zal ik dan toch maar een vraagje stellen? :shifty:
meisjesnamen kom ik in de komende 25 weken wel uit schat ik in, heb er iig nu een stuk of drie waar ik nog niet het ‘ja dat is um’ gevoel bij heb, maar waar ik wel mee zou kunnen leven…hmmm dat klinkt ook niet al te positief.
maar jongensnamen… :eh: ik heb 1 naam die ik in echt echte nood wel wil geven, maar dat is natuurlijk een wel heel minimale motivatie voor een naam… 8)
dus…hellup…
moet dus bij nano passen, maar vooral niet te veel. Ik heb een grote voorkeur voor namen met zelfde opbouw als Nano (medeklinker-klinker-medeklinker-klinker) , maar vind dat al snel te veel peppie en kokkie, zeker bij jongensnamen die dan al snel ook op een o eindigen.
verder niet te moeilijk te spellen/uit te spreken, en ook in het buitenland uit te spreken (en oegandezen zijn net chinezen, een r wordt meestal als een l uitgesproken… :wall: ). Het hoeft niet per se zo origineel als Nano, een wat gangbaardere naam is ook ok.
Ow en het moet dus passen bij een halfbloed kindje. Hoe mooi ik een naam als Merijn of Lasse ook vind, het past m.i. niet bij een donker kindje.
nou, ideetjes? en voor meisjesnamen mag dus stiekem ook best wel…
Nano en Mica
Nano en Mas
Nano en Timo
Nano en Reno
Nano en Luco
Nano en Jonne
Nano en Joas
Nano en Inez
Nano en Luka
Nano en Yara
Nano en Mare
Nano en June
Nano en Mevy
Nano en Bibi
Nano en Tess
Wel moeilijk zeg :think: :think:
@fiep klophout: Ik heb geen idee hoe dingen in het buitenland zitten of dat een net iets anders uitspraak soms toch acceptabel is, dat mag je zelf beoordelen. Heb me ook niet helemaal gehouden aan klinker-medeklinker-klinker-medeklinker…
Maar wat jongensnamen:
Enzo
Kaja
Xavi
Zyon
Boaz
Eran
Ilan
Jair
Josha (of Joshua)
Sean
Elai
Jari
Nate
En als anagram van Nano: Anon
En voor het geval je het nog nodig hebt een meisjesnamen:
Ziva
Yoni
Ivey
Ayla
Noa
Mila
Nisa
Nika
Yuna/Juna
Kaya/Kaja/Caja/Caya
Diya
Isha
Neva
Jiya
Maia
Novi/Nova
Nyah
Yrsa
Feya
Ilya/Ilja
Nura
Niya/Noya
Nila
Demi
Fara
Nano & Toldo
Nano & Mauro
Nano & Unai
Nano & Inigo
Nano & Loic (met puntjes op de i)
Nano & Raven
Nano & Amal
Nano & Kyan
Meisjesnaam;
Nano & Zinzi
Nano & Lois (met puntjes op de i)
Nano en Maron, oh nee, de r mocht niet echt he…
Dan iets als Vané.
maar het wordt een meisje dus Nano en Fiep. Of Lot. Dat mag ook.
Of Elodie. Maar dat komt meer omdat een kindje waar Lev gek op is zo heet, geadopteerd uit Ethopie. Mooi kind btw.
Toe… noem haar Fiep
Ik ga even denken. Leuke denkoefening. Als ik iets weet sms ik je anders gewoon. Om drie uur of zo. :-*
@Nienke123 wrote:
Novi/Nova
:inlove: :inlove: :inlove:
Al vind ik Nano en Novi ook wel erg peppie en kokkie :think:
@Huggie wrote:
@Nienke123 wrote:
Novi/Nova
:inlove: :inlove: :inlove:
Al vind ik Nano en Novi ook wel erg peppie en kokkie :think:
ja, te veel idd. mooie namen zitten er wel tussen, maar veel voor mij niet te combineren met nano.
leeds, voor degene die mij het beste kent in dit topic, zit je qua namen die je noemt het verst van mijn smaak af

ik ben blij dat ik nog even heb, want ik word er bijna zenuwachtig van dat ik maar zo weinig vind wat uberhaubt op een lijst met kanshebbers komt. Mijn zus zei: maak je toch een lijst met 10 namen of zo. 10 namen??? wtf, waar moet ik die vandaan halen?? Ik ben al blij dat ik 3 meisjesnamen heb, dat vind ik al royaal…
Kiki is dat wat Fiep?
@schoen wrote:
Kiki is dat wat Fiep?
nee :mrgreen:
(maar ik ga natuurlijk ook niet ‘ja’ zeggen, als het wel wat zou zijn

Fiep, voor een jongen hebben wij maar 1 naam… gelukkig… dat is klaar.
Voor een meisje begon het met 2 namen en dat zijn er inmiddels dus idd meer dan 10 geworden.
Kwam afentoe een naam tegen dat ik dacht ‘jaaaa, dat zou best eens kunnen!’ (oa op vakantie/camping). Maar om nou te zeggen dat ik het makkelijker vind die lijst :think: Heb echt zoiets: hoe moeten we daar nou 1 naam van kiezen?!!?
Hoop dat het net als bij de jongste gaat… toen hadden we na de pretecho zoiets: ja heb hem gezien het is een echte … ! Maar ja als dat moment niet komt, dan moeten wij ooit ook knopen doorhakken (of 12 namen geven in geval een meisje en dan elke dag een andere roepnaam :mrgreen: ).
Nano en Alec
Nano en Leco
Nano en Vigo
Nano en Thirza
Nano en Nika
MamaMarije, ik vind het voor jou heel lastig omdat ik de namen van je andere kids niet weet. Misschien een pb-tje met de namen van je jongens ??
Femke en Jesse :inlove:
Femke en Thom
Femke en Daan
Voor een meisje hebben jullie al een naam?
Nano & Boaz
Nano & Elah/Elan
Nano & Rav
Nano & Juna/Yuna
Nano & Mure
Nano & Joas klinkt voor geen meter, maar ik vind het wel leuk dat iemand dat heeft geopperd. :inlove:
@D. wrote:
Nano & Joas klinkt voor geen meter, maar ik vind het wel leuk dat iemand dat heeft geopperd. :inlove:
Klinkt voor geem meter :think: :think: :think: :think:
Ik vond het niet zo raar klinken eerlijk gezegd :shifty:
@schoen wrote:
@D. wrote:Nano & Joas klinkt voor geen meter, maar ik vind het wel leuk dat iemand dat heeft geopperd. :inlove:
Klinkt voor geem meter :think: :think: :think: :think:
Ik vond het niet zo raar klinken eerlijk gezegd :shifty:
Dat mag toch? Smaken verschillen.

Nano en Joas of Nano en Boaz, zo veel verschil vind ik daar niet tussen zitten eigenlijk :think: .
@Sophia wrote:
Nano en Joas of Nano en Boaz, zo veel verschil vind ik daar niet tussen zitten eigenlijk :think: .
Ik vind het een heel andere naam met een heel andere uitstraling.
Dat kan, hoewel het allebei Bijbelse namen zijn.
Maar je had het over hoe het klinkt en dan maakt het weinig verschil.
(Ik vind het persoonlijk allebei niet mooi, maar dat terzijde.)
@Sophia wrote:
Dat kan, hoewel het allebei Bijbelse namen zijn.
Maar je had het over hoe het klinkt en dan maakt het weinig verschil.
(Ik vind het persoonlijk allebei niet mooi, maar dat terzijde.)
Ik vind dus dat het heel veel verschil maakt, ik vind het twee andere namen, maar dit terzijde want ik vind het ook wat onzinnig om te discussieren over smaak

Sophia, voor een meisje nog geen naam… concreet… maar daar verwachten we geen problemen mee. Een jongensnaam hadden we destijds niet eens achter de hand, omdat we er niet uitkwamen.
En misschien krijgt Femke wel een zusje en is al het harde denken voor niks, maar wil er toch een beetje uit zijn dit keer
Ik vind namen in de richting van Lars, Sven, Stijn wel leuk.
Maar als ik het dan een paar keer hardop zeg, vallen ze toch af… :roll: :think:
Hallo Allemaal! Wij zijn er nog niet uit voor de meisjesnaam…wij willen een stoere, korte en lieve naam…
Ook het liefst geen naam die erg veel voorkomt, wij dachten aan de onderstaande namen met misschien een tweede naam erachter:
Lune
Nova
Mare
En dan de uitspraak van lune als luunuh…
Wat vinden jullie ervan?