~~**NAMENTOPIC!!!**~~

Als het een jongetje was geweest, hadden we hem Lars genoemd maar het is een meisje…

Dus we hebben 6 namen waar we nog aan twijfelen!

Tess

Ashley

Zoé

Stacey

Katie

shirley

Welke is het mooist? :mrgreen:

We hadden Tess als eerste bedacht maar na verder gekeken te hebben wilde we nog even aankijken met de namen uit bovenstaande… Dit zijn de namen die mn vriend ook leuk vindt…

Bij Lars is Tess de mooiste maar hij komt nu zo veel voor :shifty:

Ik vind Zoë altijd mooi…

Wat vinden jullie van Britt?

@renzosmam wrote:

Bij Lars is Tess de mooiste maar hij komt nu zo veel voor :shifty:

Ik vind Zoë altijd mooi…

Wat vinden jullie van Britt?

Lars is hier in de omgeving minder gebruikt… Tess en lars staan leuk bij elkaar! Maar Zoë blijft erggg mooi!

Zijn we ook tegengekomen maar vriend reageerde daar nie op dus betekend het dat ie het niks vindt :slight_smile:

Stacey is wel gaaf zeg :inlove:

die moet ik ook onthouden :angel:

En Britt :inlove:

Stoer en lief

vuegje: Mattis, Stan, Stian, Mats, Sondre Sindre, als je er al uit bent, hoor ik het wel, maar ik heb nog wel meer ideen voor Noorse namen. Ik neem aan dat je geen traditionele Noorse namen wilt, maar toch een aantal: Svein ( zwijn), Sveinung, Thorbjørn, Thorvinn. PB maar als je er eens uitgebreid over wil beppen, wij hebben een zoon en een dochter op een Noors KDV zitten, dus inspiratie genoeg…

Nu even voor mijzelf:

Wij hebben een Stijn Mattis, We hebben een Sofie Anne en krijgen een derde kindje.

eisen: - de naam moet indernationaal uitgesproken kunnen worden (geen simen dus)

• het moet passen bij Stijn en Sofie, maar hoeft neit met een S te beginnen
  • het liefst vernoemen we het kindje naar Bennie (schoonvader), als het deel ‘ben’ er in staat is het goed genoeg of als het de tweede naam is…
  • we houden van sportieve namen, geen amerikaanse namen
  • mag scandinavisch, maar hoeft niet…mag ook typisch nederlands.

we hebben ook nog even de tijd, maar toch een beetje brainstormen kan geen kwaad…

Bente/Benthe

is het eerste wat bij me opkomt… of Benjamin/Ben.

Benthe vind ik lief. :slight_smile: En kan ook goed met Stijn en Sofie. Maar geen idee of het internationaal uitgesproken kan worden…

Andere, naar mijn mening, passende namen:

Emma, Julie, Elise, Eline, Maren, Marte

Mathias, Elias, Tobias, Noah, Mats, Lars, Emil

En dan kun je altijd iets met Ben (zoals Benjamin of Bent(h)e) als tweede naam doen…of wilden jullie dat juist in de eerste naam?

Volgens mij is Bente een Deense naam.

@Marite wrote:

Volgens mij is Bente een Deense naam.

Ik zie het (heb gegoogled ;)). :slight_smile: :thumbup:

bente klinkt goed! ik zal het in de groep gooien. en de jongensnamen kijken we even naar! Noah is mooi

de naam moet bij de achternaam ten berge passen, dus niet eindigen met een t.

wat vinden jullie van Erben?

bedankt voor het meedenken!

Oeh, Nien, Erben is :inlove:

Mariyelle, ik vind Tess en Katie de leuksten :slight_smile:

Ik moest hier gewoon ff spieken, ik kan nu al dromen van mooie namen voor een volgend kindje als we dat mee mogen maken

ik voorzie problemen met de uitspraak van Katie in Noorwegen, ze noemen mij ook als nieuhnuh ( niene) Katie zal dan zoiets als kahtiuh worden :wink:

Erben doet mij zelf alleen zo aan Erben Wennemars denken, niet erg, maar de associatie ligt er.

Vinden jullie zoiets een probleem of juist niet? ( als de mensen maar niet denken dat we hem vernoemd hebben zeg maar…)

ik vernoem mijn kinderen liever niet naar ’ bekende’ mensen, ook al zijn het helden… (kwestie van eigen smaak hoor, niet dat ik dat bij anderen af wijs)

De namen Stijn en Sofie zijn ook ‘gegroeid’ toen ik een idee had van het kindje in mijn buik, kon ik ook namen voor ze bedenken. daar is het nu ook nog wat vroeg voor…

t kan wel raar lopen. Stijn zou ‘Maud’ hebben geheten als zij een meisje was, maar voor de tweede paste de naam niet meer, daarom is het Sofie geworden. Als Sofie een jongetje was geweest, zou ze Daniël hebben geheten. Maar ik weet niet of die naam nu wel weer past…

wat kan het toch wat zijn he?, maar ja, je kindje moet er ook zijn hele leven mee uit de voeten kunnen…

dusss… roep nog maar meer…

Stijn Mattis, Sofie Anne en ??? ten Berge.

liefs, Niene

Bij Erben denk ik niet meteen aan Wennemars hoor.

Vaak als ik mensen vertel dat onze zoon Mats heet dan zeggen ze: “Oh van Mats Wielander?” (tenniser). Ik wist niet eens wie dat was. Dus dat houd je toch.

ok goe dom te weten hoe andere op de naam reageren… Hub was er overigens nog niet onverdeeld positief over, dus nog even over hebben thuis, hahaha

Stijn Sofie en Luca

Stijn Sofie en Rosan

Stijn Sofie en Laurie

Stijn Sofie en Berber

Stijn Sofie en Silke

Stijn Sofie en Suus

Stijn Sofie en Yara

Stijn Sofie en Demi

Stijn Sofie en Loelle

Stijn Sofie en Inez

Stijn Sofie en Merle

Stijn Sofie en Kiki

Stijn Sofie en Maud

Stijn Sofie en Sibren

Stijn Sofie en Owen

Stijn Sofie en Mas

Stijn Sofie en Brent

Stijn Sofie en Jenze

Stijn Sofie en Thije

Stijn Sofie en Wessel

Stijn Sofie en Frido

Stijn Sofie en Taco

Stijn Sofie en Guus

Stijn Sofie en Huub

Stijn Sofie en Vince

Stijn Sofie en Luco

Stijn Sofie en Herben

Stijn Sofie en Hidde

Stijn Sofie en Jelmer

Stijn Sofie en Hilko

oeh, Rosan en Merle ook mooie namen! Of Thije :wink: Bij Herben denk ik direct aan Mat Herben, brrrr ( persoonlijk hoor) oeioeioei wat is het toch moeilijk!!! dank jullie wel voor het meedenken!

Maud staat ook nog steeds op onze lijst inderdaad. hmmm, die lijst wordt alleen maar langer en langer, maar dat kan ook nog, we hebben in ieer geval meerdere mooie keuzes dan. tis ook nog wat pril om alles al klaar te hebben ( hoewel de vorige keren hadden we dat dus wel :oops: )

derde naam is moeilijk!

@annette77 wrote:

Iemand nog een leuke meiden naam bij Alyssa?

Romee
Pien
Jinthe
Lotte
Yara
Demi
Zara
Myrthe
Kiki
Resa
Bodien
Stella
Liz
Mara
Puck
Juud
Mevy
Lola
Fien

///

Stijn, Sofie en Suze.

@Nien wrote:

Erben doet mij zelf alleen zo aan Erben Wennemars denken, niet erg, maar de associatie ligt er.

Vinden jullie zoiets een probleem of juist niet? ( als de mensen maar niet denken dat we hem vernoemd hebben zeg maar…)

dusss… roep nog maar meer…

Stijn Mattis, Sofie Anne en ??? ten Berge.

liefs, Niene

Mijn dochter heet Fenne Yfke, ook associatie met het topmodel, maar dan als tweede naam.

Erben ten Berge ben ik niet zo fan van… :oops: Al die b’s zeg maar, t loopt voor mij niet lekker genoeg.

Voor Jinte hadden wij als jongensnaam Jonas, en bij Fenne hadden we Sverre.

Espen vind ik ook nog steeds een leuke jongensnaam!