Nannycare Sensormatje

Ook hier geen ervaring met de nannycare. Wel heb ik bij de middelste getwijfeld er eentje aan te schaffen. Hij sliep het liefste op zijn buik. En ja, dat is juist iets wat wordt afgeraden bij jonge baby’s. Vandaar de overweging destijds. Echter heb ik het niet gedaan (ook niet meer op zijn buik laten slapen).

Ik denk dat de stressfactor hierdoor niet naar beneden zou gaan. Ik denk dat ik juist steeds zou denken: hoor ik hem nou wel of niet?



Wanneer er medisch onderliggend lijden zou zijn, zoals bewezen apneu’s, prematuur en andere aandoeningen zoals hartkwalen dan had ik het zeker wel gedaan.

@Mouse! wrote:

Nou, in het begin volgensmij toch welhoor. Het slaapritme van moeder en baby is dan op elkaar afgestemd zegmaar. Doordat je zo dicht bij je baby bent pakt het onderbewuste toch een hoop van de ander op, hierdoor worden moeder en baby bijvoorbeeld vaak tegelijk wakker voor een voeding.



Ik denk dat je op die manier ook onbewust gealarmeerd wordt wanneer er iets met je kindje zou zijn, waardoor je dus ook dan wakker wordt.




Zoals Lune al zegt, hier is onderzoek naar gedaan en dit klopt hoor! Er is sprake van aanzienlijk minder gevallen van babysterfte door wiegedood als moeder en kind samen slapen. En dat is maar 1 van de vele voordelen van samen slapen. Als het gaat om veiligheid kun je dus beter aan een co-sleeper denken dan aan zo’n matje, waar mogelijk. :slight_smile:

Wij hebben een angelcare (zelfde principe) en mij gaf het heel veel rust. Onze oudste had hele erge reflux en toen we begonnen met indikken stikte ze soms half in haar opgespuugde melk. Ook sliep ze het liefst op haar buik. Wij hebben haar dus lekker op haar buik laten slapen en het matje eronder gaf mij heel veel rust.

Nr2 ook reflux en een buikslaper en ook die heeft erop gelegen.



En ook die gaat alleen maar “vals” af als ik mn kind uit bed haal en dat ding vergeet uit te zetten. En dat gebeurde in het begin regelmatig :wink:

Ik heb ook zo’n matje. Toen ik nog gastouder bij mij thuis was, vond ik het heel prettig. Ik had een hummeltje van 2,5 maand die op haar buik sliep en het matje gaf mij veel rust. Zeker omdat het ook om andermans kinderen ging. Ik denk dat ik hem ook wel bij ons eigen kindje ga gebruiken het eerste jaar.