Nou zoals de titel al een beetje aangeeft…
Wij kunnen Jeremy (nu 4 maanden) absoluut niet weg leggen… Hij heeft sinds zijn geboorte heel erg last gehad van darmkrampjes en toen wilde ik hem niet laten huilen, dus zat hij vaak bij ons op schoot, met onze pink in zijn mond en zo viel hij vaak in slaap. Als hij sliep konden we hem weg leggen, dat ging goed. Nu wanneer ik zie dat hij moe is, breng ik hem naar bed, maar dan word het 9 van de 10x krijsen (niet huilen, nee krijsen) Ik heb al geprobeert hem te laten gaan maar dat is me 1x 2 uur gelukt, ik denk dat dat de ergste 2 uur van mijn leven zijn geweest… Dit kan ik dus niet. Maar goed de hele dag met meneertje op schoot is ook geen oplossing. S’avonds gaat het wel prima, om 21.30 de laatste fles en hup naar bed tot de volgende dag 09.00 uur :shock: Dat is wel lekker.
Hij doet het trouwens ook als ik hem even in de box wil leggen ofzo, dusbest vervelend. Hebben jullie nog tips en deden die van jullie dit ook?? Ik hor het namelijk nooit om mij heen. (De mensen met wie ik spreek hoor ik trouwens nooit negatief over hun baby, alles is altijd helemaal top bij hun, dan denk ik ligt het aan ons, wat doe ik fout???) Overigens denk ik dat Jeremy zowieso niet heel veel slaap nodig heeft als hij tussen de voedingen door 1 uurtje slaapt mag ik blij zijn. soms slaapt hij tussen 2 voedingen helemaal niet, hoort dit??
Nou ik hoop dat iemand nog tips heeft, want het begint een beetje moeilijk te worden zo.
Gr Eva
Cleo had dat ook, die kon ik ook niet wegleggen, en dat deed ik ook niet, ik vind zelf dat zo’n kleintje lekker bij mama hoort te zijn, ik maakte zelf veel gebruik van de premaxx baby bag, zon bananen draagzak zeg maar
dat was ideaal! dan ligt je kleintje lekker tegen je aan en heb je toch nog een beetje je handen vrij.
Cleo ging op een gegeven moment zelf aangeven als ze op zich zelf wilde en dan gaf ik haar natuurlijk ook die ruimte. Naar mijn mening komt dat zelf wel goed, grenzen aageven e.d. komt later wel.
En wat slapen betreft hou je kleinte goed in de gaten bij de eerste tekenen van vermoeidheid lekker op bed leggen hij is nog zo klein dan mag je nog lekker vaak naar bed, en als hij niet wil slapen rust hij toch uit op zijn eigen kamertje
sterkte :-*
ow ik lees helemaal verkeerd, wat ik hierboven schrijf bedoel ik dus over in de box leggen.
Voor in bed kan je proberen een tijdje erbij blijven zitten, liedjes zingen, evt eruit halen en rondjes lopen op zijn kamertje en weer terug leggen.
Ik zou persoonlijk NIET laten huilen!
sterkte :-*
Ja maar daar zit dus het “probleem”
als hij moe is, leg ik hem in zij bedje, maar slapen ho maar! Dan gaat hij dus krijsen. (op een enkele x na) En als hij eenmaal krijst is hij “onhandelbaar” :lol: Dus op schoot helpt daarna ook niet veel meer en zo blijven we in een cirkeltje zitten zeg maar. Kijk als hij gewoon gezellig wakker is, prima dan mag hij bij me zitten, maar ik krijg hem dus niet in slaap op de dag. En hoe klein hij dan ook is ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat hij bij mij op schoot zit van s’morgens 9 tot s/avonds half tien??? Of deed jij dit wel???
Wat dat betreft dus ook alles uit de kast gehaald… bij hem zitten, zingen, was opvouwen, van alles. En nee laten huilen heb ik dus een aanal keer geprobeert, maar das niet mijn ding. Kijk als het zo is , dan is het zo, vervelend maar gaat hoop ik wel weer over. Wat mij zorgen baart is dat ik bang ben hem te “verwennen” en als hij strax ouder word hij helemaal vast zit aan ons, dat lijkt me niet goed. Met welke leeftijd is het mogelijk dat dit gedrag wat minder word/ over gaat???
Tyg sliep de eerste periode ook alleen maar op mijn arm.
Dat zit niet lekker, zeker niet met BI.
Op een gegeven moment begon ie interesse te krijgen voor speeltjes, bewegende dingetjes
dus ik maakte het in de box leuk voor hem
en ging er in het begin nog de hele tijd bij zitten.
Soms even weglopen, en dan weer terug
en zo de tussenpozes dat ik weg was wat langer maken.
Ook ben ik niet meteen bij het eerste huiltje weer terug gegaan, maar even gewacht. Als je het steeds hetzelfde doet, dan leren ze vanzelf dat mama echt wel weer terug komt.
maar het duurt wel ff…
:hug:
wel lekker dat ie doorslaapt zeg!
slaapt ie dan in zijn eigen bedje?
en zo ja: 's avonds als ie maar genoeg moe is, dan lukt het wegleggen dus wel?
hier ging het dus beter toen ie ook momenten alleen in de box kon zijn als ik in de buurt was.
ook het slapen in zijn bedje ging beter toen er regelmaat in kwam.
inderdaad wat ashes zegt: bij de eerste tekenen van vermoeidheid: luier verschonen en naar bed. steeds hetzelfde ritueel.
even erbij zitten, liedje neurieën, maar het niet te gezellig maken.
welterusten zeggen en weggaan.
als ie meteen gaat huilen: heel even wachten en dan weer terug gaan
en zo de momenten dat je wegloopt uitbreiden.
ik had idd de eerste maanden Cleo in de draagzak vond ze heerlijk, en ik liep (en loop nog steeds) met BI dus was voor mij wat minder maar als ze zo klein zein heb ik zoiets van lekker bij je houden,
en idd zoals Ziet zegt even laten huilen (bijv 1 minuut) dan weer terug zodat je laat weten dat je terug komt
Ten eerste wil ik benadrukken: Nee, je doet niets fout :hug:
Lotte vond overdag de box ook 3x niks… op een of andere manier was het te groot voor haar. Als we haar in haar hangmatje of wipstoeltje in de box zette was het wel goed. Ik had een “slinger” hangen met allerlei beestjes eraan en daar graaide ze naar op een gegeven moment. Ook was de mobiel iets waar ze heerlijk naar kon kijken en luisteren.
(zie maand 1 op http://www.roggie.nl -> Lotte voor foto’s hiervan)
Slapen in een ledikant of campingbedje? NO WAY!
Gelukkig hadden we hier voor haar een wiegje dus thuis sliep ze altijd wel goed. Als we haar meenamen ging danook standaard de reiswieg mee (wandelwagen bak). Dan ging het namelijk wel goed.
De keren dat ze thuis niet wilde slapen, bakerden we haar in en werd ze een stuk rustiger. Ze had gewoon erg veel behoefte aan geborgenheid.
Lotte was en is een gevoelig meisje wat dat betreft en daar hebben we dus ook rekening mee gehouden.
ik heb lucas zeker de eerste uhhh 8-9 maanden op de arm in slaap moeten krijgen, voor ik hem in bed kon leggen… en dat was geen pretje… hij krijste echt heel hard, en ik hield hem dan echt in de houdgreep tot hij in slaap viel, dan kon ik hem zo overleggen… Dit was strijk en zet bij elk slaapje wat hij moest doen, ook 's avonds.
Heel vreemd, op een gegeven moment ging dat gewoon over. Dan viel hij echt niet meer in slaap op mijn arm, en legde ik hem uit pure wanhoop dus maar op bed(sja, wat moet je anders als je maanden lang gewend bent je kind in slaap te uhh forceren) en hij sliep gewoon ineens… :shock:
Dus ik zou hem ook lekker bij me pakken, tot hij slaapt, sla dan wel een lekkere badcape om hem heen, en als je hem dan in bed/box legt als ie slaapt, merkt ie niet zo dat je hem in zijn koude bedje legt(was bij lucas dus ook nog eens, als zijn hoofd het koudere lakentje raakte was het meteen weer bal)
Ik zou zeggen: lekker in de draagdoek (draagdoeken zijn ergonomisch beter dan de meeste draagzakken…)!
Ohhh wat ben ik blij te lezen dat we niet de enige zijn Ik haalde me al weer van alles in mijn hoofd :roll:
Dus ook fijn te lezen dat het overgaat, dan ga ik me er niet meer druk om maken, dan is het gewoon zo, dan maar op schoot :lol:
Inderdaad, die koude lakentjes zijn hier ookfunest, gisteren was hij na het drinken op schoot in slaap gevallen, ik dacht hup ik leg hem in zijn bed, zijn rug raakt de lakens en HUP ogen open en krijsen maar!!! Volgende keer even voorverwarmen. (doe ik s’avonds standaard)
En ik ga proberen in de box erbij te blijven en dan steeds even weg lopen kijken hoe dat gaat!!
Alvast bedankt voor alle antwoorden!!
Hadden wij in het begin ook vaak :roll: , dus toen zijn we het bedje met een kruik voor gaan verwarmen(en dat in juli/augustus ), dat ging al ietsje beter.
Wat bij ons ook werkte was het voedingskussen in een U-vorm op de bank leggen, Jasper erin en dan mijn pink in z’n mondje. Zo had ik toch mijn schoot en 1 hand vrij :lol:
Maar wij zijn redelijk snel begonnen met een slaapritueel dat we iedere keer doen(daarom lekker kort): eerst drinken, dan een verse luier, slaapzak aan(ook overdag 8) ), rolgordijn dicht, in bed leggen, nijntje kuffel op buik en speeldoos in nijntje knuffel aan. Dan nog een aai over z’n bolletje en een kusje op z’n voorhoofd en ik zeg slaap lekker. 9 van de 10 keer werkt het. Sommige dagen valt hij helemaal zonder moperen in slaap, sommige dagen met een beetje mopperen.
Zo gauw hij echt gaat huilen/krijsen haal ik hem eruit, want het heeft dan toch geen nut. Kinderen die zich zelf in slaap huilen? Nog nooit gezien
Hoorde laatst overigens dat baby’s in India pas na 6 maanden de grond voor het eerst raken, daarvoor worden ze de gehele tijd gedragen(want ze zijn dan nog zo hemels of zo). Vond ik best mooi :mrgreen:
Nisan hier hetzelfde hoor. Gaat gewoon vanzelf over ze zijn gewoon nog klein ik krijg het niet over mijn hart hem te laten liggen als hij krijst. Ik heb het dan niet over huilen maar krijsen met zo’n tril erin. En ik vind het zelf ook wel fijn lekker dichtbij ze worden toch al zo snel groot. Hier ook vaak in een draagdoek ben je toch mobiel, en als hij wil in de box en ook vaak mee in het wipstoeltje.
Suc6 want soms ook best vermoeiend
Vermoeiend is het zeker, hahaha, maar goed er zijn veel ergere dingen, daar probeer ik dan aan te denken
Ik wilde nooit aan zo’n draagdoek, maar ik ga er toch over nadenken nu… Kun je dan zo’n zittende nemen voor op je buik, of is hij daar nog te klein voor??
Nisan neem een lange doek die kan je dan knopen zoals je wilt. En ze kunnen ook zittend op j buik als je het hoofd met de doek ondersteunt maar als je het huishouden wilt doen is op je rug praktischer.Als je ff googelt kan je allerlei manieren van dragen vinden. En je kan gewoon zelf een grote lap kopen van stretchstof op de markt hoeft echt niet zo’n “speciale” te zijn hoor.
Bedankt voor je advies, maar als ik er 1 koop, koop ik een “kant en klare” , lees: ik ben niet handig en niet creatief :oops: :lol:
Ik ga ff googelen
Hoi!
als je hem niet weg kunt leggen… lekker bij je houden dan!!
En wat groenevrouw zegt: een draagdoek is ideaal. Je hebt verschillende soorten: rekbare doek, omdat jou kindje al wat ouder is minder handig denk ik want dat wordt op een gegeven moment te zwaar.
Maar waar je wel mee uit de voeten zou kunnen is een ringsling, mei tai of geweven doek. Ik neem aan dat hij zijn hoofdje zelf recht kan houden? Dan
kan hij gewoon rechtop.
Ik mag hier geen commerciele links plaatsen of links naar andere fora, maar zal je even een pb sturen.
een slaapzak wil ook wel eens helpen, hij blijft warm en het is geborgen.
:hug:
Of inbakeren, zie andere topic hier bij babyvraagjes. Voor de hele dag bij je dragen moet je het type zijn, mijn ding is het niet (al is het maar omdat m’n rug het niet trekt). En voor mijn kinderen was het ook niet geschikt. De oudste werd alleen maar wakkerder als hij bij mij was, wilde dan alles zien, en werd dus alleen maar vermoeider en ging daardoor nog meer huilen. Na twee maanden zijn we gaan inbakeren, gecombineerd met regelmaat slapen-voeden-‘spelen’-slapen en we kregen er een nieuw kind voor terug! De jongste heeft genoeg aan alleen de regelmaat, maar zodra die een keer te laat in bed ligt overdag, dan is het dus de rest van de dag ook een zooitje, want dan is ze over d’r slaap heen.
Voor mij een eye-opener was de richtlijn dat een pasgeborene maar half uurtje/drie kwartier wakker kan zijn, en dat breidt zich zo langzaam maar zeker uit tot twee uur wakker bij 6 maanden. Als ik naar mijn kinderen kijk, klopte dit goed. Ze gaan gewoon in oogjes wrijven, geeuwen, aan oortjes plukken, jengelen etc. na die tijd.
Zie net pas dat ie al 4 maanden is. Da’s wel wat laat voor inbakeren, maar niet onmogelijk (wel in overleg met je cb)…