natuurlijk ouderschap

mooi gezegd.

Miss inherent aan onze snelle gemaksmaatschappij. Alles moet gaan zoals wij het willen

en wel zo snel mogelijk.

Helemaal mee eens! We zijn het zo gewend alles te krijgen wanneer we het willen en hoe we het willen.

Wij doen veel uit het punt natuurlijk opvoeden ( borstvoeding- coslapen-dragen- ga zo maar door ) alleen met het oog op de opvoeding doen wij wel een paar dingen anders.

het inenten gaat helaas gewoon volgends het progama maar dat gaat anders bij een volgende anders.

wij doen alles wel volgends het tempo van het kind en niet van het tempo van de maatschapij zo liggen wij wel eens overhoop met school of met het cb maar dat is dan maar jammer.

als een peuter dwars is dan neem ik hem op schoot of in de doek lichaams contackt bereik je een hoop mee.

tv hebben wij niet ook om dat wij vinden dat je beter kan knutselen bouwen spelen buiten spelen dan achter een tv hangen.

je hebt een pb :wink:

Ik ben voor lang bv geven, draag graag en veel en de kinderen mogen als ze daar behoefte aan hebben bij ons in bed slapen. Ik ben nog nooit bang geweest dat mijn kinderen ‘er iets aan overhielden’. Anderen wel: laat je kind nou eens huilen, geen wonder dat hij 's nachts vaak wakker wordt, het is goed je kind even in de box te laten huilen etc.

Ik volg m’n gevoel en vooral ook m’n kinderen en dat voelt voor ons allemaal het beste.

veel auders die gaan af op wat het cb zegt en die zeggen wel tien keer dat je het kind vooral niet mee in bed moet nemen want je krijgt hem er nooit meer uit.

ik heb een heeeeel goed boek gelezen echt een must have voor auders die aan natuurlijk ouderschap doen ouderschap van uit het hart.

@mamadidi wrote:

veel auders die gaan af op wat het cb zegt en die zeggen wel tien keer dat je het kind vooral niet mee in bed moet nemen want je krijgt hem er nooit meer uit.

ik heb een heeeeel goed boek gelezen echt een must have voor auders die aan natuurlijk ouderschap doen ouderschap van uit het hart.
.

Het cb heb ik nog nooit naar geluisterd :lol: het zijn lieve vrouwen die daar zitten hoor maar vooral de wijkverpleegkundige praat vanuit haar eigen visie, en die is toch net wat anders dan die van mij.

JAAAAAAAAA lijkt me leuk :smiley:

Hier heb ik best een goed cb ze vinden het geweldig dat ik zo lang voed ik mag ook steets posters neer hangen van de bij eenkomsten van de vbn en ik mag binnen kort ook folders neer legen bij ze.

het co slapen vinden ze ook geen probleem maar dat de kinderen bij ons bed kwamen vonden ze minder geschikt en ik moest maar stoppen met onze zoon van 2 te voeden.

maar veder gaat het best goed hahahahahahha

ik baal zo enorm van dit weer :cry: ik wil lekker naar buiten toe zonder de kinderwagen als rolator maar lekker met mijn man en de kinderen in de meitai en de ringsling.

wat voor draagdoek hebben jullie ??? ik heb er een stuk of 8 het is echt een verslafing :mrgreen:

Lijkt mij ook leuk! Kunnen we ook lekker doorkletsen over onze draagdoeken enzo :lol:

@Moirah wrote:

Gezellig trouwens dat er meer gelijkgestemden zijn. We kunnen bijna een eigen topic starten bij contact :lol:

meteen even gedaan :mrgreen:

Grappig dat mijn topic deze uitwerking krijgt! :wink:

Ik kom zelf niet meeschrijven, ben niet zo’n contactfreak, maar jullie iig veel plezier :wink:

Veel pelzier dames! Ik doe denk ik ook niet mee…mede ook omdat ik wel veel voel voor de meeste kenmerken van NO,maar het thans niet als levenswijze zie en/of bewust aanhang…

Veel mensen om me heen doen hetzelde als wij,maar kennen deze term niet eens…