sven en raf
sven en kai
sven en bram
sven en bart
sven en koen
sven en luca
Sven en Ivar
Mijn vriendin is gister (op mijn trouwdag :inlove: ) bevallen van een B.lom :inlove: ge-wel-di-ge naam vind ik… moest 'm even met jullie delen stuiterdestuiter
Volgens mij heeft iemand hem al wel eens genoemd, maar ik kwam hem gister tegen in een tv-serie en voor de mensen die van aparte namen houden is het misschien wel wat: Niamh (klinkt ongeveer als ‘Neef’ met een klein beetje ‘Nief’ erin).
Ik wil alvast wat ideeën opdoen. Dus kom maar op met leuke jongens en meisjes combinaties die bij Jason passen
Ik vind Fedde en Kuhn heel leuk…
@Affie wrote:
@Ceinwyn wrote:Sven en Ivar
Heeeee ik ken 2 broers die zo heten!! Jij ook toevallig :think:
Nee,niet haha, toevallig heten de broers die ken S.ten en I.var, bijna hetzelfde :mrgreen:
@aapie wrote:
Ik wil alvast wat ideeën opdoen. Dus kom maar op met leuke jongens en meisjes combinaties die bij Jason passen
Jason en:
Mika
Dylan
Gino
Liam
Ryan
Tyson
Jason en:
Delilah
Juliette
Finnette
Chiara
Daisy
Samantha
We hebben nog tijd zat, maar ik denk al na over een naam.
De jongensnaam hebben we al, die is prima.
Maar een meisjesnaam… pffft. We hebben een naam, die is wel oke, maar ik heb er niet zo hip hip huree gevoel bij…
We zoeken een meisjes naam die
-2 lettergrepen heeft
-niet eindigt op een klinker (uitzondering kan bij zeer mooie naam, maar liever niet)
-maximaal 6 letters
-van germaans/franse afkomst
-niet unisex
Oh enne… we hebben in ons gezin de voorletters C.R.P.A.M en die vallen dus ook al af :shifty:
De jongensnaam die we al wel hebben is met een D :thumbup:
Belle
Bijou
Didi
Eloise (‘Elois’)
Elsa
Emma
Esmée
Feija
Femma
Femme
Femke
Ferun
Fleur
Flore
Hilde
Ines
Ingrid
Jet
Jolie
Josée
Julie
Karlien
Karlijn
Lena
Nadine (‘Nadien’)
Sanne
Sophie/Sofie
Yvon
Niet eindigend op een klinker is lastig… :oops: Maar goed, misschien zit er toch wat tussen…of iets wat jullie weer op ideeën brengt.
Belle, dan wil mijn man dat het “ergens” vandaan komt, dus dan roept hij, ja leuk we noemen haar isabelle of annabelle… en annabelle is de naam van de hond van zijn zus en isabelle is de naam van een dochter van een vriendin…
Didi en Bijou zijn wat te vergezocht naar onze smaak.
Aniek is Germaans en in de verte via Annamaria weer afgeleid van de Duitse Maria, Peter is ook Germaans en Michel is frans georienteerd en komt van Michiel/Micha-el wat Drakendoder betekent en het is de beschermheer van Zwolle Wij houden dus van dat soort namen.
Emma, Esmee en dergelijke hebben we al in de familie.
Heel veel namen in je lijstje vallen af omdat ze te vaag zijn of in de omtrek voorkomen.
Karlien/Karlijn is meer onze richting op.
Julia vinden we ook wel mooi, maar gezien de namen van de kinderen geen van allen eindigen op een klinker, is dat ook wel wat we weer willen.
Ik vind Suzan erg leuk, maar Ruud vind dat ook een naam die niet af is, dat moet dan Suzanne zijn en dat vind ik weer niet leuk.
Je snapt mijn dillemma :shifty: Lastig idd… maar ik hoop toch dat iemand nog leuke ideeen heeft.
Namen die afvallen omdat we ze in de familie of vriendenkring hebben zijn:
Emma
Lotte
Maud
Myrthe
Jasmijn
Madelief
Floor
Merle
Esther
Elske
Lieke
Marjolein
Maaike
Meike
Karlien
Willemijn
Annabelle
Isabelle
Marleen
Joke
Silke
Vera
Mara
Fanny
Sophie
Dus, tips zijn welkom
Annemijn.
Elin
Doreen
Dorien
Isabel
Lauren
leonoor
margot
Robijn
Tessel
Florien
Zitten wel wat namen tussen die niet aan je criteria voldoen, maar mischien dat je zo wel bij DE naam komt dus heb ze er toch bij gezet.
Hester
Louise
Lidwien
Machteld
Amber
Inès
Lauren
Manon
Madelon
Margot
Marin
Nanet
Odet(te)
Pascal
Thérès
Frederique (Frederiek)
Vivian
Gisel/Gysel
:think:
Jesler
Kirsten
christien
Birgit
Chantal
Eshter
Voldoen soms niet helemaal aan de eisen:
Evelien
Heleen
Iris
Isis
Judith
Kristel
Leanne
Lilian
Louise
Manon
Margot
Marion
Megan
Moniek/Monique
Nadeen/Nadine
Nanet
Nanon
Nina
Olivia (Liv)
Romee
Rosalie (Roos)
Sabine
Sarah
Simone
Karien
Maren
eehmm… moeilijk haha
Geen idee of het Germaans of Frans is, maar:
Karin
Karen
gelukkig hebben we nog even…
want sorry meiden :oops: ik heb nog niets echt gezien…
laten we maar gewoon hopen op nog een zoon, dan hebben we een prachtige naam!
Hihihi :mrgreen: Oh vind het zoooo moeilijk :shifty:
Zo waren wij blij dat we een meisje kregen. :mrgreen: