Ik let er trouwens niet echt op wat ie aanheeft, als hij er maar gewoon leuk uitziet, maar ik heb geen “lelijke kleding”, dus op zich vind ik alles wel leuk wat ie heeft.
Sommige dingetjes zijn wel speciaal, die zal ik misschien niet zo snel aandoen naar de PSZ, maar niet omdat ze duurder zijn. En witte kleding zal ik ook niet gauw aantrekken, of een colbertjasje ofzo.
Het moet ook vooral lekker zittende kleding zijn, dus in die zin houd ik wel rekening mee wat hij aankrijgt
Hier hebben de kinderen altijd zodanige kleding aan dat ze elk willekeurig moment van de dag de zandbak in kunnen duiken of de boom in kunnen klimmen. Ze beginnen iedere dag met hele en schone kleding maar aan het eind van de dag kan dat anders zijn. Er zijn misschien mensen die het dan onverzorgt vinden. Maar wijzelf zeggen dan altijd ‘je kunt zien dat je vandaag lekker gespeeld hebt’.
@Anne-marie wrote:
@mama van anne wrote:
Schrok wel toen ik zag dat 1 vd kindjes van de psz een pyamatruitje aanhad van een hema pyama. Dat weet ik omdat Anne die pyama heeft…tja dat vind ik dus tever gaan he.
Tijn heeft ook een shirtje gehad wat onderdeel was van een shortama van de HEMA, maar dat gaf ik hem aan als T-Shirt, omdat ik dat gewoon een heel leuk shirtje vond, niet omdat het goedkoop was ofzo!!
Dus ik vind niet dat je hierover te snel je conclusies moet trekken :think:
Aan het shirtje dat Tijn aanheeft zou je ook niet zeggen dat het van een pyama is en zou ook zo te koop kunnen zijn, echter was dat truitje duidelijk een pyama trui, maar goed. Uiteindelijk denk ik dat ieder het zelf moet weten.
Leuke discussie,
En sluit me gedeeltelijk bij Renzosmam aan, hier ook twee stapels -een voor school en een voor thuis…
en dan vooral omdat het niks met verf, knutselen ofzo te maken heeft, dat kan je er redelijk goed weer uit wassen, maaaaarrr
jongens van 5 in het speelkwartier kost je een broek per 2 dagen (geen enkele kwaliteit of merk is daar tegenop gewassen :wall: )… de eerste dag zijn de knieen vaal, en de tweede dag is tie er door…
John draagt ook zo lang mogelijk korte broeken :dance: en in de winter absoluut geen dure merken -wel nette broeken (en als ze heel min worden dan gaan ze voor het thuis ravotten in de tuin, met de hond, fietsen, voetballen… - en andere broek-onveilige activiteiten )
Maar spelen jullie kinderen tijdens het speelkwartier dan zoveel anders dan tijdens het gewone buitenspelen? In die zin dat in het weekend de kleding niet zo snel zou verslijten als thuis. Hier gaat het thuis vele malen harder dan tijdens die twee kwartiertjes schoolplein op een dag hoor. Bovendien klimmen ze op het schoolplein niet in de bomen en gaan geen slootjes springen. Dat doen ze thuis en als ze na school bij vriendjes spelen of in het weekend bij oma op bezoek zijn of waar dan ook wel. En de kinderen hoeven zich echt niet de hele dag door te verkleden.
Ik probeer zo er ook weleens extra leuk en netjes uit te laten zien. Voor mijn jongste dochtertje heb ik zelfs witte jurkjes en pakjes. Maar als het vies wordt is dat mijn probleem, niet die van haar. ik zal echt niet zeggen van pas op voor je kleren. Ja een enkele keer als we op vistie gaan, dan verkleed ik de kinderen om net voordat we vetrekken en probeer ze schoon de auto in te krijgen in de hoop dat diegene waar we naar toe gaan ziet dat we toch echt schoon van huis vertrokken zijn.
misschien een tic van mij hoor, maar ik heb het idee dat ik, omdat ik een alleenstaande bijstandsmoeder ben, mijn zoontje leuke en vooral schóne kleding (niet verschoten etc) aan moet doen. Dat er tóch extra op gelet wordt. Goh, ik zit het zo te lezen wat ik net getypt heb en het slaat gewoon helemaal nergens op die gedachte van mij :lol: :lol:
ik krijg trouwens wel altijd van het kdv te horen dat Tawera altijd zo mooi aangekleed is :dance:
(ben gék om op koopjesjacht te gaan, en vooral H&M is ERG favo bij mij 8) )
@baukje wrote:
Maar spelen jullie kinderen tijdens het speelkwartier dan zoveel anders dan tijdens het gewone buitenspelen? In die zin dat in het weekend de kleding niet zo snel zou verslijten als thuis. Hier gaat het thuis vele malen harder dan tijdens die twee kwartiertjes schoolplein op een dag hoor. Bovendien klimmen ze op het schoolplein niet in de bomen en gaan geen slootjes springen. Dat doen ze thuis en als ze na school bij vriendjes spelen of in het weekend bij oma op bezoek zijn of waar dan ook wel. En de kinderen hoeven zich echt niet de hele dag door te verkleden.
Ik probeer zo er ook weleens extra leuk en netjes uit te laten zien. Voor mijn jongste dochtertje heb ik zelfs witte jurkjes en pakjes. Maar als het vies wordt is dat mijn probleem, niet die van haar. ik zal echt niet zeggen van pas op voor je kleren. Ja een enkele keer als we op vistie gaan, dan verkleed ik de kinderen om net voordat we vetrekken en probeer ze schoon de auto in te krijgen in de hoop dat diegene waar we naar toe gaan ziet dat we toch echt schoon van huis vertrokken zijn.
Nou, dat herken ik ook. Mijn zoon zit in groep 2 en speelt dus wel langer dan 2 keer een kwartier buiten op school. Ik heb echter nog NOOIT kleding met vlekken of gaten gehad als hij terug kwam van school! Thuis des te meer :lol: (nou ja, gaten echt nauwelijks, alleen in broeken van H en M of die van Esprit. Rest niet.
Renzo heeft dat dus ook andersom…
Hij speelt op het schoolplein heel anders dan in de tuin hier of bij mijn moeder voor…dan blijft alles heel,wel vies maar dat maakt niet uit…
Op het schoolplein echt serieus kan hij binnen 1 dan beide knieen door hebben :eh:
Ja, dat is dan idd heel erg zonde :?
@mama van anne wrote:
@Anne-marie wrote:@mama van anne wrote:
Schrok wel toen ik zag dat 1 vd kindjes van de psz een pyamatruitje aanhad van een hema pyama. Dat weet ik omdat Anne die pyama heeft…tja dat vind ik dus tever gaan he.
Tijn heeft ook een shirtje gehad wat onderdeel was van een shortama van de HEMA, maar dat gaf ik hem aan als T-Shirt, omdat ik dat gewoon een heel leuk shirtje vond, niet omdat het goedkoop was ofzo!!
Aan het shirtje dat Tijn aanheeft zou je ook niet zeggen dat het van een pyama is en zou ook zo te koop kunnen zijn, echter was dat truitje duidelijk een pyama trui, maar goed. Uiteindelijk denk ik dat ieder het zelf moet weten.
Was niet om je erop aan te vallen, helemaal niet, ik maak dit ook niet uit je reactie op ofzo hoor. Maar ik kan me voorstellen dat als mensen dit shirtje wel als pyama gebruiken, mensen er bij mij ook het fijne van denken, terwijl ik het hem alleen aandoe omdat ik het leuk vind staan.
En ja als een kind echt overduidelijk een pyama aanheeft vind ik dat ook best sneu!
@Anne-marie wrote:
@mama van anne wrote:@Anne-marie wrote:@mama van anne wrote:
Was niet om je erop aan te vallen, helemaal niet, ik maak dit ook niet uit je reactie op ofzo hoor. Maar ik kan me voorstellen dat als mensen dit shirtje wel als pyama gebruiken, mensen er bij mij ook het fijne van denken, terwijl ik het hem alleen aandoe omdat ik het leuk vind staan.
En ja als een kind echt overduidelijk een pyama aanheeft vind ik dat ook best sneu!
dat is MIJ dus overkomen! :oops: :oops: Ik ben drie maanden ouder dan de jongste (ook een meid) in de familie maar zij is altijd groter geweest dan ik dus vaak kwamen haar kleren mijn richting op. Ik deed op een dag een hele coole joggingpak aan(dacht ik) werd ik uitgelachen op school omdat het een pyjama bleek te zijn! (oooooooooooooh, the shame!! :o )
:lol: :lol:
nou ik kon wel
(ik ben het wel weer te boven gekomen hoor )
maarre…ik heb dus ook de topjes van Tawera’s shortama’s wel eens gebruikt als een gewoon t-shirtje. soms is het gewoon nÃet te zien :shock:
@Anne-marie wrote:
@mama van anne wrote:@Anne-marie wrote:@mama van anne wrote:
Tja…het zou mij niet per ongeluk gebeuren (ben erg kien op wat voor kleding mijn kinderen aan hebben). Hier geen gescheiden stapeltjes, maar wel altijd nette kleding van ieder merk(loos) type :lol: . Maar nog ff terug te komen op dat het mij niet zou gebeuren, toch zijn mijn kinderen beide al in pyama’s (overduidelijke in mijn ogen :lol: ) aangetroffen waar gewone kleding de norm is . Manlief is nogal een rechtlijnige denker, waar mouwen aanzitten is een trui :mrgreen: , daarom leg ik tegenwoordig maar de kleding klaar als ik er 's ochtends niet ben .
Ja mannen die de kinderen aan kleden dat levert nog wel eens interessante outfits op :mrgreen: dus ik leg inderdaad ook voortaan de kleding klaar op dagen dat ik moet werken en hubbie thuis is
Ik moet zeggen dat Carlo mijn man hem altijd erg leuk aankleed :thumbup:
@Kia Kaha wrote:
maarre…ik heb dus ook de topjes van Tawera’s shortama’s wel eens gebruikt als een gewoon t-shirtje. soms is het gewoon nÃet te zien :shock:
Ja, ik heb een tijdje geleden eens twee setjes bij de V&D gekocht. T-shirtje met korte broek. De één was een shortama, de ander gewoon een setje voor buiten… identiek model. Nou, dan draagt Dano die shortama ook gewoon buiten, hoor :mrgreen:
ik had ongeveer hetzelfde. eerlijk gezegd had ik bij één setje nog geen eens dóór dat het een shortama was :oops:
nou ja, in spanje kent toch niemand v&d :lol: :lol:
(waar ik zat was nÃet toeristisch dus ook geen nederlanders lol)
Ik trek mijn kinderen sowieso geen dure kleren aan…maar dat terzijde.
Ik maak verder geen onderscheid tussen schoolkleren en bij huis kleding.
Wel heb ik eens een heel kwetsbaar rokje voor de meiden gekocht, die gaat dan natuurlijk niet aan naar school. Je hoeft er ook niet om te vragen dat t kapot gaat…
jeetje heir een beetje spuit elf, maar uh moet toch even reageren…
Schrok wel toen ik zag dat 1 vd kindjes van de psz een pyamatruitje aanhad van een hema pyama. Dat weet ik omdat Anne die pyama heeft...tja dat vind ik dus tever gaan he.
jeetje wat een uh ik kom niet op het goede woord, maar ik word er wel een beetje misselijk van, dat alles en iedereen maar precies zo er bij moet lopen als het in de boekjes staat. Je zegt zelf dat je het alleen maar wist omdat Anne die pyama ook heeft, anders had je het dus niet gezien? Wat is er dan in hemelsnaam mis mee? En ja nano draagt ook een paar shirts overdag die andere kinderen 's nachts dragen. Uh, nou en?????