~~**NAMENTOPIC!!!**~~

Ah, dank voor nogmaals je vraag. :wink: :slight_smile:

Jongensnamen:

Aiden

Boaz (komt wat vaker voor, maar ook weer niet megavaak, volgens mij)

Boyan

Collin (komt ook vaker voor, maar ook niet megavaak)

Conner/Connor

Elias

Elijah (of welke schrijfwijze dan ook)

Ezra (maar die was al voorgesteld?)

Fedor

Ferron

Finley

Ian

Ilan

Milo

Olav

Ramon

Rani

Remi/Remy

Ronan

Taco

Thije

Yosha

Yoshua

(Laatste twee vind ik in combinatie met Jascha niet zo leuk trouwens… :o)

Meisjesnamen ga ik thuis even naar kijken.

Ben trouwens wel erg benieuwd welke meisjesnaam van het lijstje van eisblume je leuk vindt… :o (Maar ik begrijp wel dat je dat niet vertelt. ;))

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar je eigen ideetjes. :wink: Dat maakt het ook wat makkelijker, omdat dan duidelijk is in welk ‘genre’ je het zoekt. :slight_smile:

Eigenlijk was het ook MatZ, maar dat vond ik in het Nederlands gewoon erg gek staan.

@ Nienke ik vind 1 naam uit je lijstje wel leuk, maar de rest heb ik toch best vaak gehoord :oops:

Ik stuur je wel even een PB over die naam uit het lijstje van Eisblume :mrgreen:

En ben benieuwd of je nog met leuke meisjesnamen komt :mrgreen:

@ Eisblume Matz met een Z is wel vreemd ja :think:

Er werd nog gevraagd voor namen die ik zelf erg mooi vind! Kanshebbers ga ik natuurlijk niet noemen hier :wink:

Meisjes:

Ronja

Merle

Wende

Elve

Jazz

Jongens:

Mo

Boris

Mulan

Django

Renze

@Suuzeke wrote:

Kanshebbers ga ik natuurlijk niet noemen hier :wink:

Begrijpelijk: doe ik ook niet. :wink: :smiley:

Meisjesnamen:

Alin

Aline

Anoa

Asra/Azra

Aylin

Brinn

Carlin

Dané

Danthe

Diede

Diëlle

Dinke

Diya

Elodie

Eloise

Erine

Esli

Evin

Fay

Faylin

Flore

Giulia

Ilva

Ilvie

Irès

Iva

Leah

Liva

Liviu

Luïsa

Lynne

Mexx (al is het wel een merk :o)

Mignon

Mirle (komt een stuk minder vaak voor dan Merle)

Mirre

Merve

Myron

Nanne

Nena

Neva

Nine/Niene (bij de laatste zal er minder twijfel bestaan over de uitspraak ;))

Ninke

Noré

Romée

Tesse

Vere

Viënne

Xanne

Yenthe

Yentl (maar die had ik al eens genoemd, weet alleen niet meer of dat nu bij jou was?)

:think: Meer weet ik ook even niet…

Ik vind Jazz meer een jongensnaam dan een meisjesnaam trouwens. :o

Ik vind Jazz juist meer een meisjesnaam dan een jongensnaam… :mrgreen: Staan echt weer een aantal leuke meisjesnamen tussen! Danku! 8)

Super grappig trouwens: volgens de lijsten van de SVB komt Jazz in 2008 zowel als jongens- als als meisjesnaam 10x voor. :mrgreen:

Nou meiden misschien even goed en krities kijken voor dat je je kind in een naam geeft :wink: :mrgreen:

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/3130541/Jongens_met_ongewone_naam_gaan_vaker_criminele_pad_op.html?p=19,1

Hallo ik ben nieuw hier, zal me eerst even voorstellen!

Ik ben Faye, 27 jaar, 3,5 jaar samen met mijn vriend en wonen ook al bijna net zolang samen.

Wij zijn niet zwanger of aan het proberen, maar meer orienteren!

Ik kan dus gerust mijn voorkeuren op een rijtje zetten!

Meisjes:

Emma

Bente

Sara

Nynthe

Fenna

Dominique

Janne

Anna

Robine

Noelle

Coco

Rori

jongens

Mees

Tijn

Fay

Rowan

Raven

Ik zie wel leuke namen voorbij komen!!

Miron/Myron vind ik zelf een mooi naam, klinkt mooi vind ik.

Maar is het nu een jongensnaam of een meisjesnaam, wat vinden jullie??

Miron vind ik lelijk, Myron leuk en kan goed voor beide geslachten vind ik! :slight_smile:

Myron vind ik absoluut een jongensnaam, stoerrrr

@Suuzeke wrote:

@Suuzeke wrote:
Ik ga mijn eisenlijstje ook neerzetten… wie weet heeft iemand veel inspiratie en/of niks te doen en vind hij/zij het leuk om me te helpen! :mrgreen:
  • Meisjes- én jongensnamen
  • Naam mag niet beginnen met S, K, Z of J
  • Min. 3 letters en max. 6 letters
  • Geen 100 in een dozijn naam
  • Uitspraak wel gelijk duidelijk :shifty:

Iemand? Hellupp!

Ik heb zelf wel wat ideetjes hoor… maar het is allemaal nog niet :thumbup:

Dit was m’n vraag :wink:

Oooh ik gister een hele waslijst gemaakt, heb ik 'm niet gepost :wall: .

Even overnieuw proberen dan! :wink:

Meisjes:

Asa

Chloë

Dagmar

Diede

Dilys

Doite

Elvire

Elve

Freya

Morgan

Pippa

Tischa

Vita

Viva

Ylvi

Jongens:

Aidin

Cyril

Diaz

Eran

Esper

Fedor

Gabor

Hero

Ilya

Leff

Pablo

Rias

Runar

Yoska

Er staat 1 meisjesnaam in waar ik zo verschrikkelijk verliefd op ben & ik hoop dat ik hem er doorheen krijg bij vriendlief… als we uberhaupt een dochter krijgen :wink: De jongensnamen zijn niet helemaal m’n ding :oops: Maar ben uberhaupt nog geen jongensnaam tegen gekomen die ik enigszins als kanshebber kan bestempelen… :think:

Dan is het gewoon een meisje :wink: .

Ik kwam bij Sarah Louise ook niet uit de jongensnaam :wink: !

Haha… maar ben nog geen 7 weken zwanger joh… wie weet loop ik nog een leuke naam tegen het lijf :stuck_out_tongue: En misschien moet ik wel 2 namen bedenken! :o

@chantal!! wrote:

Hoi hoi,

Kunnen jullie mij ook helpen??

Wij hebben nu al bijna de naam Jayden staan voor een jongen, natuurlijk harstikke populair helaas, maar wij hadden zoiets we hebben het zolang vast staan dus dan maar een popi naam. Maar nu is er dus een jongetje in de familie geboren en je raad het al een Jayden. Nu stappen we helaas helemaal van de naam af maar kunnen nog niet iets vinden wat leuk is.

We willen graag een naam met een Y erin en als jullie iets kunnen vinden wat op Jayden lijkt zou het nog beter zijn. En het moet natuurlijk bij Yeline passen :inlove: (jaydin,jaylin,jayden is geen optie die komt hier in de kennissenkring ook al voor)

:-*

:inlove: Yari :inlove:

Yeline en Yari, ik vindt het niet eens zo gek klinken.

@Marite wrote:

Dan is het gewoon een meisje :wink: .

Ik kwam bij Sarah Louise ook niet uit de jongensnaam :wink: !

Ik kom ook eeeeecht niet uit een jongensnaam(en als ik er al 1 leuk vind dan kraakt manlief hem meteen af), maar het wordt toch echt voor 100% zekerheid een knulletje. Dus ik zoek maar trouw verder.

@mamma van sharondenise wrote:

@chantal!! wrote:
Hoi hoi,

Kunnen jullie mij ook helpen??

Wij hebben nu al bijna de naam Jayden staan voor een jongen, natuurlijk harstikke populair helaas, maar wij hadden zoiets we hebben het zolang vast staan dus dan maar een popi naam. Maar nu is er dus een jongetje in de familie geboren en je raad het al een Jayden. Nu stappen we helaas helemaal van de naam af maar kunnen nog niet iets vinden wat leuk is.

We willen graag een naam met een Y erin en als jullie iets kunnen vinden wat op Jayden lijkt zou het nog beter zijn. En het moet natuurlijk bij Yeline passen :inlove: (jaydin,jaylin,jayden is geen optie die komt hier in de kennissenkring ook al voor)

:-*

:inlove: Yari :inlove:

Yeline en Yari, ik vindt het niet eens zo gek klinken.

Yari is ook erg leuk ook een stoere korte naam, gooi hem ook ff in de groep hier hihihi.

Marite uit jou lijstje met meisjes namen vind ik Elvire en Elve echt super :inlove: roepnaam hebben we al voor een meisje alleen nog geen 2e naam en deze passen erbij :mrgreen:

Elief :inlove: