Niet op vakantie gaan dit jaar

Wij gaan ook niet op vakantie. We hadden graag gewilt, maar vanaf 1 september heeft mijn man geen werk meer en we hebben nog steeds hoop dat hij voor die tijd iets nieuws vind, maar als dat niet zo is kunnen we het geld wel goed gebruiken.

En we willen ook nog een andere auto, want we hebben nu twee stations en dat is echt niet nodig.



We gaan wel leuke dingen doen: dierentuin, speeltuinen, pretparken, picknicken, enz.

Wij gaan ook niet op vakantie. Manlief moet gewoon werken, dus ik ben ook 6 weken thuis. Ik heb niet echt iets op de planning staan, ik zie wel hoe het loopt. Maar dingen waar ik bv. aan zit te denken: kinderboerderij, zwembad, Ballorig (als het minder weer is), koekjes bakken, zwembadje in de tuin (bij heel goed weer), afspreken met vriendinnen met kleine kinderen, dagje dierentuin. En verder het huis opruimen.

Iedereen gaat wel wat hetzelfde doen he… Wij komen zeker die vakantie wel door, maar je hoort toch vaak dat mensen wel gaan :slight_smile:

Hier ook niet op vakantie



We gaan dagjes weg…

Naar Drouwenerzand, naar de dierentuin, grote schoonmaak in huis, IKEA , en weet niet waar allemaal nog heen.

De 3 weken zijn zo om :slight_smile:

JAa Ikea wil ik ook heen, wil nog wat nieuwe dingne in de vensterbank, we hebben nu ook een nieuwe bank en ben er nog nooit geweest.

tja… hier een papa die geen vakantie heeft… had het wel aangevraagd… maar hun dachten dat het een geintje was, dus nu heeft hij pech…



maar ik moet zeggen ik zie (nog) geen verschil tussen vakantie en geen vakantie…



wij vermaken ons altijd wel, en vind het meestal fijner om bepaalde dingen buiten de schoolvakanties om te doen… is wat rustiger…

Hier wel vakantie in de zin van 3 weken vrij, maar we gaan niet weg. Met 7 , waaronder en kleintje van 4 /5 maanden dan zit ik niet te wachten op de enorme volksverhuizing…oudste meiden gaan al met hun andere ouders naar het buitenland, dus komen niet tekort :wink:



Helaas door een enorme bijbetaling energierekeningen (3800 euro) zullen we de dag-uitstapjes ook van minimaal budget moeten doen…jammer, maar helaas :?

@Mandala wrote:



Helaas door een enorme bijbetaling energierekeningen (3800 euro)


:shock: HOe krijg je dat voor elkaar? :slight_smile:

@Mariiyelle wrote:

@Mandala wrote:


Helaas door een enorme bijbetaling energierekeningen (3800 euro)


:shock: HOe krijg je dat voor elkaar? :slight_smile:




Wist ik het maar…ben er letterlijk ziek van…we wonen hier nu ruim anderhalf jaar, dit is de 2e afrekening, dus voorschot is compleet niet goed geweest. Daarnaast groot gezin, veel was, en de rest…hou maar op, wordt er wederom minder vrolijk van zeg maar. Ben al een hele week ziek met griep, maar dit kon er ook nog even bij 8)

@Mandala wrote:

@Mariiyelle wrote:
@Mandala wrote:


Helaas door een enorme bijbetaling energierekeningen (3800 euro)


:shock: HOe krijg je dat voor elkaar? :slight_smile:




Wist ik het maar…ben er letterlijk ziek van…we wonen hier nu ruim anderhalf jaar, dit is de 2e afrekening, dus voorschot is compleet niet goed geweest. Daarnaast groot gezin, veel was, en de rest…hou maar op, wordt er wederom minder vrolijk van zeg maar. Ben al een hele week ziek met griep, maar dit kon er ook nog even bij 8)




Kan me daar wel echt bij voorstellen hoe je je moet voelen! WTF wat een bedrag!



Wij kregen vorig jaar afrekening dat we 800 euro mochten bijbetalen… Wat blijkt, ze hebben een (hele foute) inschatting gemaakt doodat ik bij me vorige 1kamerwoning hetzelfde bedrag moest gaan betalen als bij deze woning terwijl dit 3k appartement is…Daarbij wonen we nu ook met 3pers… Ik heb namelijk in me vorige woning alleen gewoond en dan betaal je 15 euro aan Eneco… Ik had daar ook boiler van 40L dus is het ook heel anders dan met een CV die we nu hebben… Doordat de afrekening giga hoog was (voor ons dan) hebben ze de maandelijkse bedrag 100euro van gemaakt… Dan zul je zien dat ik dan weer teveel betaald heb eind dit jaar.





Sterkte meid :hug:

ik lees van een aantal dat vriend/man geen vakantie heeft

maar als je bij een baas werkt heb je toch recht op vakantie dagen?



Ben gewoon nieusgierig

want ook al ga je niet weg kan ik me niet voorstellen dat het niet fijn is om even niet te hoeven werken

ik lees van een aantal dat vriend/man geen vakantie heeft

maar als je bij een baas werkt heb je toch recht op vakantie dagen?



Ben gewoon nieusgierig

want ook al ga je niet weg kan ik me niet voorstellen dat het niet fijn is om even niet te hoeven werken

ik lees van een aantal dat vriend/man geen vakantie heeft

maar als je bij een baas werkt heb je toch recht op vakantie dagen?



Ben gewoon nieusgierig

want ook al ga je niet weg kan ik me niet voorstellen dat het niet fijn is om even niet te hoeven werken

ik lees van een aantal dat vriend/man geen vakantie heeft

maar als je bij een baas werkt heb je toch recht op vakantie dagen?



Ben gewoon nieusgierig

want ook al ga je niet weg kan ik me niet voorstellen dat het niet fijn is om even niet te hoeven werken

ik lees van een aantal dat vriend/man geen vakantie heeft

maar als je bij een baas werkt heb je toch recht op vakantie dagen?



Ben gewoon nieusgierig

want ook al ga je niet weg kan ik me niet voorstellen dat het niet fijn is om even niet te hoeven werken

go ik kan toveren 1x klikken en het staat er 4 keer

:lol: :lol:



Ik denk dat de mannen dan ergens anders in het jaar vrij kunnen krijgen. Niet alle werknemers kunnen in de zomervakantie vrij krijgen.



Bij ons iig niet en dit jaar vis ik er naast, volgend jaar weer iemand anders.

Mijn man heeft wel wat vakantie, 7 werkdagen verdeeld over 2 weken. Dus gaan we 10 dagen weg.



Maar mijn man werkt met een bemiddelingsbureau voor nog een x percentage van wat hij doet en timmert al een jaar of 2 als zzp-er aan de weg en dan is veel vakantie gewoon niet handig.



Daarnaast heeft hij door diverse omstandigheden al wat dagen versnipperd over het jaar vrij genomen.

Dan blijft er weinig armslag over om 2 of 3 volle weken in de zomer op vakantie te gaan, tenzij we bereid zijn in te leveren op inkomen.

Mijn man heeft eerder in het jaar al zes weken vrij gehad, die heeft hij gebruikt om te klussen in ons nieuwe huis. Zijn dagen zijn nu dus vrijwel op en die paar die hij nog heeft wil hij liever later in het jaar gebruiken. :slight_smile:

@Marisca, :mrgreen: wahahaha… ik dacht: zo die is nieuwsgierig. :wink:



Wij zijn wel op vakantie geweest, in het voorseizoen. Mijn man kan officieel ook niet vrij krijgen in de zomer. Opzich niet erg, wij hebben nog geen schoolgaande kinderen (de 1e is in aantocht).



Vroeger gingen wij ook niet altijd op vakantie. Wel dagjes uit.