Net op bureau geweest,nieuw schema.

Hoi,

tot nu toe had levi 4 x 210 met 7 schep.

Als hij wakker was,wat niet vaak gebeurd,kreeg hij fruit of potje warm eten.

Nieuwe schema:

08.00 fles 210 met 7 schep

09.30 fruit,naar bed.

12.00 fles 210 met 7 schep.

Dan slaapt hij altijd lang.Tussen 4 en 5 wordt hij wakker.Dan mag hij sap met soepstengel of rijstewafel of broodkorst.

17.00 warm eten met toetje volle yoghurt met water.

20.00 fles met 7 schep.

ik dacht ,daar gaat mn baby…

Levi is trouwens 6 maand.

diksap moest al in een tuitbeker.

Ik weet nog dat ik mijn dochter lange tijd water heb gegeven,weet alleen niet meer wanneer en hoeveel.Is t al echt nodig om hem drinken te geven?Zo ja,hoeveel? En hoeveel yoghurt?

en met 7 maand gaat er toch nog een fles af? en dan smorgens pap van een bordje toch?

hoe was jullie schema met 6 maand?

Ooh handig dat je je schema hier neer zet :mrgreen:

Ik had eigenlijk wat advies nodig maar jou schema lijkt me prima,dus die ga ik ook toepassen bij Sergio :thumbup:

Als jij hem gewoon water wil geven moet je dat gewoon doen hoor.

Ons schema is nu:

7uur 200cc papfles

8.30 fruithap

12.00u snee brood met beleg, erna bied ik 200cc fles aan en die drinkt ie nog helemaal leeg nu

tussendoor soms een liga uit de hand, diksap of water bied ik aan maar drinkt ie niet. Tuitbeker wil hij ook nog niet.

16.00u fles 100cc

18.00u warme hap (nog weinig, ik geef hem nu rapley), vul het nog aan met 100cc fles

21.30u papfles 200cc

Het CB adviseerde ons om de papfles s avonds al om 19.30u te geven maar in de praktijk ligt onze man dan al in bed. Valt me op dat jij al naar 3 flessen gaat. Ik dacht dat ze nog 800cc flesvoeding moesten :think: . Vraag me nu af of ik niet teveel geef

Alsjeblieft Esmie!!

Maria77,dat weet ik dus ook niet,heb al een beetje lopen zoeken hoeveel ze nu minimaal moeten hebben,nog nix gevonden.Misschien antw iemand hier nog en ik blijf zoeken!

In ons boekje “goede voeding het eerste jaar” van het CB staat dat ze tussen 6 en 7 maanden minimaal 500ml opvolgmelk nodig hebben.

Mijn dochter van 6 maanden krijgt er ook nog 4 van 180+6=200ml, dus totaal 800. Ga binnenkort ook naar 3 flessen (ze eet haar groente en fruit steeds beter en laat ook steeds vaker iets van dr fles staan), ik weet eigenlijk nog niet welke ik eraf ga halen :think:

Ey tanja bedankt!

Die van 16.00 uur misschien?

Misschien dat er ook tips zijn voor het schema dat wij hanteren bij ons meisje.

Ik wil namelijk graag dat ze haar groenten tegelijk met ons gaat eten, maar weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken.

Nu ziet het schema er zo uit:

8.00/8.30 fles 180cc + 6 schepjes

9.00-10.30 slapen

11.00 fruit (meestal 1/2 potje 6 mnd + 1/2 liga)

12.30/13.00 fles 80cc + 6 schepjes

13.30-15.00 slapen

15.30 groenten (een heel potje 6 mnd)

17.30/18.00 fles 180 cc + 6 schepjes)

18.30-19.30 slapen (soms slaat ze dit slaapje over)

20.00/20.30 fles 180 cc + 6 schepjes

20.30/21.00 slapen

Het lijkt of Ilse niet zo’n groot maagje heeft. Een heel potje fruit is echt teveel. Een heel potje groenten gaat soms wel, soms niet.

Kan ook met de reflux te maken hebben natuurlijk.

Van de flessen laat ze ook vaak wat staan.

Tussendoor geef ik Ilse wel vaak een beetje diksap. Vooral als we bijvoorbeeld flink gespeeld hebben, of lekker buiten zijn geweest.

Het slaapje 's morgens vroeg heeft Ilse echt nodig. Als ik het probeer te rekken tot na het fruit, is er niets gezelligs aan! Ze is gewoon heel snel weer moe.

Ben benieuwd naar jullie ideeeen.

@Ellentje wrote:

Ik wil namelijk graag dat ze haar groenten tegelijk met ons gaat eten, maar weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken.

Ik zou dat potje groenten gewoon om 17.30 geven, als jullie ook gaan eten. En dan de andere helft van het fruit om 15 uur, waar ze normaal de groenten kreeg? Moet ze nog geen boterham? Weet niet goed wanneer kindjes daarmee beginnen eigenlijk.

Wij zijn vanmiddag ook bij het bureau geweest en kreeg te horen dat Joey nu 500 cc melk binnen moet krijgen.

Dit is nu het schema.

7.30 220 cc pap (ene keer uit de fles andere keer uit een bordje)

9.30 heel potje fruit (8 maanden)

12.00 1 heel broodje met smeerworst of smeerkaas + 210 cc fles, maar die drinkt hij niet helemaal leeg. Hij mag nu 2 broodjes en dan 150 cc fles.

fles van 16.00 laten vallen, nu krijgt hij wat diksap en een rijstewafeltje.

17.30 heel potje groente (8 maanden, maar gepureerd)

19.00 naar bed, voorheen kreeg hij alleen wat te drinken. Nu is de fles van 16.00 naar 19.00 verplaatst. Dat zou beter zijn volgens het bureau.

Wij hebben hier alleen 1 probleem. Brood en rijstewafeltjes eet hij prima. Hij kauwt dat goed enzo. Maar de 8 maanden potjes groente wil hij niet eten als het niet gepureerd is. Iemand tips?

Het toch blijven aanbieden… Wat je ook zou kunnen doen, ik geef mijn kleine vent geen potjes, maar laat hem gewoon met ons mee eten… En dat prak in dan… Ze moeten wel leren stukjes te eten…

In het begin kookte ik altijd voor hem en dan vrieze ik het in… Maar wel allemaal geprakt… Moet zeggen dat die klontjes uit die potjes ook niet echt lekker zijn, dus kan kleine meneer van santen geen ongelijk geven :wink: Misschien is het dus een optie voor je om voor hem te koken, of hem gewoon mee te laten eten met de pot… Is wel net zo makkelijk en is stuk goedkoper!

Schema kleine baas:

06.30 papfles van 180 ml

10.30 fruithapje, beetje water

12.30 2 boterhammetjes beetje drinken

15.00 doosje rozijntjes/rijstewafel beetje diksap

16.30/17.00 warm eten en een danoontje/of yoghurtje

18.30 flesje melk 180 ml

Bedankt voor je tip daantjuh. Ga maar eens kijken of hij dan met ons mee wil eten.

dit krijgt Jade

07.00 210cc fles

10.00 fruit

11.30 1/2 sneetje bruin brood

13.00 210cc fles

15.00 koekje + sap

18.00 groente + toetje

20.00 210cc fles

zit te denken om die van 7.00u en 13.00u te verminderen naar 180cc dan krijgt ze nog genoeg melk

Mijn kleine meid is ook 6 maanden en dit is haar schema:

07.30 fles 180 cc met 6 schepjes

09.00 uur slapen (anderhalf uur)

10.30 fruit en roosvicee

12.00 fles 180 cc met 6 schepjes

13.00 uur slapen (anderhalf tot 2 uur)

15.00 uur koekje met roosvicee

16.00 fles 180 cc met 6 schepjes

17.00 uur slapen (meestal half uurtje)

18.00 uur warm eten met toetje

20.00uur fles 180 cc met 6 schepjes en 2 schepjes pap

Werkt voor ons prima.

Ik ga hier ook maar eens wat schema’s van overnemen. Want ik vind het maar lastig, die vaste voeding en flessen. Als mijn zoontje naar het kdv gaat zit er een prima ritme in, dan wordt hij gewoon om 7 uur wakker gemaakt, en krijgt hij rond 9 uur al fruit op het kdv. maar als ik vrij ben of late dienst heb, dan maak ik hem 7 uur wakker voor de fles en daarna slapen we zo weer verder tot half 10 ofzo. Dan zit hij pas 10 uur aan zijn fruit, en wil hij vaak zijn fles van 11 uur niet helemaal.

Maar ik ga eens wat schema’s van hier proberen :slight_smile: Inclusief stukjes brood enzo. Proberen of het werkt.

@Ellentje wrote:

Nu ziet het schema er zo uit:

8.00/8.30 fles 180cc + 6 schepjes

9.00-10.30 slapen

11.00 fruit (meestal 1/2 potje 6 mnd + 1/2 liga)

12.30/13.00 fles 80cc + 6 schepjes

(Ik zou hier een boterham bij gaan geven)

13.30-15.00 slapen

(Als ze om 15.00 wakker is een soepstengel/koekje met wat drinken zoals water of diksap)

15.30 groenten (een heel potje 6 mnd)

17.30/18.00 fles 180 cc + 6 schepjes)

(Ik zou in plaats van de groenten en daarna nog zo’n grote fles de groenten op jullie eet tijdstip geven (17.00/18.00?), en dan een toetje als yoghurt, maar geen grote fles meer)

18.30-19.30 slapen (soms slaat ze dit slaapje over)

20.00/20.30 fles 180 cc + 6 schepjes

20.30/21.00 slapen

Oja, baby's van ongeveer 6 maanden hebben nog minimaal 500 cc per dag nodig.

Lucas zijn schema:

07.30 bambix met 200 cc

10.00 fruit, soms met sap

12.30 boterham met 165 cc

15.30 soepstengel met sap

17.00 avondeten met yoghurt

19.00 165 cc

Hij drinkt niet altijd alles op. Zit meestal tussen de 400 en 500 cc per dag (inclusief de 200 cc die in de pap zit).

@maria77 wrote:

Ons schema is nu:

7uur 200cc papfles

8.30 fruithap

12.00u snee brood met beleg, erna bied ik 200cc fles aan en die drinkt ie nog helemaal leeg nu

tussendoor soms een liga uit de hand, diksap of water bied ik aan maar drinkt ie niet. Tuitbeker wil hij ook nog niet.

16.00u fles 100cc

Als je hem al koek en sap aanbied zou ik de melk laten zitten.

Ik zou gewoon rond 15.00 koek en sap doen.

18.00u warme hap (nog weinig, ik geef hem nu rapley), vul het nog aan met 100cc fles

In plaats van de fles zou ik yoghurt gaan geven.

21.30u papfles 200cc

Ik zou deze fles ook eerder gaan geven, 19.30 zou een mooie tijd zijn.

Ook zou ik alleen melk doen en geen pap, zijn alleen maar caloriën en voegt verder niets toe.

In principe moet hij het redden op alleen melk.

Als ik alles optel kom je nog op 600 cc uit.

Aanbieden is prima, ik denk dat hij er vanzelf minder van gaat drinken.

Ik heb ook tot voor kort 3 x 200 aangeboden, je ziet in mijn schema dat ik er al 165 van heb gemaakt. Hij was gewoon aan het resten.

Geeft zelf aan hoeveel hij nodig heeft.

Het CB adviseerde ons om de papfles s avonds al om 19.30u te geven maar in de praktijk ligt onze man dan al in bed. Valt me op dat jij al naar 3 flessen gaat. Ik dacht dat ze nog 800cc flesvoeding moesten :think: . Vraag me nu af of ik niet teveel geef

800 cc is erg veel!

500 cc is het minimum, 600 cc is eigenlijk al ruim voldoende.

Zal jouw schema ook even aanpassen zoals ik het zou doen.

Dankjewel anneke! :smiley:

Ik ben sinds een paar dagen de fles van 16u inderdaad gaan stoppen en opeens drinkt meneer wel 150cc diksap op dit tijdstip :wink:

Ik merk alleen dat ie na de avondhap dan nog erg hongerig is. Hij eet ook nog steeds maar 2 hapjes avondhap want verder lust ie dit nog steeds niet :roll: . ik geef hem dan nu toch maar als ‘toetje’ 80cc fles. Yoghurt kan niet vanwege zijn koemelkallergie.

Probleem vind ik nog wel dat dan de fles van 19.30u zo dicht op het avondeten zit en hij dan weer geen honger heeft. Verder is de kleine man altijd vroeg moe en ligt ie eigenlijk om 19u weer in bed. ik heb het idee dat andere kindjes van zijn leeftijd het langer rekken 's avonds :think: . Is het op deze leeftijd zo vreemd om nog een nachtfles te geven om 21.30u?? :oops:

@maria77 wrote:

Dankjewel anneke! :smiley:

Ik ben sinds een paar dagen de fles van 16u inderdaad gaan stoppen en opeens drinkt meneer wel 150cc diksap op dit tijdstip :wink:

Ik merk alleen dat ie na de avondhap dan nog erg hongerig is. Hij eet ook nog steeds maar 2 hapjes avondhap want verder lust ie dit nog steeds niet :roll: . ik geef hem dan nu toch maar als ‘toetje’ 80cc fles. Yoghurt kan niet vanwege zijn koemelkallergie.

Probleem vind ik nog wel dat dan de fles van 19.30u zo dicht op het avondeten zit en hij dan weer geen honger heeft. Verder is de kleine man altijd vroeg moe en ligt ie eigenlijk om 19u weer in bed. ik heb het idee dat andere kindjes van zijn leeftijd het langer rekken 's avonds :think: . Is het op deze leeftijd zo vreemd om nog een nachtfles te geven om 21.30u?? :oops:

Als je nou geen fles als toetje geeft, gewoon even niets, en zorgt dat hij het uitzingt tot 19 uur. Dan kan hij om 19 uur een volle fles leeg drinken, en daarmee moet hij het redden tot de volgende ochtend.