Nova en Mare vind ik geweldig, Lune wat minder.
Jinthe had ook bijna Mare geheten, maar ik was bang voor ‘rare Mare’-geroep op het schoolplein. :oops:
Hier heet een winkelcentrum zo…
Nienke, wat ben jij goed in namen verzinnen.
Kan je voor ons nog eens nadenken voor een jongensnaam? We hebben niet achterlijk veel eisen (geloof ik). Om je een idee te geven: onze dochter heet Josephine.
We willen geen top 10 naam, Engelse namen zijn niet per se uit den boze maar over het algemeen vinden we dat soort namen niet echt geweldig. Het hoeft niet lang te zijn maar ik geloof dat onbewust onze voorkeur daar wel naar uit gaat.
Wat ik bijvoorbeeld leuk vind is Valentijn (volgens mij vindt mijn vriend dat alleen niet zo erg leuk).
@Tedski: :oops: En tuurlijk wil ik voor jullie nadenken, je legt de lat nu alleen wel hoog, hoor. Omdat ik het lastig vind, toch een beetje ‘van alles wat’, wie weet brengt het jullie wel op ideeën.
Jonathan (maar Josephine begint natuurlijk ook al met ‘Jo’)
Lennard/Lennart
Diederi©k
Roderi©k
Frederi©k
Boudewijn
Christia(a)n
Sebastiaan
Bastiaan
Benjamin
Alexander
Kilian
Quentin
Jannick
Constantijn
Olivier
Lodewijk
Nicolas
Reinout
Waldemar
Ferdinand
Nathaniel
Anthonie
Julius
Roeland
Thibault
Sybrand
Jonathan
Jur®iaan
Karsten
Maurits
Marnix
Leonard
Wijnand
Als ik wel op de goede weg zit, maar er nog niets tussen zit, dan moet je het maar laten weten, dan ga ik nog verder zoeken/denken.
Ik vind Valentijn trouwens wel leuk.
@Sproetje: Finn, Mats/Matz, Thijs, Stan, Rens, Jens, Brent, Luuk, Ties, Bas, Tim, Tom, Wout, Sil, Gijs, Bram, Max, Kai, Matt, Daan, Mark, Ni(e)ls, Koen, Job, Sem, Cas, Nick, Niek. En met twee lettergroepen: Dion, Tygo, Jurre.
Nienke, je zit zeker op de goede weg! Er zitten een paar namen bij die op mijn shortlist staan als. Thibault, spreek je die ‘l’ dan uit? of wordt het fonetisch: Tiebout?
Fijn.
Thibault spreek je uit als ‘Tiebo’.
@djp wrote:
Hallo Allemaal! Wij zijn er nog niet uit voor de meisjesnaam…wij willen een stoere, korte en lieve naam…
Ook het liefst geen naam die erg veel voorkomt, wij dachten aan de onderstaande namen met misschien een tweede naam erachter:
Lune
Nova
Mare
En dan de uitspraak van lune als luunuh…
Wat vinden jullie ervan?
Niemand verder?
@djp wrote:
@djp wrote:Hallo Allemaal! Wij zijn er nog niet uit voor de meisjesnaam…wij willen een stoere, korte en lieve naam…
Ook het liefst geen naam die erg veel voorkomt, wij dachten aan de onderstaande namen met misschien een tweede naam erachter:
Lune
Nova
Mare
Wat vinden jullie ervan?
Niemand verder?
-Kaya
-lola
-nina
-Kyra
??
@djp wrote:
@djp wrote:Hallo Allemaal! Wij zijn er nog niet uit voor de meisjesnaam…wij willen een stoere, korte en lieve naam…
Lune
Nova
Mare
Wat vinden jullie ervan?
Niemand verder?
Lune vind ik niet zo mooi, Luna wel (en dan uitgesproken als LUna)
Nova vind ik echt een geweldige naam en mare vind ik ook wel mooi.
Maar als ik uit die namen moet kiezen steek Nova er flink bovenuit.
@Tedski wrote:
Wat ik bijvoorbeeld leuk vind is Valentijn (volgens mij vindt mijn vriend dat alleen niet zo erg leuk).
En wat vind je van Pepijn, Merlijn, Robijn, Quirijn, Boudewijn, Caspijn, Romijn, Maurijn of Silvijn
Wat leuk een namentopic!!!
Ik vind het erg moeilijk, ik heb nu 5 namen…
Heb IK bedacht en niet mijn partner.
Die moet ze nog lezen hahahaha!
Maar ik vind deze 5 erg mooi en zou niet kunnen kiezen denk ik alhoewel mijn voorkeur eigelijk naar de eerste trekt:
- Kane
- Noah
- Sidney
- Bohdi
- Ziggy
djp, ik vind Lune het mooist. Luna vind ik nog mooier, maar van deze 3 spreekt Lune me het meeste aan.
Sproetje,
-Sam
-Olav
-Jort
Rooike, ik vind Noah erg mooi, Bodhi ook wel, maar de andere 3 namen niet zo.
Je andere kids hebben toch redelijk Hollandse namen of vergis ik me? Ja, Judith en Luuk zag ik net. Dan vind ik Noah er het mooiste bij passen.
Tedski;
-Arthur
-Rutger
-Daniel
@Rooike wrote:
Maar ik vind deze 5 erg mooi en zou niet kunnen kiezen denk ik alhoewel mijn voorkeur eigelijk naar de eerste trekt:
- Kane
- Noah
- Sidney
- Bohdi
- Ziggy
Vind Kane heel mooi :thumbup:
@Rooike wrote:
- Kane
- Noah
- Sidney
- Bohdi
- Ziggy
NOAH :inlove:
@Rooike wrote:
- Kane
- Noah
- Sidney
- Bohdi
- Ziggy
Noah vind ik ook een mooie naam, vind het ook het beste bij de namen van je andere kids passen. ( En bij ziggy zie ik een getinte jongen, weet niet of je vriend een donkere huidskleur heeft?)
@Mama_jeanet wrote:
@Tedski wrote:
En wat vind je van Pepijn, Merlijn, Robijn, Quirijn, Boudewijn, Caspijn, Romijn, Maurijn of Silvijn
Er zitten wel twee namen bij die al op mijn shortlist staan volgens mij

Vind het maar moeilijk, ben gisteren opnieuw in het namenboek begonnen en heb er toch weer 1 bij geschreven. Nu van achteren naar voren begonnen.
Nienke, het is zeker de goede richting!
… maar dé naam zit er nog niet tussen helaas… :oops:
@Rooike wrote:
- Kane
- Noah
- Sidney
- Bohdi
- Ziggy
eerlijk? vind zelf alleen Noah en Sidney leuk, Noah steekt er echt bovenuit. Bohdi heet de hond van de buren :lol:
@Rooike: Ik vind ook alleen Noah leuk. Bij Kane moet ik teveel aan de band denken, Sidney vind ik meer een meisjesnaam (ook al is het ook een jongensnaam), ik ken ook een hond die Bohdi heet en Ziggy vind ik wat te alternatief. :oops: Maar als jouw voorkeur naar de eerste trekt, en die van je partner ook, dan zou ik daar gewoon voor kiezen! Belangrijkste vind ik dat je de naam zelf leuk vindt, uit de rest van de wereld zijn er toch altijd wel mensen die er anders over denken, wat je ook kiest.