~~**NAMENTOPIC!!!**~~

@Cell wrote:

Nien,

Peter is in deze generaties heeeeeel origineel hoor…

Ons Peter is de enige op school met die naam en dan praat je over 750 leerlingen :mrgreen:

Enne… veel complimentjes, niemand breekt zijn bek erover en de kinderen in de klas vinden Peter een echte " peet"

Nog geen dag gehad van de keuze Peter inplaats van Pieter (dat wilden we eigelijk)

Eerder trouwens zelf om een naam gevraagd voor dit erwtje… hopelijk weten we dinsdag as wat we nou nodig hebben, jongens of meiden naam.

Mocht het een meidennaam zijn, dan zijn we er al helemaaaal over uit.

Weer een hele normale, nuchtere naam, die je genoeg, maar niet TE vaak hoort. Die voldoet aan de eisen van 2 lettergrepen, niet meer dan 5 a 6 letters, gesloten naam zonder klinker op het eind en passen in het rijtje van Aniek, Peter en Michel.

Jongensnaam weten we echt nog niet, hoewel de kinderen het steeds hebben over " druifje" whahahaha :lol:

Hihi, kwam dit berichtje tegen bij het teruglezen, vond het wel grappig, de naam is Suzanne geworden: meer dan twee lettergrepen, meer dan 5 a 6 letters, en mét klinker op het eind. :wink: Maar wel heeeel mooi :inlove: en past ook bij de andere namen!

Joos

Bastiaan - Bas

Kasper

@Wietske: Vooral een ‘echt stoere’ jongensnaam als tweede naam vind ik lastig te bedenken, omdat ik als tweede naam vaak juist wat langere namen mooi vind en die vind ik dan vaak juist weer niet stoer. Bv. Matthias Alexander. En misschien wat stoerder: Matthias Noah, Matthias Luca, Matthias Quinten, Matthias Aron

Ook bij meisjesnamen vind ik wat langere namen als tweede naam het mooist (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) en liefst eindigend op een klinker…bv. Julia Sofie (een uitzondering dus qua lengte ;)). Andere ideeën: Julia Linn/Lynn, Julia Esmée, Julia Elise, Julia Danique, Julia Lisanne/Rosanne.

Maar er zijn nog genoeg andere namen die er ook gewoon goed achter kunnen…ik zou een naam kiezen die jullie in eerste instantie gewoon heel mooi vinden. :slight_smile:

Succes! :slight_smile:

'k Geloof dat we er hier aardig uit zijn! :dance:

Had geboortekaartjes gemaakt via een website en aan hub laten zien en nu hij de namen zo ‘gedrukt’ zag staan, vond hij ze eigenlijk best wel mooi (ook de roepnamen :dance: :dance: ). Nu maar hopen dat hij zich straks niet opeens weer bedenkt (weet je nooit bij hem :roll: ) en we weer van voren af aan kunnen beginnen…

Dankjulliewel voor jullie hulp!! Er staan best wel wat mooie namen bij!

Ga even met mn vriend overleggen als ie morgen thuiskomt…

Maar pff, heb nu al zin dat we er uit zijn! :lol:

@Iuno wrote:

@Veertjeg wrote:
Haha, ja ik weet dat we nog veel tijd hebben, maar het is zo moeilijk… :evil: En ik ken zoveel stellen die nog geen naam hadden toen de baby al was geboren en dat wil ik absoluut niet, dus ik wil perse rond 7 a 8 maanden namen hebben, voor het geval we een prematuurtje krijgen, hahaha…

Ons oudste zoontje is dus idd met 8 maanden geheel onverwachts al geboren. Gelukkig hadden we toen idd wel al een poosje namen, maar sindsdien vind ik het toch ook wel een prettig idee om met 7 maanden iig namen te hebben waar we allebei goed mee kunnen leven (en het kind natuurlijk ook ;)), mocht beebje zich weer vroeger melden. :slight_smile:

Maar ook tot aan de 7/8 maanden, hebben jullie nog tijd genoeg om het even een weekje (of 2) te laten rusten, hoor ;).

En als jullie wel al een paar namen gevonden hebben, helpt het vaak ook die gewoon regelmatig ergens op te schrijven, ook met achternaam erbij en de namen + verschillende combinaties (voornaam + achternaam, evt. roepnaam + achternaam, evt. voornaam + 2e naam (+ achternaam)) verschillende keren hardop - voor jezelf - uit te spreken. Wat ook altijd goed helpt is je voor te stellen dat je kind (peuter/kleuter) in de zandbak/buiten speelt en je roept hem/haar - vervolgens dat hij /zij een (school)diploma uitgereikt krijgt en de volledige namen worden opgelezen - dat hij/zij voor het trouwaltaar staat en de namen worden voorgelezen. Als je de namen die je in gedachte hebt in à l deze situaties goed vindt klinken, heeft die namen/hebben die namen zeker een plaatsje in je favorietenlijst verdient. :slight_smile:

Hahaha, ja dat is inderdaad mijn angst, dat ik 4 weken te vroeg beval en dat we dan geen namen hebben, hihi… Denk dat ik dan niet eens rustig de bevalling in kan gaan… :?

En dat zijn inderdaad goede tips! Wij wilden eigenlijk al voordat ik zwanger was een jongen vernoemen naar de opa van mn vriend. (die man is helemaal legendarisch in de familie en wordt door iedereen gerespecteerd) maar toen we dus die naam hardop zeiden in baby- context klonk het ineens heel raar… Dus ben al blij dat we dat van te voren hebben ingezien… :roll:

@Veertjeg wrote:

Hahaha, ja dat is inderdaad mijn angst, dat ik 4 weken te vroeg beval en dat we dan geen namen hebben, hihi… Denk dat ik dan niet eens rustig de bevalling in kan gaan… :?

En dat zijn inderdaad goede tips! Wij wilden eigenlijk al voordat ik zwanger was een jongen vernoemen naar de opa van mn vriend. (die man is helemaal legendarisch in de familie en wordt door iedereen gerespecteerd) maar toen we dus die naam hardop zeiden in baby- context klonk het ineens heel raar… Dus ben al blij dat we dat van te voren hebben ingezien… :roll:

Ons zoontje kwam zelfs al goed 5 weken eerder… :wink:

Al aan gedacht om anders (een variant van) die naam als 2e naam te gebruiken? Dan hoeft zo’n naam niet meer specifiek ook bij een babietje te passen (wordt immers nagenoeg nooit uitgesproken dan, allen bij evt. doop en dan natuurlijk in combinatie met de voornaam)…

@ nienke,

bedankt voor al je reacties en denkwerk! Wij zijn eruit, wilde nu de knoop vast doorhakken anders ga ik er van stressen hihi!!

Groetjes!

Wij waren er ook nog niet uit, zelfs op het verlosbed nog niet! Tijdens de weeen had ik zoiets van je zoekt t maar uit, verzin maar wat! Het ging tussen Nout en Fabian… Nout was mijn keus, en die is het toch geworden!

@raxella: Graag gedaan! Ben benieuwd wat het uiteindelijk is geworden. :slight_smile: Laat je het weten als jullie kindje er is? :slight_smile:

@Iuno wrote:

@Veertjeg wrote:

Ons zoontje kwam zelfs al goed 5 weken eerder… :wink:

Al aan gedacht om anders (een variant van) die naam als 2e naam te gebruiken? Dan hoeft zo’n naam niet meer specifiek ook bij een babietje te passen (wordt immers nagenoeg nooit uitgesproken dan, allen bij evt. doop en dan natuurlijk in combinatie met de voornaam)…

Jep, ik wil die naam zeker weten als tweede naam geven als het een jongen wordt. Maar helaas helpt dat niet echt veel in onze zoektoch naar namen :lol:

Aangezien ik al heel wat vraagjes over bijpassende namen heb voorbij zien komen, stel ik hier ook maar dezelfde vraag.

Ik heb een dochtertje die Jikke heet, en nu ik in verwachting ben van de 2e is mijn inspiratie even op.

Ik ben op zoek naar een korte, stoere, hollandse naam, die weinig voorkomt, en die natuurlijk bij Jikke moet passen.

Namen zoals Mette, Fedde, Kik, e.d voor een jongen vind ik erg leuk, maar is het net niet.

Voor een meisje, kom ik vaak terug op Bapke, Fiene, Pien, enz. maar ook dat is het net niet.

Dus wie kan me helpen??

Ben benieuw naar jullie reacties.

Jikke is een friese naam dacht ik… misschien helpt het om die richting uit te zoeken?

Bijv E.ke (zo heet mijn dochter - is overigens een unisex naam), maar dat zou ik dan weer teveel vinden lijken op Jikke.

Ook uit het Noorden: Enne/Enno (jongensnaam dan).

Maar misschien zijn dit weer te aparte namen voor je?

Thies, B.ronne, Guus.

Meisje: Mijn(tje), Ems, Saar.

Die met puntjes is een familienaam hier, en ik vind t zo’n leuke naam.

Jikke is idd een friese naam, maar ook afkomstig van het zeeuwse Jikkemien!

Apart is geen probleem, hoor. Ben ik juist voor. :lol:

Er staan leuke namen bij, dankje dames.

Nog meer dames inspiratie?

Aafke, Alja, Ante, Aya, Diede, Ele, Elle, Esse, Fardau, Freke, Hanne, Hieke, Hilke, Iefke, Jildau, Jitske, Maika, Meie, Meike, Ninke, Pien, Reena, Riemke, Rinke, Silke, Tamma, Wiena, Ynse

Alco, Bent, Derre, Diede, Djurre, Eggo, Eike, Elco, Ese, Falle, Feie, Haico, Ide, Jalke, Jarne, Jelco, Jelmar/Jelmer, Jerre, Jilles, Jurrit, Maico/Maiko, Melle, Renno, Siebe, Sies, Sil, Tibo, Wisse

Tessel, Babs, Vera, Door, Bloem, Doutzen, Lot, Babette, Geke

Abel, Hero, Nanne, Miel, Melle, Ype, Thys, Reyer, Ebe

Plonie, Pleun(ie)

jurre voor een jongetje

verder geen idee

Kevertje

Mare , Caro, Floor ?

Omdat Jikke fries is en Mare ook… Maarja weet niet of dat je smaak is?