Ik heb 3 week geleden na 10 maand ellende de spiraal er uit laten halen…
wat wel fijn was aan de spiraal is dat ik eigenlijk nooit meer ongesteld werd… maar verder voelde ik me er ellendig bij… ik ben blij dat ik er nu vanaf ben…
Maar nu ben ik gister voor het eerst weer ongesteld worden… en dat is dus echt niet leuk… het stroomt me gewoon langs de benen en binnen een uur is een superplus tampon vol…
nu las ik op internet dat naproxen slikken tijdens de menstruatie kan helpen tegen het vele bloedverlies. Iemand hier ervaring mee?
@klavertje4 wrote:
Ik heb 3 week geleden na 10 maand ellende de spiraal er uit laten halen…
wat wel fijn was aan de spiraal is dat ik eigenlijk nooit meer ongesteld werd… maar verder voelde ik me er ellendig bij… ik ben blij dat ik er nu vanaf ben…
Maar nu ben ik gister voor het eerst weer ongesteld worden… en dat is dus echt niet leuk… het stroomt me gewoon langs de benen en binnen een uur is een superplus tampon vol…
nu las ik op internet dat naproxen slikken tijdens de menstruatie kan helpen tegen het vele bloedverlies. Iemand hier ervaring mee?
Het vele bloedverlies is niet elke maand. Het is normaal dat jij nu veel bloedverliest hebt omdat je maandenlang niet ongesteld ben geweest.
Ik had het ook hoor voordat ik zwanger raakte. Zelfs mn broek zat onder het bloed toen ik naar huis liep :sick: had mn vriend gebeld vanuit straat of ie even bad vol wilde laten lopen. en hij begreep het maar niet. Want ik voelde me echt leeg lopen :shock:
Het is maar tijdelijk
het is helaas wel elke maand… dit was nl een van de redenen dat ik een spiraal liet plaatsen
Oh ik wist niet dat je hiervoor ook heel erg had.
Omdat ik daar nooit eerder last van had en pas na het verwijderen van spiraal… Dacht ik dat het bij jouw ook zo was maar niet dus
dacht dat ik dat er bij gezet had, maar niet dus
Niet doen!
Naproxen is een middel dat als bijwerking heeft bloed te verdunnen.
Dat is een van de redenen dat ik die niet mag gebruiken ik slik namelijk boedverdunners.
Dus als je dat gaat gebruiken is de kans dat het nog langer aanhoudt en nog meer wordt…
het schijnt bij sommige mensen wel te werken volgens ervaringen op internet… ik heb het iig mee gekregen en ga het eerst proberen… ik wil alles geprobeerd hebben, om het op te lossen…
je hebt anders nog novasure als oplossing… en hoewel een 4e kind in principe niet in de planning ligt, vind ik mezelf met 29 toch eigenlijk wel jong voor zo’n oplossing…
Ik zou het ook zeker niet doen!
Naproxen word wel gebruikt bij bijvoorbeeld buikkrampen gedurende de menstruatie.
Nog nooit gehoord dat het het bloeden zou stoppen/minderen.
Zoals al gezegd heeft het juist een bloedverdunnende werking, niet geschikt dus.
Daarbij is een werkzame stof als naproxen ook niet geschikt om langdurig of regelmatig te gebruiken in verband met de bijwerkingen die het geeft.
Zeker met betrekking tot beschadiging van je maag/darm-slijmvlies.
Ik zou het je echt willen afraden.
Waarom maak je niet een afspraak bij je huisarts?
ben ik geweest en heb ik het van meegekregen… maar ik was dus benieuwd naar ervaringen van mensen hier
dit staat in de bijsluiter :
• Naproxen bij menstruatieklachten, zoals pijn, overmatig bloedverlies of migraine.
Hebt u vooral last van pijn en krampen? Begin meteen als u ongesteld wordt en slik gedurende twee tot drie dagen door.
Hebt u altijd last van hoofdpijn of migraine tijdens de menstruatie of stopweek van de pil? Gebruikt u dit medicijn om een dergelijke aanval te voorkomen? Start twee tot vier dagen voor de menstruatie begint met deze pijnstiller. Meestal is drie dagen gebruik voldoende.
Hebt u last van te veel bloedverlies tijdens de menstruatie? Gebruik dit medicijn dan de eerste drie dagen van de menstruatie. Begin minstens een dag voor u de menstruatie verwacht. Probeer na drie tot zes maanden of u dit medicijn nog nodig hebt. Gebruik het daartoe een keer niet en kijk of de klachten al zijn afgenomen.
Prostaglandine-synthetase-remmers (o.a. diclofenac, ibuprofen, indometacine, naproxen). Deze medicijnen schrijft men vaak voor om menstruatiepijn te verminderen. Minder bekend is dat ook het bloedverlies bij de menstruatie met gemiddeld 30% afneemt: meer dan de helft van de vrouwen ervaart dat de menstruaties minder hevig worden. In de bijsluiters staan veel mogelijke bijwerkingen beschreven, maar in de praktijk komen ze relatief zelden voor.
Vervelend zeg!
Ik zou het zeker niet zonder maagbeschermer langer dan 2/3 dagen gebruiken… na drie dagen gebruik heb ik dubbel gelegen van de maagpijn.
Van ibuprofen zeggen ze ook dat het bloeden minder wordt, maar hiervan werd het bij mij erger.
Ik dacht yes een oplossing voor het bloedverlies ( binnen half uur is een Super tampon bij mij vol) Dit al vanaf dat ik gestopt ben met de pil, dus meer dan twee jaar.
Maar als ik dit zo lees, begin ik er maar niet aan.
Daarbij heb ik twee vleesbomen die de schuldige ervan kunnen zijn.
Bij mij werd juist weer de pil of spiraaltje gezegd om het weer te minderen.
pil en spiraal kan ik helaas niet tegen…
Dat is dan balen :? is echt geen pretje iedere maand zoveel bloed verliezen.
Ik wil ook ( nog) niet aan de pil of een spiraaltje.
Ik heb sinds de laatste bevalling ook heftige menstruaties. De grootste tampons zijn binnen uur vol de eerste dan. Ook 's nachts moet ik regelmatig verschonen. Bij mij helpt Ibuprofen (400) wel goed, heb ik de afgelopen maanden ontdekt. Was het vorige maand vergeten en het was weer heftig.
Wellicht dat je het dan een keer kunt proberen.
Maar eerlijk gezegd lijkt het me geen lange termijn oplossing.
Ik heb van de H.A. ook ooit diclofenac (ook een NSAID) in de hoogste dosering meegekregen na het weghalen van mijn keelamandelen.
Zonder maagbeschermer, en na een week had ik bloedingen in mijn maagslijmvlies.
Mocht je het toch langdurig willen gaan gebruiken zou ik daar zeker om vragen!
Vervelend dat je zoveel middelen niet kunt verdragen.
ik slik het dan in principe ook maar 3 dagen per cyclus en dan 2 per dag… dus denk dat het dan met de mag wel meevalt
Even je HA vragen (schrijft het niet zomaar voor natuurlijk) maar ik meen dat een pijnstiller minder dan een week achter elkaar gebruikt en geen voorgeschiedenis met maagproblemen (bloedingen en zweren etc) dat dat zonder bezwaar kan. Je apotheek weet het ook.
Werkt het niet kun je het alternatieve vlak proberen. Teunisbloemcapsules (reguleert en kan ook krampen en extreem bloedverlies verminderen), monnikspeper meen ik zou ook iets doen mbt je cyclus.
Hier ook altijd het stoom langs je benen effect, en het doe maar een zwarte broek aan principe…het enige dat hier heeft geholpen? Ouder worden of de 3 kinderen die ik gebaard heb? :think:
3 kinderen heeft het hier niet beter gemaakt… mijn moeder had het ook zo erg, daar was het pas over toen ze haar baarmoeder verwijderden… (maar ja dat is ook zo rigoureus he :mrgreen: ) maar ik moet zeggen dat ze daar heeeel erg van opgeknapt is!
hij heeft me nu de 500 mg voorgeschreven…
waar koop je teunisbloemcapsules? is anders ook het proberen waard!
ik denk dat ik ook maar een zwarte broek moet aanschaffen :mrgreen: heb alleen een witte, rode, roze en donkerblauwe :mrgreen: :mrgreen: heb maar een jurkje over de broek aangetrokken… en ik gebruik altijd dubbele bescherming… 2 grote maandverbanden en superplus tampons
Euhm ja zou ik denk ik niemand aanraden op jouw leeftijd.
De Tuinen heeft ze geloof ik wel en is zelfs online wel te bestellen. :thumbup:
Ik bedenk me…de heftige bloedingen is ws niet eens enkel bloed (als in dat je ook idd een halve liter bloed per dag verliest) tenminste bij mij was het een ietwat enthousiaste opbouw van baarmoederslijmvlies. Vandaar dat er ook iemand is geweest die het Novasure gebeuren heeft uitgedacht en uitgewerkt. Grootste nadeel…*ja ja TMI ik weet ut :shifty: * bloed wordt wel opgenomen in een tampon of maandverband…stolsels niet. Dus ze kunnen zelfs wel maatje XXXXL uitbrengen van Always of OB maar dat helpt niets. De stolsels voorkomen zelfs dat het maandverband of de tampon goed kan werken. Al liep ik hier soms om het uur naar het toilet om alles te vervangen. :wall: Maar ik vraag me af of er nu werkelijk niets anders dan Novasure is om te zorgen dat je baarmoederslijmvlies zo dik wordt… met progesteron kunnen ze wel de opbouw helpen waarom ze dan niets niet-hormonaals hebben wat de opbouw verminderd? Ik zeg gat in de markt…