Niet ademhalen

Wij hadden hier de schrik van ons leven vanmorgen.



Tijs viel vanmorgen van het bed af!

Maar als Tijs “echt” huilt, verdriet heeft en/of schrikt vergeet hij adem te halen.

Dit heeft hij al van baby af aan.

Meestal als ik hem dan in zijn gezicht blaas, schrikt ie en haalt ie weer adem.

Maar vanmorgen vergat hij dat dus.

Hij liep helemaal blauw aan en zijn ogen draaide even helemaal weg.

Gelukkig duurde het niet lang, maar voor mijn gevoel al lang genoeg.

Het heeft even geduurd eer hij weer normaal ademde en huilde.

Het mannetje zag zelf ook even wit van schrik.

En een grote bult op zijn voorhoofd.



Zijn er hier meerdere kindjes die er last van hebben?

Of kan ik hier iets aan/ tegen doen?





Kus Moon

Oh wat schrikken zeg :hug:



Yeline heeft het ook blazen in het gezicht helpt altijd heb het nog niet erger meegemaakt gelukkig

Ja het zelfde mijn zoontje heeft het ook. Idd blazen en als dat niet hielp pakte ik iets wat nat was ( als hij in zijn bedje lag bijvoorbeeld een billendoekje) dan was ie er wel weer.

jee wat eng!

Nancy heeft dat ook, pas echt alleen als ze zich pijn doet. Ze huilt in 1 haal en houdt dan haar adem in en heeft alleen haar mond open. oh en ze trilt dan helemaal van de schrik of pijn.

Gelukkig komt ze altijd vanzelf “bij” en huilt dan hartverscheurend verder.

Ze is nog nooit blauw geworden ofzo, lijkt me erg eng om te zien!

Broes deed het voor het eerst toen hij een maand of 11 was, dat was enorm schrikken.

Hij werd boos en huilde en stopte met inademen, werd blauw, … toen zwart,… en toen draaiden zijn ogen weg en viel hij flauw… ik heb hem uit zijn stoeltje gehaald en geropen: ‘Broesss!! Broes!!!’,… na een tijdje kwam hij weer bij, …

De tranen stroomden over mijn gezicht, ik dacht echt dat ik hem kwijt was! :cry:

Een tijdje later deed hij het weer,…

Het heet BHS (Breath Holding Spells), ze kunnen het doen na pijn, schrik of boosheid, en dat klopt.

Broes doet het nog soms, het kan zijn dat het weken wegblijft en soms krijgt hij meerdere aanvallen per week, het blijft eng om te zien!

Veel sterkte er mee, het kan eng zijn maar het is gelukkig volkomen onschuldig! :-*



http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=32940

Hey meiden,



Bedankt!

Ik heb het zoals gisteren idd nog niet zo meegemaakt.

Hij heeft er wel meer last van gehad maar niet zo erg als gisteren.



Bietje,

Bedankt voor de link.



Donderdag moet ik naar het Cb en ga toch maar eens wat advies ook vragen

Zoals, kan hij er overheen groeien ofzo?

En wat te doen als hij wel echt flauw valt?



Tijs gaat straks ook naar PSZ en vind het toch wel een beetje eng.

Zelf weten we en de rest van de fam het wel maar daar natuurlijk niet.



Kus Moon

Ik deed het ook als kind. En mijn ouders hebben mij van schrik wel eens onder de koude douche gezet :-S. Nogal drastisch maar het werkte wel.

Een nat was handje lijkt me wat minder drastisch en volgens mij en net zo effectief, of anders (als je niet zo snel bij een washandje kan maar wel bij water) een plens water in het gezicht…



Doodeng om mee te maken zoiets volgens mij…

Tjeetje eng!

Nee Sam doet dat niet… ja als hij valt o.i.d. duurt het ff voor hij ademhaalt, maar elke keer doet hij het wel gelukkig!



Wat hij wel doet… is voor de ‘grap’ niet ademen :oops: :shock: Dan kijkt hij je aan, vrolijk koppie, en stopt gewoon! Kan daar echt zoo boos op worden! Uiteindelijk gaat hij vrolijk door met ademen hoor en heeft hij dikke lol, nou ik vind er niks lolligs aan! (vraag me niet hoe hij hier bij komt hoor! Raar kind!)

Hé meis,



Hier gelukkig geen ervaring ermee, maar ik wil je wel even een dikke kus geven :hug: :hug: :-*

Hoi



Mijn oudste hield haar adem in vanaf 3 maanden uit boosheid tot ze blauw werd en flauw viel. Ze noemen dat breathholdingspels.



Het is natuurlijk wel ietsje anders als bij jouw maar wilde zeggen dat wij ook in haar gezicht bliezen en haar met koud washandje bij brachten.



En nu wordt ze bijna 12 en heeft daar echt totaal geen last meer van misschien hooguit de eerste paar jaar.



Maar als je je erg ongerust maakt zou je eens een extra sfpraak kunnen maken bij het cb of de huisarts ?

Ik moet donderdag naar het Cb, dus zal eens informeren.

Gelukkig niet meer meegemaakt.



Kus Moon

Onze oudste deed het alleen als hij zich heel erg pijn had gedaan of als hij heel boos was. En ook tot flauwvallen toe. De eerste keer dacht ik inderdaad dat ik hem kwijt was. Heb staan janken als een gek.

Je hoeft eigenlijk niets te doen. Zodra ze ‘weg’ zijn, gaan ze vanzelf weer ademhalen.

Let er wel op dat hij het niet gaat doen als hij boos is of zijn zin niet krijgt. Dan gaan ze het als machtsmiddel gebruiken.

Als onze oudste het deed nadat hij zich pijn had gedaan, kreeg hij uiteraard wel aandacht. Maar was het puur uit nijd, dan zorgde ik dat hij niet te hard kon vallen en negeerde het volkomen.

Tijs doet het “gelukkig” alleen als hij echt heel erg veel verdriet/ pijn/ angst heeft.



Ik vind dit al erg genoeg laat staan dat hij het ook uit nijd doet zeg, jeetje.



Kus Moon

Kes heeft het ook al sinds hij ongeveer een jaar was. Soms heel lang niet, dan weer een paar keer in een paar weken. Het gebeurt alleen als hij heel boos is. Hij wordt blauw, draait met zijn ogen. Soms blijft hij nog net bij, soms valt hij echt weg. Zodra hij “weg” is gaat hij weer ademen en komt hij meteen weer bij. Hij is daarna héél erg moe en heeft echt wel 5 minuten op schoot nodig om bij te komen. De eerste keer schrok ik me helemaal te pletter en hielden we hem onder de kraan. Nu ga ik rustig zitten met Kes op schoot tot hij er weer helemaal is.



Het heet idd Beath holding spells en ze groeien er als het goed is vanzelf overheen.



Bedankt Monkey, voor de tip om het op de psz te vertellen. Kes gaat daar sinds een paar weken heen en ik heb het daar idd niet verteld.

Hoi…

Vanmorgen bij het CB geweest.



Ik moest me er idd niet ongerust over maken.

Het is idd breath holding spell.

Ze groeien er vanzelf overheen.



Kus Moon

ja mijn kindje heeft het ook…

Je schrikt zo erg… Hij had het pas bij de PSZ en zijn juf wist het neit… ze beld eme helemala in paniek op … Hij was gevallen en ook hij hield zijn adem in… Ik ben uiteindelijk wel even naar de HA geweest en hij had ene lichte hersenschuddign maar die adem in houden nou nou dat zorgt nogal wat voor bezorgdheid en schrik effecten zeg…



ikhoop inderdaad dat ze er snel overheen groeien…

Kus celes

@monkey wrote:

Hoi…

Vanmorgen bij het CB geweest.



Ik moest me er idd niet ongerust over maken.

Het is idd breath holding spell.

Ze groeien er vanzelf overheen.



Kus Moon




Mijn dochter had dat dus ook en heb nu een gezonden dochter van bijna 12. Na 2 jaar waren bij haar de meeste woedeaanvallen weg en dus ook de breath holding spells.



tijs zal net als mijn emily gewoon een pittig kind zijn en soms snel gepikeerd zijn.



Wil je in ieder geval een dikke knuffel geven en mocht je willen kletsen mag je me altijd roepen hoor :hug:

ps. gefleiciteerd thijs en mama en papa :dance:

ik zie he tnu oko ja Gefeliciteerd tijs…