht te tillen (en hij is 13 kilo) (dat heeft dus niet zo zeer met de ruimte te maken maar meer met het gewicht wat ik moet tillen).
Ben erg tevreden met die fiets, alleen wel erg duur in nieuw aanschaf.
tja, fietsen zijn duur :shock: Daarom twijfel ik even over een nieuwe ook of goede 2e hands. Die ik nu had ( sparta amazone ) was 275 maar dan wel 2e hands. Heb er 4 jaar mee gereden en nu is ie dus echt aan vervanging toe.
De batavus van de fietsenmaker is in topstaat, maar 375 euro en dat vind ik voor een 2e handsje toch vrij euhhh… prijzig. Ook al zal hij het vast waard zijn!
TJa, over Altra hoor ik ook veel slechte verhalen maar het is natuurlijk ook een beetje een prijs/kwaliteit ding…
Goedkopere prijs is de kwaliteit vast slechter, is maar net wat je eisen zijn… ze zullen niet onveilig zijn maar zoals bij hub na een jaar weer een nieuwe fiets moeten omdat achterwiel niet goed was meer is ook niet alles :think:
Aan de andere kant kan ik dan net zo goed een goede 2e hands kopen. Of… misschien hem laten maken… maar dat zou dan oplapwerk zijn, om nog 60-70 euro in deze fiets te stoppen is ook zonde denk ik :think:
Ow echt, ik ken.vrijwel alleen positieve verhalen.van.de.altra! Ik hoop dat je snel een goede kan.vinden, shoppen.bij.fietsenwinkels.in.de regio.een.optie?
Deze heeft mijn zus. Die zit precies tussen beide in. Redelijk veel plaats aan de voorkant, maar geen mamafiets.
Welke fiets is dit?
Ik twijfel ook.
Wij hebben 2 jaar geleden een fiets gekocht bij halfords, maar die gaf na een jaar al mankementen. (Band om de haverklap lek, ineens de zij schermen van mijn achter wiel er af, ketting die er afschoot. En zo meer. )
Wij willen dus een nieuwe fiets erbij. Met zitje achterop (want voor zitje is nog prima, achterzitje moet nieuw).
Ik heb sinds kort een moederfiets via marktplaats gekocht en ben er super blij mee. Ik ben stevig en heb nu alle ruimte.
Maar jou derde gaat straks al achterop. Ik denk dat ik dan een gewone fiets zou kopen met eventueel een moederstuur. Als Thijs dan echt achterop gaat dan kun je dat stuur weer inwisselen voor een gewoon stuur. Ik heb een montego fiets en wou eerst een moederstuur. Maar dat kon niet ivm de bedrading binnen in ofzo. Dus toen voor een moederfiets gekozen. Ik heb hetzelfde merk als jou, ben er erg tevreden over.
Sweet-love, dat probleem had mn man dus ook met de halfords fiets. Na 1 jaar constant lekke banden, lag volgens fietsenmaker aan de velg. Wel garantie dus nieuw achterwiel gehad, maar vervolgens hetzelfde probleen, weet na een jaar. Elise heeft wel een halfords fietsje, maar die fietst er max maar 2 jaar op dus dat geloof ik wel. Voot mij dus niet idd. Maar wat wel…
We gaan woensdag weet naar de fietsrnmaker, misschien kan hij mn achterwiel nog oplappen voor half jaartje totdat thijs achterop gaat, dan daarna een gewone fiets. En anders… Denk dat het toch een gewone stadsfiets word, wel stevig maar geen poespas. Maar eerst woensdag maar eens afwachten… Anders woensdag of donderdag eens langs andere fietsenmakers voor een leuke 2e hands…
Ik heb een sparta amazone classic. Nieuw gekocht in mei 2003, dus aankomend jaar is dat ding 10 jaar oud. Idd een heull slagschip, maar hij kan wel veel hebben, is echt gebouwd voor vervoer van mama, kindjes en boodschappen en hij gaat hier echt pas weg als Mies alle ritjes, dus ook naar de stad en naar opa en oma zelfstandig kan fietsen.
Ik heb er een zadeltje op, op de stang en een zitje achterop. Mies gaat nog vaak op het zadeltje en Suus in het zitje.
Vorig jaar begon hij ineens idd allemaal mankementen te vertonen, hij trapte soms door, de kabels waren nagenoeg vergaan, hij piepte en kraakte en de spaken knapten er achter elkaar uit. Maar goed, in de 8 jaar dat ik er toen op reed, was er verder nooit iets mee geweest.
Ik heb de mazzel dat mijn man minstens zo handig is als de fietsenmaker, dus hij heeft 2 weken uit elkaar gelegen, hij heeft alles schoongemaakt, alle kogellagers los gehad en 2 vervangen, alles nieuw in het vet gezet, de ketting vervangen, de kabels vervangen, de velgen opnieuw ingespaakt en 2 nieuwe banden erop en toen kon ik er weer mee weg en werkelijk, als nieuw, hij fietst heerlijk en geen spijt van opknappen… de kosten waren voor de onderdelen 60 euro ongeveer en dat was het dan. Ik zou er echt nog eens goed naar kijken, straks doe je een prima fiets weg en heb je spijt. Een kar is ook niet alles en menig fiets kan een kar ook niet aan (qua slijtage).
Volgend jaar hoop ik wel een nieuwe fiets te kunnen kopen en dan wil ik een Burgers. Echt oerhollands product, mooi, degelijk, middenklasse qua prijs en helemaal mijn smaak. Maar dan moet ik wel echt zeker zijn dat de oudste 3 alles zelf kunnen fietsen.
Maar nu breken wat je zegt idd de spaken, de fiets is denk toch wel al 8 jaar oud en de linkerrem werkt niet meer. Achterwiel is slecht volgens andere fietsenmaker, ik kan me dat ook best voorstellen na 8 jaar en heftig gebruik!
Ik wil eigenlijk geen fietsen blijven kopen en uiteindelijk van de moederfiets af, vandaar mijn twijfels. Nu een andere fiets betekend 2 kids op de fiets nog mee. Jesse kan nog niet fietsen! Over 1 jaar zal Jesse wel mee kunnen fietsen met zijwieltjes ( dan dus 1 op de weg zonder zijwieltjes, 1 met zijwieltjes op voetpad) dan willen we hem ook echt wel aan de fiets hebben. Thijs kan dan achterop, hij MOET ook achterop dan want ik ga hem te zwaar vinden voor voorop dan. Denk dat ik Thijs voorop geneens een jaar zal volhouden. Dus als Thijs achterop gaat, kan ik aan een goede gewone fiets.
Hoop er dus op dat de fietsenmaker achterwiel beetje kan oplappen nog, dat hij nog half jaar, 3/4 jaar of misschien zelfs iets langer meegaat… En dan aan een gewone fiets. Maar mocht het oplappen meer dan 100 euro gaan kosten, dan word het me denk toch echt te veel want 100 euro erbij en je hebt dan al een goede 2e hands fiets van een goed A-merk.
Duim dus even mee Jullie horen het zodra ik wat weet van de fietsenmaker.
Dat is altijd zo jammer als je afhankelijk bent van de fietsenmaker, je betaald gruwelijk veel aan arbeidsloon. Want puur de onderdelen zijn zo duur niet.
Achterrem vervangen, vaak is het een kwestie van de trommel schoonmaken en smeren en kabels vervangen. (bij mij was de achterremkabel doorgerot) In die van mij is voor 60 euro aan onderdelen gaan zitten.
Vergis je niet in de tijd dat je nog 2 kinderen vervoert. Zelfstandig kunnen fietsen en ook echt alles mee kunnen fietsen, praat je toch wel over 5 a 5,5 jaar oud. Mies fiets op 12 inch zonder zijwielen, op 16 inch nog met omdat het net te hoog is en hij op en afstappen eng vind. Conditie heeft hij ook nog niet echt en ik zie hem voorlopig nog niet hele stukken zelfstandig meefietsen. Hij beland nog regelmatig in de berm.
Je kan ook eens kijken wat een rijdende moederfiets nog zou opbrengen op mp met zitjes… stel dat je hem wel op laat lappen en je kan hem dan zelf over een poosje verkopen met zitjes voor een leuke prijs, dan zou hij het nog wel waard kunnen zijn.
Ik heb de mijne ook gepimpt, krat voorop, blommetjes enzo… met zadel en goed bobike zitje zou ik hem nu nog makkelijk voor 200 kunnen verkopen, dus voor ons was hij het opknappen nog wel waard.