Niet ademhalen

Hey meiden,

Nog bedankt voor de felicitaties!



Mijn mannetje was echt jarig.

Hij liep de hele dag voor zichzelf te zingen…Lang zal ik Leve!!



Kus Moon

@ilsederooy wrote:





tijs zal net als mijn emily gewoon een pittig kind zijn en soms snel gepikeerd zijn.



Wil je in ieder geval een dikke knuffel geven en mocht je willen kletsen mag je me altijd roepen hoor :hug:




De arts van het CB vertelde idd ook dat het vooral bij kindertjes voorkomt die een hele sterke en eigen wil hebben.

En dat heeft Tijs idd wel.

Gelukkig uit het niet in woede aanvallen.

Maar als hij bv. iets niet niet kan of iets lukt niet zoals hij dat wil kan hij idd boos worden.

Bv. met praten ook, hij blijft een woord net zolang zeggen totdat hij het goed uitspreekt.



Of…zaten we samen duplo te bouwen (is hij nl enorm mee verwend op zijn verjaardag)

En dan lukt het hem niet om de blokjes goed op elkaar te stapelen.

Na meerdere keren proberen en mislukken, dan maait hij alles van de tafel…“zo Tijs is klaar”

Eigenlijk moet ik er wel een beetje om lachen, ik zie veel van mijzelf daarin in terug. :oops:



Gistermiddag waren we op verjaardag, dochter van mijn vriendin werd 6 jaar.

Tijs viel daar en idd best hard(tand door zijn lip)

met als gevolg, huilen en vergeten adem te halen. :thumbdown:



Kus Moon

Thomas doet het ook, maar alleen als hij heel boos wordt als hij moe is. overdag doet hij het niet, de eerste keer schrok ik me rot, maar nu, ja je went er aan… Hij doet het niet vaak gelukkig, al heeft hij wel een periode gehad dat zijn broertje net geboren was dat hij het een paar keer per week deed…

Thomas valt ook flauw als ik er niet op tijd bij ben, als het op tijd door heb spreek ik hem streng aan, van “Thomas je doet het niet!!!” en meestal werkt dit wel.



Thomas is ook een kind met een sterke eigen wil dus dat klopt wel in ons geval!

dit is wle leuk om te lezen want onze Dinand heeft ook een echte sterke wil… grappig hoor



Celes

@Erika01 wrote:



Thomas valt ook flauw als ik er niet op tijd bij ben, als het op tijd door heb spreek ik hem streng aan, van “Thomas je doet het niet!!!” en meestal werkt dit wel.




De arts van het CB raadde mij aan om je kindje veilig neer te leggen en het “gedrag” te negeren??



Ik kan het niet negeren want hij doet het alleen als hij huilt.

Ik heb niet het idee dat hij het express doet.



Kus Moon

ik viel vroeger ook altijd flauw als ik mijn zin niet kreeg en boos werd.

eerste keer schrok mijn moeder maar de 2de keer heeft ze me negeert en dit werkte wel.



jij zegt dat hij het alleen doet als hij huilt, maar wat is de reden van het huilen? als dit is omdat hij zijn zin niet krijgt of omdat hij pijn heeft oid?

want het flauwvallen komt ook veelal bij het huilen het is een emotie die je doet kunnen flauwvallen

Mijn oog valt nu pas op je topic…



Een paar weken geleden had mijn jongste dit ook. Hij was met zijn slaap tegen de bedrand aangekomen en toen ik op zijn kamer kwam hield hij ook zijn adem in. Toen ik hem eindelijk eruit had, werd hij slap…Levenloos slap… Tot 3 keer toe kwam hij wel bij, maar meteen daarna werd hij weer zo slap…



Ik heb 112 gebeld en toen ik daar iemand van aan de telefoon had, huilde Thomas… Dat was goed werd er gezegd, dat moest ik zo proberen te houden. Maar de telefoon legde ik neer en meteen werd hij weer zo slap… Alsof het leven uit hem verdween, zo eng…



Het ambulancepersoneel kwam en gelukkig was toetje toen alweer wat bij…



Het slap worden is weer een reactie op het bhs…



Gelukkig was hij er na een half uurtje weer, maar voor de zekerheid heb ik hem toch bij mij in bed gelegd en heb ik hem 's nachts echt wakker gemaakt… Ik heb bijna niet geslapen die nacht… Was alleen maar aan het luisteren of hij het nog wel deed…



Ik ben wel blij te lezen dat het toch vaker voorkomt bij kleintjes!

@monique wrote:

jij zegt dat hij het alleen doet als hij huilt, maar wat is de reden van het huilen? als dit is omdat hij zijn zin niet krijgt of omdat hij pijn heeft oid?

want het flauwvallen komt ook veelal bij het huilen het is een emotie die je doet kunnen flauwvallen




Tijs heeft het idd alleen als hij echt verdriet en pijn heeft.



Kus Moon