Hoe knippen jullie de nagels van erg bewegelijke baby’s
Steven is zo druk en beweegt zoveel dat nagels knippen bijna onmogeijk is. Hij valt ook niet meer op onze schoot in slaap, dus slapend zijn nagels knippen lukt nu ook niet meer.
Het knippertje leek mij veiliger dan een schaartje. Papa hield Steven vast en ik probeerde zijn nagels te knippen. Maar nadat ik een stukje huid heb mee geknipt durf ik het niet meer zo goed. Vond het zo zielig.
Heeft iemand misschien een tip?
hier ook een beweeg friemelding die liever niet doet knippen maar wel hard doet gillen als ze dr eigen krabbelt :mrgreen:
ik neem haar op schoot leg mijn arm over haar schouder heen zodat ze helemaal tegen me aan zit en ook dr hoofd niet ver kan bewegen , met de hand aan die arm pak ik dr handje vast en met 1 vinger trek ik de onderkant van haar vingertopje iets weg zodat er ruimte tussen haar velletje en nageltje komt en de kans op velknippen minder is
Hier gaat het ook altijd in de houdgreep, of soms kan ik hem afleiden door iets in zijn andere hand te geven. Blijft drama hoor. Ook ik heb wel eens een stukje vinger opengeknipt :oops: Voelde echt schuldig erna.
knipper vond ik verschrikkelijk :shock:
ik vind zo’n schaartje met afgeronde bovenkant veel makkelijker
veel minder kans dat je er iets afknipt wat niet de bedoeling was :mrgreen:
ik doe het bij kyano meestal na het eten en dan met baby tv aan…of een andere tekenfilm :thumbup:
gelukig wilden en willen mijn kinderen het altijd.
maar ik knip altijd met een baby knipper, vind ik veel handiger dan met een schaartje.
Ik vind die knippers vreselijk…hier gaat het dus gewoon met een schaartje. De ene keer lukt het beter dan de andere keer. Als het niet gaat, probeer ik het later vaak gewoon nog eens. Soms heeft ze er geen zin in, dan probeert ze zich steeds los te worstelen. Op andere momenten vindt ze het erg interessant en zit ze heel geinteresseerd te kijken hoe ik haar nageltjes knip.
In de wipper voor Babytv lukt het prima :mrgreen:
Tegenwoordig vindt hij het erg interessant en volgt hij het allemaal precies, terwijl hij doodstil zit, maar toen hij jonger was nam ik hem ook in de houdgreep. Mijn armen stijf om hem heen, en dan met de ene hand zijn handje strak vasthouden en met de ander knippen. Maar ik vond het helemaal niks nee
met zo’n babyschaartje, en dan in de houdgreep… nou gelukkig niet meer zo in de houdgreep
Na het badje op het aankleed kussen nageltjes lekker zacht en gelukkig geen enkel probleem nog dan hahaha
Na een paar keer in z’n velletje te hebben geknipt, bijt ik ze er nu maar af :oops: voel ik in elk geval waar z’n velletje zit en hij blijft dan stiller zitten. Zal wel denken ‘wat is mama nu weer aan het doen’. Maar dan blijft ie in elk geval heel…
Voor de tv of als hij slaapt :mrgreen:
ik doe het nog steeds als hij slaapt
Ik leg hem gewoon in zijn bedje en wacht tot hij ongeveer 1 uurtje slaapt en dan doe ik zijn nageltjes, werkt hier tot nu toe nog steeds perfect :thumbup:
@lianne86 wrote:
Na een paar keer in z’n velletje te hebben geknipt, bijt ik ze er nu maar af :oops: voel ik in elk geval waar z’n velletje zit en hij blijft dan stiller zitten. Zal wel denken ‘wat is mama nu weer aan het doen’. Maar dan blijft ie in elk geval heel…
hihi :lol: zo kun je het ook doen ja :lol:
@dragon wrote:
ik doe het nog steeds als hij slaapt
Ik leg hem gewoon in zijn bedje en wacht tot hij ongeveer 1 uurtje slaapt en dan doe ik zijn nageltjes, werkt hier tot nu toe nog steeds perfect :thumbup:
Ik wou dat , dat bij Steven ook nog ging, maar helaas. Paar keer geprobeerd, maar zelfs in zijn slaap trekt hij nu steeds zijn handje terug of wordt wakker. Toen hij nog bij ons op schoot in slaap viel ging het wel.
Vanochtend is het, me gelukt toen hij voor de tv zat. Maar omdat ik laatst in zijn vingertje geknipt had, had ik zo’n angst om de nageltjes te knippen :oops: .
Maar het moest wel, anders krabt ie zichzelf open.
Maar wat een rot karwei is het toch.
En bijten :lol: hihi ja dat kan ook. Zo haal ik wel vaak de scherpe kantjes er af.
@nathaliehvdominique wrote:
hier ook een beweeg friemelding die liever niet doet knippen maar wel hard doet gillen als ze dr eigen krabbelt :mrgreen:
ik neem haar op schoot leg mijn arm over haar schouder heen zodat ze helemaal tegen me aan zit en ook dr hoofd niet ver kan bewegen , met de hand aan die arm pak ik dr handje vast en met 1 vinger trek ik de onderkant van haar vingertopje iets weg zodat er ruimte tussen haar velletje en nageltje komt en de kans op velknippen minder is
Hier precies zo!! :thumbup:
Heel herkenbaar!!!
Meestal doen m’n man en ik het samen, als hij een flesje krijgt ('s avonds, dan is hij lekker rustig).
De een heeft hem lekker op de schoot als hij aan het drinken is, en de ander knipt zijn nageltjes.
Teennageltjes lukt meestal wel alleen. Op het aankleedkussen met een boekje (is zooooo interessant, elke keer een bladzijde omslaan en kijken wat er te voorschijn komt!!! :mrgreen: ), en dan een beetje bijknippen.
Succes!
Groetjes, Marieke
Ik knip z’n nageltjes vlak na een fles met een babynagelschaartje.
Ik heb hem dan op schoot met z’n rug tegen mijn buik zodat hij enigzins in de houdgreep zit.
Hier knippen de kids van 7 en 9 zich nog steeds met het babyschaartje.
Gelukkig doen die het nu zelf, want wij mogen de strijd weer aangaan met nummer 3.
Ook hij gaat in de houtgreep en dan maar hopen dat je niet in zijn vinger knipt.
Er zijn keren dat hij in ene heel bewonderingswaardig gaat zitten kijken en alles toelaat, maar meestal is het een wiebelkontje en die houdt niet van stilzitten.
Nou hoe ik het altijd deed:
In de Paccodoek, mijn zoon sliep eerst ingebakerd in de Paccodoek, dan deed ik het bovenste borstgedeelte dicht, en kon hij geen kant op met z’n handjes, haha :lol:
Nu doe ik het altijd met aankleden op het aankleedkussen, hij is wel heel beweeglijk, maar door goed uit te kijken wil het prima!