Hallo.
Gisteren waren Suwanna en gezin bij ons en toen zag Nienke dat Isana heel keurig op de wc ging plassen, daarna ging Nienke heel snel op het potje zitten. Tot mijn verbazing moet ik even bij melden, want Nienke wou dat nooit. Maar nadat Suwanna ook nog hielp met toiletpapier en geluidjes, is ze er nu niet meer weg te slaan.
We zijn gisteren dus begonnen om Nienke geen luier meer over dag aan te doen. Ze zit al heel goed op het potje en zeg zelf ook al dat ze op het potje wil. Ik ben al lang blij dat ze dat nu willen. En vandaag heeft ze weer heel vaak naar het toilet gegaan samen met mij en dan op haar potje gezeten, echt helemaal zelf, ik hoefte niet eens te helpen. Ze doet dat zo goed. Ze heeft nog geen plasje op het potje gedaan, maar dat ze daar op wil zitten is voor ons een teken dat ze er klaar voor is. In ieder geval een begin in de richting van zindelijk worden.
Ik heb 6 onderbroekjes voor Nienke gekocht waarvan 4 niet meer schoon is. Dus 4 keertjes in de broekje geplast, maar dat moet toch kunnen. We zagen vandaag al dat ze het door begin te krijgen, dat ze plassen moet. Ze zeg dan ook wanneer ze plast, auh auh.
En ze heeft het al goed door. Gister had ze het nog niet echt door, pas later kwam ze achter dat het nat was, maar vanmiddag, zei ze al kijk auh auh en toen kwam het. En toen ze in bad rechtop stond en een plasje deed, zei ze ook auh auh en hield haar vingertje erbij. Dus dat is al een grote vooruit gang, toch?
We gaan er nu 100% voor. En Nienke doet gezellig mee.
Ik zal het hier allemaal bij houden.
Liefs melisha
Nienke heeft vandaag al 5 keertjes alleen maar gezeten op het potje en daarna was het meteen raakt. Nienke heeft nu al 3 plasjes ook gedaan op het potje en geeft het nu ook al zelf aan dat ze op het potje moeten.
We moedig haar alleen maar aan en geven heel veel complimentjes wanneer ze een plasje doet. Ze doen het allemaal zelf, we maak het alleen leuk voor haar met de stickers en de complimentjes.
Morgen komt oma oppassen en is ook al ingelicht dat we begonnen zijn met zindelijk worden. Oma doet morgen dus gezellig mee met Nienke.
We zijn zo trots op Nienke! :inlove:
Nienke, wat goed!!![/size]
En Melisha en Aart, ik weet ook helemaal dat jullie haar heel goed zullen kunnen steunen!
Fantastisch nieuws!
Maar eh…misschien toch nog wat onderbroekies bij kopen!? Ik had er in de beginperiode van Samila volgens mij wel 20…
Heel veel suc6!!!
Dank je wel Su.
Wat we nu doen is elke keer als ze een ongelukje had, het onderbroekje met de hand uitwassen en dan laten drogen voor morgen of eventueel later de dag. Werk nu nog goed.
Ze is vanavond ook voor het eerst op de verkleiner op de wc geweest! Geen plasje, maar wel gezeten, dat is heel knap, vind ik!
Nienke :dance:
Ja, zo kan het ook. Was / is mij teveel werk, hahhaa. Maar het droogt nu natuurlijk ook dondersgoed met dat lekkere weer!!
Gisteren waren we dus een dagje weg met z’n tweetjes, dus heeft oma opgepassen. Nienke heeft wel de hele dag met onderbroekje gelopen, veel ongelukjes en veel opruimen voor oma, wel een keertje op het potje gezeten maar niks gedaan.
Vandaag loop ze weer gewoon met alleen een onderbroekje en hopelijk wil Nienke vandaag ook weer op het potje.
Is heerlijk weer, dus gaan we vandaag lekker in de tuin spelen. Idiaal voor de zindelijk worden…
Fijne dag
Heel goed dat jullie doorzetten! suc6!
Gisteren ging wat minder. Nienke verzet zich een beetje. Ze was wel op het potje gaan zitten een paar keertjes. En heeft wel 1 plasje gedaan, maar voor de rest was het heel veel ongelukjes. Ze help wel met schoonmaken en zeg ook al precies wanneer ze moet plassen of poepen, maar op het potje gaan, dat blijft nog een challenge. Dus doe ik het vandaag rustig aan. Ze heeft vandaag een luierbroekje aan en een onderbroekje erover heen. Ik ga haar niet vragen om op het potje te gaan, maar even kijken wat haar reaktie door de dag is. En als ze op het potje wil of aangeven dat ze plasje wil doen, dan zal ik vragen of ze op het potje wil.
Nieuwe potje heeft nog geen succes, het is alsof ze de oude grote ene leuker vindt. Geen commetaar van mamma hoor, als ze maar op het potje wil.
Nienke gaat nu wel door een moeilijke fase, dus vooral rustig aan doen, denk ik, anders kan het niks goeds opleveren.
Nou dat was het eerst weer, ik hou jullie op de hoogte.
Werk je al met je potje kaart?!
Ja, ik heb al heel veel stickers gegeven voor op het potje zitten en voor plasjes. Maar ze wil vandaag echt niet op het potje.
Dus, ik weet het nu even niet!
Nou ja zeg, het is alsof Nienke de plasjes negeren, wanneer ze een luierbroekje aan heeft. Dus heeft mamma maar besloten om toch vandaag weer een onderbroekje aan te doen. Dan maar 1000 keer de vloeren wassen en onderbroekjes uitwassen, maar we moeten op een of andere manier het potje weer leuk vinden.
(5minuten later)
Schaars broekje aan of Nienke zeg al ‘Mamma BAH’…
Terwijl ik net hier aan het schrijven was, zeg Nienke, “Mamma Bah!” Ik heb Nienke op het nieuwe potje in de wc gezeten en ja hoor, daar kwam nog een beetje plas, GEWELDIG!!! Dus Nienke keek en zei: “HOERA MAMMA” Ja geweldig mijn schat! Jij hebt een plasje op het potje gedaan. Er was ook wel wat in haar stoel, maar de belangrijkste is dat ze het ook nog in het potje gedaan heeft. En nu geeft ze het ook weer aan, dus we kunnen nu weer verder.
Nu eerst weer aan de slag! Tot strakjes weer!
Nienke heeft net weer een MEGA plas op het potje gedaan! GEWELDIG! Wel raar hoe het de ene keer wel goed kan gaan en de ene keer weer helemaal mis.
Maar de nieuwe potje is dus nu weer in de smaak en ze gaat nu al de hele ochtend sinds ze geen luierbroekje meer aan heeft op het potje. Knap hoor, zo’n kleine meisje en zo goed aan voelen dat ze plasje moet doen!
Alleen merk ik wel dat ze niet te lang op het potje wil zitten, alleen zo lang als het echt moet, lijkt het wel…
Nienke is wel naar bed, pas nadat ze weer op het potje gezit heeft. Ging heel goed, uit zichzelf en ook spoelde ze zelf haar potje dinges door de wc. Ze is helemaal niet bang. Gaat dus heel goed NU. Ook buk Nienke heel mooi, zodat mamma Nienke’s billetjes kan afvegen. Ik hoop zo dat het nou morgen ook de geval is en ook vanmiddag… Jullie horen het allemaal nog!
Wat goed van Nienke. Het is een begin. Tom gaat ook al wel op het potje zitten maar doet nog niks. Hij vind het intressant omdat hij het Luuk ziet doen.
:dance: :dance:
:dance: :dance:
Las net hier op de forum dat je ook een onderbroekje onder het luierbroekje aan kan doen, dat ze dat dan ook meer zal voelen. Weet iemand of dat werkt?
Ik wil het nu niet zo snel proberen, omdat het nu zo goed gaat met Nienke. Vandaar dat ik vraag!
Vandaag ging het echt goed! Nu alreeds 3 mega grote plasjes Nienke heeft net een plasje op het potje gedaan terwij ouma en oupa hier waren. Ouma en oupa waren zo super trots en vonden het ook zo knap dat Nienke zelfs bukken om af te vegen, de plasjes in de wc gooide en ook nog zelf doorspoelen en daarna ook nog zelf handjes wassen. En daarvoor heeft Nienke een Bob de Bouwer autotje gekregen. En net toen zeg Nienke aan mamma. "mamma BAH’ en toen ging ze snel op het potje zitten en persen, maar hoorde pappa bij de deur, dus dat was dus snel afgelopen en helaas was het pappa niet eens bij de deur. Er was niemand. Jammer! Maar straks na eten gaan we zeker weer proberen…
vanochtend, ging ze al zelf naar de wc terwijl ze zei: “Mamma, auw auw” Nou goed he, een mega grote plas gedaan en nu is ze samen met pappa gaan winkelen. Wanneer ze terug kom, geen luier even en dan broodje eten, daarna wel een luier om naar bed en wanneer ze wakker wordt weer een luier uit! Gaat hartstikke goed met zindelijk worden.
@Melisha wrote:
Las net hier op de forum dat je ook een onderbroekje onder het luierbroekje aan kan doen, dat ze dat dan ook meer zal voelen. Weet iemand of dat werkt?
Hoi
Neem aan dat dat wel werkt,want dan voelen ze idd dat ze nat zijn of aan het plassen zijn! De luiers nemen zoveel op dat ze dus nooit nat zijn en daardoor ook moeilijker zindelijk worden heb ik weleens ergens gelezen.
Heb er geen ervaring mee overigens!
Succes verder met potje plassen!
@Melisha wrote:
Ik wil het nu niet zo snel proberen, omdat het nu zo goed gaat met Nienke. Vandaar dat ik vraag!
Beste remedie is GEEN luier om, hoor!
Ja, ik doe geen luier meer om in huis, alleen als we naar buiten gaan, dan wel een luierbroekje. Of hoe deed jij dat Suwanna?
Nienke loopt nu zelf naar de wc terwijl ze zeg, mamma, auwwwww. Dat is dan plassen. En ze wou poepen vandaag, maar dat ging weer snel over. Dus geen poepje dan meer. Ze had geen ongelukjes vandaag en gisteren maar een keertje, maar het eindigde wel in het potje.
Gaat heel goed met zindelijk worden. Ik vraag me nou wel af, hoe lang duurt die nu allemaal ongeveer voor ze helemaal droog is door de dag?