~~**NAMENTOPIC!!!**~~

Nou dan ga ik er ook even 1 in gooien. Wij zoeken een jongensnaam (meisjes naam hebben we al) die bij Siënne en Yinthe past. Het mag niet eindigen op een a of o ivm twentse uitspraak.

Kijken of er leuke namen uit komen.

Ik lees nu alle pagina’s al door om op ideetjes te komen.

Ik vind Noah leuk…maar dat eindigt qua klank op een ‘a’… Ik ga denken/zoeken en ook meelezen, want het is altijd handig om te weten wat mensen bij Yinthe/Jinthe vinden passen. :wink: :slight_smile:

Wij zoeken keltische meisjes namen.

Aangezien onze (oudste) dochter ook een keltische naam heeft,willen we dat zusje er ook een krijgt.

Onze oudste heet K.ayleigh.

Zelf had ik al:

Aedinn

meaghan

Shiobhan

Shanya

Queeneth

Vind ze wel leuk,maar niet een geeft eigenlijk de doorslag van: ja die is het!

vind shanja de leukste ervan maare blijven moeilijke namen zoals ik al zei op de msn :shifty: :mrgreen:

Ik zou ook voor iets minder moeilijks gaan…bv. Alana, Alina, Alyce, Brenna, Fiona, Isolde, Kiara, Kyla/Kylia, Mayra, Megan, Nora, Rhona, Riona, Shannon, Tara.

@irry-me wrote:

Wij zoeken keltische meisjes namen.

Aangezien onze (oudste) dochter ook een keltische naam heeft,willen we dat zusje er ook een krijgt.

Onze oudste heet K.ayleigh.

Zelf had ik al:

Aedinn

meaghan

Shiobhan

Shanya

Queeneth

Vind ze wel leuk,maar niet een geeft eigenlijk de doorslag van: ja die is het!

Alana

Birthe

Breanna

Caitlin

Chavon

Dervla

Eavan

Erin/Eire

Fenella

Geal

Gwynith

Idelisa

Isleen

Karah

Keaira

Leane

Lyna

Mabina

Maddox

Maeve

Neala

Namara

Oda

Orla

Sorscha

Caitlin/Caitlyn :inlove: Maar lijkt misschien een beetje teveel op Kayleigh.

En nog een paar:

Aniya(h)

Errin

Felisha

Gwendolin

Jennyfer

Leane

Lesli

Lyna

Rian(n)e

Rona

Rosina

Shaunna

@Loesje wrote:

Iemand suggesties voor een jongensnaam die past bij Sven?

Finn, Mats, Stan, Lars vallen al af. Die vindt ventje niet leuk.

Naam moet kort maar krachtig zijn en (liever) niet beginnen met een A, D of S.

Sven en Sven

Net zoals in die reclame :lol: :lol:

‘bent u ook zo’n fan van Sven’

Wij zoeken nog wel meisjes- als jongensnamen die passen bij de naam van onze dochter M.erel (voluit M.erel N.oora C.atheljne, N.oora is op z’n Fins geschreven omdat ze daar is geboren). We zoeken meerdere namen (het zou leuk zijn als de 2de of 3de naam Zweeds is omdat dit kindje in Zweden geboren zal worden. We houden niet van te Amerikaanse/ Engelse/ Italiaanse namen. We houden van Nederlandse namen, die dan niet te vaak voorkomen, maar ook niet te apart is dat niemand weet hoe het geschreven of uitgesproken moet worden.

Loelle en dan met puntjes op de e.

Vond het wel een leuke naam :mrgreen:

@Teig: De allerleukste meisjesnaam is natuurlijk Jinthe. :wink: Jente vind ik ook leuk, omdat het in het Noors meisje betekent, maar als je in die ‘contreien’ woont, dan is het misschien minder leuk.

Bij Merel vind ik als meisjesnamen Fleur en Iris erg leuk, beetje in dezelfde richting. Dana, Eline, Elise, Senna, Julia, Emma en Eva vind ik ook erg leuk, maar met name de laatste drie komen behoorlijk vaak voor. Jongensnamen vind ik lastiger, misschien Julian, Lucas of Noah? Maar die namen komen natuurlijk vaker voor. Of anders Marin, Emi(e)l, Ni(e)ls, Remi, Robin, Ruben, Joeri/Yuri, Florian, David, Floris. Noah en Nils zijn ook in Zweden populaire namen, dan heb je twee vliegen in één klap. :wink:

Als tweede/derde naam voor een meisje misschien: Annelie, Britt, Carin, Dagmar, Elin(a), Freja, Janna/Jonna, K(j)erstin, Linn, Linnea, Lotta, Malin, Marit, Meja, Rebecka, Ronja, Runa, Svea. Jongensnaam: Björn, Christer/Krister, Christian/Kristian, Hasse, Isak, Jon, Lennart, Mats, Mattias, Sten, Tomas, Tyko.

@Nienke123: Namen als Fleur en Iris vind ik ook erg mooi. Helaas is Fleur afgekeurd door manlief en Iris komt al in de familie voor (met dezelfde achternaam) dus die vallen af. Ik ga de andere namen die je opgaf eens goed bekijken. Hopelijk vinden we wat.

Manlief vindt dat we ook wel namen kunnen verzinnen na de structurele echo (die we over 2.5 week krijgen) zodat we alleen jongens of meisjes namen hoeven te verzinnen. Ik vind het idee dat we een reserve naam hebben wel fijn, je weet maar nooit of ze het geslacht voor 100% goed zien.

Ik ga ook eens nadenken over meer soortgelijke namen (Merel en Fleur stonden hier ook hoog, maar één van onze katten heet al Fleur ;)). En inderdaad, een reservenaam is fijn. Wij wisten dat het een meisje was, maar we hadden voor de zekerheid wel ook een jongensnaam (+ tweede naam).

En in mijn zoektocht kom ik gelijk twee namen tegen die ik ook mooi vind: Linde of Myrt(h)e/Mirt(h)e?

Jasmijn vind ik ook erg mooi, maar die naam komt in Nederland natuurlijk behoorlijk veel voor. Ook een beetje in dezelfde richting en leuk als je kindje in een bepaalde maand geboren is: Meike, June, Julie/Julia. En Luna, Jade en Lente vind ik ook nog leuk. Roos/Rosa (kan eventueel nog een afkorting zijn van Rozemarijn) vind ik ook wel oké.

Nienke wat leuk dat je mee zoekt. Ik blijf het lastig vinden.

Jasmijn en Roos vind ik ook erg leuk, maar mijn man is erg kieskeurig :roll:

Van alle namen die je opgaf vind hij Mats wel leuk (daar kwam hij zelf mee voordat hij het lijstje zag). We zoeken gewoon lekker verder.

Mirthe lijkt te veel op Merel (korten we vaak af als Mir als we haar roepen of als we het over haar hebben;en bij Mirthe wordt dat dezelfde afkorting). Het wordt denk ik ook geen namen met de begin letter M. Ik heb al een M al eerste letter (M.arieke) en M.erel ook al. We willen wel een echte Nederlandse naam of een Scandinavische naam die bekend is in Nederland omdat we allemaal Nederlandse namen hebben (man heet W.essel) en dan staat een naam als Dylano (vind ik persoonlijk ook niet zo leuk) helemaal niet erbij natuurlijk. Eigenlijk wil ik ook geen meisjenamen eindigend op -ke, omdat ik dat zelf vroeger wat minder leuk vond dat verkleinwoordje, maar onze nr 1 naam van dit moment heeft dat dus wel. Maar wie weet komen er nog andere topnamen voorbij :wink:

Lotta

Annika / Annike

Klara

Sara(h)

Hanna

Sigrid

Julia (wordt in Scandinavische landen zo mooi uitgesproken “joell(i)ja”)

Ik blijf de namen van mijn eigen meiden :inlove: vinden :inlove: :wink:

Hier hadden we als meisjesnamen nog Sanna en Vera in de nominatie. En voor een jongen Si(e)men.

wat komen er steeds leuke namen uit.

ik zit hier alvast wat ideen op te doen voor de tweede.

ik heb een zoontje kaya iemand een leuke naam die hier bij zou gaan passen?

@ Teig

bekende scandinaviese namen voor meiden zijn er hier een paar …

1. Thea / Tea
  2. Emma
  3. Sara / Sarah / Sahra
  4. Julie
  5. Ida
  6. Hanna / Hannah
  7. Nora / Norah
  8. Ingrid / Ingerid / Ingri
  9. Emilie
  10. Amalie

Mijn man is noor LOL dus wij kijken ook veel in de noorse lijsten.

hier is een linkje, klik op het abc om namen te belijken

http://www.norskenavn.no/jentenavn.php?antallnavn=1000&bokstav=A