Nannycare Sensormatje

Wie heeft hier ervaring mee? Hoe bevalt het? En vals alarm? Vertel!

Een vriendin van mij heeft hem. Haar zoontje is prematuur geboren en heeft last gehad van ademstilstanden. Het alarm is 2 keer terecht afgegaan en ze hebben nooit een vals alarm gehad. Zij hebben dus positieve ervaringen ermee.

Ik heb er geen ervaringen mee wel over getwijfeld vanwege mijn angsten na Daan :vlinder: de verpleging heeft hem voor mij afgeraden omdat ik dan nog meer in angst zou zitten.



maar ik hoor er hele goede verhalen over :thumbup:

Persoonlijk vind ik, als je kindje verder gezond is, dit écht onzin dingen.

Evenals babyfoons met ingebouwde infrarood camera, grote geld trekkerij en nergens voor nodig.

Bij vrienden van ons gebruiken ze ook zo’n babyfoon, ik wordt al nerveus als ik zie hoe vaak zij erop kijken.

Nou liever 1 keer te veel dan 1 keer te weinig.

Snap niet hoe je dat dat onzin kan noemen ? Als hij terecht afgaat had je het ‘zonder’ waarschijnlijk niet opgemerkt… Het hoeft maar 1 keer mis te gaan. Liever 6739204 keer teveel dan 1 keer te weinig.

Dat is ook wel waar, maar en ik vind datwel echt een grote maar, er wordt door de makers natuurlijk ontzettend veel geld verdient aan de grootste angst van ouders… Want dat is het, je koopt het omdat je bang bent…Ik vraag me echt af of er nou levens mee gered worden en hoevaak dat dan zo zou zijn, zelden gok ik zo.

Euhm, nee ik vind het geen onzin. Het lijkt mij ideaal toe, (mick is nu al te oud vind ik) maar als ik zie hoevaak ik naar hem toe ging en bleef kijken op mn babyfoon met! camera had ik meer rust gehad met het matje (prematuur geboren veel brady’s gehad, hevige Rs virus gehad met brady’s en 2x een apneu dat hij echt weg viel, dus was doodsbenauwd dat hij het weer kreeg). Nu nog kan ik staren naar de babyfoon of hij wel ademt, slaap ook met de babyfoon aan naast me 's nachts gewoon voor mezelf dat ik hem kan zien.

Vind het absoluut geen overbodige luxe en snap heel goed dat ouders het gebruiken.



maar euh Cariska, heb geen ervaring ermee :oops:

Weet je wat het is?

Een baby hoort gewoon bij zn ouders… Heb je al dit soort onzin niet nodig en hoeft niemand gestresst naar een babyfoon te zitten staren.

@Lune wrote:

Weet je wat het is?

Een baby hoort gewoon bij zn ouders… Heb je al dit soort onzin niet nodig en hoeft niemand gestresst naar een babyfoon te zitten staren.




klopt, maar je zit niet constant naast ze als ze slapen in hun eigen bedje…



Cariska, ik heb er ook geen ervaring mee, met dat matje.

Hier paar weken nu. Nog geen vals alarm gehaald.

@Lune wrote:

Weet je wat het is?

Een baby hoort gewoon bij zn ouders… Heb je al dit soort onzin niet nodig en hoeft niemand gestresst naar een babyfoon te zitten staren.




Ja ik weet het, Mick heeft bijna 3 mnd bij ons geslapen op de kamer. En daarna in zn eigen kamertje omdat Ml echt niet sliep als hij bij ons lag. Als het aan mij had gelegen sliep hij nog steeds bij ons :inlove: , maar ja Ml werk 5 a 6 dgn per week en is daardoor erg gesteld op zn nachtrust :wink:

@Amy82 wrote:

@Lune wrote:
Weet je wat het is?

Een baby hoort gewoon bij zn ouders… Heb je al dit soort onzin niet nodig en hoeft niemand gestresst naar een babyfoon te zitten staren.




klopt, maar je zit niet constant naast ze als ze slapen in hun eigen bedje…



Cariska, ik heb er ook geen ervaring mee, met dat matje.




Dat is mijn punt, ik denk dat heteen heel onnatuurlijke situatie is, een baby in zijn eigen bedje.

@ Amy, ik denk dat Lune eerder doelt op samenslapen, dus je kindje gewoon bij jou op de kamer/co-sleeper/in jullie bed.



Ik heb trouwens een tijd geleden wel van iemand gehoord (maar ja, kennis van schoonfamilie dus ken haar niet echt, maar toch) dat bij hen dat sensor matje dus 's nachts aanging, terecht. Dochtertje ademde niet meer (precieze reden weet ik niet), maar goed, die zijn er dus direct heen gegaan en na oppakken en stimuleren begon kindje weer te ademen… Is al een tijd geleden hoor. Maar dan denk ik wel ja: het hoeft maar 1 keer te gebeuren, al gaat dat matje maar 1 keer af, dan heeft het z’n functie en jouw besteedde centjes toch wel bewezen ?

hier sliepen de jongens de eerste maanden overdag en 's avonds zolang wij nog niet naar boven waren beneden in de kinderwagenbak… of bovenop 1 van ons.

En dat eigenlijk best lang… de jongste tot zeker 9 maand.



En in de nachten bij ons op de kamer… nu bij de jongste zelfs nog een ledikantje omgebouwd tot co sleeper, al slaapt nummer 3 daar nu in en de jongste de hele nacht door in zijn bedje op zijn eigen kamer, maar dat terzijde :lol: .

Ik zou het in ieder geval nooit aanschaffen.

Tuurlijk zullen er situaties zijn waarbij het een kinderleven heeft gered, vast. Maar ik ben wel van mening dat het een beetje overbodig is.

Ik kán mijn kind nou eenmaal niet 24uur per dag in de gaten houden.

Ik ben heel lang onzeker geweest na de bevalling van de oudste, kende ontzettend veel angst, de babyfoon stond 's nachts aan naast me op mijn nachtkastje, terwijl hij direct naast ons sliep op zijn kamertje.

Ik werd er zelf gestrest van, ik heb daarvoor hulp gehad, en daarbij is mij ook goed verteld dat ik niet áltijd met mijn hoofd bij de kinderen moet zijn.

Sindsdien gaat het bij mij goed, slaap ik 's nachts weer, en ook de kinderen zijn rustiger door mijn kijk op hun nu.



Ik zal het nooit aanschaffen, behalve als er net als het verhaal van Chantal! medische problemen zijn met een kind, dan zal ik geen enkel risico nemen.

Helemaal eens met Nana.



En je kind bij jou in bed laten slapen geeft natuurlijk geen extra bescherming als je zelf ook slaapt :wink:

Nou, in het begin volgensmij toch welhoor. Het slaapritme van moeder en baby is dan op elkaar afgestemd zegmaar. Doordat je zo dicht bij je baby bent pakt het onderbewuste toch een hoop van de ander op, hierdoor worden moeder en baby bijvoorbeeld vaak tegelijk wakker voor een voeding.



Ik denk dat je op die manier ook onbewust gealarmeerd wordt wanneer er iets met je kindje zou zijn, waardoor je dus ook dan wakker wordt.

Daar is onderzoek naar gedaan en dat is idd zo.

Onlangs zei ik dus dat ie nog niet afgegaan is. Vannacht om kwart voor vier dus wel. En ik ben blij dat we hem hadden. Het ding lag goed en ze lag er goed op. Als een speer uit bed… Haar uit bed getrokken en toen ademde ze verder. Maar wat als we m niet hadden gehad…

Het ding zal ongetwijfeld werken…het is getest, er is onderzoek naar geweest en het MAG verkocht worden in NL. En ondanks dat ik bij beide jongens af en toe met flinke angsten liep heb ik er geen aangeschaft. Ze hebben alletwee bij ons op de kamer geslapen in eigen wiegje tot ze een maand of 7/8 waren (de jongste dus nog steeds die is nog maar klein gni gni). Geen premature of dysmature zaken die meespelen. Ze zijn beide gezond zover we weten. De angst zit er bij mij, niet bij de kids en ik kan wel zo’n matje aanschaffen maar ik denk dat zelfs dat mijn angst niet zou wegnemen. Daarbij tot welke leeftijd zou ik ze op het matje laten slapen? Tot ze op zichzelf gaan wonen…? :shifty: Dat natuurlijk gein maar nee serieus, kindjes hebben altijd geslapen zonder de sensormatjes en dat gaat bijna altijd goed. Er zijn uitzonderingen waarbij kindjes stoppen met ademen. Dat valt ook niet te ontkennen, maar ik moet gewoon in mijn hoofd ook vasthouden aan het feit dat het uitzonderingen zijn. Daarbij blijft natuurlijk ook de vraag; hoeveel van de kindjes waarbij het ademen stopt begint het ademen ook weer vanzelf? Met een matje krijg je een alarm en dan ga je actie ondernemen, maar wat als je geen matje had gehad en je kindje was uit zichzelf weer gaan ademen? Dan had je dat nooit geweten toch?