~~**NAMENTOPIC!!!**~~

@Vicky S wrote:

In Belgie komt hij weinig voor… was niet mijn keuze, maar mijn man kwam er mee af 8) Voelde er eerst niets voor, maar inderdaad, bij M.ea klinkt het en zij kan hem uitspreken 8) We hebben nog ff tijd :wink:

M.ea’s zijn er 2 in Belgie, eentje van mij en eentje een paar maanden later, daarna niks meer… (komt ook uit Nederland trouwens)

Milo, Milan, Liam, veel bij ons :wink:

Dinand vind ik niet zo mooi :oops:

super naam :inlove: hub vind niks en gelukkig krijgen we geen jongen want dan had ik nog ruzie moeten maken hij is zo leuk!! Liam :inlove:

Vicky, ik vind Pim niet zo…vind het qua schrijfwijze ed wel passen bij M.ae, maar qua naam en klank ed niet. Dan vind ik namen als Eli, Kai/Kaj, Lev (of Zev of Zeb), Ian leuker, omdat ze net als M.ae minder voorkomen.

Jongen

Lex

Tijn

Tije

Owen

Sem

Zen

Zep

meisje

Evy

Liv

Liz

Zara

Jill

Yze

Novi

Lexi(ie)

@Nienke123 wrote:

@Sooki: Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt! :slight_smile:

@alex: Thomas, Noah, Lucas, Jurian, Florens, Floris, Tristan, Ruben, Julian, Thijmen, Jannick/Yannick, Wouter.

@sofie1981: Handig toch, zo’n lijstje met ‘eisen/voorwaarden’? :slight_smile:

Elin, Danique, Benthe, Marit, Feline, Jade, Celine, Merel, Fenne, Milou, Merle, Julie, Evi, Imke, Jiska, Mara, Dana, Isis, Noëlle, Nova, Novi, Lina, Minke, Ella, Dianne.

@NoortjeP: Luuk, Bart, Gijs, Wout, Tijn, Stijn, Mark, Niels, Daan, Mees, Cas, Jurre, Hugo, Mats, Ri©k, Joep, Pim, Guus, Rens, Job, Niek.

Qua meisjesnamen vind ik Lot echt heel leuk bij Stan. Andere korte namen: Lieke, Sanne, Lisa, Sarah, Sofie, Evi/Eva, Fleur, Anne, Roos, Juul, Nina, Julia, Nora, Jet, Kim, Cato.

Dankjewel voor je lijstje…Veel namen “kunnen” al niet meer omdat ze bezet zijn door dichtbijstaande kindjes…maar 1tje is nog vrij en spreekt me wel erg aan! :mrgreen:

Goeiemorgen,

ik ben nieuw op dit forum, maar lees al wel een tijdje mee, omdat wij nog niet uit de jongensnaam zijn…pff echt lastig maar we hebben nog even!!

Onze dochter heet Evie Anne en haar roepnaam is Evanne, dat hoor je niet vaak, nu is onze naam voor een jongen toch een naam die veel meer voorkomt dus eigenlijk op zoek naar iets anders…

Groetjes Raxella

@Clairtje27 wrote:

Jongen

Lex

Tijn

Tije

Owen

Sem

Zen

Zep

meisje

Evy

Liv

Liz

Zara

Jill

Yze

Novi

Lexi(ie)

staat weer onze naam erbij :lol:

@raxella: En willen jullie met de jongensnaam dan net zo iets als met Evie Anne - Evanne? En is de enige eis dat de naam niet veel voorkomt? Lijkt me dat jullie wel meer eisen hebben? :slight_smile:

Maar ideetjes:

Jona(h)

Xavi

Maxim

Matz

Alin

Lenn

Jorn

Jort

Artin

Mateo

Mathies

@bianca&? wrote:

staat weer onze naam erbij :lol:

Volgens mij heb je het dan verpakt verklapt? Ik herinner me één eis, dus als ie daar aan voldoet…

@sofie1981 wrote:

@Nienke123 wrote:

@alex: Thomas, Noah, Lucas, Jurian, Florens, Floris, Tristan, Ruben, Julian, Thijmen, Jannick/Yannick, Wouter.

Elin, Danique, Benthe, Marit, Feline, Jade, Celine, Merel, Fenne, Milou, Merle, Julie, Evi, Imke, Jiska, Mara, Dana, Isis, Noëlle, Nova, Novi, Lina, Minke, Ella, Dianne.

@NoortjeP: Luuk, Bart, Gijs, Wout, Tijn, Stijn, Mark, Niels, Daan, Mees, Cas, Jurre, Hugo, Mats, Ri©k, Joep, Pim, Guus, Rens, Job, Niek.

Qua meisjesnamen vind ik Lot echt heel leuk bij Stan. Andere korte namen: Lieke, Sanne, Lisa, Sarah, Sofie, Evi/Eva, Fleur, Anne, Roos, Juul, Nina, Julia, Nora, Jet, Kim, Cato.

Dankjewel voor je lijstje…Veel namen “kunnen” al niet meer omdat ze bezet zijn door dichtbijstaande kindjes…maar 1tje is nog vrij en spreekt me wel erg aan! :mrgreen:

En welke is dat dan :wink:

hallo!

wat vinden jullie mooier…

Marissa Isabella

of

Marissa Danielle (vernoeming naar hubbie)

of

Marissa Marina (vernoeming naar opa)

Oh jee ik vind ze alle 3 mooi hahahaha! Zat gisteren het topic door te lezen en kwam toen nog op Marissa Elisabeth. Vond k ook mooi. Ehm ehm als ik moet kiezen, zou ik kiezen voor Danielle op het eind!

Ik vind Marissa Isabella als combinatie het mooist klinken.

Maar Marissa Danielle kan ook heel goed, dus als jullie graag willen vernoemen (is ook leuk natuurlijk) zou ik dat doen! :slight_smile:

Marissa Marina vind ik wat te veel van het goede…ik vind Marissa Isabella het mooist, maar Marissa Danielle vind ik ook goed kunnen.

ik denk ook dat ik Marissa Isabella het mooist vind! maar even aan mijn mannetje vragen of hij dat ook vind (nou ja hij kwam zelf met isabella dus zal wel goed zijn) Marissa Marina vind ik ook niet geweldig klinken achter elkaar, en danielle is misschien toch wat te gewoontjes.

@cees77 wrote:

@sofie1981 wrote:
@Nienke123 wrote:

En welke is dat dan :wink:

Hhahaha, heb nog maar een paar maanden geduld Cees… :wink:

Ok, voor ons ook , Voor een meisje, jongensnaam hebben we al (lang)…

Eisen, lief, maar vooral stoer, passend bij Riley.

Liefst niet meer dan 5 letters (eerste naam). en liefst

eindigend met een IE of EY (dus ie…)

Moet namelijk net als Riley, 2 namen krijgen.

2e naam mag onbeperkt veel letters.

Moet passen bij de eerste naam.

(Net als bij Riley Delano).

Hoi,

Een vriendin van mij is zwanger van een jongetje en heeft een ouder zoontje Mitchell nu vind ze het zo moeilijk om er een leuke naam bij te vinden, dus ik zou graag jullie hulp even in willen roepen :mrgreen:

Roept u maar:

Mitchell en …

@Sweet-Love wrote:

Ok, voor ons ook , Voor een meisje, jongensnaam hebben we al (lang)…

Eisen, lief, maar vooral stoer, passend bij Riley.

Liefst niet meer dan 5 letters (eerste naam). en liefst

eindigend met een IE of EY (dus ie…)

Moet namelijk net als Riley, 2 namen krijgen.

2e naam mag onbeperkt veel letters.

Moet passen bij de eerste naam.

(Net als bij Riley Delano).

Riley & Lindy

Riley & Indy

Riley & Evie

Riley & Mandy

Riley & Mirthy

Riley & Dani

Riley & Rosie

Riley & Zoe(y)

Riley & Esri

Riley & Bindi

@juulisjuul wrote:

Hoi,

Een vriendin van mij is zwanger van een jongetje en heeft een ouder zoontje Mitchell nu vind ze het zo moeilijk om er een leuke naam bij te vinden, dus ik zou graag jullie hulp even in willen roepen :mrgreen:

Roept u maar:

Mitchell en …

Mitchell en Jamie

Mitchell en jeremy

Mitchell en Keith

Mitchell en Damian

Mitchell en Shane

Mitchell en Kelsey

Mitchell en Dylano

Mitchell en Dylan

Mitchell en Ian

Mitchell en Charlie

Mitchell en Doyle

Mitchell en Kaya

Mitchell en Jay

Mitchell en Logan

Mitchell en Steven

@kaatje26 wrote:

hallo!

wat vinden jullie mooier…

Marissa Isabella

of

Marissa Danielle (vernoeming naar hubbie)

of

Marissa Marina (vernoeming naar opa)

Ik vind de 1e 2 ook allebei wel mooi bij elkaar passen. Misschien moeten jullie allebei de combinaties gewoon eens op papier zetten, met de achternaam erbij en ze dan herhaaldelijk hardop zeggen…

Sommige combinaties van voornamen passen nl wel heel goed bij elkaar, maar minder mooi als de achternaam er nog achter wordt geschreven/gezegd…

Niemand trouwens nog ideeen voor ons? :angel:

Zijn dus op zoek naar finse/scandinavische namen à la ‘Elias’ - roepnaam ‘Eli’, waarbij vooral de roepnaam ‘echt’ fins/scandinavisch moet zijn. Meisjesnaam staat al voor 99,9% vast, jongensnaam hebben we wel een ‘favoriet’, maar vooral hub wil daar toch nog verder zoeken. Verder zijn we ook nog op zoek naar een 2e naam voor een meisje, ook fins/scandinavisch, 2 lettergrepen… :slight_smile: