Marissa Jasmijn :inlove:
Marissa Jane
Marissa Julia
Marissa Sofie/ Sophie
Marissa Linde
Marissa Elise
Marissa Jasmijn vind ik erg leuk.
Marissa Lisanne
Marissa Lianne
Marissa Rosanne
Marissa Yasmine
Marissa Louise
Marissa Suzanne
Marissa Fabiënne
Marissa Nova
Marissa Noa
Marissa Romée
Marissa Lorena
Marissa Esmée
Marissa Isabella
Marissa Elena/Helena
Marissa Shania
Lastig, want ik vind Marissa veel mooier klinken achter veel andere namen… :think:
Hoeft ook geen probleem te zijn natuurlijk.
Wij hebben Desmée ook een andere eerste naam gegeven Angelina en als tweede Desmée, maar de roepnaam is Desmée.
Wij vonden Desmée Angelina helemaal niet mooi klinken en staan, dus hebben we het zo opgelost.
@mamma van sharondenise wrote:
Hoeft ook geen probleem te zijn natuurlijk.
Klopt, maar ik heb toch van verschillende mensen gehoord dat zij het wel een probleem vonden…
Bij Jinthe zou eerst Alissa haar roepnaam zijn geworden en dan had er een andere naam voor Alissa gestaan als ‘tweede’ naam, inderdaad omdat we Alissa erachter mooier vonden klinken en staan. (Nu heet ze dus Jinthe Alissa en is Alissa ook gewoon echt haar tweede naam. ;):))
ja lastig he? wij willen wel marissa als eerste naam en niet als tweede. ik zal jullie tips even aan me mannetje laten lezen. ondertussen zijn meer tips welkom hoor het is zoo moeilijk!!
Nienke, bedankt voor je reactie, moest wel heel erg lachen…de namen die jij voor mij opnoemt vind ik wel passen bij de meiden namen, maar spreken me toch niet aan. De namen die je voor noortje p noemt zijn meer wat ik leuk vind voor een jongen en daar staat onze eerste en tweede keus in :lol: .
Ik denk dan ook dat we het er daar maar bij moeten laten.
Wat vinden jullie van Pim?
wij zijn uit onze namen.
joepie de poepie, wat was het moeilijk deze keer.
Zie dat hier een paar erg creative namensbedenker rondwaren. :mrgreen:
Wij zijn geloof ik ook al redelijk uit iig voornamen (jongens/meisje), maar misschien dat iemand hier nog goede ideeen heeft (misschien vinden we dan ook noch wel passende 2e namen ;))…
Onze ‘eisen’:
- het moet iig een in Finland/Scandinavie gebruikelijke naam zijn (kan z’n oorsprong dus wel evt. ergens anders hebben)
- maar niet à l te fins/scandinavisch (dus geen Thor, Ville, Helmi, Tuulia, etc)
- en ook niet al te veel voorkomend buiten Finland/Scandinavie (dus ook weer geen namen als Lisa, Anna, Elias, etc)
- liefs wat langere naam, waaruit met slechts ‘een kleine ingreep’ een korte roepnaam gehaald kan worden (Ã la ‘Elias’ - ‘Eli’).
Heb al aardig wat (finse/scandinavische) namenlijsten af gewerkt, maar aangezien vooral ik van deze namen houd (hub is eerder voor òf ‘13-in-een-dozijn-namen’ (als Elias en Lisa), òf voor hele aparte namen als ‘Ludovicia’ (of zoiets) :snooty: ) en hub dus moet zien te overtuigen van ‘mijn naam’, valt het niet mee (is me wel al 2x gelukt, dat overtuigen, dus moet het in principe een 3e x ook nog wel lukken, toch? :lol: ).
ik heb onze naam ook voorbij zien komen :inlove:
haha en toen koos noortje die ook :lol:
mist alleen 1 letter
Aangezien geen reacties valt de naam tegen? :think:
Vicky, Pim, is voor mij te hollands, hou niet echt van hollands. Maar Mea en Pim klinkt dan wel weer leuk…
Cariska, en ik ben dan van Belgie , bedankt voor je reactie
Wat blijft het moeilijk DE naam te vinden! Wij zijn er ook nog steeds niet helemaal uit hoor… We gingen voor Dinand maar ben er toch niet helemaal content mee… Misschien slaat het nog om he…
Vind Roan ook erg leuk, of Jamie, of Milo, of Collin, of ga zo maar door! zo lekker besluiteloos… :roll:
@Vicky S wrote:
Geloof dat Pim een beetje ‘uit’ is, iig in NL.
Heb zelf een (al wat oudere) oom die zo met z’n roepnaam heet, dus voor mij persoonlijk vind ik hem ook wat meer bij de ‘oudere’ generaties passen. Weet niet hoe het in Belgie is…
Maar zowieso, hij past idd wel leuk bij M.ea (vind ik dan) en als jullie hem helemaal top vinden - lekker nemen!
Onze kinderen hebben ook roepnamen die hier niet bepaald gebruikelijk zijn, maar dat vind ik er nu juist zo leuk aan!
Is voor de omgeveing wel erg wennen en bij 1e kennismakingen wat lastig (ook al spreek ik nòg zo duidelijk, omdat ze de namen niet kennen, maken ze er vaak dan maar wat anders van, wat ze wèl kennen :roll:), maar als ik ze roep, kunnen ze iig niet beweren dat ze dachten dat een ander kind (met dezelfde naam) geroepen werd. :mrgreen:
@ Jet
Een achterneefje van me heet Lars Dinand.
Milo vind ik ook een hele leuke naam - en ook niet à l te veel voorkomend (volgens mij iig).
In Belgie komt hij weinig voor… was niet mijn keuze, maar mijn man kwam er mee af 8) Voelde er eerst niets voor, maar inderdaad, bij M.ea klinkt het en zij kan hem uitspreken 8) We hebben nog ff tijd
M.ea’s zijn er 2 in Belgie, eentje van mij en eentje een paar maanden later, daarna niks meer… (komt ook uit Nederland trouwens)
Milo, Milan, Liam, veel bij ons
Dinand vind ik niet zo mooi :oops:
Jet, ik vind Collin ook heel leuk bij Noelle :inlove: (grappig ook allebei een dubbele ll).
Vicky, Pim vind ik persoonlijk ook niet heel erg leuk. Wel past en korte naam natuurlijk goed bij Mea.
Moeilijk hé die namen, ben toch wel blij met onze naam :inlove: (alleen de tweede naam moet nog even over nagedacht worden, maar wat mij betreft zijn we er wel uit).
Vicky, ik vind Pim (heeft in Nederland alleen misschien associaties met Pim Fortuyn?) wel leuk, en klinkt goed bij Mea :thumbup:
Iuno, ben heel benieuwd naar de namen van jullie zoontjes!
@Vicky S wrote:
o niet gelezen :lol:
pim voor jullie??
ik vind niet zo mooi bij mea passen maar ieder zijn ding
@jet1981 wrote:
Wat blijft het moeilijk DE naam te vinden! Wij zijn er ook nog steeds niet helemaal uit hoor… We gingen voor Dinand maar ben er toch niet helemaal content mee… Misschien slaat het nog om he…
Vind Roan ook erg leuk, of Jamie, of Milo, of Collin, of ga zo maar door! zo lekker besluiteloos… :roll:
:inlove: MILO :thumbup: