Dan is Nienke al zindelijk! Ze geeft het aan en doet het dan ook. En niet alleen maar aangeven maar ook helemaal zelf doen. En dit in maar één weekje. Sinds jullie hier waren 29 maart. Ik vond dat zo leuk om te zien hoe ze dat gewoon zo makkelijk met je deed. Ze vind je echt heel leuk.
En laat ik foto’s van Isana en Samila zien dan weet je ze al wie jullie zijn.
Trouwens Aart vind het huis heeeeeeel leuk, dus gaan we morgen bellen voor een afspraak. Ennnnnnnn we hebben vrijdag en zaterdag kijkers voor ons huis.
Duim je mee???
Ik ga even strijken, moet ook gebeuren, maar is leuk hoor, theetje erbij en Gray’s Anatomy. :mrgreen:
Slaap lekker!
Ja, Nienke is ook zindelijk! Geweldig he?!
En ik ben gek op jouw kids, Melis! het zijn echt schatjes!!
(kom maar lekker bij ons in het dorp wonen!!)
Nou dat lijk mij ook een goed idee!
Ik mail je morgen weer!
Groetjes aan JO en de MEIDEN :inlove:
Vanochtend ging weer heel goed, nou eigenlijk fantastich!
Nienke heeft 2 plasjes uit zichzelf gedaan op het potje met de hele ritueel erbij, plas in wc gooien, doorspoelen, handen wassen, bukken om schoon geveegt te worden en stickertjes plakken. En geen ongelukjes!
Dus Nienke lijkt wel zindelijk!!! :dance: :dance: :dance:
Nienke was weer de hele dag droogt! ALLE plasjes in het potje gedaan!
Heel goed Nienke!!!
Nienke wil vandaag niet slapen, dus zit ze nu hier beneden en spelen. Ze bleef me maar roepen en zei dat ze moet bah, maar dan gaat ze op het potje, maar er komt geen bah. Nie echt vreemd, want ze poep elke middag in haar middagslaapje en vanmiddag wilde ze ook geen luier meer om. Dus dan maar toch laten slapen in een onderbroekje? Ik kan haar het niet dwingen he om in een luier te slapen…
Maar ik denk ook dat ze binnenkort een poepje gaan doen op het potje!
Spannend, ben benieuwd hoor
Nienke heeft geen poepje gedaan vandaag, niet in het potje of in de luier (had geen luier om vandaag) en ook weer geen ongelukjes :dance: :dance: :dance: :dance: Het zal wel een heel grote stap zijn als Nienke op het potje een poepje zal doen, want toen ze nog niet zindelijk was, heeft ze altijd een poepje gedaan waar niemand bij was en als je haar toevallig tegen kom, wanneer ze ermee bezig is/was, dan zeg ze dat je weg moet gaan (“Nee mamma nee”, met het handje die laten zien dat zij het meent), dus ik ben echt benieuwed. Het zal wel dé turningpoint zijn!!!
Morgen gaan we op vakantie tot maandag en dan gaan ik dezelfde doen als thuis, geen luier om door de dag, alleen bij slaapjes nog! Maar wanneer we weer terug zijn van ons mini break, ga ik haar zonder luier aan laten slapen in de middag, want ze wil de luier echt niet meer aan. :eh: Vind het wel knap hoe ze het allemaal zo goed aangeven. Sinds Maandag loopt ze elke keer zelf met het potje plas naar de wc en zeg kijk mamma en ze is ook zo trots op haar zelf. Ze straalt echt de laatste dagen. Ook wil ze zo graag allemaal nieuwe dingen leren. Ze vind het namelijk allemaal heel leuk om de ritueel over en over te doen, van de handjes wassen en alles die erbij horen. Ze hoef lang niet meer een sticker te plakken, zolang ze maar handjes mag wassen en doorspoelen.
Ik denk nu daaraan, morgen wanneer we naar ons vakantie bestemming rijden, ga ik Nienke wel een luier aan doen. Is wel ver rijden en is ook maar de eerste keertje. Naar het CB gaan ik geen luier om doen, maar wel een potje mee nemen en we moeten ook naar de GGD, dus dan ook luierloos. Komt wel goed zo, nu maar hopen dat ze droog blijft, maar ik heb daar wel alle vertrouwen in.
We hebben geen internet op vakantie (ook wel lekker) dus ik kom weer melden hoe het gegaan is, wanneer we terug zijn!
Liefs Melisha
Heel veel plezier en Nienke komt zaterdag lekker bij ons op de wc plassen!
Knap van je kleine meid hoor!! :thumbup:
Dank je Su! Ook knap van Isana!
Ik ga dit weekend gewoon een potje mee nemen. Lekker mee in de tas, wanneer we gaan winkelen, kan ze gewoon op het potje in de wc van de winkel
Nienke wilde vanavond weer niet een luier aan!
Even snel melden voor we op vakantie gaan! :dance: :dance: :dance:
We waren net bij het CB en GGD en Nienke had wel een luier om, maar toen we bij de GGD was zei ze dat ze wil plassen. Geen potje mee, maar er was gelukkig een wc in de buurt en Nienke heeft dus op de wc een plasje gedaan en haar luier was droog. Net toen we thuis kwam zei ze weer even plasje doen en ja hoor op het potje geplast en haar luier is nogsteeds hartstikke droog! :dance: :dance: :dance:
Nienke heeft voor het eerst op de wc geplast en dit nog van de GGD!
Nu gaan we eerst even de auto laden en eten en dan gaan we op vakantie. Fijne weekend iedereen en tot maandag weer!
:-* :-* :-*
heel goed van Nienke!
Maar eh, s nachts geen luier meer om?!
's nachts wel een luier om hoor, ik wil alleen 'smiddags bij de middagslaapje de luier uit laten, maar denk dat ik daar eerst nog mee wachten, ik ben nu ziek en heb de energie niet daarvoor… Ook heeft ze toen ze in de auto sliep ook nog een ongelukje gehad tijdens slapen, dus laat ik dat eerst nog…
Ik wacht maar eerst tot ze een droge luier heeft na de middagslaapje en dan 3 dagen achter elkaar he!
Even een update van hoe het gegaan is gedurende de weekendje weg!
Nienke heeft elke keer op de wc geplast sinds zaterdag!!
Donderdag: bij de C1000 in Den Ham,
Vrijdag: bij de Chinees op de wc en thuis op het potje, maar echt 11 plasjes geheel de dag, (geen middagslaapje gehad)
Zaterdag: in Dedemsvaart, bij de restaurant 3/4 plasjes gedaan op de wc en Nienke heeft zaterdag ook nog voor het eerst een poepje gedaan op het potje. Helaas een ongelukje in de auto, want ze was zaterdag zo erg moe en viel toen ook nog inslaap 5 minuten nadat we in de auto stapte en ja mamma heeft geen luier om gedaan. Kan gebeuren he, dus Nienke heeft tijdens haar slaapje een plasje gedaan! Daarom gaan we eerst nog wachten met de slapen zindelijkheid…
Voor de rest geen ongelukjes meer.
Zondag: Weer bij de chinees geplast op de wc en bij een andere restaurant 2 keertjes en sinds zaterdag gaat ze ook thuis op de wc.
Nienke is helemaal zindelijk. Ze zeg wanneer ze wil plassen en ze kan ook al heel lang haar plasjes ophouden, wanneer we bijvoorbeeld in de auto rijden. Ik vind het steeds zo knap van haar, net 2 en helemaal zindelijk.
Maandag: Vandaag weer zeg ze wanneer ze wil plassen en doen ze elke keer de hele ritueel, van handen wassen en stickers plakken. We zijn beren trots op onze kleine grote meid!!!
Volgende stap: Nacht zindelijk, maar dat duurt nog even of niet?
Liefs Melisha