Net op bureau geweest,nieuw schema.

@maria77 wrote:

Dankjewel anneke! :smiley:

Ik ben sinds een paar dagen de fles van 16u inderdaad gaan stoppen en opeens drinkt meneer wel 150cc diksap op dit tijdstip :wink:

Ik merk alleen dat ie na de avondhap dan nog erg hongerig is. Hij eet ook nog steeds maar 2 hapjes avondhap want verder lust ie dit nog steeds niet :roll: . ik geef hem dan nu toch maar als ‘toetje’ 80cc fles. Yoghurt kan niet vanwege zijn koemelkallergie.

Probleem vind ik nog wel dat dan de fles van 19.30u zo dicht op het avondeten zit en hij dan weer geen honger heeft. Verder is de kleine man altijd vroeg moe en ligt ie eigenlijk om 19u weer in bed. ik heb het idee dat andere kindjes van zijn leeftijd het langer rekken 's avonds :think: . Is het op deze leeftijd zo vreemd om nog een nachtfles te geven om 21.30u?? :oops:

Wat D. zegt zou inderdaad een optie kunnen zijn.

Begrijp nu ook waarom je zo’n fles geeft, omdat hij dus nog niet goed eet.

Kan me daar dan wel in vinden.

Jullie eten standaard rond 18.00 uur?

Wij eten tussen 17.00 en 17.30 (soms tegen 18.00 uur), en hij krijgt de avondfles tussen 18.30 en 19.00.

Ook ik vind het apart, maar hij drinkt hem toch.

Denk zelfs dat hij het zou redden zonder, maar als ik dat zou gaan doen krijgt hij ineens wel erg weinig te drinken.

Wat betreft het slapen, Lucas slaapt tussen het fruit en het brood, en na het brood tot aan de sap met koek.

2 slaapjes dus, in de ochtend en middag.

Daarna gaat hij pas slapen na de laatste fles.

Wij zijn dus ook begonnen met bijvoeding maar weet niet goed of ik al wat moet laten vallen en waarmee ik moet aanvullen. Daarbij heeft onze dochter hevige reflux en kma/soja allergie/ peer is ze ook allergisch voor, banaan raakte ze verstopt van dus ze kan inmiddels al appelmoes, wortel en gewone appel krijgen :roll: . Koekjes met diksap werkt niet, want koekjes zijn niet in te dikken met nutriton en diksap indikken met nutriton lijkt me dan ook niks, maar zou ik eventueel nog kunnen proberen. Haar schema nu:

07.00 BV (drinkt dan met geluk 100cc, denk meestal 80)

8-9.30 slapen

10.00 fruit/groente oid. Doe half rapley en half geprakt, omdat ik die nutriton weer ergens in kwijt moet kunnen :?

Ivm allergie mogen we de 1e dag maar 1/4 aanbieden, 2e dag 1/2e portie en 3e dag pas een heel portie waarna we de dag erna weer met wat nieuws beginnen (als ze er niet allergisch voor is, anders is het weer een week wachten en dus bv) Als dit de 1e of 2e dag is vul ik dit aan met appelmoes of geef ik 50cc afgekolfde moedermelk ingedikt uit een beker erbij.

11.30 slapen (2 uur ofzo, maak haar niet wakker) Heb geprobeerd haar hier voor nog wat bv aan te bieden maar dat hoeft ze niet als ze om 10.00 een aangevuld fruithapje heeft gekregen. Dat aangevulde fruithapje tel ik dus maar wel als voeding, ze moet er nl. minimaal 5 per dag hebben.

13.30/14.00 BV (denk ook maar 100cc)

15.30 slapen

17.00 180cc + 6 scheppen nutramigen met 3 a 4 scheppen rijstebloem

18.30 slapen

22.00 BV (drinkt dan wel goed voor haar doen denk wel 140 cc)

Ivm alle allergieen mag ze geen brood/yoghurt oid krijgen. En aangezien onze dame opgenomen is geweest omdat ze afviel moet ze nog minimaal 5 voedingen per dag (daarom houden we die van 22.00 er nog in, die zou ik eigenlijk vroeger willen, maar als we haar te vroeg wakker maken drinkt ze weer heeeeeel weinig en om dan pas het bordje met pap te geven zie ik ook niet zitten. Ze slaapt half tijdens de borst en is dan zo weer weggelegd, voor de pap moeten we haar dan weer echt wakker maken en dat duurt veel langer). Ze geeft ook heel slecht aan dat ze honger heeft, vind dit erg moeilijk omdat ze eigenlijk altijd gewoon borstvoeding op verzoek heeft gehad. Gister op het kdv had ze om 13.30 de halve fles eruit gespuugd en om 17.00 bleef ze maar met haar mondje open zitten dus hebben we na de pap nog wat appelmoes gegeven. Maar voor de pap niet aangeven dat ze honger had, anders had ze wel eerder gekregen.

Iemand een idee hoe we het beter zouden kunnen verdelen? Vooral die fruithap vind ik lastig, moet ik dat nu aanvullen of juist niet, maar dan kan ik m niet als voeding tellen.

@maria77 wrote:

Dankjewel anneke! :smiley:

Ik ben sinds een paar dagen de fles van 16u inderdaad gaan stoppen en opeens drinkt meneer wel 150cc diksap op dit tijdstip :wink:

Ik merk alleen dat ie na de avondhap dan nog erg hongerig is. Hij eet ook nog steeds maar 2 hapjes avondhap want verder lust ie dit nog steeds niet :roll: . ik geef hem dan nu toch maar als ‘toetje’ 80cc fles. Yoghurt kan niet vanwege zijn koemelkallergie.

Probleem vind ik nog wel dat dan de fles van 19.30u zo dicht op het avondeten zit en hij dan weer geen honger heeft. Verder is de kleine man altijd vroeg moe en ligt ie eigenlijk om 19u weer in bed. ik heb het idee dat andere kindjes van zijn leeftijd het langer rekken 's avonds :think: . Is het op deze leeftijd zo vreemd om nog een nachtfles te geven om 21.30u?? :oops:

Wij hebben nog tot bijna 9 maanden een fles om 22.00 uur gegeven. Dit omdat hij ook altijd al om 18.30 uur op bed lag en ik dacht dat hij dan te weinig zou krijgen. Toen gewoon een keer de fles niet gegeven en meneer sliep gewoon net zolang als met fles.

Schema hier is.

7.30 8.00 een fles van 180 (200)

8.30 slapen

10.00 Fruithapje half potje

En dan lekker spelen samen.

Tussen 12 en 13.00 flesje 180 (200) en een halve boterham gaat er sinds van de week in waren eerst een paar stukjes nu begint ze het lekker te vinden.

Daarna slapen uurtje of anderhalf soms langer. En als ze weer wakker is dan een kwart liga en wat water of thee.

Tussen 16.00 en 17.00 soms al 17.30 Groentenhapje 6 maanden helemaal op en daarna nog yohurt wat ze op kan en of een danoontje als ze bij de oppas is.

Daarna of slapen als ze het niet meer red en anders tegen 19.00 en 20.00 de fles 180(200) de laatste fles en dan slaapt ze heel de nacht door tot de andere dag 7.00 ongeveer.