Nienke is zindelijk en ga op de wc

Ach, ze kunnen altijd nog wel een ongelukje houden hoor.

Isana is nu al een paar dagen echt droog.

Ze had gister of eergister geen luier om met boodschappen doen en dat is mama niet zo goed bevallen…lekkere plas op de winkelvloer…

Nu doe ik wel een luier om als we gaan wandelen…maar die is eigenlijk altijd droog als we weer terug zijn…

Goed van Nienke zeg! Isana zegt meestal ‘plassen’ als ze naar de wc wil, maar eerder gaf ze het ook wel aan met ‘au au’. Grappig he?!

Ja, dat is grappig. Misschien dat het gewoon de gevoel is van een plasje en ze denk dat het een beetje pijn doet.

VRAAGJE: Nienke had vandaag wel flinke rode opgeztten schaamlipjes. Ik denk het komt door de wc papier en heb wel wat sudocreme gesmeerd, had Isana dat ook al zo? Gewoonlijk heeft Nienke bijna nooit, nou eigenlijk nooit een uitslag!

kan door t papier komen ja. Is moeilijk te zeggen.

Nienkes schaamlipjes zijn wel ‘gewoon’? om t zo te zeggen?!

Die van Isana zijn nl nog verkleefd…

hoe bedoel je verkleefd?

het zit dicht…het is een glad geheel…lastig uit te leggen.

de buitenste? Maar gaat die dan vanzelf los, zeg maar?

Nee, binnenste. Ik heb je een pb-tje gestuurd.

Gelezen en terug gePBd 8)

Suc6 weer vandaag!

dank je wel! Jij ook!

Zover één ongelukje, maar wel aangegeven en ook nog naast het potje (was bezig met Ninian! En één plasje al in het potje :clap:

En vannacht moest ik er twee keer uit, want Nienke roepte: “mamma ikke BAH!” EN daarna weer “mamma, ikke AUW” en ja hoor een poep luier en toen weer een plasje.

SInds ze bezig is met zindelijk worden, roep ze me zelfs in de nacht voor een schone broek. Was dat zo bij jullie ook?

Nienke heeft net zelf weer op het potje gegaan! :clap:

Even een groot applaus voor NIENKE!!!

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

En voor Nienke nog eenmaal troelala, troelala, troelala!

Heel goed!

Isana vraagt niet om een schone luier s nachts, maar meldt t dus wel als ze wakker is dat ze moet plassen.

Nienke heeft nu al twee keer achter elkaar helemaal zelf naar de wc gegaan en op haar potje een plasje gedaan, niks gezegd, gewoon zelf gedaan, toen ik weer zien was ze bezig om de plasjes in de wc te gooien om vervolgens weg te spoelen. Help ik wel mee hoor. Ik ben zo trots op haar!

Oh en bijna vergeten te vertellen: Ze straalde gewoon! Ze is heel trots op zichzelf!

Ik ben zo SUPER TROTS!!!

:clap: Dat is ook echt iets om trots op te zijn :thumbup: SUPER goed hoor :dance:

En jullie geloven het niet, maar ze deed het net weer. En ja iik kon het ook niet geloven, ik keek in het potje en ja hoor een derde MEGA plas gedaan! S U P E R!!!

NIENKE, JE BENT GEWELDIG!!!

Nienke heeft met een luier broekje aan gaan slapen, wilde ze eerst niet.

En toen ze wakker was geworden, weer geroept, om te zeggen dat ze plasje wil doen, maar kennelijk was mamma te laat want de luier was nat en Nienke heeft niks op het potje gedaan en net heeft ze WEER helemaal zelf op het potje een plasje gedaan. Doen ze nu de hele dag al. Geen ongelukjes gehad!!!

Wanneer kan je nou zeggen dat je kind helemaal over dag zindelijk is? Als hij/zij dit elke dag zo doen???

Ik vind als je kind het zelf aangeeft dat ie moest plassen en dat dan ook doet. Een klein ongelukje mag soms nog wel hoor.

Heeft Sam heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms ook wel, wacht ze gewoon te lang met plassen…(en ze is toch al heel lang zindelijk!)