Morgen is het zover!! Ik probeer vroeg naar bed te gaan zodat ik uitgerust ben maar t wil nie lukken om inslaap te komen. Heb allerlei verschillende gedachtens en emoties maar het lijkt me het beste om het op me af te laten komen en positief denken en natuurlijk te bidden…
sterkte vandaag Lotus! Ik bid dat je kindje gezond is…
Ben je nu dan 16 weken zwanger?
lotus mijn duimen draaien voor je vandaag. :-*
@lotus79 wrote:
heeft iemand informatie over vlokketest en vruchtwaterpunctie die het zelf heeft meegemaakt?
ik heb beide gehad,bij de 3e zwangerschap wilde de vlokkentest niet vanwege placenta, daarna vruchtwater punctie gehad.
Deze testen zijn 100% betrouwbaar. Enige wat bij vlokkentest kan voorkomen is dat er in de placenta (omdat die snel deelt) verkeerde cellen gevonden wordt maar dan wordt er twijfel gesproken aan de uitslag) die kans is zeer klein.
Vruchtwater punctie heb je gewoon zekerheid.
De reden dat wij de test hebben gedaan is omdat wij een kindje hebben gehad met trisomie 18 (niet met leven verenigbaar) wij wilden zekerheid over de chromosomen, en was het weer een chromosoomafwijking dan lieten wij de zwangerschap afbreken
@lotus79 wrote:
Morgen is het zover!! Ik probeer vroeg naar bed te gaan zodat ik uitgerust ben maar t wil nie lukken om inslaap te komen. Heb allerlei verschillende gedachtens en emoties maar het lijkt me het beste om het op me af te laten komen en positief denken en natuurlijk te bidden…
lees dat vandaag al de test is, heel veel sterkte vandaag. :hug:
Succes Lotus, dat ze je maar snel zekerheid kunnen geven en alles goed blijkt te zijn :hug:
sterkte lotus :hug:
:: ::
Bedankt allemaal!! Heb uiteindelijk de vruchtwaterpunctie toch nie gedaan. Na de uitgebreide echo hebben ze geen verdikte nekplooi gevonden bij de 1e, die was kleiner geworden maar ze hebben wel gezien dat hij 1 klompvoetje heeft en witte darmpjes ben vergeten om te vrage wat dat precies inhoud want ik heb geen idee. Ze hebbe ook in het vruchtwater van die witte dingetjes gevonden. Dat alles kan erop wijzen dat het kindje toch een afwijking heeft. Ze heeft wel gezegt dat de witte darmjes kunnen verdwijnen. De reden waarom ik geen vruchtwaterpunctie heb gedaan is omdat ik zwanger ben van een 2ling de kans dat ik een miskraam krijg van allebei groter is dan normaal. Bij het andere kindje hebben ze geen bijzonderheden gezien. Ze zei dat als ik de test toch nog wil doen er snel bij moet zijn want ik ben nu 17wk en hoe langer ik wacht hoe riskanter. Ik heb zo’n idee dat ik de test niet ga doen want ik ga de zwangerschap niet verbreken omdat er ook kans is dat ik het andere kindje kwijt zal raken. En ik heb ook al natuurlijk ook al een band met allebei de kindjes! Ik heb vandaag ook gehoord dat het 2 jongetjes zijn!! Ik moet ook ongeveer over 2wk komen voor controle en dan kunnen ze het in de gate houde of er veranderingen zijn. Ik ben dus niets wijzer geworde. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt of weet er iemand iets van die witte darmen?
Niet precies de geruststelling die je zocht waarschijnlijk … :hug:
Nog steeds onzekerheid. Ik heb geen ervaring met witte darmen.
Kun je je gyn niet bellen en vragen om extra uitleg? Ik denk dat hij de meest geschikte
persoon is om je vragen te stellen.
Misschien zijn er wel mensen hier die ervaring hebben met witte darmen. Iig veel
sterkte de komende tijd :-*
Gisteren weer een uitgebreide echo gehad en er was geen verandering bij t eene kindje. Ik word nu ook getest of ik een drager ben van Taaislijm ziekte. Het is zo verschrikkelijk vermoeiend, elke keer weer iets nieuws om me druk over te maken. Begrijp me niet verkeerd, hoe eerder ze er bij zijn hoe beter maar elke keer die teleurstelling om niet goed van te worden!!! Ook is het neusbotje aan de korte kant. Ik heb besloten om de vruchtwaterpunctie nu niet te doen. Het is moeilijk om van mijn zwangerschap te genieten terwijl deze drama aan de gang is. Ik ben nu 19wk en ik voel ze al bewegen!! Wat een vreemd gevoel!! Het is letterlijk allemaal dubbel het eene moment ben ik zo blij en loop ik mn buik te bewonderen en het andere moment loop ik de hele tijd te janke en wil ik met niemand praten en denk ik god waarom ik!?!
Hoi,
wij hebben alleen de twintigwekenecho laten doen bij de jongste, bij de oudste twee deden ze dat nog niet (menn, ik voel me oud nu). We mochten een vruchtwaterpunctie, nekplooimeting, vlokkentest, trippletest, de hele meuk laten doen omdat mijn ene schoonzus een kindje met een klompvoetje heeft en uit erfelijksonderzoek is gebleken dat hun een kans van 75% hebben op een volgend kindje met open ruggetje en mijn andere schoonzus een kindje kreeg met trisomie 13.
Heel gek, bij beide schoonzussen had ik tijdens hun zwangerschap het idee dat er wat was, bij de ene dat het heel erg zou zijn, blijkt ook wel want kindje overleed zes dagen na de geboorte, trisomie 13 is niet met het leven verenigbaar. Bij de andere had ik ook het idee dat er wat was maar niet zo heftig. Bleek dus een klompvoetje te zijn, is ook erg vervelend maar zoals hun zelf zeggen, je kan er honderd mee worden en zolang hun dochter geen ambitie heeft om topatleet of voetballer te worden zijn er weinig beperkingen. (kleine dingen lopen ze tegenaan, ze kan niet op haar tenen lopen en met zwemmen lukken bepaalde bewegingen niet maar dit stelt niets voor in vergelijking met het verlies van haar zus, een kindje wat overleden is).
Tijdens alle drie de zwangerschappen heb ik het gevoel gehad dat het goed zat en dat is ook zo gebleken. Mocht er een kindje met down geboren zijn geworden dan was het net zo welkom en hadden we er net zoveel van gehouden. Maar voor ons voelde deze keuze beter.
Geen ervaring met witte darmpjes, maar mijn nichtje heeft wel een klompvoetje. Ze moest toen ze iets van twee dagen was al in het gips, elke zoveel weken weer nieuw gips, dan mocht ze de avond van te voren met haar vader in bad zodat het oude, speciale gips er af kon weken. Toen ze een half jaar was is ze geopereerd en nu doet ze bijna alles wat andere kinderen ook doen. Ze merkt het aan kleine dingen, zoals bijv. steppen gaat lastig of op haar tenen staan en met zwemles kan ze har voetje niet strekken maar ze weet niet beter dan dat het zo is en kan er honderd mee worden.