~~**NAMENTOPIC!!!**~~

@Joos:

Benjamin - Ben

Casper - Cas

Lennart - Lenn

Marten/Martijn - Mart

Robin - Rob

Tobias - Tobi

Simon - Siem

Stefan - Steef

Victor - Vic

Wouter - Wout

Quinten - Quint

@mamaelise wrote:

Goed wij kunnen nog wel wat tips voor namen gebruiken:

**Jongens en Meisjes

**Mag niet te hard klinken zoals bijv Max,Tom

**Nederlands

**Niet Beginnend met E,S,A

en natuurlijk passend bij Elise,Sem en Anne

Merel, Roos, Iris, Julia, Manon

Robin, David, Thomas, Friso, Wessel

@Joos wrote:

Ook ik ben opzoek naar een jongensnaam.

De naam moet passen bij Julian, en mag geen ij klank hebben (ivm achternaam).

Amerikaanse namen enzo spreken ons niet zo aan.

Ik weet zeker dat ik de naam wel weer zal afkorten in het dagelijks gebruik (net als Juul), en ook dan moet het nog een beetje leuk klinken.

Thomas, Lucas, Boris, Marc, Daniël en Jeroen vallen af omdat die in de directe omgeving al voorkomen.

Hebben jullie leuke ideeën?

Rafael / Raf

Samuel / Sam

Martijn / Tijn

Anthony / Toon

Yannick / Nick

Elise, Sem, Anne en…

Fiene

Nieke

Iris

Meike

Linde

Jesse

Hidde

Melle

Mees

Ties

Julian en …

Benjamin

Sebastiaan

@Wietske: Naar wat voor soort naam ben je op zoek? Ik vind het namelijk lastig om namen te noemen, omdat je vraag wel heel erg open is…

@Iuno wrote:

@Quinty wrote:
Wat voor naam zouden jullie voorstellen als zusje voor onze dochter Quinty?

Hubbie denkt in de richting van Nikki oid maar zelf vind ik dat eigenlijk iets te jongensachtig klinken (sorry voor diegene die hun dochtertje wel zo genoemd hebben, 't is niet persoonlijk)

Haha en ik vind Quinty juist veel jongensachtiger klinken dan Nikki.

Vind Nikki een echte meisjesnaam, voor een jongen zou ik persoonlijk eerder Nick kiezen (dus zonder ‘ie’-klank op het einde).

't Is dat je ‘onze dochter’ voor de naam hebt geschreven, anders had ik ècht gedacht dat Quinty jullie zoontje is. :wink:

Vind Nikki(e) dus heel goed bij Quinty passen - als je het tenminste leuk/niet erg vindt dat beide namen op een ‘ie’-klank eindigen.

Mare vind ik er trouwens (ook) heel leuk bij passen… :slight_smile:

@ Veertjeg

Haha, gewoon een pauze inlassen dan, om alles even te laten bezinken - jullie hebben toch nog tijd genoeg. :wink:

Haha, ja ik weet dat we nog veel tijd hebben, maar het is zo moeilijk… :evil: En ik ken zoveel stellen die nog geen naam hadden toen de baby al was geboren en dat wil ik absoluut niet, dus ik wil perse rond 7 a 8 maanden namen hebben, voor het geval we een prematuurtje krijgen, hahaha…

Jullie mogen me trouwens wel helpen:

Voor een jongen wil ik graag een korte, bijzondere (liefst koerdische) naam.

Ik vind bijvoorbeeld leuk (maar vriendlief niet):

Noah

Ava

Dion

Dastan

Voor een meisje wil ik een echt vrouwelijke naam… Liefst een die op een a eindigt…

Iets als:

Sara

Louiza

Ayla

Lilly

Ohja, en geen echte nederlandse namen aangezien mn vriend dat toch niet kan uitspreken…

Succes :mrgreen:

@Veertjeg wrote:

Voor een meisje wil ik een echt vrouwelijke naam… Liefst een die op een a eindigt…

Iets als:

Sara

Louiza

Ayla

Lilly

Ohja, en geen echte nederlandse namen aangezien mn vriend dat toch niet kan uitspreken…

M.ea 8)

@Veertjeg:

Jongensnamen: Ando, Aran, Arîs, Arvan, Baran, Bendo, Beno, Berzan, Beyan, Cano, Ciwan, Çînar, Çiya, Daman, Daran, Engo, Erez, Espar, Etwan, Evdil, Eylo, Êzdan, Ezdîn, Faro, Feras, Ferhad/Ferhat, Fêris, Ganî, Garis, Gavan, Govan, Hado, Haran, Jîrek, Jîro, Jîwan Jîyan, Joro, Lano, Lendo, Lihon, Loran, Mako, Malo, Mamo, Manî, Mano, Mazîn, Memo, Mendo, Mervan/Merwan, Miraz, Mîrko, Mîro, Mîrzo, Narî, Nasîn, Nîno, Olan, Rajan, Reso, Robîn, Rodî, Rojan, Rojwan, Rona, Seko, Servan, Sirvan, Soran, Tomar, Torî, Wan, Xanî, Yadîn, Yaran, Yarko, Yaro, Zîrek, Zivo, Zoran Zorav

Meisjesnamen: Aza, Çira, Dilsa, Ella, Emma, Fara(h), Jala, Jîla, Julia, Kaja, Kyra, Lana, Lisa, Nica, Nola, Rêza, Roza, Rûna, Tara, Vîna, Yara, Yezda, Yima, Zara, Zena, Zera

@Veertjeg wrote:

Voor een jongen wil ik graag een korte, bijzondere (liefst koerdische) naam.

Ik vind bijvoorbeeld leuk (maar vriendlief niet):

Noah

Ava

Dion

Dastan

Iets als:

Sara

Louiza

Ayla

Lilly

Rodin

Deniz

Mavi

Rayan

Dimen

Aysa

Farah

Nadia

Soraya

Kya

@Nienke123 wrote:

@mamaelise: Lotte, Lieke, Maaike, Merel, Lisa, Fleur, Femke, Roos, Iris, Laura, Nienke, Tessa, Lara, Meike, Robin, Linde, Imke, Jiska, Mette

Robin, Jesse, Jelle, Lars, Tygo, Daan, Ruben, Bram, Gijs, Niels, Mees, Cas, Jurre, Bas, Timo, Hidde, Jens, Job

Hier staan zeker leuke tussen…

we zitten ze allemaal weer ff door te nemen aan de tuintafel

moeilijk

@Nienke123 wrote:

@Veertjeg:

Jongensnamen: Ando, Aran, Arîs, Arvan, Baran, Bendo, Beno, Berzan, Beyan, Cano, Ciwan, Çînar, Çiya, Daman, Daran, Engo, Erez, Espar, Etwan, Evdil, Eylo, Êzdan, Ezdîn, Faro, Feras, Ferhad/Ferhat, Fêris, Ganî, Garis, Gavan, Govan, Hado, Haran, Jîrek, Jîro, Jîwan Jîyan, Joro, Lano, Lendo, Lihon, Loran, Mako, Malo, Mamo, Manî, Mano, Mazîn, Memo, Mendo, Mervan/Merwan, Miraz, Mîrko, Mîro, Mîrzo, Narî, Nasîn, Nîno, Olan, Rajan, Reso, Robîn, Rodî, Rojan, Rojwan, Rona, Seko, Servan, Sirvan, Soran, Tomar, Torî, Wan, Xanî, Yadîn, Yaran, Yarko, Yaro, Zîrek, Zivo, Zoran Zorav

Meisjesnamen: Aza, Çira, Dilsa, Ella, Emma, Fara(h), Jala, Jîla, Julia, Kaja, Kyra, Lana, Lisa, Nica, Nola, Rêza, Roza, Rûna, Tara, Vîna, Yara, Yezda, Yima, Zara, Zena, Zera

mag ik vragen waar dit rijtje vandaan komt? Of zuig je gewoon al je antwoorden uit je duim? :shock:

@Veertjeg wrote:

Haha, ja ik weet dat we nog veel tijd hebben, maar het is zo moeilijk… :evil: En ik ken zoveel stellen die nog geen naam hadden toen de baby al was geboren en dat wil ik absoluut niet, dus ik wil perse rond 7 a 8 maanden namen hebben, voor het geval we een prematuurtje krijgen, hahaha…

Ons oudste zoontje is dus idd met 8 maanden geheel onverwachts al geboren. Gelukkig hadden we toen idd wel al een poosje namen, maar sindsdien vind ik het toch ook wel een prettig idee om met 7 maanden iig namen te hebben waar we allebei goed mee kunnen leven (en het kind natuurlijk ook ;)), mocht beebje zich weer vroeger melden. :slight_smile:

Maar ook tot aan de 7/8 maanden, hebben jullie nog tijd genoeg om het even een weekje (of 2) te laten rusten, hoor ;).

En als jullie wel al een paar namen gevonden hebben, helpt het vaak ook die gewoon regelmatig ergens op te schrijven, ook met achternaam erbij en de namen + verschillende combinaties (voornaam + achternaam, evt. roepnaam + achternaam, evt. voornaam + 2e naam (+ achternaam)) verschillende keren hardop - voor jezelf - uit te spreken. Wat ook altijd goed helpt is je voor te stellen dat je kind (peuter/kleuter) in de zandbak/buiten speelt en je roept hem/haar - vervolgens dat hij /zij een (school)diploma uitgereikt krijgt en de volledige namen worden opgelezen - dat hij/zij voor het trouwaltaar staat en de namen worden voorgelezen. Als je de namen die je in gedachte hebt in à l deze situaties goed vindt klinken, heeft die namen/hebben die namen zeker een plaatsje in je favorietenlijst verdient. :slight_smile:

@fiep klophout wrote:

mag ik vragen waar dit rijtje vandaan komt? Of zuig je gewoon al je antwoorden uit je duim? :shock:

Het zou erg zijn als ik Koerdische namen zo uit mijn duim kon zuigen. :mrgreen: Nee, meestal google ik even (in dit geval op ‘koerdische voornamen’, eerste twee resultaten zijn bv. lijsten met namen :)), kijk wat rond op verschillende sites en schrijf vervolgens de namen op die ik vind passen bij de vraag die iemand stelt. :slight_smile: En soms kan ik wel gewoon zelf tot een lijstje komen, maar dat is meestal het geval bij namen die in Nederland veel voorkomen. :slight_smile:

@Iuno: Vooral dat je kind uit de zandbak roepen vind ik een goeie (maar de rest ook, hoor :wink: :)), dat heb ik me ook voorgesteld en bij sommige namen kon ik daar echt niets mee…die vielen dus inderdaad gelijk af. :slight_smile:

Nienke, sophia en Mex, bedankt voor het meedenken!

Op de lijstjes staan verschillende namen die ik wel erg leuk vind.

Samuel/Sam vind ik geweldig, maar we hebben al een poes rondlopen die Sam heet. :wall:

Simon staat ook al vanaf het begin op mijn lijst, alleen heeft mijn vriend hier helemaal niks mee.

Joos, wat vind je van Marijn, Merijn of Nils?

Opzich leuke namen. Maar omdat de achternaam ook een IJ klank op het eind heeft, vind ik het niet zo mooi passen.

@Nienke123 wrote:

@Wietske: Naar wat voor soort naam ben je op zoek? Ik vind het namelijk lastig om namen te noemen, omdat je vraag wel heel erg open is…

Ik zoek voor een jongen een echte stoere,

voor een meisje met wat meer een lieve/ zachte klank.

En, een echte hollandse naam.

Verder maakt het niet zoveel uit, maar ik vind het moeilijk om iets achter ‘Matthias’ of ‘Julia’ te plakken. Het moet ook goed klinken zegmaar.