nierstuwing

@~Niekje~ wrote:

He bah Huggie jij ook al nierstuwing :hug:

Die krampaanvallen verschrikkelijk he, echt een nare pijn geeft dat :?

Ik hoop dat de buscopan de pijn verlicht!



Ook jij veel sterkte :hug:



Fieke hoop dat het met jou beter gaat :hug:




Ik weet niet of het eerst goed in moet werken, maar heb het nu 5 uur geleden ingenomen, mag er zo dus weer één en heb nog niks gemerkt…

Oh meiden, wat een hel!!



Huggie, de Buscopan werkte bij mij vrijwel direct :think:.

Hoe is het nu met je?



Fieke, hoe is het met jou? Hopelijk heb je nu niet weer een vervelende ervaring tijdens je opname en ben je nu pijnvrij.



Meiden, heel veel sterkte!! Ik weet precies wat het is en dat is niet prettig. Allerminst!!!



:hug:

@Wijnanda wrote:

Oh meiden, wat een hel!!



Huggie, de Buscopan werkte bij mij vrijwel direct :think:.

Hoe is het nu met je?



Fieke, hoe is het met jou? Hopelijk heb je nu niet weer een vervelende ervaring tijdens je opname en ben je nu pijnvrij.



Meiden, heel veel sterkte!! Ik weet precies wat het is en dat is niet prettig. Allerminst!!!



:hug:




Bij mij werkt het vooralsnog niet…



Ik heb er gisteravond om 1900 een ‘‘op’’, om 01.00, vanochtend 07.00, vanmiddag 13.00, vanavond 19.00…nog niks te merken en dat zou toch wel moeten nu toch?

Jemig zeg…

Ja, je zou toch mogen verwachten dat je daar nu toch wel wat van merkt. Kun je je uroloog niet bellen. Dit lijkt mij geen houden zo. Hebben ze het bij jou al over een catheter gehad? Weet het even niet meer…En is je uwi al wel over? Heb jij ook nierstenen?



Pfff, als je het niet houd, dan ook gewoon midden in de nacht naar SEH bellen hoor! :hug: Misschien helpt buscopan via het infuus nog wel. Dat gaat toch directer je bloedbaan in.

@Wijnanda wrote:

Jemig zeg…

Ja, je zou toch mogen verwachten dat je daar nu toch wel wat van merkt. Kun je je uroloog niet bellen. Dit lijkt mij geen houden zo. Hebben ze het bij jou al over een catheter gehad? Weet het even niet meer…En is je uwi al wel over? Heb jij ook nierstenen?



Pfff, als je het niet houd, dan ook gewoon midden in de nacht naar SEH bellen hoor! :hug: Misschien helpt buscopan via het infuus nog wel. Dat gaat toch directer je bloedbaan in.




Het is heel gek, ik moet de buscopan nemen tegelijk met 2 pcm, het lijkt de constante zeurende pijn wel te verlichten, alleen de krampaanvallen die zo nu en dan komen verdwijnen niet en daar moest de busco goed voor zijn…?!



Die catether zou er komen mits de buscopan zou werken, maar als de busco niet werkt zijn het mijn nieren misschien niet, althans dat zei de gyn, maar heb wel alle symptomen van nierstuwing, had vorige week geen stenen, op de echo niks te zien in ieder geval, de uwi is in principe al over, de ha dacht toen dat het dat was, maar dat zal ook wel gewoon die nierstuwing al zijn geweest, pfff…gek word je er van.



Ga maandag de uroloog bellen als de busco nóg niks heeft gedaan…

Jij hebt dus een catether gehad begrijp ik…zal ook geen pretje zijn geweest het plaatsen ervan… :frowning: :silenced:

Nee, bij mij heeft de uroloog het er wel over gehad, maar het was voor mij gelukkig niet nodig.



Buscopan zou inderdaad tegen de krampen moeten helpen. Dat is namelijk geen pijnstiller zoals de pcm, maar een onspannigsmiddel. Dat is mij tenminste uitgelegd.



Niekje heeft wel een catheter gehad. De uroloog vertelde mij dat je van het plaatsen op zich niet veel hoeft te merken, omdat ze dit onder een ‘roesje’ doen…Maar je schijnt de catheter wel altijd te voelen. Maar ik vermoed dat dat voelen of kiezen voor die pijn, de keuze voor mij toch op de catheter was gevallen. Maar ik vond het geen prettig vooruitzicht nee.



Ik ga mijn bed opzoeken. Hoop dat jij ook een beetje kunt slapen :hug:. En hopelijk heeft de uroloog een oplossing :pray:.

Huggie ik zou toch contact opnemen met de uroloog, mag toch aannemen dat die buscopan nu moest gaan helpen.

Blijf niet t elang met deze pijn rondlopen :hug:



Wijnanda bij mij is dus het plaatsen van de catheter niet onder een roesje gebeurd, en voelde dus wel dat ze dat ding plaatste :?

Toen de catheter eenmaal geplaatst was voelde ik er niks van, had wel vaker een blaasontsteking.



Ben benieuwd hoe het met Fieke is.

Oeh, lijkt me geen pretje zonder roesje. Huggie, ik zou dan zeker ook aan de uroloog vragen wat hij voor opties geeft. Bij mij werd op voorhand dus al een roesje aangeboden :thumbup:. Ik lag trouwens in het Flevoziekenhuis, ik weet niet waar jij woont. Misschien dat dat ook verschil uitmaakt…



Hoe is je nacht verlopen?



Ben ook benieuwd hoe het met Fieke gaat. Ws ligt ze nog in het zkh.

Ik voelde me toen zo schuldig tegenover Nikkie dat ik niet thuis was :?. Eigenlijk vond ik dat het ergste van de hele zkhopname toen. :shifty:

Hier doen ze het zonder roesje omdat ‘‘het allemaal wel mee valt’’ pfff, ja zij liggen niet in die beugels :shifty: :silenced:



Wat betreft mijn nacht…ik heb voor het eerst HEERLIJK geslapen, aangezien ik de busco op vaste tijden moet nemen stond de wekker om 07.00 en ik werd dus wakker van de wekker i.p.v. na 1 uur slaap al van de pijn!



Snel busco en pcm genomen en doorgeslapen tot 11.00, nu wel pijn, maar mag om 13.00 alweer nieuwe lading…



Maar die nachtrust had ik zó nodig!!!



Ik ben ook benieuwd hoe het met haar gaat, ze zal nog wel in het zh liggen… :hug:

Blij te horen dat je eindelijk weer goed hebt geslapen! :smiley:



Ik weet niet hoe dat zit, maar heb je niet gewoon recht op een roesje wanneer je dat zelf wilt? Ik zou het iig wel bespreken en er een beetje op doorzeuren. Gek toch dat mijn uroloog het zelf al voorstelde en het van die van jou niet zou mogen. Ik vind niet dat ze kunnen zeggen dat het allemaal wel mee valt. Iedereen beleeft pijn ook anders, dus niemand kan voor jou oordelen :naughty:.

@Wijnanda wrote:

Blij te horen dat je eindelijk weer goed hebt geslapen! :smiley:



Ik weet niet hoe dat zit, maar heb je niet gewoon recht op een roesje wanneer je dat zelf wilt? Ik zou het iig wel bespreken en er een beetje op doorzeuren. Gek toch dat mijn uroloog het zelf al voorstelde en het van die van jou niet zou mogen. Ik vind niet dat ze kunnen zeggen dat het allemaal wel mee valt. Iedereen beleeft pijn ook anders, dus niemand kan voor jou oordelen :naughty:.




Ik zal het zeker gaan vragen, ze deden er erg luchtig over :naughty:

Ben al zo kleinzerig wat dat betreft… Thanks in ieder geval voor de tip!

dames, het was HEL!!!



ik heb weer een week in het zkh gelegen. verschrikkenlijke nierkolieken gehad en kroop werkenlijk tegen het kussen omhoog van de pijn!

de artsen hebben me goed geholpen en hebben me donderdag al meteen het 3 dubbele buscopan gegeven dan dat ik gewend was. de constante pijn werd hierdoor verlicht en kon weer eten.

helaas tijdens de kolieken hielp er niets behalve een spuit met een middel dat lijkt op morfine maar dan niet schadenlijk voor het kindje.

die mocht is zonodig 2 x op een dag. de andere pijnaanvallen konden ze niet behandelen en dat was echt hel! van die spuiten viel ik al snel in slaap en de pijn smelt echt na 10 min langzaam weg. een heerlijkheid!

ik heb ook persweeen gehad tijdens de aanvallen, iets wat schijnbaar mogenlijk was.

ik heb al een bevalling meegemaakt en ik weet zeker dat het zo’n pij n was omdat ik het meteen herkende!



verder heb ik uiteindelijk een dubbel j catheter gekregen en het inbrengen gebeurde ook gewoon rauw om het zo te zeggen. ik vond de pijn echt meevallen!

nu gaat het enigzins, ik heb nog pijn en de catheter blijft bij mij goed voelbaar.

ik krijg er pijnmedicatie voor en hoop dat het een beetje goedkomt.



tja, ik moet wel zeggen dat ik wel geleden heb. ik ben kilo’s afgevallen en het eten komt er nu nog steeds snel uit. verder ben ik bang voor een aanval hoewel dit volgens de uroloog bijna niet meer kan.

ik heb soms ineens dat ik in huilen uitbarst omdat ik aan die pijn terugdenk.

ik herken dit totaal niet van mezelf… misschien zijn het ook wel die hormonen die meespelen.

Jemig dat is idd erg zoveel pijn :?

Ik hoop dat je net zoveel aan die catheter hebt als ik heb gehad, pijnvrij dus :slight_smile:

Ben blij voor je dat jij de pijn mee vond vallen tijdens het plaatsen, maarja dat was waarschijnlijk ook niks vergeleken bij die pijn aanvallen.



Het is niet niks allemaal wat je meemaakt dus denk dat de huilbuien erbij horen :hug: , en misschien is het ook angst dat de pijn gaat terug komen.

Ik hoop dat je van nu af aan lekker kan gaan genieten van je zwangerschap!!



Nogmaals sterkte!

het houd niet echt op.

het leek wel beter te gaan na 4 dagen. oijn aan de blaas was een heel end gezakt.

echter vandaag kwam alles weer in alle hevigheid terug! bloedplassen en pijnlijke urinelozing! mijn nieren zijn gevoelig.

ik heb gisteren de laatste tablet van de kuur gehad en het zou nu wel over moeten zijn! maar het lijkt erop dat er weer een infectie zit! mijn urine lijkt iets dikker en is bruin rood van kleur.

ik wacht het nog maar even af en anders ga ik maar weer aan het bellen.



het is nu 5 uur in de nacht, lag om 3 uur even in bad vanwege pijn aan de nieren. pfff… wat een ellendige zwangerschap!

Ik heb dit ook gehad alleen dan met 34 weken zwangerschap… Beleek een niersteen te zijn en dit echt heel veel meer pijn dan weeen. En het is ook in golven… Ze kunnen in het ZK een echo maken… En je krijgt wat tegen de pijn…Dat helpt heel goed… Ik heb uiteindelijk 3 weken inhet ZK gelegen omdat ik daarna ook nierfalen kreeg… Dus wees op tijd!



Succes en ik ben benieuwd hoe het afloopt.



Liefs Chantal

Ik ben eergister weer bij de uroloog geweest, moet nu binnen een week afbouwen met buscopan, zit nu op 2 zetpillen per dag en het ‘‘gaat’’.

Hij wil de beslissing wel/geen catether af laat hangen op de pijnklachten maar het zo lang mogelijk uitstellen (ik ook)…pfff… nierstuwing s*cks!



:hug: :hug: :hug:

bah ja nierstuwing en stenen… ze komen me echt mijn keel uit!

vanacht niet meer geslapen en rond 10 uur weer naar bed gegaan. gelukkig heb ik hulp in huis met mijn twee kindjes anders trok ik dit echt niet!

maar ik heb rond half 7 vanmorgen iets uitgeplast en toen ik mezelf afveegde zat er een klontertje bloederig slijm op mijn papiertje. verder helder bloed nog steeds.

ik zit nu voor dat ik mijn volgende dosis paracetamol slik tegen de koorts aan en als die pcm zijn werk doet heb ik een normale temp.

morgen ga ik even met een plasje naar de huisarts en als blijkt dat het een uwi ga ik maar weer aan het bellen met het zkh voor een evt kuurtje.

van mijn schoonmoeder moet ik nu al gaan bellen maar ik wil niet meteen aan de bel trekken.

is het normaal dat bij nierstenen vaak een terugkerende uwi (blaasontsteking) komt? ik heb nog nooit in mijn leven een uwi gehad.

@ huggie,



jeetje ja, als het enigzins te doen is met buscopan zou ik die catheter weglaten! want ik weet niet of het normaal is hoe dat bij mij gaat maar dit is ook geen doen zo!



jij bent ook in verwachting van een meisje lees ik! leuk joh!

ik had nog nooit gehoord van nierstuwing tijdens zwanngerschap! en dat terwijl ik twee zwangerschappen achter de rug heb en twee vriendinnen die verloskundige zijn en veel onderling bepraten over het zwanger zijn!



hopen dat het bij jou een beetje te doen blijft!

ik laat morgen nog wel even horen en ik heb net besloten, wel of geen uwi ik ga evengoed bellen want deze klachten zijn ook niet fijn!

@fieke mam van 2 en 02/03 wrote:

@ huggie,



jeetje ja, als het enigzins te doen is met buscopan zou ik die catheter weglaten! want ik weet niet of het normaal is hoe dat bij mij gaat maar dit is ook geen doen zo!



jij bent ook in verwachting van een meisje lees ik! leuk joh!

ik had nog nooit gehoord van nierstuwing tijdens zwanngerschap! en dat terwijl ik twee zwangerschappen achter de rug heb en twee vriendinnen die verloskundige zijn en veel onderling bepraten over het zwanger zijn!



hopen dat het bij jou een beetje te doen blijft!

ik laat morgen nog wel even horen en ik heb net besloten, wel of geen uwi ik ga evengoed bellen want deze klachten zijn ook niet fijn!




Jij dus ook een meisje, misschien wordt het gewoon door meisjes veroorzaakt haha :wink:



Zeker bellen, je hoeft namelijk geen pijn te hebben of het nou door stuwing, uwi of wat anders komt!



Ik hoorde trouwens dat nierstuwing tijdens zwangerschap vrij snel voor kan komen, met name rechts (bij mij is het ook rechts) omdat de baarmoeder wat meer naar rechts ‘‘helt’’ zei de gyn gister…