Niet leuk en voor mijn gevoel..

ben ik best een beetje teleurgesteld :frowning:



Ik weet dat bv geven geen garantie is voor zaken zoals eczeem of bronchitus, allergieen enz… Maar toch ben ik teleurgesteld…

Ik geniet zo ontzettend van de borstvoeding en als het aan mij ligt ga ik nog wel 2 jaar door maar ik doe het niet alleen maar omdat het gewoon zo fijn is…



Ik heb eczeem, erge eczeem al vanaf mijn eerste levensjaar. Momenteel ben ik al een dik jaar gaaf maar je ziet toch de rimpeltjes op mijn handen door het jaren lange krabben. Ik heb astma en ik ben overal allergisch voor…



Dat is voor mij de belangrijkste reden om mijn kinderen bv te geven, ik ben namelijk bang dat mijn kinderen de zelfde klachten zullen hebben als ik… Mijn angst is dus werkelijkheid geworden :frowning:

Djanel zit helemaal onder het eczeem, echt zielig. Hij zit helemaal onder de plekken. Hij huilt soms van de jeuk, krabt zich eigen open en als zijn nageltjes net zijn bij geknipt dan stompt (slaat) hij zichzelf op de buik door de jeuk. Als je het zou zien dan breekt je hart…



Hij heeft ook bronchitus, hij zit sinds kort aan een ventolinpuffer… Hij word over een paar dagen 4 maanden oud.

Ik heb een soort gevoel dat ik faal, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar als ik naar hem kijk en ik zie dat hij helemaal onder de eczeem zit dan voel ik me schuldig… Ik kan het niet goed uitleggen maar zo voelt het…



Ik wou even van me afschrijven en waar kan ik dat beter doen dan bij jullie…

:hug: :hug: :hug:

Voor jou even een dikke :hug:

hè tama, wat rot nou toch, je kleintje zo te zien :cry: .



Natuurlijk denk je dan dat dat het begin is van hetzelfde dat je zelf hebt meegemaakt. Maar dat hoeft nog niet hè meid. Je weet nog niet hoe het verder zal gaan hiermee. Hij is niet het enige babietje met exceem of bronchitis, en die blijven niet allemaal hun leven lang ziek. Door jouw bv maak je de kans zo groot mogelijk dat hij erover heen kan groeien of er minder last van zal hebben dan jijzelf. Meer dan dat kun je niet doen, dus voel je niet schuldig lieve tama, je doet het hartstikke goed :-* :hug: :-* :hug: .

Hey Tama!

Je faalt zeker niet!

Ik snap wat je bedoelt maar je doet het echt goed en het beste voor je kindje(s)! Je moet je vooral niet schuldig voelen want het is niet jouw schuld! Plus het feit dat je bv juist geeft om je kindje(s) geen dingen te laten krijgen maakt jouw juist een goede verstandige moeder!

Blijf genieten van je borstvoeding!!!

:hug: :hug: :hug: Groetjes Jeanette

bv is natuurlijk geen garantie dat je kindje geen eczeem krijgt!

maar misschien was het nog wel veele erger geweest als ie geen bv had gehad!



ik weet dat eczeem heel vervelend is, mijn kinders hebben het helaas en ondanks de bv ook :?

heel veel sterkte :hug:

Mijn jongste zoon heeft ook eczeem, ook erfelijk.



Tja, ik denk maar zo: Als hij geen BV had gehad was het misschien véél erger geweest. Ik weet dat mijn oma en nicht vreselijke last van eczeem hebben gehad, en als ik dat dan nu vergelijk met wat ons Yvar heeft, dan valt dat van hem nog mee.





:hug:

ik herken het ook wel een beetje.

ik ben erg pro borstvoeding maar tegelijkertijd maakte het me ook boos.

want hoe is het mogelijk dat mijn zoon astma heeft, bronchitis en eczeem en dat alles ondaks ik 9mnd bv heb gegeven!?

maar iemand zei mij wel als je geen bv had gegeven had het ook vele en vele malen erger kunnen zijn. ja misschien wel misschien niet :?

ik snap dat je je schuldig voelt omdat je zelf eczeem hebt maar het zijn wel verschijselen die heel vaak bij kinderen voorkomen ook waarbij de ouders zelf geen eczeem hebben. het is nog erger omdat je weet hoe het voelt en het liefs het er extra bij wilt nemen zolang hij er maar van af is.



bij levi begon het met eczeem en daarna kwam de rest kinderastma, allergien en onstekkingen enz enz.



sterkte meis :hug: :hug:

Heh joh, wat sneu allemaal zeg :frowning: Ik kan me je teleurstelling erg goed voorstellen, zeker nu je ook echt aan hem ziet hoeveel last hij ervan heeft. Dat arme mannetje :frowning:

Juist omdat je zoontje deze last heeft van exceem en bronchitis, heeft hij extra veel baat bij jouw melk. Moedermelk is een lichaamseigen stof, waardoor er veel minder kans is dat er antistoffen door het lichaam worden aangemaakt waar het lichaam dan weer op reageert met een allergische reactie. Tevens heeft moedermelk een positieve invloed op de uitrijping van de darmpjes. Je moet je voorstellen dat in de darmpjes van een baby als het ware grote gaten zitten. Deze gaten groeien wanneer de baby moedermelk krijgt een stuk sneller dicht dan bij vervangende melkvoedingen. Daarnaast legt moedermelk een beschermend laagje aan in de darmpjes, waardoor allergene stoffen de darmwand minder gemakkelijk kunnen passeren. Ook de antistoffen in moedermelk spelen een grote rol, want daardoor heeft de baby een verhoogde weerstand.

Je doet het dus echt niet voor niets :hug:



Ik ken jullie voorgeschiedenis verder niet, dus misschien is de volgende info wel totaal overbodig… Dus even op de gok :shifty:

Als er sprake is van eczeem, dan is de kans namelijk groot dat er ook sprake is van voedselallergie en dan zou het kunnen zijn dat je kindje heftig reageert op sporen van allergene voedingsmiddelen in jouw melk. Is daar al eens naar gekeken? In dat geval zou een aangepast dieet al verbeteringen kunnen opleveren. Beruchte allergene voedingsmiddelen zijn koemelkproducten, eieren en soja. Eczeem heeft ongeveer vier tot zes weken nodig om te herstellen. Mocht deze aanpassing niet afdoende zijn, dan is het aan te raden om je voedingspatroon samen met een diëtist onder de loep te nemen zodat je zelf bij een eventueel zwaarder dieet toch ook nog de benodigde voedingsstoffen binnen blijft krijgen.

Op http://www.borstvoedingforum.nl, het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, is een apart subforum allergie te vinden; een waardevolle bron van informatie en ervaringsverhalen.



Sterkte en beterschap!

:hug:



Liefs Moirah

Meid, wat een domper, ik kan het me voorstellen! Bv geeft jammergenoeg geen garantie, dat zie je maar weer.

Ik heb de angst ook wel een beetje. Ik heb psoriasis en ik hoop zóóó :pray: dat mijn kindjes dat niet hebben!! Ik weet dat BV daar geen invloed op heeft, maar ik weet maar al te goed wat het is om jeuk te hebben…

:hug: Voor jou en jouw kindje.

Hartstikke lief die reacties…

Diep van binnen weet ik ook wel dat ik me niet schuldig hoef te voelen en misschien is het ook wel waar, als ik geen bv had gegeven dat hij het nog erger zou hebben… maar als ik naar hem kijk en ik zie hem zo huilen van de jeuk dan word ik zo verdrietig en boos… Vooral omdat ik weet wat het is…



Ik blijf bv geven en ik hoop maar dat hij er misschien nog eens vanaf komt… :pray:



Yvonne, ik zal het er eens met een dermataloog over hebben. Ik heb pas volgende maand 20 mei een afspraak dus ik moet nog even geduld hebben…

Meid even een knuffel :hug:



Ik heb als baby dauwworm gehad. Daarom was ook een van de redenen dat ik bv gaf. Maar Tom heeft nog steeds eczeem. Maar dan weet ik gewoon zeker dat ik mn best heb gedaan en alles aan heb gedaan. En dat is met jou ook zo. Je hebt je best en doet je best. Het kan ook met bv.



Niet schuldig voelen meid. :hug:

:hug: :hug: :hug:

tama…ik heb precies wat jij hebt, inclusief veel allergieen en astma…



en tom had ook met 4 maanden of zo zijn eerste opvlamming van exceem…



ik ben juist NIET gaan dieet houden, om zo zijn lijf op een veilige manier dus via de bv aan de stoffen te laten wennen, om zo op latere leeftijd heftigere reacties te kunnen voorkomen…



ik krijg anafalactische shock van hazelnoten en amandelen…pinda’s kan ik wel eten. en dus eet ik die ook, ondanks de bv.



mij is gezegd dat de reacties die hij eventueel! krijgt via de bv veel minder gevaarlijk en schadelijk zijn dan mocht hij later ooit voor het eerst met pinda in contact komen.



mijn werd dieet houden dus héél erg afgeraden…juist dus om heftige allergieen te voorkomen .



ik ben hydrocortison gaan smeren en hem gaan vet houden met spullen waar ik tegen kan en waar géén amandelolie in zit: was even zoeken want in veeeel baby spullen en zeep en wasmiddelen, shampoo en cremes enzo zitten veel plantaardige toevoegingen zoals jojoba, aloe vera amandelolie…en en daar kan ik dus niet tegen: hier in huis is hoe chemischer hoe beter :lol:



maar om kort te zijn: na een aantal weken werd zijn exceem rustiger, de pufjes niet meer nodig en zijn huid weer schoon.

bij tanden en ziek zijn werd het allemaal wel weer erger…maar niet zo erg als ik vroeger ( langere periodes in het ziekenhuis)



kijk het even aan, misschien is dit een fase…overleg met je dermatoloog idd hoe nu verder…



ik had voor tom wel een allergiehoes rond zijn matras, ook in zijn wieg en in zijn ledikant.

speelgoed veel wassen en regelmatig in de diepvries, gordijnen vaak wassen en nog zo wat astma/allergie dingetjes die voor mij heel normaal zijn.



100 % katoenen kleren, veel bloot liggen, geen zeep in bad…enz enz enz



maar ja, ik vertel jou natuurlijk niks nieuws :hug:



ik hoop dat hij er overheen groeit :pray: en dat je het een beetje onder controle kan krijgen/houden :hug: :-*

Oh Tamaar … mijn hartje breekt met je mee :-

Maar je faalt zeer zeker niet :-
:-* Je doet alles voor je kids :-* dus je bent een TOP mama :inlove:

Lieve TaMa ik begrijp je gevoelens geeeltelijk, zoals je weet kampt Lenn ook met flinke eczeem problemen (de “berg” blijkt ontstoken eczeem!)… Hij reageert tot nu toe vreselijk heftig op wasmiddel waar flink parfum in zit (Ariel/Dash) … Ik was tegenwordig alles met Neutral en het wordt beter nu…



Sterkte voor lieve Djanel, wat is het naar he als ze zo’n jeuk hebben!

Ik was al jaren met Neutral, voor mezelf natuurlijk :wink:

Ja is zeker naar… Mijn hart breekt elke keer als ik hem zo ziet huilen van de jeuk.



Jullie allemaal bedankt voor de lieve reacties :-*

@TaMa wrote:

Ik was al jaren met Neutral, voor mezelf natuurlijk :wink:


:wall: ohja natuurlijk...

:hug:

Maar Affie, waar smeer jij Lenn nou mee in?



Ik ben nog een beetje zoekende, hij reageert het beste op mijn zalf Vaseline in Cetomcr en daar zit niks van hormonen ofzo in want daar ben ik echt heel fel op tegen. Maakt de huid dunner dus daar beschadig je het ook mee…

Trouwens, Djanel heeft ook berg maar het is niet ontstoken… gelukkig



Jij ook een :hug: want jij voelt die onmacht ook als je kleintje zo’n jeuk heeft.