~~**NAMENTOPIC!!!**~~

@Sweet-Love wrote:

Ok, voor ons ook , Voor een meisje, jongensnaam hebben we al (lang)…

Eisen, lief, maar vooral stoer, passend bij Riley.

Liefst niet meer dan 5 letters (eerste naam). en liefst

eindigend met een IE of EY (dus ie…)

Moet namelijk net als Riley, 2 namen krijgen.

2e naam mag onbeperkt veel letters.

Moet passen bij de eerste naam.

(Net als bij Riley Delano).

Riley en

Mevy

Laurie

Kimberly

Jessie

Dewi

Esri

Charlie

Stacey

Holly

Zoiets?

@juulisjuul wrote:

Hoi,

Een vriendin van mij is zwanger van een jongetje en heeft een ouder zoontje Mitchell nu vind ze het zo moeilijk om er een leuke naam bij te vinden, dus ik zou graag jullie hulp even in willen roepen :mrgreen:

Roept u maar:

Mitchell en …

Joshua

Jonathan

Niels

Wessel

Owen

Vince

Quinten

Morisson

Lasse

Robbin

Laurence

Naud

Zoiets?

Riley & Kelsey

Riley & Rory

Riley & Macie

Mitchell & Tyron (ik ken 2 broertjes die zo heten)

@Sweet Love:

Riley & Chelsea

Riley & Jamie

Riley & Lindsey

Riley & Demy

Riley & Amy

Riley & Abby

Riley & Ilvy

Riley & Ivey

Riley & Jadey

Riley & Kelly

Riley & Yoni

Riley & Tori

Riley & Hailey

Riley & Kylie

Riley & Lucy

Riley & Luvy

Riley & Marley

Riley & Shari

Riley & Sidney

Tweede naam mag je zelf kiezen, want anders moet ik bij iedere naam ook een tweede naam gaan bedenken en als de enige eis is dat het moet passen, dan ben ik morgen nog bezig, want dat is veeeeel. :stuck_out_tongue:

@juulisjull: Er is zoveel wat bij Mitchell past? Paar suggesties:

Mitchell & Calvin

Mitchell & Bradley

Mitchell & Darnell

Mitchell & Davey

Mitchell & Devin

Mitchell & Kevin

Mitchell & Jordan

Mitchell & Leroy

Mitchell & Rodney

Mitchell & Wesley

Mitchell & Damian vind ik trouwens ook heel erg goed staan.

@Iuno

Matias, Jo(o)na/Jo(o)nas, Joel, Mikael, Esben, Ingo, Leif, Lennart, Lorens, Viggo, Emil, Daniel, Jesse, Niko, Miro, Jon, Nils

Tweede meisjesnaam, lastig…want wat past er bij de eerste naam…? Maar toch wat ideetjes: Ella, Anna, Sa(a)ra, Lotta, Ve(e)ra, Nea, Emmi, Jenna, Ronja, Milla, Elsa, Ro(o)sa, Lea, Leila, Li(i)sa, Nina, Sofie

Leuke namen :inlove: zit wel wat tussen, heb gelukkig nog heel lang de tijd!

@Nienke123 wrote:

@Iuno

Matias, Jo(o)na/Jo(o)nas, Joel, Mikael, Esben, Ingo, Leif, Lennart, Lorens, Viggo, Emil, Daniel, Jesse, Niko, Miro, Jon, Nils

Tweede meisjesnaam, lastig…want wat past er bij de eerste naam…? Maar toch wat ideetjes: Ella, Anna, Sa(a)ra, Lotta, Ve(e)ra, Nea, Emmi, Jenna, Ronja, Milla, Elsa, Ro(o)sa, Lea, Leila, Li(i)sa, Nina, Sofie

Haha, 2 namen die je noemt vind ik echt geweldig en die zijn dan dus ook al in gebruik :smiley: (degene die goed hebben opgelet, weten nu dus ws hoe onze 2 jongens heten ;)).

Paar andere namen spreken me wel aan, maar kunnen niet (leuk) afgekort, of hebben geen (leuke) kangere variant. (En ik ben nu eenmaal zo’n muts die graag een wat ‘chiquere’/langere naam als officiele naam heeft, maar een ‘stoerdere’/korte naam als roepnaam 8) ).

Vrijwel alle meisjesnamen die je noemt passen wel bij de 1e naam, behalve Jenna (naam die we hebben begint nl ook met J en eindigt op a ;)). Mijn moeders (roep)naam staat er overigens ook bij. :slight_smile:

Valt me wel op dat echt hééél veel meisjesnamen op ‘a’ eindigen (vind ik denk ik toch minder mooi, aangezien de 1e naam - als die idd blijft - ook al op ‘a’ eindigt)…

Maar je bent zeker op de goede weg, dus misschien heb je nog meer…? :angel:

Ik heb even gezocht hoe je jongens heten en ik vind dat de derde ook een naam met een M ‘moet’ krijgen. :smiley: Al vind ik Jona (Jonas) er ook echt goed bij passen, maar dat moet natuurlijk maar net je smaak zijn. :slight_smile:

Misschien: Mats, Maks (Maksim), Marc/Mar(k)ko (Marcus), Mauri (Mauritz)

Daniel zou je af kunnen korten tot Dani, al weet ik niet of dat dan nog is wat je zoekt. Zelfde geldt bv. voor Lenn/Lennart en Rens/Lorens en Jesse (Jesper).

Andere namen: Esa, Rik(u) (Eerikki), Fynn, Jani, Lars, Rik(ki), Runo, Jari (Jarkko), Joni, Le(e)vi, Isra, Luuk (Lu(u)kas), Ni(i)lo, Sami (Samuli), Tom/Tom(m)i (Tuomas/Tomas), Ian (Ilian/Kristian), Kaj (Kristian), Lasse (Laurens), Riki (Rickard), Stein/Thor (Thorste(i)n), Nik(ko)o (Nikolai), Davi (David), Efra (Efraim), Kristo (Kristian), Nikla (Niklas), Siim (Siimon), Silvo/Sylli (Silvester/Sylvester), Simo (Simeon).

En mbt de meisjesnaam: Aino, Anouk, Birgit, Carmen, Ditte, Doris, Eevi, Ehve, Elin, Elle, Emi, Ester, Helin, Hilju, Iine, Iiris, Ines, Inke, Judit, Juuli, Kati, Kirstin, Lil(l)i, Livi, Lovi, Lulu, Maalin, Maarit, Mandi, Maren, Ninne, Viivi

Succes. :stuck_out_tongue:

@raxella: Ik heb nog nagedacht:

Floren (Florian Rens)

Jurian (Jurre Ian)

Leander (Leon Sander)

@ Nienke

Onze jongste heeft al een variant van Mats als roepnaam, dus dat vind ik dan weer minder leuk, maar Mauritz-Mauri spreekt me eigenlijk best wel aan… :slight_smile:

In het andere rijtje staan ook de naam en roepnaam die ik tot nu toe het leukste vind (en tot mijn echt grote verbazing wilde hub, toen we het er gisteravond nog eens over hadden, toch wel over die roepnaam nadenken :shock: :smiley: ). Samuli-Sami vind ik overigens ook wel een leuke, maar zou ik er denk ik nooit bij hub doorkrijgen.

Bij de meisjesnamen heb je ook gelijk mijn allergrootste favoriet te pakken :mrgreen: : Aino. :inlove: Wilde dat al als voornaam bij de jongste, maar helaas permanent afgeblokt door hub en zelfs als 2e naam, krijg ik die er gewoon niet door. :frowning:

Heb trouwens ook nog Mette-Maarit (naar het koningshuis, zou dan wel als roepnaam Maarit doen) overweegd voor een meisje - heb je weer mooi die M :lol: -, maar is het ergens toch (nog?) niet…

Maarit als 2e naam kan ik hub eigenlijk trouwens best eens voorstellen :think: . Klinkt ook wel leuk bij de 1e naam die we nu hebben staan (dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! :doh: ).

Verder zijn verreweg de meeste namen die je noemt of al in gebruik (bij ons, als 2e naam, bij familie), of hier best veel voorkoment (Lorens/z vind je hier regelmatig), of toch tè ‘buitengewoon’ (vooral dan voor de omgeving hier en voor hub :wink: )…

Vind trouwens de laatste 2 combinaties die je voor Raxella noemt er leuk (voor bij haar ;)) :thumbup: !

Van de eerste zou ik dan eerder Flore(n)s maken…

@ nienke

bedankt voor al je denk werk, ik begin er een beetje moe van te worden :wink:

We wilde in eerste instantie graag een combi naam maar vind het voor meiden makkelijker dan voor jongens :smiley:

had voor een meisje bijvoorbeeld

merle eline = merline

noor sarah = norah

laurie eline = laurine en zo kan ik nog wel even doorgaan

maar voor een jongen hadden wij al heel lang Jesse en Evanne zou anders Jesse Simeon hebben geheten…nu hebben wij even getwijfeld dit om te draaien maar het blijft lastig! We willen graag een mooie betekenis en heb daarom ook al veel hebreeuwse en joodse namen gekeken, maar ze moeten weer niet te buitenlands worden :smiley:

dus nu vond ik Yaron leuk, maar mijn vriending noemde haar kindje zo een paar weken geleden

Micah vind ik ook wel mooi maar mijn man zegt dat iedereen dan toch mika schrijft en daar zit wel wat in!!

pff

Vind Jurre wel heel leuk maar mijn man kan de r niet zo heel goed uitspreken dus liever geen r hahahah wat een gedoe hè!!

thnx voor het meedenken

@Nienke123 wrote:

@bianca&? wrote:

staat weer onze naam erbij :lol:

Volgens mij heb je het dan verpakt verklapt? Ik herinner me één eis, dus als ie daar aan voldoet…

dan kunnen het er nog 3 zijn :wink:

Wat voor naam zouden jullie voorstellen als zusje voor onze dochter Quinty?

Hubbie denkt in de richting van Nikki oid maar zelf vind ik dat eigenlijk iets te jongensachtig klinken (sorry voor diegene die hun dochtertje wel zo genoemd hebben, 't is niet persoonlijk)

Ivm onze namen willen we niet dat de naam begint met een E of I, en ivm de achternaam niet eindigd op een A, om het lastig te maken :lol:

@Quinty wrote:

Hubbie denkt in de richting van Nikki oid maar zelf vind ik dat eigenlijk iets te jongensachtig klinken (sorry voor diegene die hun dochtertje wel zo genoemd hebben, 't is niet persoonlijk)

Ivm onze namen willen we niet dat de naam begint met een E of I, en ivm de achternaam niet eindigd op een A, om het lastig te maken :lol:

haha ik dus :wink: maar dat trek ik me niet aan hoor en voor mij is Nikki namelijk echt een meidennaam voor mij klinkt het al niet meer als jongens naam is kwestie van wennen veel opnoemen

ik vind Quinty en Nikki wel erg leuk samen

Quinty & Amy

Quinty & Chelsy

Quinty & Bhodi

Quinty & Gaby

O me dochter is wakker kijk hier eens>

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=33827&highlight=lenka

@bianca&? wrote:

Het moest toch een unisex naam zijn…? Ik vind Lexi de enige unisex naam? Eventueel Yze, maar de rest echt niet.

Als het om ‘kort en stoer’ gaat, dan kan er natuurlijk meer. :wink: (En dan vind ik Evi wel errug leuk, ook bij Nikki. :))

@bianca&? wrote:

O me dochter is wakker kijk hier eens>

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=33827&highlight=lenka

haha, de naam waar je nu op gezocht hebt om dat topic terug te vinden, wordt um dat bij jullie toevallig? :angel:

nog eventjes en ik kom hier ook om hulp vragen, maar nu hoop ik er nog zelf uit te komen.,…

@Quinty wrote:

Resi

Yfke

laurie

Mare

Romee

Liz

Yentl

Djenell

Mevy

@Nienke123 wrote:

@bianca&? wrote:

Het moest toch een unisex naam zijn…? Ik vind Lexi de enige unisex naam? Eventueel Yze, maar de rest echt niet.

Als het om ‘kort en stoer’ gaat, dan kan er natuurlijk meer. :wink: (En dan vind ik Evi wel errug leuk, ook bij Nikki. :))

Ik denk dat het Liz(z) wordt…

Quinty en Chloë

Quinty en Zoë

Quinty en Kaylee

Quinty en Caitlyn

Quinty en Lizzie