Neusamandelen knippen

Volgende week is ons kleine spookje aan de beurt voor het verwijderen van de amandelen.

Wie heeft dit al eens meegemaakt? Ben op zoek naar verhalen hoe het is gegaan enzo…

Bij zoonlief is het gedaan. Hij heeft er niet veel last van gehad. Na de narcose hoestte hij een beetje bloed op. Daarna heeft hij nog een paar dagen een verkouden neus gehad, maar dat was al snel over. Van altijd verkouden naar niet meer!



Ennuh… Van harte proficiat met je zwangerschap! Leuk :inlove: :inlove:

Van kaya weet je het nog wel een beetje denk ik.

Die ging kwaad de narcose in en kwam er nog kwaaier uit :roll: :wink: .



Het verwijderen zelf was zo gedaan, wel bloedde ze veel uit haar neus, waarschijnijk omdat ze zo wild was.



Ze hebben het infuus gelukkig onder narcose er in geprikt, nadat ze gekalmeerd was en goed gedronken had mochten we aan het eind van de middag naar huis nadat de kno arts kwam checken.



Je moet wel even vragen of je er zelf bij mag ziijn met het in slaap vallen ivm je zwangerschap.

Hier werd het gelijk met buisjes plaatsen gedaan. Hij was met bijkomen erg boos en het infuus werd er snel genoeg door hem uitgetrokken. Had een kadootje voor hem gekocht dus meneer was snel afgeleid. Na wat eten en drinken mochten we naar huis. Zat om half 12 alweer op de bank.

Is nu 2 jaar geleden en bijna nooit meer verkouden, ook niet zo heftig. Succes!!

Kaya in boekje staat dat ze het afraden en dat hè dit met anesthesist moet opnemen. Maar s hangt zo aan mij het is of met mij of niet. Morgen vk bellen en contact met dnestesist.

ja verstandig cariska, ik ben benieuwd. Doordat ze een kapje krijgen en ze bij jou op schoot zitten adem je toch wel wat van dat spul in.



K kon haar infuus er niet makkelijk uit krijgen, die zat in haar voet :cry: ergens anders lukte het niet om te prikken. Deze was helemaal afgetaped dus daar maakte ik met niet zo druk om dat ze hem er uit kreeg.

Ik mocht destijds er wel bij de narcose zijn (plaatsing van buisjes). Ik was ongeveer 30 wkn zwanger. Uiteraard wel in overleg anesthesist en vk. Volgens beiden geen probleem. Gelukkig maar want Sean is een echt mama’s kindje.

Pff gelukkig mag ik er bij zijn. Maar wat neem je allemaal mee Nasr zkh? Sowieso een doek en shirt korte mouw maar verder?

Haar lievelingstut?

Drinkt ze nog bij jou? Anders een tuitbeker voor drinken. Ik vond het wel prettig dat ze haar eigen beker had.

Ze hebben speelgoed genoeg op de afdeling.

Nee helaas is het door de zwangerschap stop, neem zelf flesje mee, tuitbeker kan ze niet door slikreflex die niet goed is en speen/tut is ook goeie

@Cariska wrote:

Nee helaas is het door de zwangerschap stop, neem zelf flesje mee, tuitbeker kan ze niet door slikreflex die niet goed is en speen/tut is ook goeie




Ja flesje is dan een goed idee. Ze moeten goed drinken voordat ze naar huis mogen. Evt een boekje dat he kan voorlezen als ze weer terug is op zaal? En natuurlijk je luiers enz

Neem luiers mee en een setje reservekleding.



Ook werd mij geadviseerd om mijn zoon een shirtje met lange mouwen en een lange broek aan te trekken, omdat het vrij koud is op de o.k.



En wellicht prettig voor jezelf om even een tijdschrift en iets te eten mee te nemen. Als je kindje na de operatie nog even een tijdje slaapt, kan je daar dankbaar gebruik van maken. En ik had ook een fotocamera mee.

Hier drie keer narcose gehad, latste keef was neusamandeen icm buisjes, hier gewoon liggend, is beter voor de stabiliteit van et kind. Er wordt geen infuus geprikt, alleen als het nodig is, achteraf opnieuw onder narcose. Gelukkig niet nodig geweest.



Narcose was gewoon in de houtgreep… erg zeig en na afloop een enorm boos kind… speelkamer in et nisje op zaal maakte veel goed, was om half acht aanwezig en stond voor 12 buiten. Wel lang nejsverkouden en boedneusen…

Goed bevalle!

In de houtgreep?! Ah dat is wel zielig!

Ik had van tevoren thuis met S geoefend om in het kapje te blazen (en dat deed hij ook erg goed). Had van tevoren ook verteld wat hij kon verwachten, waardoor hij ook rustig was. Ging rustig de narcose in en kwam er ook rustig uit.

hier ook in de houdgreep maar ja ze was dan ook nog geen jaar dus van echt uitleggen was geen sprake

Ja dat maakt dan wel verschil. S was al 2 (hij was de jongste van de groep en mocht als eerst).

Lars is in mei geholpen van dit jaar. Het is hartstikke goed gegaan. Wij hebben gekeken op de site van het ziekenhuis. Daar is in een verhaaltjesvorm de ingreep beschreven (Isala klinieken).



Lars heeft wel veel bloed binnengekregen en heeft 2 keer gespuugd. 1x in het ziekenhuis (het hele bed zat eronder) en 1 keer thuis. Daarna was het klaar en 5 minuten later zei hij heel droog: ik heb honger, mag ik een broodje?



Extra meenemen: handdoek, emmer voor in de auto, extra schone kleding, zowel voor de kleine als voor jezelf. Een knuffeltje en ene fles/beker. Ik had Lars de pyjama aangedaan, meer omdat het makkelijk zit.



Succes.

hier doen we haar nu dagelijks haar toeter op (zonder medicatie) vind ze hartstikke leuk dus verwachten dat het narcose kapje ook goed gaat. Brrr bijna donderdag…

ow… k wil je niet blij maken met een dooie kat… onze zoon moest dagelijks drie keer per dag puffen, maar als de houtgreep op de bank ligt in een vreemde ruimte…



bereid je maar voor op veel verdriet. Heb het drie keer meegemaakt, was drie keer behoorlijk veel verdriet… ennn… een vierde keer zit eraan te komen!

Bij Annemieke moesten keel- en neusamandelen eruit een paar dagen voordat ze 2 werd.

Ze heeft op mijn verzoek geen kapje op gehad, maar ze is geprikt. Ze was/is namelijk zo ontzettend stoer met prikken dat ik die gok wou nemen. Kan me van mezelf nog erg goed herinneren hoe het was met een kapje op…

Dus daar kun je eventueel ook nog om vragen bij de anaesthesist. Maar je moet wel geluk hebben wie je treft, want ze willen het niet allemaal doen.

De ingreep zelf in zo gepiept, dat scheelt weer :wink:

Volgens mij had ik toen wat schone kleren mee en een lekkere pyama. Een knuffel uiteraard en haar eigen rietjesbeker. Ze wou absoluut niet drinken, want haar keel deed zeer. Gelukkig is het bij jouw dochter alleen de neus. Ik zag alle kindjes om ons heen direct weer vrolijk rond huppelen, die hadden allemaal alleen de neusamandel eruit.

Hopelijk gaat het bij jullie donderdag ook zo :thumbup: