Hoi meiden, mijn vriend en ik zijn druk op zoek naar een nieuwe bank. We willen een soort hoekbank maar dan met een stuk eraan waar je zo lekker je benen op kan leggen. Nu hebben we een mooie gezien bij een meubelzaak maar nu zag ik zo’n zelfde soort bank bij Leenbakker. Geen idee hoe de kwaliteit is van banken van Leenbakker, heeft iemand hier ervaring mee?
Sja, als je er van uit gaat dat de meeste Leen Bakker banken met maximaal een jaar of 3-5 wel aan vervanging toe zijn is het denk ik geen probleem. Wij zijn met zn vijfies thuis en dus wordt onze bank best intensief gebruikt. Wij hebben dus gekozen voor een bank uit de meubelzaak.
Een bank met een chaise longue lijkt heerlijk, maar wij hebben er bewust niet voor gekozen omdat je die plaats niet echt goed kunt gebruiken als je veel visite hebt. Wij hebben dus voor een gewone hoekbank gekozen met aan beide kanten gewoon en armleuning en een aparte ‘poef’ (Hoe heet zo’n ding ook alweer…)
@~Marion~ wrote:
Sja, als je er van uit gaat dat de meeste Leen Bakker banken met maximaal een jaar of 3-5 wel aan vervanging toe zijn is het denk ik geen probleem. Wij zijn met zn vijfies thuis en dus wordt onze bank best intensief gebruikt. Wij hebben dus gekozen voor een bank uit de meubelzaak.
Een bank met een chaise longue lijkt heerlijk, maar wij hebben er bewust niet voor gekozen omdat je die plaats niet echt goed kunt gebruiken als je veel visite hebt. Wij hebben dus voor een gewone hoekbank gekozen met aan beide kanten gewoon en armleuning en een aparte ‘poef’ (Hoe heet zo’n ding ook alweer…)
Een Hocker

Hier heb ik ook een hoekbank, en zonder een leuning aan 1 kant, nou ik raad je dat ook niet aan, want je kan er niemand laten zitten.
wij hebben een hoekbank (nouja, een bank met een stuk eraan waar je benen op kunnen) van Leen Bakker.
Ik zou denk ik niet meer voor een zo’n bank gaan. Zoals hierboven al wordt gezegd: dat stuk dat er aan zit, daar kan je niet echt lekker zitten. Een losse hocker kan je ook lekker je benen op leggen en is makkelijker in te zetten om visite op te laten zitten.
Wat betreft de kwaliteit. Wij zitten er nu bijna 2 jaar op. Hij ziet er nog netjes uit. Hij kan vast nog wel een tijdje mee. We hebben bewust voor een goedkope bank (hij was 500 euro) gekozen omdat we toen een mannetje van 5 jaar hadden lopen en een kleintje op komst hadden. Ons idee was dat het dan niet zo erg is als er een keer op geknoeid wordt. Bovendien was het budget gewoon niet groter. Ook vind ik het wel leuk om na een paar jaar weer te kunnen wisselen.
Wel zit hij wat ‘hard’. Maar dat is een beetje persoonlijk. Sommige mensen vinden dat juist lekker.
Wij hebben hele goede ervaring met een bank van Leen Bakker. Was nog perfect na 2,5 jaar gebruik. We deden hem weg omdat we in ons nieuwe huis een andere kleur bank wilden. Nu 2 van Seats and Sofas, maar dat never nooit meer, wat een rotdingen.
Mijn ouders hebben jaren Leen Bakker banken gehad, maar die gingen zo 7 jaar mee hoor, als het niet langer was.
@littlewonder wrote:
Nu 2 van Seats and Sofas, maar dat never nooit meer, wat een rotdingen.
Dat die bedrijf nog steeds bestaat :silenced: . Want idd.... Wat een rot kwaliteiten!
hier aan ons tweede bankstel van leen bakker toe, en dan ook nog een echt budget model. geen problemen mee, wij hebben hem toendertijd ( na 5 jaar) vervangen omdat we wat ander wilden…niet omdat hij kapot/versleten was.
huidige bankstel hebben we nu bijna 3 jaar. Ook nog prima…
Wij hebben 1 van de Leenbakker. Een antraciet met aan de linkerkant een lang eind eraan.
Eerlijk??
Wij willen nooooooit weer anders, deze zit zooooooo heerlijk… Een echte chillbank! :dance:
Wij hebben trouwens deze, hebben alleen nog 2 hele fleurige dikkere kussens erbij gekocht want die andere zijn wat dun.
Enig nadeel 9zal de stof wel zijn) je krijgt door veelvuldig gebruik ‘haakjes’ en wordt het pluiziger, mja who cares
@Sennapen wrote:
Wij hebben 1 van de Leenbakker. Een antraciet met aan de linkerkant een lang eind eraan.
Eerlijk??
Wij willen nooooooit weer anders, deze zit zooooooo heerlijk… Een echte chillbank! :dance:
Wij hebben trouwens deze, hebben alleen nog 2 hele fleurige dikkere kussens erbij gekocht want die andere zijn wat dun.
Enig nadeel 9zal de stof wel zijn) je krijgt door veelvuldig gebruik ‘haakjes’ en wordt het pluiziger, mja who cares![]()
Oooh ik wil ook zo’n bank!! :inlove: lijkt me echt heerlijk.
Zo jammer dat dat bij ons niet past.
Maar in een volgende woning weet ik 't wel :mrgreen:
Wij gaan dit jaar ook voor een nieuwe bank kijken. willen graag een grote hoekbank. En willen juist er wel 1 met zo’n stuk eraan.
Maja willen dan niet zo’n kleine bank als de leenbakker, moet toch wel aardig een grote bank zijn zodat er genoeg mensen op kunnen zitten.
Maar ik zou persoonlijk dus na een meubelzaak gaan en een bank kopen met wat kwaliteit. Anders kun je over 3 jaar ofzo weer een nieuwe bank kopen. En we gaan absoluut niet voor stof, willen een bankstel van leer.
Wij hebben dus een bank staan van een meubelzaak, nou het ding is de sloop nog niet waard, zo verrot.
De zitting in de hoek is hoger dan de rest, ondanks dat ik daar veel zit, blijft het zo. Eén van de zittingen is compleet ingezakt. De hocker is doorgezakt. We hebben een bank die niet echt van stof, maar ook niet van leer. Echter is de bank zo versleten dat het soms leer lijkt, alleen dan niet meer fatsoenlijk te krijgen.
Nee, wij gaan kijken juist voor een goedkopere bank, omdat we deze bank (6 jaar oud) waardeloos vinden.
Iemand nog tips voor een leren of nepleren bank (lijkt mij het handigste met kinderen en huisdieren), hoekmodel. We hebben bij de Ikea ook banken gezien en die zien er ook tof uit.
@Sennapen wrote:
Eerlijk??
Enig nadeel 9zal de stof wel zijn) je krijgt door veelvuldig gebruik ‘haakjes’ en wordt het pluiziger, mja who cares![]()
Die ziet er zeker heel gaaf uit… ik denk dat mijn man die ook heeel gaaf gaat vinden als die hem ziet.
:thumbup:
@EstHe wrote:
@Sennapen wrote:Wij hebben 1 van de Leenbakker. Een antraciet met aan de linkerkant een lang eind eraan.
Eerlijk??
Oooh ik wil ook zo’n bank!! :inlove: lijkt me echt heerlijk.
Zo jammer dat dat bij ons niet past.
Maar in een volgende woning weet ik 't wel :mrgreen:
Wij hebben ook niet zo’n grote woonkamer en ook nog een L maar het paste echt super, eerst dacht ik wat grooot :shock:, maar de box kan er zelfs nog naast staan en ik kan er tussendoor lopen. Wel lekker hooe, we hadden eerst een 2.5 zits en dan kon je beide nooit eens even lekker liggen, nu kan mijn man de ene kant uit en ik de andere kant, mochten we dat willen hihi.
@Kwakje, mijn man zag hem als eerst en die was meteen verkocht dus dat is al een heel goed teken

Trouwens, ik had mijn eerste bank bij een echte meubelzaak mee en daar heb ik ook maar 3 jaar mee gedaan, echt reteirritante kussend die je constant moest opkloppen en goed leggen, bank bestond uit 4 grote losse kussens , dus volgens mij zegt dat niks hoor, die kwaliteit.
@Sennapen wrote:
Eerlijk??
Die lijkt heel erg op de onze. Waarschijnlijk hebben we dezelfde bank. Goede smaak hoor :mrgreen: :mrgreen:
@Sennapen wrote:
Eerlijk??
jaa ik heb dezelfde bank, en die haakjes,
wordt er helemaal gestoord van… :thumbdown:
ik brand ze weg met een gas aansteker

Wij hebben ook een bank van de leenbakker gehad en die beviel ons prima! Wij hadden een hoekbank de prijs was toen 600 gulden en we hebben er zo’n zeven jaar plezier van gehad! Uiteindelijk weggedaan omdat hij wat te groot was voor ons huis maar hij was nog niet af. Ik zou het zo weer doen!
wij hebben ook zo’n bank van leen bakker, alleen een ander stofje en iets andere poten (hout, donkebruin)
maar wel hetzelfde stofje. tja, stofje gaat idd wat pluizen, maarja, boeiend. De vorige bank kwam uit een dure meubelzaak, heeft 5 jaar gestaan en toen was het over… dus voor mij geen dure banken meer. ja als de kinderen groter zijn misschien, want het waren voornamelijk vlekken. Die gaan we nu waarschijnlijk ook weer krijgen, maargoed, die 3 jaar vlekvrij garantie met dat spul van leenbakker trok ons wel. Tot nu toe (hij is bijna 1 jaar) nog geen vlekje iig!!! Was bij de vorige bank wel anders…
Hoi meiden, dank jullie wel voor jullie reacties. We hebben heel veel winkels gezienen op heel veel banken gezeten… maar uiteindelijk hebben we toch gekozen voor een bank van Leenbakker. Die zat het lekkerst en qua prijs ook prima. Als we het over een paar jaar zat zijn is dat minder erg als de bank niet zo duur is hihi!
Ik vind hem zo mooi, zie hem hier al helemaal staan Straks nog leuke kussentjes erbij kopen en we zitten er weer heerlijk bij.
@Sennapen wrote:
Eerlijk??
Wij hebben precies dezelfde en wij vinden hem echt VRESELIJK!!!
Grappig hoe meningen kunnen verschillen.
Ik kan niet wachten tot we een nieuwe hebben, maar deze hebben we pas 1,5 jaar ofzo. Maar oh oh oh, wat vinden wij dit prut.
@Sennapen wrote:
Eerlijk??
haha, wij hebben sinds twee weken precies dezelfde

Trouwens, ik weet niet hoeveel voordeliger het is om een duurdere kwaliteitsbank te kopen. Als een bank 5-7 jaar meegaat vind ik het prima, dan wil ik ws toch wel een andere. En ik vraag me af of een duurdere bank dan nog zo heerlijk zit :think: onze vorige (kwaliteits)bank waren we iig zat en hij zat ook niet meer lekker.