Niet leuk en voor mijn gevoel..

@TaMa wrote:

Maar Affie, waar smeer jij Lenn nou mee in?



Ik ben nog een beetje zoekende, hij reageert het beste op mijn zalf Vaseline in Cetomcr en daar zit niks van hormonen ofzo in want daar ben ik echt heel fel op tegen. Maakt de huid dunner dus daar beschadig je het ook mee…

Trouwens, Djanel heeft ook berg maar het is niet ontstoken… gelukkig



Jij ook een :hug: want jij voelt die onmacht ook als je kleintje zo’n jeuk heeft.




Dank je meis! :-*

Maar ik smeer ook die creme hoor de Vaseline Cetomacrogol creme alleen de heel heftige plekjes smeer ik in met hydrocortison, omdat het anders dus gaat ontsteken!! :evil: en ik doe het echt maar 1x per dag, niet 2x zoals eigenlijk “mag”. Vind het ook rotspul, maar doe het liever zo dan dat hij gek wordt van de jeuk :frowning:

Ja ik begrijp je helemaal hoor. En als je het beperkt tot 1x per dag dan zal de schade wel meevallen. Mijn moeder die werd wanhopig en die bleef me smeren met cutivate zalf… Resultaat is dat mijn huid op sommige plekken zo dun is geworden dat je er bv doorheen kan kijken. Mijn handen zien er bv in de zomer helemaal niet uit, dan is het warm en dan zetten je aderen op en dat zie je bij mij dan ook…

Niet mooi…

Ach lieverd, wat oneerlijk dan he als je kindje toch exceem blijkt te hebben.



Hier ook kindjes die last hebben va exceem en alerlei andere allergieen.

Zelf volg ik nu al maanden een zeer streng dieet en zo gauw ik daar maar 1 keer mee in de fout ga is het weer mis bij Wessel.



Dikke knuffel voor jou :hug:

TaMa, een middeltje wat erg goed helpt tegen eczeem is biologische appelazijn (ongefilterd - is te koop in een natuurwinkel). Bij volwassenen smeer je het onverdund op de aangetaste huid, twee keer per dag. Het brandt even flink en daarna zet de genezing heel snel in.

Bij een baby kan het ook maar dan moet je het wel verdunnen.



Ik hoop dat je kind er baat bij heeft.



Heyya