neeeehee mama geen melk!!

Ik had gehoopt dat het een fase was, neeeehee mama geen melk!!

Lianne weigerd melk te drinken, heb het een paar weken stug geprobeerd maar ze wil echt niet…



Wat nu??

Ik ben geen voorstander van yogho etc…



Ze krijgt nu steeds ranja of diksap te drinken.

Maar melk producten zijn ze toch nodig (??)



Dus wie oo wie heeft een verantwoord alternatief??? :lol:

Waarom geen yogho

Je hebt ook yogho zonder toegevoegde suikers en smaak en kleurstoffen…

Melinda wil ook geen melk dus die krijgt smorgens een beker yogho zonder toegevoegde dingen

Yogho zonder toegevoegde suiker???

Mmmm die heb ik nog nooit gezien :mrgreen:



Ik ga eens neuzen :thumbup:

En er is ook smaakjesmelk, weinig toevoegingen en toch andere smaak…

@mamay: die wil ze ook niet :lol:

Yomild. :thumbup:

eigen merk van de appie heeft geen toegevoegde suikers :thumbup:

En idd yomild :thumbup:

Is melk echt nodig dan?

Wij drinken het in elk geval bijna nooit, daar houden we gewoon alledrie niet van.

Wel eten we kaas, drinken we soms karnemelk en eten we af en toe een toetje (yoghurt/vla) dus op die manier krijgen we ook wel wat zuivel binnen.

En met mooi weer: zelfgemaakte karnemelk-ijsjes!

(gewoon ingevroren karnemelk zonder toevoegingen)

Hier wordt ook geen melk gedronken, er is voldoende vervanging als kaas, toetjes enz.

Ze krijgen hier altijd jus d’orange s’ochtends en verder sap oid.

Er is geen land ter wereld waar zoveel melk gedronken wordt als Nl.

Er zijn ook veel discussies of het wel zo gezond is.

De meiden vinden de yogo van de AH ook heel lekker (er wordt toch die plastic flessen bedoeld?).

let er wel op dat die yoki drink zonder suiker vaak bol staat van dingen als aspartaam… dan heb ik liever suiker in mijn kind :shifty: .



Eventueel mixen? Dus half yoki/chocomelk, half melk?

Op die manier hebben ze een neefje van mij aan de melk gekregen (de verhouding werd steeds meer melk, minder chocomelk).



En anders… ze moeten ongeveer 300ml zuivel op een dag binnen krijgen.

Toetje van yoghurt is al een deel, denk al wel de helft.

Plakje kaas op brood is ook zuivel.



Misschien lust ze wel karnemelk? Eventueel met een scheutje roosvicee? Ik vind het ontzettend smerig, maar onze kinderen noemen dat dus yokimelk :lol: en krijgen dat eens in de zoveel tijd en vinden het heerlijk (bijna nooit karnemelk in huis, omdat er zelf dus gewoon niet aan denk).



Maar 300ml is zoveel nog niet eigenlijk. Daar zit je best snel aan.

Ik geef milk&fruit.

Zelf milkshakes maken is trouwens ook leuk: melk in de blender doen met banaan of aarbeien of wat voor fruit je ook maar in huis hebt (en nog lekkerder, maar minder gezond, met een bolletje vanille ijs erbij).



Alleen meen ik me vaag te herinneren dat er iets was met de combinatie van melk en fruit, dat dan de vitamines verdwijnen of zo? :think:

hier ook 1 draak die geen pure melk wil,



wel vanillievla !

Mijn dochter was echt vanaf haar geboorte al niet gek op melk maar vanaf dat ze 11 maanden is weigert ze consequent (ik lust ook geen melk dus ik vind het niet vreemd). Ze houdt ook niet van yogho. Maar vanaf dat ze 6 maanden is eet ze wel graag yoghurt (zonder suiker) en dat krijgt ze dan ook iedere dag na het avondeten. 's ochtend mag ze na haar brood een danoontje dus ik denk wel dat ze voldoende zuivel binnen krijgt.

Hier ook een die geen melk en kaas enz wil… Ik ga hem niet dwingen.

Maar in de avond een danoon of toetje vind hij wel lekker dan geef ik hem daar gewoon extra van.

En zolang hij niet ziek enz is maak ik me er niet te druk over.

Zo gezond schijnt melk niet te zijn. Omdat ik het zelf erg lekker vind bij een boterham geeft ik het mijn zoon ook en hij drinkt het prima, maar als hij het niet zou drinken, dan niet. Hij krijgt boter op zijn brood, eet vla of yoghurt als toetje, en krijgt dan echt wel zijn zuivel binnen denk ik.



Hij heeft wel een korte tijd gehad dat hij geen melk dronk, en toen lustte hij wel karnemelk met een smaakje (brrr, lijkt me helemaal niks :wink: ). Dus kreeg hij dat.

Onze meid vertikt het ook om melk te drinken.



Ik geef haar daarom als ontbijt Bambix, zodat ze daarmee toch nog melk binnenkrijgt. Voor de rest drinkt ze yoki (kun je ook zelf maken van wat melk, magere yoghurt en een scheutje roosvicee). Na het eten krijgt ze een schaaltje yoghurt, een enkele keer vla. En ze eet veel kaas en smeerkaas op haar brood. Op die manier krijgt ze toch voldoende zuivel binnen.

Dat van de AH is zuivel met een smaakje als ik het goed heb. Dus niet yoki, maar ik noem het zo (lekker makkelijk).



Maar goed, wat je teveel krijgt plas je gewoon uit en het zit in heel veel hoor (de goede dingen) brood, boter, andere zuivel, groente enz.

Ik denk dat als ze verder goed en gezond eet dat ze best voldoende calcium binnen krijgt.

mijn peuter heeft KMA dus hier helemaal geen melk :slight_smile:



alternatief:

  • soja melk (met calcium)
  • rijstemelk (is wat dunner, echt lekker)
  • groene of rooibos thee
  • vers sap
  • water
  • soms wat aangelengde diksap/limo



    misschien omdat wij niet anders gewend zijn maar ik mis de zuivel helemaal niet. en ook de dietist vind het geen probleem.

Ik doe er vaak een schepje nesquik in, vind ze heerlijk!!! De jongste niet, die houdt helemaal niet van chocolademelk, maar de oudste wil het bijna niet zonder meer drinken!