~~**NAMENTOPIC!!!**~~

@Nien wrote:

vuegje: Mattis, Stan, Stian, Mats, Sondre Sindre, als je er al uit bent, hoor ik het wel, maar ik heb nog wel meer ideen voor Noorse namen. Ik neem aan dat je geen traditionele Noorse namen wilt, maar toch een aantal: Svein ( zwijn), Sveinung, Thorbjørn, Thorvinn. PB maar als je er eens uitgebreid over wil beppen, wij hebben een zoon en een dochter op een Noors KDV zitten, dus inspiratie genoeg…

Nu even voor mijzelf:

Wij hebben een Stijn Mattis, We hebben een Sofie Anne en krijgen een derde kindje.

eisen: - de naam moet indernationaal uitgesproken kunnen worden (geen simen dus)
  • het moet passen bij Stijn en Sofie, maar hoeft neit met een S te beginnen
  • het liefst vernoemen we het kindje naar Bennie (schoonvader), als het deel ‘ben’ er in staat is het goed genoeg of als het de tweede naam is…
  • we houden van sportieve namen, geen amerikaanse namen
  • mag scandinavisch, maar hoeft niet…mag ook typisch nederlands.

we hebben ook nog even de tijd, maar toch een beetje brainstormen kan geen kwaad…

hey dankje! Nee we zijn er nog steeds niet uit! Mijn man is van noorwegen dus er is een goede sroom van namen aleen vinden we er geen die bij ‘ons’ past. Raar toch he zo een naam!

Stian dat is de naam van hun oom :smiley: Mats gaat niet want onze achternaam is Madsø en Mats Madsø is een beetje over the top :lol:

ik ga je eens een pb doen na dat ik het eten heb gemaakt :smiley: :thumbup:

Is Lars een optie voor jullie? Dat s een scandinavische am en zowel voor je man als voor Nederlanders goed te doen?

hmmmm Lars, die naam komt weer zo vaak voor, is wel mooi overigens. We zijn er nog steeds niet uit. voor een meisje zal het waarschijnlijk Benthe, Sarah, Hilde, Tess, Lise, Evi, Nure of Noor worden, voor een jongen misschien Frank, Daniel, Jesse, Mats, Peter of David? je ziet, ook niet de meest originele namen, maar we weten het niet deze keer… grrr

Lars gaat hier niet (we hebben een naam btw :dance: :dance: :dance: :dance: ) Om familiale redenen en we hebben een 10 tal vrienden die of lars ef een naam met lars erin hebben :lol:

Nien,

Peter is in deze generaties heeeeeel origineel hoor…

Ons Peter is de enige op school met die naam en dan praat je over 750 leerlingen :mrgreen:

Enne… veel complimentjes, niemand breekt zijn bek erover en de kinderen in de klas vinden Peter een echte " peet"

Nog geen dag gehad van de keuze Peter inplaats van Pieter (dat wilden we eigelijk)

Eerder trouwens zelf om een naam gevraagd voor dit erwtje… hopelijk weten we dinsdag as wat we nou nodig hebben, jongens of meiden naam.

Mocht het een meidennaam zijn, dan zijn we er al helemaaaal over uit.

Weer een hele normale, nuchtere naam, die je genoeg, maar niet TE vaak hoort. Die voldoet aan de eisen van 2 lettergrepen, niet meer dan 5 a 6 letters, gesloten naam zonder klinker op het eind en passen in het rijtje van Aniek, Peter en Michel.

Jongensnaam weten we echt nog niet, hoewel de kinderen het steeds hebben over " druifje" whahahaha :lol:

ow, Cell, Aniek, vind ik ook zo mooi… maar mark niet helaas, misschien kan ik hem nog overhalen.

goed van je opmerking van Peter. Zijn er nog nare bijwerken van de naam ( rijmwoorden enzo?)

@Cell:

Casper

David

Erwin

Edwin

Jasper

Johan

Marnix

Robert

Sander

Stefan

Steven

Wouter

?

Shania maar je spreekt het uit als Shanija… Dat vinden we ook erg mooi! Wat jullie? :slight_smile:

@Nien wrote:

ow, Cell, Aniek, vind ik ook zo mooi… maar mark niet helaas, misschien kan ik hem nog overhalen.

goed van je opmerking van Peter. Zijn er nog nare bijwerken van de naam ( rijmwoorden enzo?)

Tot op heden valt het meee…

Soms komt hij thuis en zegt hij trots… hahaha, juf zegt… zie je wel, Peter weet alles beter.

Maar DAT vind hij niet erg :lol:

Zelf maakt hij nogal eens de rijmwoorden " Peter de scheter" of Peter lust wel cake van een meter (heeft ie van opa)

Maar eigelijk niet. :think:

Op school is het voornamelijk " hey Peeeeett" of " Heyyy Peeetieee"

Maar dat vind hij meer " vet cool" dan vervelend.

Het is ook best een stoere naam, ik ken ook alleen maar hele stoere volwassen Peters, 1 van de redenen dat we uiteindelijk voor Peter kozen.

Hij moest internationaal zijn aangezien we nogal wat canadese, australische en ierse familie hebben, beetje stoer zijn, niet te gangbaar maar toch ook weer niet " nooitvangehoord" en van alle tijden.

Tot op heden bevalt die naam super… :mrgreen:

Aniek, Peter en Michel

en

Erwin

Carlo

Arthur

Jelmer

Wessel

Tiemen

Herben

Jeroen

Arjen

Robbin

Harmen

Willem

Giel

Johan

Richard

Hannes

zoiets??

Zie er heel veel voorbij komen…

Van het rijtje van Nienke komt alleen de naam Sander in aanmerking… de rest van de namen komt OF al voor in de directe familie en vriendenkring OF het is de naam van een beest en namen als Marnix en Wouter zijn ons een brug te ver wat " kak" aangaat… :shifty:

Schoen… van jou namenlijstje komt alleen Tiemen in aanmerking…

Wessel, stefan, jeroen, Arjen/Arjan, Carlo, Herben/Gerben enzo… tja… komt dus allemaal al voor :shifty:

Arthur vind ik echt niet passen, veel te kak…

maar goed, ik kan toch weer Sander en Tiemen toevoegen aan ons " optie" lijstje… en we hebben nog effe.

Ik hoop gewoon dat we dinsdag te horen krijgen dat we een dochter krijgen, dan is het veel makkelijker. :shifty:

Lucas, Thomas, Ruben, Julian, Thijmen, Daniël, Alex, Jannes, Simon, Gerard, Pepijn, Joris, Lennart, Matthijs, Ramon, Ronald, Martijn, Martin, Jacob, Fabian, Emiel, Victor/Viktor, Quinten

En Hidde, Jelle, Douwe, Jesse, Hugo, Remco en Timo, maar die voldoen niet aan jullie eisen.

Matthijs is ook een goede… :think: gaat ook op de optie lijst

Martin/Martijn/Marten staat er al op…

Victor… oeh… weet je, Mies had op een haar na zo geheten, de proefdruk van het kaartje was gedrukt met die naam. Maar na vele vele vele afwegingsmomenten, vinden we die naam toch te " hard" te klinken.

En ik heb nog een soort van tic… we houden er erg van om de namen van de kinderen af te korten, steeds als we victor afkorten kwamen we op vicky… nope…

We noemen de kids vaak Niek, Peet en Mies.

Mart, Mat, San (sander), Tiem en dergelijke… ja dat hoor ik mezelf nog wel zeggen…

Maarten staat er ook op… maar is om het afkorten (maart) ook al een twijfelgevalletje :mrgreen:

Oh ik ben erg he, veeleisend ook :shifty:

Victor kort je toch af tot Vic? :oops: :mrgreen:

En nee, je bent niet veeleisend, je bent kieskeurig en dat is alleen maar goed: het gaat wel om iets waar je kind de rest van z’n leven mee moet doen. :slight_smile:

Nou manlief en ik komen ook echt niet uit een jongensnaam :doh:

Man:

Stan

Iwan

Duke

Ik:

Juul

Jort

Luka

Maar ook allemaal geen JA dat issie gevoel. We willen een stoere naam maar iets wat je niet TE vaak hoort…

:shifty:

Vinden jullie Emily passen bij Talysha ?

Hubbie vind het namelijk niet passen, ik vind wel dat het kan :think:

Romata Emily en Talysha vind ik juist erg leuk samen!

Maar misschien Lenn :inlove: :wink:

Ik vind Iwan leuk!

Romata als jullie je dochter zo zouden noemen past het vanzelf bijelkaar.

Cell

Tiemen vind ik erg leuk.

Sander vind ik ook erg leuk bij de rest van je kinders.

Tiemen vind ik wat dat betreft wat anders in het rijtje staan.

Aniek, Peter en Michel zijn echt Hollands en Tiemen vind ik wat friezer…maar dat is maar net hoe je dat zelf vind, het blijft iig een leuke naam.

hm…

Talysha vind ik zelf een echte afro amerikaanse naam… Emily daarintegen is echt stiff upperlip brits.

Dus het moet wel even wennen denk ik. Maar echt niet passend, nee dat ook weer niet.

Maar binnen het afro amerikaans genre kun je veel vinden/maken

Emeline of Emelyn vind ik al weer meer afro amerikaans. Zit je toch in de buurt.

Joseetje, ik heb ook wel meer met Sander dan met Tiemen… vind het echt wel een leuke naam.

Marten staat ook nog steeds hoog.

Aniek had Renzo geheten als ze een jongen was en die hebben we nu ook weer op het lijstje staan. Ik vind het niet heel slecht klinken namelijk bij de rest en het blijft een mooie naam.

ehm dames, even kritisch;

Stijn Mattis ten B.erge

Sofie Anne ten B.erge

en…

Thije Benjamin ten B.erge

of …

Frank … ten B.erge ?

bij meisje:

Maren Aniek ten B.erge

of…

Nure Evi ten B.erge

of…

Bente … ten B.erge

help door kritisch naar de namen te kijken, De eerste naam moet internationaal uit te spreken zijn en eigenlijk willen we twee namen geven. Zitten er geen rare rijmsels in en passen de namen bij de rest?

tehanks alvast, we komen er vast een keertje uit!