nee ik wil het NIET weten

mijn blog op hyves geschreven uit frustratie

hoihoi

Afgelopen dinsdag mochten we naar ons kindje kijken en het is een…KINDJE.

Iedereen die weet dat ik de echo heb gehad wil weten wat het wordt. Maar waarom?

Ik wil het niet weten. We weten nu al dat het op dit moment gezond is. Geen openruggetje heeft niertjes het doen enz. En dat het dus geen groot wit konijn is maar een druk bewegelijk kindje. Die heel graag de rug laat zien en het leuk vindt om te zwaaien.

Of het nu een jongetje of meisje wordt zien we met de bevalling wel. Dan hebben we toch nog een verrassing. (buiten natuurlijk hoe de bevalling gaat)

Als ik dit vertel kijken mensen mij meewarrig aan. Dan krijg ik opmerkingen van dan kun je de kamer er niet op aanpassen of de juiste kleertje kopen. Het is schijnbaar erg raar dat je in deze tijd van moderne technieken het niet wil weten.

Over twee weken mogen we nog een keertje kijken en ook dan zal ik duidelijk vertellen dat ik het niet wil weten.

Sorry voor al die nieuwgierige mensen maar jullie zullen echt nog even moeten wachten tot rond de uitgerekende datum. Die jullie trouwens ook niet te horen krijgen

groetjes

marlies en ???

je hebt groot gelijk…

bij mijn eerste zwangerschap wou ik het ook niet weten, heb ook heel vaak moeten uitleggen waarom niet…zucht…daarom niet!!!

en daarbij vind ik het toch raar wat mensen allemaal van je willen weten zodra je zwanger bent…ik ben daar ook niet zo van hoor…

nu ben ik zwanger van mijn tweede kindje en mijn man en ik zijn er nog niet over uit of we het willen weten, maar als we het al zouden weten blijft dat lekker tussen ons voorlopig!!

Ik heb juist dat ik mensen uit moet leggen waarom we het wel willen weten. :smiley:

(Ik vind trouwens dat ieder voor zich moet bepalen of ie het wel/niet wil weten en of ie het wel/niet vertelt aan mensen in de omgeving. :))

Tja, ik merk ook wel dat de meeste mensen in mijn omgeving van te voren willen weten wat het wordt.

Wij dus niet, ik vind het wel spannend om pas na de geboorte te horen wat het wordt. Ik moet zeggen dat ik nog veel nieuwsgieriger ben naar het karakter van het kindje. :smiley:

In mijn omgeving wordt er verder niet moeilijk over gedaan,

gelukkig worden beide situaties (wel/niet willen weten) geaccepteerd :thumbup:

(Ik vind trouwens dat ieder voor zich moet bepalen of ie het wel/niet wil weten en of ie het wel/niet vertelt aan mensen in de omgeving. )

vind ik ook!

Ik vind ook dat die beslissing bij de ouders ligt.

Lijkt wel of die kinderen van te voren al gemeentegoed zijn en er al zo veel verwachtingen zijn

Bij onze Loek wisten we niet wat voor t geslacht hij was. Doordat hij niet meer leeft en wij wel

heel graag meer kinderen wilde en (gelukkig) weer vrij snel in verwachting was wilde we

t bij Fieke wel heel graag weten. Dat geslacht was voor ons wel belangrijk om te weten zodat je dat al

n plekje kon geven. We hebben toen iedereen de keuze gegeven of dat ze t wel of niet wilde weten

en ons daar dan ook aan gehouden.

Nu deze 3de zwangerschap wilde we t ook weer heel graag weten, maar hebben we t gewoon op tafel

gegooid omdat er maar weinig mensen t niet wilde weten en dat waren dan ook mensen die niet

heel erg dicht bij ons staan :wink:

Bij mijn eerste (9 jaar geleden) had je nog geen 20 weken echo en ik heb er nooit over nagedacht om een pretecho voor een geslacht kijken te laten maken.

Aan het eind moesten er 2 groeiecho;s gemaakt worden, maar ik heb duidelijk gezegd dat ik het NIET wilde weten.

Alles was toen ook beige in de kamer en qua kleding was er nog genoeg unisex te koop.

Bij mijn dochter 1,5 jaar later kwam in ene die 20 wekn echo om de hoek kijken en werd ik toch wel nieuwsgierig. Waarom?? Wss omdat de mogelijkheid er was. Na die echo durfde ik echt niet de hele kamer om te turnen in meisjes en kleding te kopen. Stel dat ze het verkeerd hadden gezien.

En nu?? ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Omdat ik ietsje ouder ben En omdat wij al 2 kids met medische dingetjes hebben wilde ik graag een vlokkentest oid. Nu kon ik het echt met 100% zekerheid te weten komen en dat was na de gelukkig goede uitslag ook het 2de wat ik vroeg. Alles, maar dan ook alles hebben wij nu aangepast. En dat is ook wel weer leuk. En spannend hoe het kindje eruit ziet blijft evengoed bij de bevalling.(ik wil om die reden ook geen 3d echo)

Alle drie de keren dus anders meegemaakt en ieder zijn eigen ding, maar tegenwoordig is wel bij iedereen de 1ste vraag: wat wordt het?? Maf hoor! Een kinje toch?? En als het maar gezond is. Dat is nu voor ons het belangrijkste na wat wij al meegemaakt hebben en nog gaan meemaken met onze andere spruiten.

Nou ik snap je, helemaal! Wij weten ook niet wat het word, als het maar ‘gezond’ is. :slight_smile: En heel veel mensen drammen door, dat ze het wilen weten. En als ik dan uitleg dat ik het niet weet, dan geloven ze me niet. Ben er 1 keer best pissig over geweest moet ik zeggen, wat gaat hun het aan? Vaak is het pure nieuwschierigheid, en verder boeit het ze niet. (mijn omgeving) Of “Dan kun je helemaal geen leuke kleertjes kopen, of de kinderkamer mooi inrichten!” Nou sorry, maar ik heb een hele leuke lieve frisse kinderkamer, en leuke lieve kleertjes. Ik houd toch al niet van overdreven roze, en overdreven blauw. Hun denken op hun manier, maar gaan er van uit dat IK ook zo denk. Dacht het niet… :hand:

moet nog 6 weken, en iedereen denkt dat ik het weet. Word er nogal moe van, maargoed ik schenk er maar geen aandacht aan. :roll:

Snap je heel goed hoor, ik wil het ook niet weten.

Het is voor iedereen anders, en ik zou ook best gefrustreerd raken als mensen het niet snappen dat je het niet wil weten, het is toch jouw/jullie keus.

Ik heb er nu al de discussie over met mijn vriend die het dus wil weten en ik wil het niet weten.

@DreamingOn wrote:

moet nog 6 weken, en iedereen denkt dat ik het weet. Word er nogal moe van, maargoed ik schenk er maar geen aandacht aan. :roll:

haha, dat heb ik ook wel eens, dat mensen denken dat ik het wel weet,

nou ja, prima, dat moeten ze dan maar denken :lol:

ik weet het echt niet.

en voor ons geldt ook heel erg, als het maar gezond is,

de 20w echo was ook erg spannend (bij mijn zoontje hebben we toen te horen gekregen, dat hij maar 1 nier heeft en een verwijd nierbekken),

dat ik er niet eens aan had gedacht om te vragen wat het geslacht is.

We waren zooooo enorm opgelucht dat alles er goed uit zag,

dat het geslacht me echt niet interesseerde.

Maar wat ik eerder al zei, ik snap ook helemaal als anderen het wel willen weten. :smiley:

ow hier ook een tante dacht echt dat wij wisten wat de kleine frummel werd dus vroeg steeds en wat word het dan…

Tot het mijn kleine nichtje de strot uit kwam en ze zei doodleuk maaaaaaaaaam je weet het nu toch wel het word een baby.

en sindsdien als ik de vraag kreeg van goh weet je al wat het word? of joh wat wordt het dan was mijn antwoord meteen ja! een baby :lol:

Achteraf kregen we onze mooie meid, en iedereen had een jongen verwacht :roll: :wall:

Ja klopt, en bij mij gaan ze nu raden. Ze hebben al een weddenschap gemaakt onderling, wat het word. :lol: Maar inderdaad, dat snap ik! Het belangrijkste heb je te horen gekregen, en denk je niet meer aan het geslacht. Want toch is het allemaal spannend! Fijn dat alles in orde is! :smiley:

Tja wij willen het bijde weten.

hier word het juist HEEL vaak gedaan dat mensen het niet weten. Maar meer om de reden van ‘het hoort zo je hoort het niet te weten’ dan wat ze zelf vinden. En DAT vind ik jammer.

Dat je eigenlijk wel wilt weten wat het word maar omdat je bang bent wat iedereen rond je zegt dat het ‘niet zo hoort’ dat je 9 maand moet wachten …

het is ieder zijn keuze. ik vraag meestal wel aan iemand die zwanger is van weet je wat het word? maar puur omdat ik het leuk vind. Als ze het niet willen weten tja dat is dan hun keuze.

Ik vond het geweldig te weten dat ik een zoon kreeg. :inlove:

Oh dat is hier totaal niet zo, iedereen wil het juist wel graag weten. En ik vind niet dat het hoort, ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Vind het alleen vervelend, dat mensen mij niet geloven dat ik het niet weet. Dat is bij ons vreemd, en gaan ze door zagen… :shifty:

Mij lijkt het gewoon geweldig dat je met de geboorte ziet wat je krijgt, geweldig. :inlove:

wij wisten ook niet of we een zoon of dochter kregen. Vreemde vragen daarover

hebben we niet gekregen.

Wél toen ik over de 42 weken liep. “wanneer ging ik nu bevallen want ZIJ

waren zo nieuwsgierig”.

Oh nee, wij niet hoor … :roll:

lekker laten lullen zou ik zeggen, niks van aantrekken.

@Kroes: Dat irriteert me inderdaad soms wel een beetje…je bent zelf inderdaad nog nieuwsgieriger, bovendien: hoe moet jij weten wanneer je kind besluit naar buiten te komen? Als je dat voor het kiezen had, was je hoogstwaarschijnlijk wel voor of op de uitgerekende datum bevallen…

zooo herkenbaar… :hug:

ook ik moet nog 6 weekjes en iedereen in onze omgeving is ervan overtúigd dat wij het weten… maar we weten het écht niet en dat hebben we expres zo gedaan!

zo herkenbaar.

Iedereen dacht dat wij het wel wisten maar niet wilden vertellen.

Dus ze liepen continu te vissen.

Maar de verrassing was voor ons net zo groot als voor hun.

Een vriendin van mij, die zich verbaasd had hoe iedereen bij ons liep te vissen terwijl we toch zeiden dat we het niet wisten, riep voor haar echo al wij willen weten wat het wordt, maar het moet ons geheim blijven. En gelijk vist niemand meer. :think: Dit werd dus gewoon geaccepteerd dat je het wel weet maar niet wil vertellen.

Deze keer hebben we nog week of 8 om te bedenken of we het wel of niet willen weten. Voorlopig blijft het in ieder geval nog gewoon een brusje.

heel herkenbaar om te lezen…

ook wij willen het NIET weten…en weten het dan ook echt niet :lol: wel grappig want iedereen zit nu te gokken en geloven gewoon niet dat wij het niet weten…ach ja zo heb je mensen die altijd alles graag willen weten…

en ja wij zijn ontzettend nieuwsgierig…maja nog max 2,5 week en dan weten we het :shifty: :shifty: :smiley:

ik moet zeggen dat ik het wel irrie vindt dat je zo weinig leuke uni sex kleding hebt…maar goed ik ga wel los in mn verlof met de kleine…ook leuk :wink:

@marlies wrote:

mijn blog op hyves geschreven uit frustratie

hoihoi

Afgelopen dinsdag mochten we naar ons kindje kijken en het is een…KINDJE.

Iedereen die weet dat ik de echo heb gehad wil weten wat het wordt. Maar waarom?

Ik wil het niet weten. We weten nu al dat het op dit moment gezond is. Geen openruggetje heeft niertjes het doen enz. En dat het dus geen groot wit konijn is maar een druk bewegelijk kindje. Die heel graag de rug laat zien en het leuk vindt om te zwaaien.

Of het nu een jongetje of meisje wordt zien we met de bevalling wel. Dan hebben we toch nog een verrassing. (buiten natuurlijk hoe de bevalling gaat)

Als ik dit vertel kijken mensen mij meewarrig aan. Dan krijg ik opmerkingen van dan kun je de kamer er niet op aanpassen of de juiste kleertje kopen. Het is schijnbaar erg raar dat je in deze tijd van moderne technieken het niet wil weten.

Over twee weken mogen we nog een keertje kijken en ook dan zal ik duidelijk vertellen dat ik het niet wil weten.

Sorry voor al die nieuwgierige mensen maar jullie zullen echt nog even moeten wachten tot rond de uitgerekende datum. Die jullie trouwens ook niet te horen krijgen

groetjes

marlies en ???

tuurlijk iedereen mag dat ook voor zichzelf bepalen toch… :slight_smile: groot gelijk heb je…!

Ik ben dan weer zoeen die dat dan persee wil weten… en dan ook zodat ik de kamer erop kan aanpassen met mooie kleuren… leuke kleertjes en dat soort dingen… wij krijgen dan ook weer een meisje :inlove: :inlove:

Maare je zegt dat je de uitgerekende datum niet wilt bekendmaken… is makkelijk uit te rekenen via je zw banner… :think: :lol:

dat van de banner klopt maar er komt geen familie van mij op kindje op komst.

groetjes

marlies