Pff… net even de kinderopvang gebeld, omdat Sam vanmorgen wat verhoging had (en erg verkouden) wou ik weten hoe het ging…
En ja hoor… hij is ALWEER gebeten door een kindje
De derde keer, binnen 2 weken En nu ook nog op zijn verjaardag
Ben zoo boos en verdrietig!! (Voel me al zwaar k*t de laatste dagen/weken…) en dan dit er nog weer bij!
Heb woensdag een gesprek met zijn mentoren hierover, heb ook aangegeven dat als dit vaker voorkomt, Sam niet meer komt. Dan hou ik hem thuis.
Vind dit echt niet kunnen!
ons joni is vroeger ook eens 2x gebeten door een kind. En toen ik zei dat ze mocht terugbijten heeft ze dat ook onmiddellijk gedaan. Dat andere kindje was toen zo verschrokken dat ze het niet meer gedaan heeft. Tuurlijk heb ik mijn dochter ook wel verteld dat ze nooit als 1e mag bijten!!!
Dat is de enige manier hoe je kinderen zoiets af kan leren. Want zolang ze zelf niet weten dat het pijn doet, doen ze gewoon door! (De kleine van een vriendin van mij heeft dat ook 7 jaar gedaan, tot een kennis van mijn vriendin de kleine eens terugbeet en sindsdien is het daar ook gedaan)
Sam is daar te klein voor! En ik wil niet dat hij andere kindjes bijt :naughty:
Dus, nee, dat gaat hier niet op!
Is het elke keer hetzelfde of een ander kind dat bijt!
Als het elke keer hetzelfde kind is, dan zullen er nog wel mama’s zijn wiens kind gebeten geweest is en misschien kunnen jullie er samen voor zorgen dat dat kind niet meer mag komen tot het manieren heeft!
heel goed dat je dat hebt aangegeven!
zij moeten hier iets mee
je kunt niet van sam verwachten dat hij iets terug doet (vind ik trouwens ook niet echt een oplossing, maargoed, dat vind je zelf ook niet dus)
ben benieuwd wat er uit het gesprek komt :hug:
ow anna wat vervelend zeg. hoe staat het kdv hier tegenover? heb je het idee dat ze het serieus nemen, dat zij er alles aan doen om het niet nog eens te laten voorkomen???
En ik kan me ook voorstellen dat je, al maakt het voor sam geen verschil, helemaal baalt dat zoiets op zijn verjaardag gebeurt…
ons joni is vroeger ook eens 2x gebeten door een kind. En toen ik zei dat ze mocht terugbijten heeft ze dat ook onmiddellijk gedaan. Dat andere kindje was toen zo verschrokken dat ze het niet meer gedaan heeft. Tuurlijk heb ik mijn dochter ook wel verteld dat ze nooit als 1e mag bijten!!!!
Pardon? Jeetje zeg.... :roll:
Hoi
Pff ik snap dat je daar erg van baalt zeg! Arme Sam :hug: . Maarre hoe oud is het kindje dat hem heeft gebeten? Want ik vind de reactie hierboven(van Nandra) wel een beetje kort door de bocht. Als het kindje net zo oud is als Sam dan is het echt geen kwestie van manieren. Heel veel kinderen maken een periode door waarin ze bijten, echt niet leuk maar het gebeurt. Het is dan aan de leidsters van het kdv om erop te letten dat hij/zij daar de kans niet voor krijgt! Maar nogmaals ik begrijp dat je r de balen van hebt hoor!
Anne meid :-* :hug:
Wat rottig meid :hug:
Helaas zijn dit soort situaties lastig om helemaal te voorkomen :? Zodra van een kindje bekend is dat het anderen bijt moet hij/zij continue in de gaten gehouden worden, maar er zijn nou eenmaal meerdere kids op een groep, dus helemaal voorkomen is meestal niet te doen (werk zelf op een kdv)
Voel je je wel serieus genomen door de leidsters en heb je wel het idee dat ze er zoveel mogelijk aan doen dat dit zich niet herhaalt? Duidelijk blijven aangeven hoor!
Al werk ik zelf op een kdv, het lijkt mij dus ook heel rot als je kindje steeds de dupe is van een ‘bijter’ :hug:
Zo zeg! Das inderdaad raar, dat het nu al voor de derde keer is gebeurd. Als het steeds door hetzelfde kindje gebeurd vind ik wel dat de leidsters daar dan extra op letten moeten hoor! Terug laten bijten is natuurlijk inderdaad geen optie, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik in mijn opvang eenkind zou hebben dat steeds maar weer zou bijten, en er zou niets helpen om het te voorkomen, zou ik dat kindje ook niet meer hier willen hebben. Ik wil absoluut niet dat “mijn” kinderen onder een ander kind moeten lijden.
Wat zielig voor Sem!!! :hug: ook voor jou een dikke knuffel Anna :hug:
Hoe oud is dat kindje?
Heb je Sem nog niet gezien?
Ik hoop dat hij niet weer blauw is!!!
Jeetje zoveel keer in zo’n korte tijd, dat vind ik echt niet kunnen al snap ik dat leidsters geen ogen in hun achterhoofd hebben.
Hopenlijk valt het mee en was het niet hard.
aaaah arme Sam, en dat op zijn verjaardag!!!
Hoop dat je er uit komt met het kdv. Zit er een kindje die hem niet zo aardig vind ofzo?? kan ik me niet voorstellen!!
Hier even een reactie van “de andere kant” een moeder van een knijpertje/bijtertje
We hebben met Joost behoorlijk problemen gehad met bijten, knijpen en duwen op de creche en ik kan je vertellen: daar word je als moeder knáp ongelukkig van! Reacties die ik hier lees als “dan zou ik dat kind ook niet meer in mijn groep willen hebben” en “manieren leren” zijn dan ook erg vervelend om te lezen. :evil:
Denk je dat je als moeder zit te wachten op verhalen hoe goed of slecht het die dag gegaan is is en dat ie "maar 1x"of "toch wel erg vaak "incidenten had op die dag? Dat je kind de enige is die zo extreem reageert. En dat er van de grotere kindjes op je af komen lopen om te klikken.
WAT DENK JE ZELF?!! :think: :x
Maar goed, even richting jou Anaaatje
Je moet het absoluut aangeven dat het erg is en dat je verwacht dat er aandacht aan besteed word. De leidsters zitten natuurlijk niet op het puntje van hun stoel te popelen om te vertellen dat er weer een incident heeft plaatsgevonden , het is echt in het belang van groep dat er iets aan gebeurt
Bij Joost hebben ze gerichte observaties gedaan wanneer gebeurt het, bij wie gebeurt het, ligt het hier aan , daar aan, het heeft best lang geduurd voordat de juiste aanpak duidelijk was. Wij hebben gesprekjes gehad over wat zij of wij deden of wat er thuis goed werkte en hoe we konden zorgen dat we qua straffen en belonen op 1 lijn zouden zitten.
EN godzijdank gaat het hier nu sinds een week of 3 eigenlijk heel goed.
Ik snap dat dat hardstikke moeilijk is, en dat je er ook boos van wordt want jouw kind wordt pijn gedaan, maar begin het inderdaad met bespreekbaar maken. Win info in over wat ze eraan denken te doen en oordeel dan of je inderdaad je kindje van het kdv af wil halen.
Ik hoop dat het heeeel gauw beter gaat! :thumbup:
Alle eerst gefeliciteerd met Sam.Over dat bijten,ik vind echt dat kdv de ouders van die kinderen er op aan moeten spreken,het hangt er natuurlijk ook van af hoe oud het kindje is dat bijt,maar vind toch dat het met de ouders besproken moet worden.
GEfeliciteerd met Sam en tuurlijk ben je boos en verontwaardigd. Hopelijk komt er een goede oplossing.
het zoontje van een vriendin van mij deed (en doet hij is nu 6 :shock: ) dat ook en zij gaf hetzelfde als jubbes aan dat het ook voor haar vervelend is. Dat is ook wel zo maar i.m.o is bijten een vorm van negatieve aandacht als je daar al van kleins af aan ook aandacht aan geeft gaan ze er mee door, De kunst is dus om dit te doorbreken!
succes in ieder geval.
natas
Weet wat het lastige is, Het krab bijt knijp duwgedrag dat hij daar had, vertoonde hij thuis helemaal niet.
Het is idd goed dat de ouders er attent op worden gemaakt dat het speelt, maar dat impliceert dus niet meteen dat de oplossing ook bij de ouders ligt.
Je moet er sámen een plan over maken. En idd het is de kunst van het doorbreken van de cirkel. en da’s écht een kunst kan ik je vertellen …
Ofwel zÃj moeten er samen een plan over maken,
Arme Sam kan er niks aan doen natuurlijk. En dat op je verjaardag , arme kerel!
nou jaa zeg…
letten die meiden wel op daar???
Nou arme Sam voor de 3e keer en ook nog op zn verjaardag.
Zou ze er zeker op aanspreken jeetje ik vind het niet normaal hoor eigenlijk. Ik werk zelf ook op een kdv en hier wordt echt geen kind gebeten daar zorg ik wel voor. We hebben 1 kindje gehad die het wel wou doen maar die heb ik in de gaten gehouden en als ze het wou doen gelijk ingegrepen gelukkig doet het kindje het nu niet meer.
Als Yeline al zovaak gebeten was op een kdv dan had ik er ook zeker wat van gezegt laat ze maar beter opletten meestal staan ze met meer leidsters als er meer kids zijn. Ik sta alleen met 6 kinderen en soms iets meer en dat lukt best.
Nou Anna ik vind dit niet normaal hoor ! :snooty:
Ik zou Anoek niet eens meer durven brengen! :shifty:
Meteen een heel serieus gesprek aanvragen en toch dringend
verzoeken om vandaag nog iets te ondernemen.
Kan Sam niet naar een andere groep of dat andere kindje
uit de groep gehaald worden ?
Staan ze daar niet op te letten ofzo vraag ik mij af ?? :think: