Nederlandse moeder baart 19e kind

Mijn hemel ik wil wel graag een groot gezin maar 19 zou me toch iets te veel zijn hoor… :shock:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2858172/Vrouw_baart_negentiende_kind.html?p=3,1

:shock: moet je toch een aardig groot huis hebben :think:

pff ik ben al blij als ik nog een tweede kindje mag krijgen.

Maar 19 kinderen zeg… Vind het eerlijk gezegd niet helemaal gezond. Kan toch niet goed zijn voor je lichaam om altijd maar zwanger te zijn?

:shock: ze mogen wel een enorme villa hebben :shock:

jee dat lijkt me erg vermoeiend 19 kinderen i kheb er nog maar 1 en slaap soms al weinig

vraag me af hoeveel leeftijdsverschil er tussen de kindern zit en de oudste zal dan binnenkort wel t huis uit gaan dan!!

Vraag me af hoeveel kinderbijslag ze krijgt

Ik heb dit gelezen ja. Schijnt om een zwaar gelovig gezin te gaan. Geen tv, internet niks…

Kinderen krijgen ook thuis onderwijs.

De jongens zitten in de bouw met pa en de meisjes leren typen…

(effe googlen en je vind meer :wink: )

pff de oudste hebben dan vast al kinderen, de jongsten worden al als tante of oom geboren :eh:

waar ik vandaan kom ook aantal gezinnen met 16 kinderen haha!

die mensen zullen echt niet in luxe leven van de kinderbijslag denk ik…

Het zou mijn keuze niet bepaald zijn trouwens. Maar wel bijzonder zeg.

ach in onze vorige woonplaats is een gezin met 22 kinderen en toen we daar een tijdje terug langsreden hingen de geboorteslingers alweer op hun plek.

Moet er zelf niet aan denken, ieder zijn keuze. Maar als ik eerlijk ben vind ik het teveel. Hoe kun je nu elk kind zijn eigen aandacht geven. De oudste moeten!! altijd mee voor de jongste en het verdere huishouden zorgen en dan vooral de meisjes binnen het gezin. Ik zal nooit zeggen dat het niet goed kan gaan, maar heb zelf wel twijfels bij z’n groot gezin of het wel verantwoord is.

Ik vind tussen de 1 en de 5 wel kunnen mits het finiancieel haalbaar is binnen het gezin. Zelf vind ik 3 wel mooi en dan kan ik de aandacht ook nog verdelen.

Ik kom zelf uit een gezin van 12 en dat heb ik als een heel warm en hecht gezin ervaren.

Jammer dat er vaak altijd vooroordelen zijn, ik kreeg heus wel genoeg aandacht en ik moest echt wel niet opdraaien voor mijn jongere broertjes en zusjes en ook niet voor het huishouden.

Wij woonden (mijn ouders wonen er nog steeds) in een huis met 7 slaapkamers dus we hadden ruimte genoeg en het was (en is) er altijd heel netjes.

:shock: :shock: :shock: Dat is veel! Ik dacht dat dat iets van vroeger was.

Ik heb op zich geen vooroordeel over het feit dat iemand zo veel kids heeft, maar vraag me af of het vandaag de dag nog financieel haalbaar is om zo’n gezin te runnen.

Wat een aantal zeg!

Ik ben zelf opgegroeid in een reformatorisch gehuchtje en wij waren een uitzondering met 2 kids.

Vele gezinnen zitten zo rond de 8-12 kinderen. Keek er niet meer vanop als zo’n moeder weer zwanger was.

Een klasgenootje is nu al zwanger van de 4de en ze is 23. Phff ik vind het teveel van het goede allemaal. Wat kost de pil nu tegenwoordig. Iig minder dan een kind erbij.

Maar dit gezin spant toch wel de kroon :shock:

@Mutsie86 wrote:

Een klasgenootje is nu al zwanger van de 4de en ze is 23. Phff ik vind het teveel van het goede allemaal. Wat kost de pil nu tegenwoordig. Iig minder dan een kind erbij.

Te veel van het goede Mutsie, :eh: , ter info, ik ben ook 23 en ik heb 4 kinderen,…

Wat een lompe opmerking, je weet niet eens of er al dan niet bewust voor de kinderen is gekozen en je roept al dat ze de pil niet wilde gebruiken… :eh:

Laat iedereen toch zijn eigen keuzes maken, iedereen staat er financieël ook anders tegenover.

Mijn ouders hebben 7 slaapkamers dus ruimte genoeg voor ons allemaal.

Wij zijn altijd heel erg gelukkig geweest, we hadden niets te kort, maar hoe dan ook, er zijn toch altijd mensen met hun vooroordelen over grote gezinnen.

De pil is goedkoop genoeg om hem bewust te laten staan.

De pil is betaalbaar voor vele en anders heb je condooms.

Maar te veel van het goede, vind ik ook rot klinken.

Sommige vrouwen kiezen voor een groot gezien (ok, 19 zou niet mijn aantal zijn… maar toch.) Ik ben er eentje van 3, en als het aan me moeder had gelegen kwamen er nog meer. (ze heeft een aantal miskramen gehad. Is toen gestopt.)

Maar 19, je zou het maar moeten doen, is kinderbijslag niet beperkt naar 6 kids?

Zowiezo, kinderbijslag is echt niet genoeg om 19 kinderen van te voeden want hoe oud zal de oudste zijn? Op zijn minst 19, en daar krijgen ze geen kinderbijslag meer voor (als die al nog thuis woont.)

Ik vind het knap, maar erg veel. Het zou mijn keuze niet zijn, maar lijkt me aan de andere kant wel erg gezellig!

@Mutsie86 wrote:

Wat een aantal zeg!

Ik ben zelf opgegroeid in een reformatorisch gehuchtje en wij waren een uitzondering met 2 kids.

Vele gezinnen zitten zo rond de 8-12 kinderen. Keek er niet meer vanop als zo’n moeder weer zwanger was.

Maar dit gezin spant toch wel de kroon :shock:

ik ben 25 en ik ben zwanger van mijn vierde kindje en ook ik krijg van die domme vooroordelen er zijn mensen die kiezen voor zo veel kinderen als het aan mij ligt komen er nog drie bij.

en jij kan het te veel van het goede vinden als de auders er maar anders over denken he vind je ook niet :wall: :wall: :wall:

Tussen 4 en dat aantal zit wel een heel erg groot verschil. Vind vier kinderen nog reuze meevallen op je 23e. Ik zit af en toe ook te kijken op Viva forum, en daar zit een meisje die is zwanger van d’r 2e en is 17. Ik geloof net een maand na de bevalling zwanger geworden. Dat vind ik persoonlijk dan iets erger. :roll: Ze noemde het dan ook een ‘foutje’.

En ook dat vind ik een te groot oordeel…

We hebben hier op Kok een hele jonge Mama, Kimmiejj… die heeft er ook 2 in haar tienerjaren gekregen, maar komt toch echt over als een hele stabiele meid met vaste relatie die erg haar best doet…

Dus leeftijd zegt niks natuurlijk :silenced:

Verder… wij wonen op een steenworp afstand van IJsselmuiden en ook daar is een gezin waar het 19e kindje verwacht word.

De eerste kwam in 1991 en dan elk jaar kwam er 1 bij… geloof alleen 2003 niet omdat december 2002 en januari 2004 in de prijzen vielen :shifty: Zit geloof ik ook wel een tweeling bij :think:

De meiden gaan gewoon naar school, maar als er kinderen ziek zijn of mama net bevallen is, blijven ze wel eens wat meer thuis omdat ze moeten helpen.

De ouders weigeren alle hulp en ook zij zijn tegen het gebruik van anti conceptie vanuit geloofsoptiek… Ik denk dat het niet bij 19 blijft want ze is pas 42 en ws kan ze er nog wel 3 ofzo krijgen voor ze een keer minder vruchtbaar is.

Tja, als dat je keuze is… De mijne is het niet en als je het dan toch een beetje wil plannen lijkt het me dat je al een eind komt met cycluskennis en een onthoudingsweek.

Ik heb het zo ook 10 maanden weten te rekken hoor :mrgreen: