Negatief getest, toch een zwanger gevoel wie herkent dit?

@chocobroodje wrote:

Nou ik ben terug :evil: Nog steeds niks, en nog steeds ben ik niet overtuigd! Ik heb wel even met de assistente staan kletsen, en ze denkt dat ik gewoon te vroeg ben, volgende week donderdag :wall: Gaan we er nog een doen, eerder denkt ze dat het geen zin heeft. Als ik zwanger ben zou het vandaag 3 weken zijn, en ik heb al gelezen dat je gemiddeld pas in de 4de week hormonen gaat aanmaken. Nouja dat hopen we dan maar :shock:

dinsdag was je toch 5/7 dagen over tijd… hoe kan het dan dat de ass. zegt dat je nu dan pas 3 wkn zwanger zou zijn… geteld vanaf je ovulatie ofzo? want je moet tellen vanaf je laatste ongi dg…

maar duim nog steeds hoor…

doen ze geen bloedprikken dan? uit je verhaal begrijp ik dat ze urinetesten afnamen.

wel flink balen zeg! ik ga voor je duimen!

Ik snap dat je normaal telt vanaf de laatste dag van je ongi, maar dat is niet de dag dat het “onstaat” dat is toch echt pas 2 weken erna. Ik weet exact wanneer de dag was dat we sex hadden dat is vandaag 3 weken geleden en maakt mij dus 1 week overtijd (heb gister met vriendlief zitten rekenen). Dat maakt dat ik dus pas 3 weken zwanger zou zijn (vanaf de conceptie) En dat zou de lage HCG verklaren. Daarom komt het dus vaker voor dat je negatief kunt testen in het begin.

ik heb even gegoogeld…

Humaan choriongonadotrofine (HCG) is een hormoon dat tijdens een zwangerschap door het embryo wordt geproduceerd.

Vanaf de innesteling gaat het chorion (één van de drie vruchtvliezen van embryonale herkomst) HCG produceren. In de urine van de vrouw is dit soms al 2 weken na de bevruchting aantoonbaar (1 dag overtijd). Zwangerschapstesten zijn hierop gebaseerd.

Nee…dat maakt je niet automatisch 1 week overtijd. Voor hetzelfde geldt ben je pas een paar dagen overtijd. Wie zegt immers dat je ei op hetzelfde moment daar was als jullie gezellige avondje?

Maar wat voor test hebben ze dan gedaan bij de huisarts? Hebben ze geen bloed geprikt?

Ik weet het, maar dat is voor iedereen anders zegt de assistente weer. Ze heeft het vaker meegemaakt. Bloedprikken had geen zin zei ze. Ik snap het niet, zijn er redenen dat de HCG onderdrukt wordt (medicijnen ofzo?)

Het wil ook nog wel eens gebeuren dat een eitje er veel langer over doet om in de baarmoeder te komen. Normaal nestelt ie na ± 7 dagen in (dacht ik), maar het kan ook nog wel eens gebeuren dat ie er veel langer over doet.

Door spanning (ben ik wel of neit zwanger?) kan het zijn dat de menstruatie op zich laat wachten. Menstruatie kan door stress uitgesteld worden.

Door die wel/niet zwangerstress, had ik bij mijn eerste cyclussen van 35-49 dagen.

Groeten

Karin

Bloedprikken heeft zeker wel zin. Alleen zal de assistente daar geen zin in hebben gehad :roll: Maar dan had ze zowiezo de test wel achterwege kunnen laten, want die van de huisarts zijn echt niet gevoeliger dan een gewone thuistest.

Je hcg opbouw wordt naar mijn idee niet door medicijnen onderdrukt, maar is gewoon van vrouw tot vrouw verschillend.

Het klinkt heel stom, maar geduld is het enige wat helpt nu.

Dat zei de assistente ook, met daarbij nog de mededeling: ga nou niet elke dag testen :slight_smile: (was ik niet van plan maar vond het wel grappig)

Geduld is een schone zaak :doh:

Makkelijker gezegd dan gedaan he…Sterkte hoor! Ik duim.

Als je dat maar weet! Zo raar is dit, voel me echt zwanger maar de test zegt (nog) nee…

vind die assistente maar vaag eerlijk gezegd :think:

iedereen telt vanaf de laatste menstruatie omdat je niet precies kan weten wanneer je ei springt en wanneer dat ei daadwerkelijk bevrucht is, sperma kan namelijk een paar dagen (geloof iets van 48 uur) overleven in de baarmoeder.

wil je wel veel sterkte wensen, want wachten is nooit leuk en zeker het wachten op een zwangerschap is helemaal :silenced:

pfff zo irritant dat afwachten :roll: :roll:

Hopelijk heb je binnenkort een dikke vette streep :pray: :pray:

Bij een regelmatige cyclus tel je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. En dan moet de cyclus ook gemiddeld 4 weken zijn.

Als je een cyclus van 35 dagen hebt. En je test op dag 40, na 5 dagen overtijd te zijn, positief dan ben je niet 5 weken en 5dagen zwanger.

Lastig…hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Of een positieve test, of een menstruatie. Beiden niet is ook niet leuk.

Succes

@aapie wrote:

Bij een regelmatige cyclus tel je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. En dan moet de cyclus ook gemiddeld 4 weken zijn.

Als je een cyclus van 35 dagen hebt. En je test op dag 40, na 5 dagen overtijd te zijn, positief dan ben je niet 5 weken en 5dagen zwanger.

Lastig…hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Of een positieve test, of een menstruatie. Beiden niet is ook niet leuk.

Succes

Volgens mij klopt dat niet!

Als je een cyclus van 35 dagen hebt en je test vijf dagen overtijd ben je volgens mij ‘gewoon’ ruim 4 weken zwanger. Je krijgt twee weken ‘cadeau’.

Edit: wacht laat maar… ik lees jouw post een beetje verkeerd… Ik las: dan ben je vijf dagen zwanger :roll:

Hoe dan ook een vervelend situatie. Mijn (.)(.) zijn (voor mijn doen) enorm, er staat ook heel veel spanning op.

Afwachten dan maar, nog steeds niks…

Ik snap nu wel waarom maar 4% op de uitgerekende datum bevalt :mrgreen:

Nog steeds niks… :think:

Ik heb net voor de 1ste keer gegoogeld op dit “probleem” en daar kwam ik nog wat tips tegen. Ik zet ze hier gewoon neer, misschien hebben er meer mensen wat aan.

Hoewel een zwangerschapstest een negatieve uitslag kan geven, wil dit niet altijd zeggen dat je niet zwanger bent. De test geeft alleen aan dat het zwangerschapshormoon hCG niet heeft kunnen aantonen. Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn:

. De test is te vroeg gedaan, hierdoor bevat het nog niet voldoende hCG

. De test is op tijd gedaan, maar de urine was niet geconcentreerd genoeg, en bevat te weinig hCG, dit kan het geval zijn na veel vocht te hebben gedronken.

. De urine die is opgevangen, heeft een tijdje gestaan en is dus niet meer vers.

. De urine is opgevangen in een potje dat niet geheel schoon en droog was en bevatte bijvoorbeeld nog wat schoonmaakmiddel.

Die laatste 2 zouden bij mij mis gegaan kunnen zijn. Ik heb namelijk springend op 1 been gauw een leeg koffiepotje schoongemaakt en daar de urine in opgevangen, en het heeft nog een tijdje gestaan (minimaal 2 uur) voor ik bij de huisarts kon testen. Dus ik kan me wellicht voorstellen dat het daar is misgegaan. Nouja ik wacht “rustig” af.

Mocht ik meer relevante info vinden zet ik het erbij.

Hallo,

ik heb ook zo raar getest.

Vanaf januari gestopt met de pil, daarna een cyclus gehad van 27/27 en nu ???. Ik ben nu inmiddels op dag 31, en nog niet ongesteld.

Gisteren getest, uitslag negatief. Moet zeggen dat ik ook geen zwanger gevoel heb, zoals bij Lars.

Punt 3 zou wel voor mij kunnen gelden. Wilde de test samen doen met mijn man, maar die sliep nog zo lekker. Ochtendurine was met de test ongeveer een uur oud.

Kijk het nog een paar dagen aan en anders nog maar een keer testen.

Ik ben inmiddels minimaal 9 dagen overtijd. Heb inmiddels al verhalen gelezen van 4 weken overtijd zijn en pas na 6 testen positief. De testen zijn niet zo accuraat als ze ons willen doen geloven. HCG kun je in sommige gevallen pas heel laat gaan aanmaken.

Ik heb wel echt een zwanger gevoel. Inmiddels is het net alsof er een “warme band” om mijn buik zit.

Ik zal voor je duimen :thumbup: :thumbdown: :pray: