naproxen ivm veel bloedverlies

Vervelend dat je niet tegen de pil kunt! Dat helpt namelijk bij mij wel. Ik liep ook letterlijk leeg, niet normaal meer. De pil heeft dat wel op kunnen lossen.

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de naproxen.

@MB1976 wrote:

Ik heb sinds de laatste bevalling ook heftige menstruaties. De grootste tampons zijn binnen uur vol de eerste dan. Ook 's nachts moet ik regelmatig verschonen. Bij mij helpt Ibuprofen (400) wel goed, heb ik de afgelopen maanden ontdekt. Was het vorige maand vergeten en het was weer heftig.

Hoeveel neem jij er hiervan dan??

Ik heb het opgezocht op internet ook met die :twisted: vleeesbomen kan en mag ik er iets voor innemen.

ik ben deze keer begonnen op dag 2 van de ongesteldheid… ben normaal 4 dagen erg aan het bloeden… (en dan nog 3 dagen wat minder ) deze keer was halverwege dag 3 dat het al veel minder werd!! volgende keer dus op 1e dag beginnen en kijken wat er dan gebeurd… eigenlijk moet je 1 dag van te voren beginnen, maar ik heb niet zo’n regelmatige cyclus

Dat heb ik ook niet en dat is dan wel zo irritant.

Deze keer twee dagen heftig bloedverlies gehad.

Daarom dat ik het eens met Ibuprofen wil proberen, misschien helpt dat dan ook goed bij mijn rugpijn.

ik heb dit ook gebruikt ivm het vele bloedverlies in menstruatie (zelfs bij internist gelopen hiervoor) had hb van 5,4 op een gegeven moment en hierdoor in zhuis belandt.

bij mij hielp dit medicijn niet.

heb nu een spiraal. zit er zon 3 ,mnd in nu, helaas bloed ik nu constant :frowning:

wel minder, maar ja hele dagen tampons en maandverbamnd gebruiken wortd je ook niet vrolijker van.

Ik begin als ik de eerste druppels zie (ben ook niet regelmatig, merk het wel aan mijn borsten, maar dan kan het soms nog een paar dagen duren). En dan drie per dag (maximale dosis), 3 of 4 dagen lang. Het helpt ook gelijk voor de rugpijn die ik altijd er gratis bij krijg.

Ik ga volgende week naar de gyn voor een sterilisatie te bespreken en ga gelijk eens vragen wat haar ervaringen hier mee zijn.

ik mocht maximaal 2, heb de pillen van 500mg

Ik die van 400. Zat trouwens net in de bijsluiter te lezen, dat je bij menstruatieklachten er zelfs 4 per dag zou mogen. Ik laat nog wel weten van de gyn er van zegt.

@MB1976 wrote:

Ik begin als ik de eerste druppels zie (ben ook niet regelmatig, merk het wel aan mijn borsten, maar dan kan het soms nog een paar dagen duren). En dan drie per dag (maximale dosis), 3 of 4 dagen lang. Het helpt ook gelijk voor de rugpijn die ik altijd er gratis bij krijg.

Ik ga volgende week naar de gyn voor een sterilisatie te bespreken en ga gelijk eens vragen wat haar ervaringen hier mee zijn.

Oke. Ja last van mijn onderrug heb ik dagelijks, maar dan is het nog erger.

Ik ga dat eens proberen de volgende maand.

de eerste 2 keer dacht ik wow! dit helpt goed…

en nu de 3e keer… ik stroom leeg… niet normaal! ben er gewoon slap en duizelig van… probeer nu maar 3 naproxen per dag te nemen en 6 paracetamol ofzo, om de dag door te komen… gister leek het wel of ik weeen had … :hand:

Let je wel goed op?

6 paracetamol is al de max voor normaal consumentengebruik (in overleg met een HA mag je wel meer), maar daarbovenop pak je dan ook nog 3 x naproxen.

Ik hoop dat je het in goed overleg doet.

Wel vervelend dat je er nog zo mee loopt te sukkelen. :hug:

@Anneke wrote:

Let je wel goed op?

6 paracetamol is al de max voor normaal consumentengebruik (in overleg met een HA mag je wel meer), maar daarbovenop pak je dan ook nog 3 x naproxen.

Ik hoop dat je het in goed overleg doet.

Wel vervelend dat je er nog zo mee loopt te sukkelen. :hug:

Ehm dit dus…

ik mocht van de huisarts die combinatie slikken… ik moet wel… anders blijf ik niet overeind… (het is ook hooguit 2-3 dagen dat ik dat slik)

Misschien een rondje gynaecoloog? Wellicht heeft hij/zij tips die wat gezonder zijn dan wat je nu doet. Misschien is er zelfs wel een oorzaak en kan die verholpen worden?

de oplossing die ze noemden was het wegbranden van het baarmoederslijmvlies… maar ik ben nog maar 29… dus ik vind me daar veel te jong voor…

Ik ben daar helemaal niet bekend mee, maar zitten daar ook nadelige consequenties aan?

Anneke als je dat doet kun je geen kinderen meer krijgen

Oke, dacht al zoiets. Nee, kan me voorstellen dat dat geen optie is.

Ik moet eerlijk zeggen niet het hele topic door gelezen te hebben maar ik herken je probleem…

Toen ik na nr 3. met de borstvoeding stopte en mijn ongi kwam is het zo hevig geweest dat ik binnen een paar uur tijd zoveel bloedverloor dat ik ben gaan liggen en langzaamaan bewusteloos ben geraakt. Toen heeft mijn man mij gevonden in een plas bloed en ben ik direct met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht… In de ambulance ging het goed mis… Ik was echt een lopende kraan. In het ziekenhuis heb ik cyclokapron gekregen en dat zorgde er voor dat het bloeden snel minder werd. Ik heb nog weken lang last gehad van energie te kort. We zijn ons toen rot geschrokken het was een behoorlijk heftige ervaring.

Sinds dien slik ik bij elke menstruatie naproxen (aleve feminax) in combinatie met cyclokapron. Nog zijn de eerste 2 dagen heel heftig en ben ik om het uur aan het verschonen (super plus tampons én maandverband) en kan ik helaas niet ver de deur uit… toch scheelt het al enorm.

Vooral cyclokapron is echt aan te raden, ik weet niet of je die tip al hebt gehad, maar vraar er anders eens naar bij de huisarts. Het helpt.

Sterkte!!

dank je voor de tip!! ik zal er eens naar vragen!