Nageltjes knippen

Hier knip ik ook als papa de fles geeft, ideaal :mrgreen: , fles is toch net wat belangrijker dan je vingers perse weg willen trekken. Maar 't blijft een narrig karweitje, vind er niks aan (en volgens mij nemen zijn nagels elke dag een pokonbadje :roll: ).

ik hou gewoon stevig vast het zal toch gedaan moeten worden.

hij schreeuwt soms echt van boosheid maar ik hou vast en knip gewoon.

Hier geen geschreeuw en geen houdgrepen.

Ik bijt ze gewoon af terwijl hij bij me drinkt.

Werkt :thumbup:.

Bij Jana moest t al van kleins af aan in de houdgreep, nu is ze 1,5 bedenk maar eens hoe ik t nu doe :shock: in de houdgreep, en t klinkt als of ik een sirene naast me heb zitten, nog heb ik moeiste met haar vast houden, ze trekt zich gewoon los :mrgreen:

Nageltjes knippen is gewoon niet leuk :wink:

dominique is 5 en das ook nog steeds een ramp , tis een wonder dat er nog niemand aan de deur is geweest om te vragen wat we met hem doen :shifty:

Nageltjes knippen gaat hier echt goed.

Ik pak het schaartje en laat het haar zien, dan komt ze al direct op me schoot zitten.

Vertel precies wat ik doe, hoeveel vingertjes we nog moeten en hoeveel vingertjes ik al heb gedaan. Zing er vaak nog eens bij.

Ze blijft gelukkig rustig zitten, en vind het leuk om te zien.

ik heb een tijd gehad dat mijn oudste het niet erg vond om nagels te knippen maar ze heeft hele stomme nagels op de kleine teen en die doen haar pijn als ik ze knip zegt ze.

maar ja ze moeten toch geknipt anders scheuren ze in en dat gaat nog meer pijn doen.

maar die zit dus ook nog steeds te huilen

Hier ook tijdens het drinken/vlak daarna. Dan is hij meestal rustig en kan ik goed zijn vingertjes vasthouden :thumbup:

Ze groeien wel snel vind ik…ik moet zeker 2 keer per week knippen! :oops:

NWmama, ik moet ze ook zeker 1 keer per week knippen soms zelfs 2x, dus je hebt geen uitzondering! :lol:

Dat is het hem nou net. Ze zijn zo klein en zo lastig te knippen, en dan groeien ze ook nog eens zo hard.

Ik houdt hem nu ook in de houdgreep, voor de tv beetje afleiding. En dan handje vastpakken en knippen maar, maar owh dat gefriemel met die handjes, die vingertopjes die hij dan zo lekker gaat bewegen. Pfff wordt al bijna nerveus met de gedachte dat het morgen toch echt weer nodig is :oops:

bij mama op schoot die lekker kinderliedjes voor hem zingt terwijl papa dan zijn nageltjes aan het knippen is :inlove: :thumbup: