erhm inbakeren volgens de richtlijnen die de CB’s aanhouden, bestaat uit inwikkelen, wegleggen en laten huilen met de kookwekker ernaast. Tot een uur.
Ik geloof dat dat nu juist was wat ze niet wilde…
Nee een uur gaat me te ver!! Ik heb dit dus 1x gedaan, twee uur zelfs,maar dan gaat hij zo over de rooie, dat kan niet goed zijn. (wel elk kwartier naar hem toe, maar zodra je wegliep was het weer zover) Ik heb nu wel het idee dat wanneer hij zo is er toch iets is, krampjes, last van inenting (kan volgens het CB niet, :roll: maar wel dat idee) Nu leg ik hem in bed als hij moe is en houd ik voor mezelf een kwartier huilen aan, word het te erg haal ik hem eruit en dan maar op de arm in slaap krijgen, vevolgens leg ik hem dan in de box en dat gaat goed, in zijn bedje schiet hij weer wakker. Nu net heb ik hem ook in bed gelegd, wakker, heeft een kwartiertje geschreuwd en slaapt nu lekker :dance: Alleen red hij nooit twee uur slapen, ik mag blij zijn als het een uurtje is, dat accepteer ik maar gewoon, misschien is hj dan gewoon uitgeslapen. Kijk hij maakt natuurlijk wel goede, lange nachten, misschien scheelt dat?? Jammer hoor dat er geen gebruiksaanwijzing in de placenta zat, hahaha :lol: Wat ik ook goed aan Jeremy kan merken is dat hij mijn stemming veilloos oppakt, wanneer ik gestrest word van dat huilen, kan ik het vergeten, ben nu begonnen om lief tegen hem te blijven praten en te zeggen dat ik van hem hou dat het niet geeft dat hij huilt, dat soort dingen en ik blijf er zelf een stuk rustiger onder, en hij ook!!! Klinkt misschien vreemd, maar het lijkt voor ons te werken… (ik heb ook zo weinig geduld, daar moet ik aan werken) Ach het komt helemaal goed hoor met ons, maar ben blij dat ik even van me af kan schrijven hier en dat we niet de einge zijn bij wie het niet helemaal “perfect” verloopt…al hoor je dit op straat nooit!!!
ik heb gewoon een standaard ritueel
21:30 laatste flesje, dan leg ik hem niet slapend in zijn bedje
krijgt hij slaapzakje aan en dan doe ik strak instoppen met een dekentje, nachtzoen en ik loop de kamer uit
ik zeg niets, zing niet gewoon helemaal niets
in het begin was het huilen
paar keer daarna was het pruttelen
en de keren daar weer na draaide hij meteen zijn hoofdje de andere kant uit en deed zijn ogen dicht
wat ook nog wel eens werkte was in bed leggen en dan flesje geven
dan als ie in slaap gevallen was had ie de overgang van arm naar bedje niet meer
plus dat ie dan wist waar ie in slaap gevallen was
want ik zou ook schrikken als ik op de bank in slaap gevallen was en dan in ene wakker zou worden in me eigen bed
nu kan ik dat wel relativeren en denken van och zal allemaal wel
maar een baby snapt dat niet.
dus daarom dat ik nooit tygo al slapend in zijn bedje leg
hij moet zelf in zijn eigen bedje in slaap vallen.
@Ellen69 wrote:
Lotte vond overdag de box ook 3x niks… op een of andere manier was het te groot voor haar. Als we haar in haar hangmatje of wipstoeltje in de box zette was het wel goed. Ik had een “slinger” hangen met allerlei beestjes eraan en daar graaide ze naar op een gegeven moment. Ook was de mobiel iets waar ze heerlijk naar kon kijken en luisteren.
(zie maand 1 op http://www.roggie.nl -> Lotte voor foto’s hiervan)
n.
Geweldige tip :thumbup: Vanmorgen voor t eerst met wipstoel in de boox gedaan en nu vond hij het leuk. Ellen dank dank dank. Waarom is er geen emoticon die op z’n knieen gaat? :mrgreen:
@miriam wrote:
@Ellen69 wrote:
Lotte vond overdag de box ook 3x niks… op een of andere manier was het te groot voor haar. Als we haar in haar hangmatje of wipstoeltje in de box zette was het wel goed. Ik had een “slinger” hangen met allerlei beestjes eraan en daar graaide ze naar op een gegeven moment. Ook was de mobiel iets waar ze heerlijk naar kon kijken en luisteren.
(zie maand 1 op http://www.roggie.nl -> Lotte voor foto’s hiervan)
n.
Geweldige tip :thumbup: Vanmorgen voor t eerst met wipstoel in de boox gedaan en nu vond hij het leuk. Ellen dank dank dank. Waarom is er geen emoticon die op z’n knieen gaat? :mrgreen:
Super om te horen dat het bij jullie ook werkt :mrgreen:
Zo heb je toch even je handen vrij en leert hij dat even alleen spelen en zelf dingen ontdekken ook best leuk kan zijn :thumbup:
@Kiddo wrote:
erhm inbakeren volgens de richtlijnen die de CB’s aanhouden, bestaat uit inwikkelen, wegleggen en laten huilen met de kookwekker ernaast. Tot een uur.
Ik geloof dat dat nu juist was wat ze niet wilde…
Da’s idd wat ze op CB zeggen, en ik zag daar uiteraard ook tegenop, maar het was helemaal niet nodig…Stan sliep gewoon zonder huilen in vanaf de eerste keer dat hij ingebakerd werd!
(Tuurlijk heeft ie later heus weleens gehuild, hij was ook maar een baby, maar dat was dan gewoon een kort inslaaphuiltje).
Voor de nacht hebben we hier geen problemen hoor!! 21.30 laatste fles en dan hup wakker in bed en we horen nix, als ik dan 10 min. later ga kijken slaapt hij, dus das geen probleem
Het ging mij om overdag, maar stssss, het lijkt opgelost, het gaat al 2 dagen supergoed, misschien een periode??? (van een week of 3 :roll: )
In ieder geval bedankt voor de tips, die van de box "kleiner’ maken is inderdaad een goede :thumbup:
Wij hadden hier ook te maken met een kindje dat we niet weg konden leggen. hij is onderbehandeling van een ka in het ziekenhuis, vanwegen reflux, het deed hem dus zeer wanneer hij lag, vandaar dat hij krijste en niet gewoon huilde.
Ook kwam ik er achter dat ik hem veel te lang wakker hield, wanneer hij aagaf dat hij moe was, was het al te laat. Ik las ergens dat kinderen tussen de 3 en 5 maanden max 1,5 uur achter elkaar wakker kunnen zijn.
Nu ga ik hem verschinen zodra hij een uur en 15 min. uit bed is en na het verschonen in bed.
Door deze twee combinaties slaapt hij nu steeds tot zijn volgende voeding. Hij wordt nog wel eens wakker, ligt dan wat te miepen, maar valt uiteindelijk weer in slaap. Het was echt een hele openbaring voor ons.
Jekka
@Jekka wrote:
Ook kwam ik er achter dat ik hem veel te lang wakker hield, wanneer hij aagaf dat hij moe was, was het al te laat. Ik las ergens dat kinderen tussen de 3 en 5 maanden max 1,5 uur achter elkaar wakker kunnen zijn.
Nu ga ik hem verschinen zodra hij een uur en 15 min. uit bed is en na het verschonen in bed.
Moest ik ook meteen aan denken, misschien proberen om hem net iets eerder op bed te leggen?
Geeft hij wel goed aan wanneer hij moe is? Bo ging met 3,5 maand ook elke keer krijsen in haar bed. Wat een ramp. Totdat ik ontdekte dat ze eigenlijk helemaal niet aangaf dat ze moe was en ik haar dus veel te lang wakker hield. Ze liet niks zien: geen gaapje, geen oogjes wrijven, niet jengelen. Gewoon niets. Ik ben bij haar toen ‘‘wakker tijden’’ gaan invoeren. Ik keek hoe laat ze wakker was en precies 1,5 uur later ging ze weer naar bed. Wat een opluchting, nu was het alleen nog maar een inslaaphuiltje. Naarmate ze ouder werd, kwam er elke keer een kwartiertje bij. Toen ze bijna een jaar was, ging ze wel weer duidelijk aangeven als ze moe was.
Dus misschien is dit ook het proberen waard? Ik wens je in ieder geval heel veel succes!
Hoi,
Hier heeft Jayden ook veel gehuild bij het wegleggen en heb dus ook maanden met hem op schoot enzo gezeten, ook 2 uur laten gillen (was dé oplossing volgens het CB, nou mooi niet dat waren de ergste uren in mijn leven zeg, heb het nooit meer gedaan zolang laten huilen :naughty: :naughty: ) Wat ik op de duur wel gedaan heb, is met Jayden naar een osteopaat gegaan (wat die man doet kan ik je niet uitleggen,maar het verrichtte hier wonderen) Jayden had schijnbaar zo’n last van zijn nek dat ie daarom zo krijsde, we zijn 2 keer bij die man geweest, nu als ik hem in bedje leg s’middags/tegen de avond gaat ie gewoon slapen (wel maar een half uurtje :roll: maar toch hij heeft er schijnbaar genoeg aan, maar dat heeft ie altijd gedaan erg kort geslapen)
En verder gaat ie hier ook meestal pas na 21.30 uur na de papfles pas echt goed slapen, das nou het ritme van je kindje en ik denk zelf dat je het goed doet hoor meid, en wat kennissen en vrienden zeggen vind ik eigenlijk gelul,want ieder kind heeft wel wat en wie zegt dat die van hun nooit iets doet of heeft die liegt volgens mij :silenced: :shifty: