nette kleding op school....

Ik doe niet aan dure kleding. Dano ragt daar binnen de kortste keren doorheen. Trouwens, Ayla ook. Hema, V&D en Hennes heeft hartstikke leuke kleding, dus daar komen hun kleren vandaan, met soms een klein uitstapje naar Villa Happ als ik daar wat van in de uitverkoop vind.

Naar het kdv en naar school krijgen ze schone en vooral hele kleding aan. Dano doet één maand met een spijkerbroek, dan zit er een gat op de knie. Die broeken worden afgeknipt voor de zomer, of bewaard voor het weekend. De hele broeken zijn voor school.

Als een kledingsetje geheel vlekloos de dag door is gekomen wil ik het ze nog wel een dag later nog eens aantrekken, maar meestal zit er iets op en dan gaat het de was in.

Ik heb in ieder geval geen zin in stressen om hun kleding, dus vandaar geen dure kleding hier.

Hier krijgen ze gewoon alle kleding aan behalve Renske als ze naar de peuterspeelzaal gaat (maandagmiddag en donderdagochtend). Op de psz is het nl zo dat er totaal niet gekeken wordt naar de kleding, Karlijn is een keer thuis gekomen met echt alles onder de gele verf zelfs haar goede leren laarzen(tja had ook maar 1 paar) en dat kreeg ik dus niet meer schoon :wall: :cry: dus Renske krijgt oudere kleding aan (ook wel merkkleding maar dan een “oud” shirt en broek van Karlijn) en als het even kan ook “speelschoenen”. Ze ziet er dan netjes en verzorgt uit maar ik hoef me geen zorgen te maken over wat ze gaan doen want meestal komt ze toch behoorlijk vies daar van terug en als het dan niet meer helemaal schoon wordt dan hoef ik daar niet van te balen. Bedenk me nu ook dat ik nog even moet kijken of ik nog een paar goede winterspeelschoenen kan scoren voor op de psz :think:

ik zie persoonlijk het nut niet in van hele dure merkkleren bij een baby, dus die heeft hij niet. En daarom heeft hij ook geen nette kleren of crechekleren.

Wel heb ik speciale crechekleren die daar liggen… die heb ik nog als kraamkado gekregen en vind ik lelijk hahahaha.

Dus als hij het daar presteerd om alles vies te poepen ofzo krijgt hij ze toch nog een keer aan.

Ik heb geen kleding voor ‘speciale’ gelegenheden ofzo…

wat naar school aangaat, kan ook naar pake en beppe ( opa en oma)

het alleen wel een paar tshirts en broeken die hij aantrekt als hij meegaat op de trekker of mee de stal in

dat is kleding wat inmiddels wat te kort geworden is of giga vaal

@Bagheera wrote:

Het maakt toch niet uit hoe duur de kleding is?Kinderen hebben daar nog geen kijk op. Als het maar netjes en schoon is.

Trouwens: ik knip de prijskaartjes eraf voor ik de kleertjes aan geef, moet ik toch niet meer doen dan :wink:

:eh:

Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Het gaat me helemaal niet om of je wel of geen dure kleding koopt of aantrekt. Het gaat erom of je, zoals SAS dus :mrgreen: , aparte kleding hebt voor school en voor thuis, en of daar verschil in zit. Of je het dus zonde vindt om je kids wat duurdere kleding aan te doen :mrgreen: aar school, of dat je het, zoals ik, zonde vindt dat bepaalde kleding die heeel leuk is alleen gedragen kan worden bij bijzondere gelegenheden, en je dus besluit om het gewoon altijd aan te doen!

Ik hoorde nl iemand bij school zeggen dat ze H en M gewoon naar school aan doet, en duurdere kleding in het weekeinde. Nou, dat viel me op, omdat dat bij mij dus eerder andersom is! Dat bedoel ik dus.

ik doe gewoon aan wat er is.

je kan alles wassen en wat kapot gaat, dat gaat weg, maar dan heeft ie er wel plezier van gehad (en ik ook, want het oog wil ook wat :mrgreen: )

hier wel ‘gescheiden’ kleertjes hoor…

van sommige kleertjes vind ik het gewoon zonde om Dave daarin te laten ravotten en knutselen…

dus die krijgt hij aan als we iets speciaals doen…

(maakt dan niet uit wel merk of welke winkel…maar gewoon LEUK of leuk…snappie :wink: )

en trouwens ik werk op een kdv…daar zeggen we altijd bij de intake…dat men geen 'speciale’kleertjes moeten aantrekken bij de kids…want het kan VIES worden…

we hebben zelfs een moeder gehad die gaf kleding mee als ze na het ophalen ergens naar toe moesten…die trokken we dan aan het eind van de dag bij het kindje aan…niets mis mee toch.

Ik doe Sasja de kleren aan die ze wil…maar heb alleen h&m enz. Dus dan maakt het me niet uit.

Ja en als je je kind dure kleren aandoet, prima, maar ga dan later niet "klegen"dat de kleren vies zijn geworden…Een juf ziet ook niet altijd alles en kinderen zijn vlug op school, daarom adviseren scholen ouders ook vaak om niet al te nette kleding naar scool aan te doen. Heb met mijn stage wel eens mee gemaakt dat een kindje niet wilde verfen omdat ze haar kleren van haar moeder niet vies mocht maken en daar was ze bang voor… :think: Absoluut niet aanvallend bedoelt hoor, maar ik vind eht dan zielig voor die kinderen dat ze bang zijn vies te worden, in mijn optiek horen kinderen heerlijk te kunnen ravotten en spelen zonder zich daar zorgen om te maken…Maar dat is MIJN mening…

Ik denk niet dat ik Emma andere kleding naar school zou aandoen als dat ze bijv. thuis zou dragen. Al haar kleertjes vind ik even leuk. Als ze versleten of verwassen zijn, of er zit een gat in gaan ze gewoon de vuilnisbak in. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik maar heel zelden dure (of eigenlijk moet ik duurdere zeggen, want echt dure kleertjes koop ik nooit) koop, en dus vind ik het ook niet heel erg als er iets kapot gaat (oké stiekem vind ik het zelfs dan nog zonde :roll: ).

@Chrisje wrote:

Ik doe Sasja de kleren aan die ze wil…maar heb alleen h&m enz. Dus dan maakt het me niet uit.

Ja en als je je kind dure kleren aandoet, prima, maar ga dan later niet "klegen"dat de kleren vies zijn geworden…Een juf ziet ook niet altijd alles en kinderen zijn vlug op school, daarom adviseren scholen ouders ook vaak om niet al te nette kleding naar scool aan te doen. Heb met mijn stage wel eens mee gemaakt dat een kindje niet wilde verfen omdat ze haar kleren van haar moeder niet vies mocht maken en daar was ze bang voor… :think: Absoluut niet aanvallend bedoelt hoor, maar ik vind eht dan zielig voor die kinderen dat ze bang zijn vies te worden, in mijn optiek horen kinderen heerlijk te kunnen ravotten en spelen zonder zich daar zorgen om te maken…Maar dat is MIJN mening…

Ja, dat herken ik wel. Of dat ze niet in de zandbak mogen…

Nee, je moet er van uitgaan dat het vies kan worden en slijt. Als je dat niet wilt moet je het niet kopen vind ik persoonlijk. Kleding heb je om te dragen niet om opgeprikt in rond te stappen!

@Chrisje wrote:

Ja en als je je kind dure kleren aandoet, prima, maar ga dan later niet "klegen"dat de kleren vies zijn geworden…

En DAAROM doe ik de kleine HEMA of krijgertjes van H&M ofzo aan naar school, omdat we niet willen klagen :mrgreen:

ik trek mijn kinderen aan wat er leuk uitziet… wordt het vies, ach de machine wast wel… en krijg ik het er niet uit, nouja jammer dan…

@pluutje wrote:

Ben ik de enige die haar kinderen naar school mooie en vaak ook wel dure kleding aantrekt???

Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen er leuk en schoon/netjes uitzien. En juist wanneer andere, vreemde mensen er bij zijn. Hier lees ik toch vaak dat moeders hun kids goedkope broeken en shirts aandoen naar school of psz, anders is het zo zonde.

ik vind het persoonlijk veel meer zonde om mooi duur spul maar 5 keer te dragen, omdat het nu eenmaal alleen op zondag aankan.

Dus mijn kids dragen alles altijd en overal, en als het een beetje verwassen of scheef raakt dan mogen ze het alleen nog aan bij het spelen in het bos of de tuin.

Zijn er meer die het zo doen, of ben ik nou echt een uitzondering??? :think:

Ik ben ook een mama die houd van dure en mooie kleding (gaastra mc gregor riverwoods etc) en Mik krijgt ook altijd alles overal aan (bv bij mijn schoonouders daar gaat hij 2 middagen heen, hij komt echt als een varkentje terug :mrgreen: )

Daarintegen bestaat Mik zijn kledingkast niet alleen daaruit want dan was ik nu aan de bedel :wink:

Ik heb 1 wit shirtje van gaastra met badges waarbij ik toch uitkijk wanneer ik het hem aantrek en bv wat voor drinken of eten hij krijgt.

(mijn schoonouders heven hem van die bijna fluoriserende oranje multivitaminen sap en dat rotspul krijg je echt nergens uit)

Wessel krijgt gewoon lekker zittende kleertjes aan…

en soms is het van de Hema

Soms van Rainbowbabies

Soms van Mexx

Soms van merkloos…

soms 2e-hansje :lol: :lol:

Pas geleden hadden we een feest… dan “spaar” ik wel even een leuk setje… maar na het feest gaat het gewoon in de kast hoor…

Vroeger… bij ons thuis… (sprak oma)…

gingen we op zaterdagavond douchen…

Dan kregen we de "zondagse kleren"aan…

na 1,5 uur moesten we dan naar bed :wall: :wall:

en de zondag mocht je die kleren ook weer aan…

Op je verjaardag en met Pasen en Kerst kregen we nieuwe “zondagse kleren” en werden de oude zondagse kleren, “daagse kleren”.

Het valt mij juist op dat Wessel eigenlijk heel erg schoon blijft op het kdv… terwijl ze van alles doen daar…

Hier alleen aparte kleren voor naar oma :wink: .

Die hebben een heibedrijf aan huis met allemaal stalenbuispalen (lekker veel roest dus).

En oma laat haar verder ook met alle stiftenzooi lopen. Dus dan weet ik gewoon zeker dat de kleren het niet overleven.

Verder altijd alles aan.

Op het kdv vorige week een trui compleet ondergeverfd :? .

Ik vind het logisch dat ze niet alles zien maar hierbij was de hele voorkant geel; dus niet echt een ongelukje.

Dat vind ik stom. Ik verwacht wel dat ze daar om denken en schorten aandoen. Ik heb er dus ook wat van gezegd.

Ik doe soms wel eerder mooie dingen thuis aan maar dat is dan meer omdat ik hetzelf dan tenminste ook kan zien :mrgreen: .

En ik het soms het kdv enzo niet moeilijk wil maken met maillots enzo.

Ik probeer Anne altijd zo leuk mogelijk aan te kleden. Echter heb ik wel kleding voor haar die ze dus echt niet aan mag naar de psz. Daar is ze ook maar kort dus dat maakt ook niet uit. Die kleding wil ik gewoon wat netter houden, Dat wilt niet zeggen dat ze ze maar 5 keer aan doet. BTW ze heeft niks dat duur is, maar dat komt gewoon omdat merkkleding ons niet boeit. Leuk uitzien kan ook met kelding van Hema en C&A.

Kortom hier eigenlijk wel een stapeltje voor goed en voor school. Al denk ik dat als ze echt naar school gaat ze alweer netter kan werken dus ze ook andere kleding kan dragen, maar voor de psz is dit goed genoeg.

Schrok wel toen ik zag dat 1 vd kindjes van de psz een pyamatruitje aanhad van een hema pyama. Dat weet ik omdat Anne die pyama heeft…tja dat vind ik dus tever gaan he.

@Mamalien wrote:

Hier alleen aparte kleren voor naar oma :wink: .

Die hebben een heibedrijf aan huis met allemaal stalenbuispalen (lekker veel roest dus).

En oma laat haar verder ook met alle stiftenzooi lopen. Dus dan weet ik gewoon zeker dat de kleren het niet overleven.

Verder altijd alles aan.

Op het kdv vorige week een trui compleet ondergeverfd :? .

Ik vind het logisch dat ze niet alles zien maar hierbij was de hele voorkant geel; dus niet echt een ongelukje.

Dat vind ik stom. Ik verwacht wel dat ze daar om denken en schorten aandoen. Ik heb er dus ook wat van gezegd.

Ik doe soms wel eerder mooie dingen thuis aan maar dat is dan meer omdat ik hetzelf dan tenminste ook kan zien :mrgreen: .

En ik het soms het kdv enzo niet moeilijk wil maken met maillots enzo.

ja daar erger ik me dus ook aan, mijn zoon zit op een speciale school, maar idere dag zit ie of onder de lijm.klei,verf of pen :frowning:

laats kwam ie thuis had ie doodleuk een tekening op zijn t-shirt gelijmd en niemand die het zag :shock:

en dan krijg ik er dus niet altijd uit he, vindt dat ze ook soms beter mogen opletten. tuurlijk moeten kinderen vies worden maar er is een verschil tussen vies worden en expres je vies maken

Merijn krijgt naar opa en oma altijd minder goede kleding aan, want hij ravot daar de hele dag met de hond in de tuin en wroet in de aarde. Hij komt vaak met broekzakken vol zand terug, bij wijs van spreken.

Hij draagt dan wel merkkleren bijv. maar dan de kleren die al wat ouder zijn zeg maar

Naar het KDV krijgt hij zeker geen dure, nieuwe kleren aan. VOorheen bij de babies wel hoor. maar hij gaat sindskort naar de peuters. en daar kleden ze zichzelf aan en uit als ze gaan slapen en gaan gymen enzo.EN tja, we werden er al voor gewaarschuwd, maar dan belanden er wel eens kleertjes in de verkeerde mandjes omdat ze het zelf al wegleggen bijv. zonder op de juffies te wachten. en soms weten de juffies niet precies met welke kleren je kindjes 's ochtends binnengekomen is.

Zo ook afgelopen maandag, ik haal Merijn op en hij loopt in een andere broek en trui. Er was een nieuwe leidster (stagiaire) en die dacht dat dit van Merijn was, want er was geen andere kleding in mijn mandje.

Dat was dus duidelijk niet van hem. Dus wij zoeken, 10 minuten later, eindelijk gevonden, lag het in een ander mandje, ergens onderin de kast. Dus Merijn was lekker bezig geweest. Andere juffie die Merijn al lang kent vond het wel vreemd want de kleding die hij later aanhad was niet ‘zijn’ stijl, maar ze kon niets vinden.

Ik heb nu merkjes gekocht voor in zijn kleding

Maar hier dus niet het dure, nieuwe goed naar het KDV!

Maar thuis mag hij wel alles aan, of we nu naar de speeltuin gaan of op visite dat maakt me niet uit

@mama van anne wrote:

Schrok wel toen ik zag dat 1 vd kindjes van de psz een pyamatruitje aanhad van een hema pyama. Dat weet ik omdat Anne die pyama heeft…tja dat vind ik dus tever gaan he.

Tijn heeft ook een shirtje gehad wat onderdeel was van een shortama van de HEMA, maar dat gaf ik hem aan als T-Shirt, omdat ik dat gewoon een heel leuk shirtje vond, niet omdat het goedkoop was ofzo!!

Dus ik vind niet dat je hierover te snel je conclusies moet trekken :think: