Niet op vakantie gaan dit jaar

Nu lees ik allemaal berichten en topics van mensen die wel op vakantie gaan dit jaar of die vragen wat leuk is etc., wij hebben er bewust voor gekozen om niet te gaan.

Zijn er met ons nog meer mensen die niet gaan, willen of kunnen?



Wij gaan natuurlijk een dagje naar de dierentuin, we zetten het zwembad op (hopen op mooi weer), Roan is jarig, we kunnen eindelijk een grote schoonmaak door het huis maken :dance: en mijn oma heeft ook een feestje. Dus die 2 weken komen we echt wel door, zit ik niet over in.



Wat gaan jullie dan doen in de vakantie???



Tell me, misschien zitten er nog dingen tussen waarvan ik denk jaaa leuk.

Ik ga weliswaar wel op vakantie, maar heb alsnog zo’n 4 weken te overbruggen met de kinderen thuis.



We gaan namelijk de 2e week van de vakantie 5 dagen kamperen en de 4e en 5e week 10 dagen naar een stacaravan in Drenthe.



Voor de rest, In Zwolle zit doe-park de Nooterhof, heel leuk voor de oudsten en voor Mies. We kunnen met mooi weer naar het strandje aan de Milligerplas, ik wil wat vriendinnen bezoeken die ook niet alle 6 weken weg zijn of moeten werken.

We gaan gewoon naar de plaatselijke speeltuin of doen een speeltuinestafette (doen we meerdere keren per jaar en is telkens een hit en houd gewoon in dat we op de fiets in onze eigen wijk van speeltuin naar speeltuin fietsen en de kinderen in elke speeltuin 20 minuten mogen spelen voor we door gaan naar de volgende)



Ook hier is er 1 jarig in de vakantie, Mies word 3.

En verder heb ik nog wel oren naar een keertje pannenkoeken eten en even neuzen in het kabouterbos bij Dronten en hopelijk komt het er dit jaar eindelijk eens van om naar sprookjeswonderland ofzo te gaan (bij Enkhuizen)



Kortom, ik lees mee. Wie weet doe ik nog ideeen op.

Wij gaan ook niet (heb hier ook al eens, begin van dit jaar, een topic over geopend :lol: )



Wij hebben een nieuwe wasmachine, droger, vriezer en koelkast (3 waren er echt af, de 4de ook maar meteen nieuw gedaan) gekocht.

En ja het geld kan maar 1 keer op. En ik vind deze nieuwe apparaten belangrijker dan een vakantie, vooral nu met een kindje op komst.



Wat gaan wij doen:

  • paar dagen naar Elburg, naar mijn moeder. Dagje zwolle winkelen (even terug in de tijd toen ik als scholier elke week daar te vinden was haha) Dagje duitsland en wat familie bezoeken.
  • als alles goed gaat, richting ikea om een babykamer uit te zoeken :inlove: nou ja… weet precies al wat ik wil :oops: maar dan kopen we het en hebben we alle tijd om alvast een begin te maken van het kamertje.
  • voor de rest lekker thuis grutten.



    Ik heb maar twee weken vakantie en voor de rest werk ik extra. Dus die twee weken zullen sowieso wel snel omgaan.



    Wij zijn al wel twee weekendjes weggeweest met vakantieveilingen, telt dat mee? :lol: :mrgreen:

Dagje Zwolle winkelen… leuk! Kom je koffie halen :angel:



Enne, ik zie nu je banner pas… ge-wel.dug! :dance: :inlove:

Oow Cell, ik meende dat jij 4?? weken met je kindjes alleen ging :shifty: , of was dat dan toch iets minder :lol:



En nu je het zegt, mutsie, is ook zo, sorry. :-*

En leuk babykamer uit zoeken, is veeeel leuker dan op vakantie gaan.



Ja wij hebben een nieuwe bank gekocht en zijn net weer begonnen met sparen etc voor mocht er iets stuk gaan en ook ik vind dat belangrijker dan op vakantie gaan hoor :slight_smile:



En Cell, wat zou je dan zoal doen als je alleen was met Suus??

Want die is ook nog wel wat klein voor speeltuinen etc.

Dan zou het misschien de kinderboerdij worden denk?

Hier gaan we ook niet op vakantie maar gaan we dagjes weg naar de Efteling, Drievliet, de Dierentuin, het dolfinarium, het strand en we nemen een abonnement bij het plaatselijke zwembad.

Als je alles bij elkaar optelt ben je dan waarschijnlijk net zo duur uit als wanneer je wel op vakantie gaat, maar we hebben wel de luxe van thuis.



Volgend jaar als de jongste niet meer een middagslaapje hoeft te doen gaan we weer op reis.

@Cell wrote:

Dagje Zwolle winkelen… leuk! Kom je koffie halen :angel:



Enne, ik zie nu je banner pas… ge-wel.dug! :dance: :inlove:




Inderdaad, super mutsie! :inlove: :dance: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:



Enne, Zwolle ken ik ook niet, dus misschien ga ik dat ook wel een keertje doen.



Die speeltuin-estafette klinkt ook super, kan hier ook in de wijk (kan ik wel een dag voor uittrekken dan :lol: )



Wij willen nog wel een paar dagen naar de Ardennen (heb kaartjes voor Plopsa Coo :wink: ) maar dan blijven er nog 5 en een halve week over :o :o dusse… ik blijf effe meelezen :wink:

@Happy mommy wrote:

Hier gaan we ook niet op vakantie maar gaan we dagjes weg naar de Efteling, Drievliet, de Dierentuin, het dolfinarium, het strand en we nemen een abonnement bij het plaatselijke zwembad.

Als je alles bij elkaar optelt ben je dan waarschijnlijk net zo duur uit als wanneer je wel op vakantie gaat, maar we hebben wel de luxe van thuis.



Volgend jaar als de jongste niet meer een middagslaapje hoeft te doen gaan we weer op reis.




Zeker als je de efteling er bij neemt, of gaan jullie met de kaartjes van de app**??



Wij hebben nog kaartjes voor de burgers zoo, hebben we in februari met korting gekocht toen we er vlakbij zaten maar Roan werd ziek dus niet gegaan.

Die speeltuin estafette is idd leuk, alleen hebben wij hier niet eens 2 :shifty: en dan moeten ze eigenlijk alweer groter zijn :mrgreen:

Ook wij gaan niet op vakantie.

Bewust ook voor gekozen om hier de rust er een beetje in te houden.

Wij gaan wat dagjes weg en verder wat dingen thuis. Zwembadje, koekjes bakken, schilderijen maken enz.

In de weken dat papa ook vrij is gaan we op stap. Fietsen, Malkenschoten, naar het strandje enz.

Wij mogen een weekje in de caravan van mijn ouders zitten op de camping in Garderen. Echt vakantie is het niet, want mijn halve familie staat daar. :wink:

Maar het is even niet thuis.



Verder dagjes weg, ezelboerderij in Ede, zwembaden, Amsterdamse bos lekker picknicken ofzo. En lekker thuis… kan ook prima toch!

Ik hoop dat het een beetje goed weer wordt eind augustus (dan heb ik vakantie)

Ook hier niet op vakantie. En hub gewoon aan het werk, dus ik moet 6 weken doorkomen :shock:

Wil elke week zien een uitje te doen.



Eerste week zit al vol, want dan is Benthe jarig.



Dan dagje naar Bocholt, naar het roltrappenwinkelcentrum…

Zit hier ook een soort sprookhesbos in de buurt en een dagje Anholter Schweiz

B’Elanna gaat nog weekje naar mijn ouders…



Helaas moet ik wel werken, maar dan gaan ze maar lekker in de tuin spelen…

wij gaan een midweekje met de hele familie weg maar dat is betaald door mijn ouders omdat ze 40 jaar getrouwd zijn.



verder gaan wij ook niet op vakantie. wel willen hub en ik met zijn tweeën een paar daagjes weg. verder gaan we wel een paar uitjes doen zoals dierentuin/pretpark en als het mooi weer is gaan we gewoon vaak naar het park picknicken en naar de kinderboerderij.



wel hebben we in de planning om de zolder aan te gaan pakken. we hebben nu al een half jaar laminaat boven liggen en dat moet er nog in. ik kan nog wel genoeg dingen verzinnen die we kunnen doen in de vakantie maar dan mogen we wel 6 weken vakantie hebben (en een hele grote zak met geld, haha)



wij zijn ook flink aan het sparen, nadat vorig jaar al ons spaargeld op gegaan is aan onverwachte uitgaves moeten we de rekening weer spekken.

@crien wrote:

@Cell wrote:
Dagje Zwolle winkelen… leuk! Kom je koffie halen :angel:



Enne, ik zie nu je banner pas… ge-wel.dug! :dance: :inlove:




Inderdaad, super mutsie! :inlove: :dance: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:



Enne, Zwolle ken ik ook niet, dus misschien ga ik dat ook wel een keertje doen.



Die speeltuin-estafette klinkt ook super, kan hier ook in de wijk (kan ik wel een dag voor uittrekken dan :lol: )



Wij willen nog wel een paar dagen naar de Ardennen (heb kaartjes voor Plopsa Coo :wink: ) maar dan blijven er nog 5 en een halve week over :o :o dusse… ik blijf effe meelezen :wink:




Dank jullie wel! :inlove: De banner staat al 4,5 week prachtig te zijn :lol: :inlove:



Cell: ik kom zo langs haha, Zwolle is sowieso niet ver van mijn ouderlijk huis. Met de bus was ik binnen een uur op school (landstede fuchsiastraat) :thumbup:

En ik vind zwolle sowieso een fijne stad om te winkelen.



nog wat tips:
  • bioscoop of zelf als het slecht weer is een bioscoop thuis maken met films, kussens en chips.
  • als het slecht weer is lekkere dingen bakken en dan een brunch oid maken. Ik ben zo’n gastouder die met slecht weer dan van de tafel een tent maak en onder de tafel (dus in de tent :lol: ) dan gaat picknicken. Kids vinden het geweldig! :thumbup:
  • vraag eens in de buurt of je op een boerderij mag komen kijken. Je hebt ook vaak in de vakanties boerderijdagen.
  • kijk goed bij winkels zoals zeeman/wibra, daar liggen geregeld bonnen voor veel korting voor bv slagharen of hellendoorn.
  • kabouterpad ergens in de buurt, doet het ook altijd goed.
  • dagje zwemmen
  • een speurtocht maken

    Er is zoveel te doen, sommige dingen kosten wat meer energie van de mama, maar als de kids het dan leuk hebben :thumbup:

voor de mensen die best een stukkie willen rijden:

camping de paal hier in bergeijk heeft een giga geweldig groot fantastische biebelebontse berg: een enorm oppervlakte met zand: zandbergen, huisjes, een piratenschip, een springkussen en een aantal pompen zodat je de combi zand en water krijgt.

Echt enorm leuk en gegarandeerd een dagje pret!

er zit op de camping ookn og een speeltuin, een kleine kiinderboerderij en vorig jaar mocht je dan ook gebruik maken van eht entertainment programma. (weet nietof dat dit jaar ook is.) je betaalt (meen ik) iets van 3 euro entree en gegarandeerd een hele dag pret. Er is een grasveldje bij, er staan her en der wat bankjes dus kids kunnen spelen en mama kan lekker een boekje lezen ofzo :slight_smile:

@knipoogje1983 wrote:

camping de paal hier in bergeijk heeft een giga geweldig groot fantastische biebelebontse berg: een enorm oppervlakte met zand: zandbergen, huisjes, een piratenschip, een springkussen en een aantal pompen zodat je de combi zand en water krijgt.

Echt enorm leuk en gegarandeerd een dagje pret!




Had er al wel van gehoord, maar nu dus meer details en een kenner! :lol: Die gaat er dus bij op mijn lijstje :wink:

wij gaan ook niet op vakantie… en Tobias krijgt pas 15 augustus vakantie… en maar 2 week, dus ben 4 week alleen met de kinders! die 4 week kunnen we niet veel ondernemen, want heb geen rijbewijs enzo… maar goed dan vermaken we ons wel in de tuin enzo. die weken dat tobias vrij is gaan we dagjes uit! en Manoël zn eerste verjaardag vieren :inlove:

landstede fuchsiastraat… dat is binnenstad. Ik woon in Stadshagen.



Maar koffie kan altijd hahaha :mrgreen:



Verder weet ik niet zo wat wij deden toen Niek zo klein was.

Veel toch gewoon naar de kinderboerderij, klein 1 meter doorsnee puddelbadje in de tuin en haar daar laten spelen (zit je er wel bij natuurlijk) veel wandelingen maken in het bos en dan ook hier en daar te kruipen zetten en dingen aanwijzen.

Veel fietstochtjes, die doen het overigens bij de oudere kinderen ook erg goed hoor.

Eerst een stuk de stad door fietsen en dan ergens picknicken en/of een ijsje eten.



Mutsie, geweldig hoor, is me gewoon niet eerder opgevallen, maar heb een goed excuus, ben al 2 maanden bezig mijn pa te verhuizen naar een zorgwoning. Ik heb dus gewoon niet zo opgelet eigelijk…

Maar alle goede wensen en dikke duimen gaan jou kant op :thumbup:

@crien wrote:

@knipoogje1983 wrote:
camping de paal hier in bergeijk heeft een giga geweldig groot fantastische biebelebontse berg: een enorm oppervlakte met zand: zandbergen, huisjes, een piratenschip, een springkussen en een aantal pompen zodat je de combi zand en water krijgt.

Echt enorm leuk en gegarandeerd een dagje pret!




Had er al wel van gehoord, maar nu dus meer details en een kenner! :lol: Die gaat er dus bij op mijn lijstje :wink:




zeker een kenner :slight_smile: in het voorseizoen/naseizoen ga ik toch zeker 1 keer per week met sophie daarheen. :slight_smile:

Wij gaan ook nergens heen,had wel graag gewilt hoor maar ja financieel gaat het niet lukken. We hebben net andere meubels en nieuwe bankstel gekocht dus geen geld meer over.

Maar we zullen ons vast wel vermaken we gaan gewoon dagjes weg :mrgreen: .